Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5009485 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30375 Dátum: 2023.07.03 10:29:33 »
Meglátjuk hol lesznek majd ezek 100e-200e km-es korukban, én is remélem, hogy még az utcán.  ;)
Ne keverd össze ezt a "downsizingolt" sport motort egy 1.0 3 henger turbós Fiesta motorral. Ez a hardcore technika! Az összes belső alkatrésze arra van kifejlesztve és gyártva, hogy bírja a "törődést". Nem egy hétköznapi kis turbós motor.
Ezzel együtt igaz az is, hogy nem elvárás a 200e km. De minden bizonnyal képes rá, ha csak hétköznapi és nem egyfolytában verseny módban használják. 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30376 Dátum: 2023.07.03 10:39:26 »
Kis cm3-is turbós motor...  :whistling: :hmmmm: Nem hiába mondják, hogy ilyen motorokkal tilos autót venni.

Ez így ebben a formában nem igaz. Példa erre az alattam lévő S-Cross mild hybrid. Ez egy tisztességes technika, nem érezni rajta a downsizing semmilyen hátrányát. Van értelme a mild hybridnek is, mert éppen ott segít be a benzinmotornak, ahol az még nem ad le megfelelő nyomatékot (alapjárat és 2000rpm között). Gyakorlatilag nincs érezhető turbó-lyuk. Ezzel nem tudod alacsony fordulatszámon nagyon terhelni a motor belsejét (hajtókarcsapágyak, stb), mert a picike elektromotor (valami 0,85kW) meghatározott gázepdál állásnál automatikusan rásegít a gyorsításra. Ezt csak azért írtam le, mert - leszámítva a full hibrideket - van jól átgondolt technológia arra, hogy hogyan lehet ésszerű keretek között óvni is a motort élettartam szempontból és támogatni is egyszerre a dinamikát.
És nincs benne 3 hengeres, 1 literes kávédaráló, hanem rendes 1,4 4 hengeres turbós motorral és állandó 4 kerékhajtással is hozom az 5,7 l/km átlagfogyasztást az elmúlt 14400km-en! Szóval, abszolút hatékony a hajtás. Jó arany középút szerintem.

Ennek egyébként elvileg 20 000km/év az olajcsere periódusa, de az autó fog jelezni 15-20000km között, ha úgy ítéli meg a felhasználás alapján, hogy szervizelni kell. Esetemben, valszeg a későbbi időpont lesz releváns, mert ideális üzemi körülmények között használom a járművet.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Egyéb autók
« Válasz #30377 Dátum: 2023.07.03 13:50:35 »
Csak a tisztázás végett, mert lehet félreérthető voltam.  ;)

A GR Yaris 15-20 év múlva aranyat fog érni, főleg a megkímélt példányok - szóval természetesen nem elvárás a sokat futott km, sőt ebben az esetben a minél kevesebb km lesz az. Más kérdés, hogy "normál" használatban (évi 15-20e km-el számolva) hol lenne egy ilyen motor 15-20 éves korában, és hányszor kellett volna már hozzányúlni.

Hibrid rendszerű motorokról nem is tettem említést, csak a már eddig is "bizonyított" TSI-k, meg ezek a kis 3 hengeres turbós motorok a Ford, Volvo, stb konszernekben. Hogy ezek a motorok - illetve maguk az autók - hol lesznek 20 éves korukra, az majd kiderül.

Az Avensisem októberben lesz 18 éves, és bár közvetlen benzinbefecskendezéses - annak használt korára minden nyűgjével együtt - mégis szerintem kis törődéssel van benne még bőven szufla - de hogy egy ilyen kis 3 hengeres turbós motor hol lesz 18 éves korára... nagy valószínűség szerint már a roncstelepen...  ;) :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

palmat

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Egyéb autók
« Válasz #30378 Dátum: 2023.07.03 17:56:54 »
Itt max tényleg az segíthet, ha elteszünk minden számlát az alkatrész cserékről, és a gondosan vezetett dokumentációt, az esetlegesen tankolt prémium benzin nyugtákkal együtt kell adni az autóval.

