Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5008972 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Egyéb autók
« Válasz #30345 Dátum: 2023.06.13 09:29:23 »
Köszi mindenkinek a tanácsokat. Autó kell de várnia kell és még több pénzt kell gyűjtenie.
Elkezdtem nézegetni yarisokat , szokásos toyota szindróma ugyanazért az árért a toyota 2-3 évvel öregebb.

A piac 70-80%át nepperek uralják. Magánember felrak valami kevés kmes autót 3 óra múlva már nincs meg! Qrva nepperek!
Ennyi Rafael meg Vanessza tulaj  a világon nincs amit én átnyálaztam mostanában a FB-on.. borzalom!  tőlük semmit.

Már 3 kocsiról maradtam le. Főleg Pesten ,mert utazni én se akarok egy megnézésért majd otthagyni.
Vannak szinte újautók 2005ös kocsik 10-20e km-el a szokásos ár 3 szorosáért. Dupláját megadnám érte amúgy.
itt tartok. fárasztó és utálom de csainálni kell.




most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30346 Dátum: 2023.06.13 09:58:13 »
Felejtős a Honda, Mester. 90 ló erős mint a bika.. a gyerekem meg 18 éves.. rohadnak , felhívtam, bunkó f. nepper, elég volt. Egész életembe ócska autóim voltak, 4 éve először van egy "normális" autóm ezt meg nem tudom odaadni a gyereknek.  összetöri , végem..
Nekem, ugyan, van 3 gyermekem, de legfeljebb 12 éves korig van foglalmam az őket érintő kihívásokról. Így csak a véleményemet tudom leírni és azt, hogy várhatóan merre fogom egyengetni a gyermekeimet... szóval, lehet velem vitatkozni ezen (is)... ;-)

Szóval, maximálisan megértem a félelmedet. Saját véleményem, hogy NEM támogatom, hogy a gyerekem 18 éves korában saját autója legyen. Nekem sem volt, nem is volt rá szükségem. A családi autónkat vezethetik majd az ÉN felügyeletem mellett, ezzel fogják szerezni a jogsi szerzést követően az első pár ezer gyakorlati km-t. Be fogom fizetni vezetéstechnikai tréningre, ez alap lesz.
Lehetne hagyni, hogy a saját kárán tanulja meg, de az az én károm is lesz, pláne, ha a vagyoni károkon kívül az egészsége is sérül. Főleg az utóbbit, de az előbbit sem szeretném átélni. Arra fogok törekedni, hogy megelőzzük a bajt. Ebbe nekem nem fér bele a gyerek saját tulajdonú autója, amivel akkor és oda megy, ahová és amikor akar... Majd eljön ez az idő is, de nem 18 évesen. Én 1999-ben szereztem jogsit. Már az akkori forgalomnagysághoz mérten és jelentősen nőtt a forgalom az utakon, arról nem is beszélve, hogy a mai újabb autók ledes fényszórói és radaros lökhárítói mellett egy ártatlan koccanás miatt is millió Ft fölötti lehet egy ártatlan koccanás általi vagyoni kár. 25 évvel ezelőtt még nem voltak ilyenek és főleg nem ekkora számban. Aztán, mondanom sem kell, hogy a vezetés közbeni mobilozás is mekkora veszélyfaktorral jár... (pár hete a szemem láttára történt egy ráfutásos baleset az autópályán éppen emiatt, ott is 18-20 évesnek kinéző szöszi kislány tolta a messengert 120-nál, amikor telibe trafálta az előtte 3 sávban (!!!) álló kocsisor középső sávját. A sajátján kívül még legalább 1 autó TK lett, plusz 2 másik sérült autó...)

Szóval, az én preferenciám az ésszerű óvatosság, ebbe, pedig, nem fér bele a saját autó ilyen fiatal (18) korban. Szeretnék unokákat, ehhez kellenek a gyerekeim. És szeretném a jelen kor adottságait figyelembe véve felelősen közlekedőnek nevelni a gyerekeimet, akik képesek adott esetben a lehető legjobb döntést hozni.

Saját autót akkor vegyen, amikor saját erőből megteheti azt, fenn tudja tartani, és főleg szüksége van rá pl munkábajárás miatt. Nem értek azzal egyet, hogy vágjon bele "hűbelebalázs-módjára", azt majd lesz valami, vagy megszívja és akkor majd tanulópénz lesz, vagy nem és akkor örül majd. Ez szerintem nem egy felelős hozzáállás. A projekt autókat nem fiatalon kell megvenni, hanem, akkor, amikor az ember egszisztenciája megengedi. Pénzügyi okos emberek azt javasolják, hogy az ember ne tartson több pénzt autóban, mint a saját tulajdonában lévő lakóingatlan 10%-a. Ez legfeljebb 10%... és szerintem van benne valami. Engem nem boldogít, ha a gyerekem olyan dologra költi el a keresetét, ami ingóság és hobbi, mert ezzel nem fog haladni 1-ről a 2-re. Először teremtsen magának stabil egzisztenciát, dolgozzon keményen és ha van családja, van ingatlanja (