Viszont itt ugye máris beleütközhetünk esetleges kettősségekbe, hiszen ugye ha megelégszünk azzal, hogy a szerelő vállalta a garanciát, és az Áfa elengedésének fejében nem ad számlát (ki ne szeretne a szerviz végén 40-60e Ft-okkal kevesebbet fizetni, ugye? ... :innocent: ), tehát mivel tudod igazolni az elvégzett
A lepecsételt, aláírt szervizkönyv mellett vannak a számlák is. Engem akkor néztek totál hülyének amikor a fütóművet rendbe rakattam. 30e anyagköltséghez 70e munkadíj társult... Sőt, még az ápoló-, tisztítószerek számlája is megvan havi bontásban évek re visszamenőleg.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #30379 Dátum: 2023.07.08 16:03:13 »
...és akkor mit fog gyártani a Ford? Mondeo már nincs, a Focus hónapjai is meg vannak számlálva...
https://telex.hu/tech/2023/07/07/50-ev-es-22-millio-peldany-utan-megszunt-a-ford-fiesta-gyartasa
music     

palmat

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Egyéb autók
« Válasz #30380 Dátum: 2023.07.08 19:03:05 »
...és akkor mit fog gyártani a Ford? Mondeo már nincs, a Focus hónapjai is meg vannak számlálva...
https://telex.hu/tech/2023/07/07/50-ev-es-22-millio-peldany-utan-megszunt-a-ford-fiesta-gyartasa
Nagyon tombol az elektromos őrület. Szegeden 8 elektromos busz állt forgalomba a hét elején. Lesz még elektromos szemétszállító is.....

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Egyéb autók
« Válasz #30381 Dátum: 2023.07.08 21:55:39 »
Én viszont azt hallottam, hogy Magyarország - természetesen - nincs felkészülve kapacitásilag / annyi elektromos töltővel ellátva, ami el tudna "viselni" egy rohamosabban elterjedő zöld rendszámos példányszámot.

És ugye amikor majd 8-10 autó fog várni az ingyenes töltők mellett (mert ugye "nehogymá otthon töltsünk, hisz az sok pízbe kerül"...), akkor lehet majd elgondolkodni rajta, hogy akkor ez most így kinek is jó?  :hmmmm:

Akik meg megveszik a céges zöld rendszámos autót, azok már megint nem otthon töltenek, mert drága mulatság lett, a cég meg amúgy is benzinkártyát ad hozzá, szóval benzint tankolnak inkább...

Ahogy egyre több városban szűnik meg az ingyen parkolás is a zöld rendszámosoknak, azért Bp-en egy 450 Ft-s átlag óradíj mellett 2-3 órákat parkolni napi szinten drága móka tud lenni, kíváncsi vagyok meddig marad még itt ingyenes.  :hmmmm:

Szóval ha esetleg újra dömping lesz a napelemek körül, és meg lesz oldva az otthoni "kedvező" áru töltés, akkor lehet majd ugrásszerű növekedésre számítani megint.

Addig pedig marad az autópályán max 100-110 km/h-ra beállt "zöld rendszámosok" látványa, mert ugye e sebesség felett drasztikusan megnő a fogyasztás, és a végén nem marad elegendő energia már a visszaútra sem...  :hmmmm: :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Egyéb autók
« Válasz #30382 Dátum: 2023.07.09 21:22:05 »
Az e autó tulajok egyet szeretnek: az ingyen töltést. Munkahelyen is dugdosták az udvaron rá a konnektorra, a gondnok anyázva offolta az összes konnektort a melóban.
Ha sokan töltik egyszerre otthon , nem bírja  a sarkon az ósdi trafóház. Érdekes módon gyakori nálunk az áramszünet mostanában..
Múltkor volt a nyaralónkban egy hibdrid autós vendég. Asszony figyelmeztett, szólnom kellett a srácnak hogy ne használja a konnektort mert ne verjen bele több száz KWH-ot a villanyórámba.
kínos volt.  :ph34r:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #30383 Dátum: 2023.07.09 23:47:18 »
Nem értem, miért kínos az, Mester.
Az áram nincs ingyen senkinek. Ha talál nálad egy kanna benzint, azt sem tölthetné csak úgy a kocsijába, azt lopásnak mondják.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #30384 Dátum: 2023.07.09 23:48:18 »
Mennyit visz el nagyságrendileg egy feltöltés?
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Egyéb autók
« Válasz #30385 Dátum: 2023.07.10 06:37:20 »
Nem értem, miért kínos az, Mester.
Az áram nincs ingyen senkinek. Ha talál nálad egy kanna benzint, azt sem tölthetné csak úgy a kocsijába, azt lopásnak mondják.

Hát kínos volt.. fóleg hogy Horvátországban nincs rezsicsökkentés... kőkemény ára van az áramnak. Múltkor láttam egy Magyarósi "YT sztár" videót, meglátogatott valakit, "rádughatom a kocsimat a konnektorodra?"  a pofámról égne le a bőr a szégyentől.. nálunk is hiszti volt a melóban mikor megszűnt az ingyentöltés...
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

palmat

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Egyéb autók
« Válasz #30386 Dátum: 2023.07.10 18:50:57 »
Én se engedném meg, hogy nálam töltsék az akkukat. Miért én fizessek 10x vagy 20x magasabb számlát?! Ott vannak a hipermarketek parkolóiban, vagy az utcán töltsék ott!
 :censored: saját vélemény  :censored:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Egyéb autók
« Válasz #30387 Dátum: 2023.07.10 20:18:19 »
Szerintem a vitákat és kényelmetlen szituációkat elkerülendő, bele kell jól láthatóan írni a házi rendbe, illetve ahhoz a konnektorhoz, amiből vélhetően az autót töltenék szintén csupa nagy betűkkel odaírni, hogy a házigazda örül az elektromos autónak, és támogatja az autó otthoni töltését, de ezért természetesen a végén fel fogja számolni a töltési díjat.

És persze ezt ugyanúgy elmondani a kulcsok átadásakor, és innentől kezdve a tulajdonos eldönti, hogy akar-e otthon tölteni vagy sem.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #30388 Dátum: 2023.07.11 13:54:31 »
Nem akkora ördöngőség ezt beépíteni az üzletmenetbe.
- minden vendég távozásnál fel kell írni a villanyóra állást.
- nem elektromos autós vendégeknél így meg lehet figyelni mennyi egy "normál" fogyasztási igény. Egy teljes szezonra egy átlagot kalkulálni, és a kilengésekre ránézni (+/- pl. ha valaki visz Xbox-ot a gyereknek az látszik azért azzal szemben, aki csak aludni megy oda) (csak nem-elektromos autós vendég-átlagfogyi a lényeg!)
- az elektromos autó töltése jóval megpörgeti az órát így az kiderül azon nyomban hogy az átlagon felül mennyivel lógott túl
- a szerződésbe bele kell foglalni, hogy elektromos töltés lehetséges persze, az átlagfogyasztást ha meghaladja mondjuk 15%-al (legyen a normál +irányú kilengéssel) , akkor az afölötti részt X ár/kWh értékkel kell még utólag fizetni.

Sőt, én raknék egy dedikált (kültéri) aljzatot a kocsibeállóhoz töltési céllal. Egy belső almérő nem nagy összeg - ez is vendégmágnes lesz, végső soron. Sőt valszeg kulturáltabb fajtát vonz, mint a kopaszmerciseket.
« Utoljára szerkesztve: 2023.07.11 14:10:44 írta robi (Robi) »

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Re:Egyéb autók
« Válasz #30389 Dátum: 2023.07.11 18:32:26 »
Ósztriában ezelőtt 15 évvel is már úgy volt, hogy 7 napra ha kivettél 1 házat, akkor volt 1 átalány ami benne volt az árban, a többit 0,3Euróval kiszámlázták. Csak fával lehetett fűteni, villanyboiler, szauna, és ha spórolósan csináltad, kijöttél 2 szaunázással együtt is. Én ezt bevezetném minden vendégházban Magyarországon is. Mi most jöttünk balcsiról, a klíma 1500/nap volt. Jogos volt, mert fogyaszt, még ha nem is ennyit 1 nap ;) 
Laco 73 :D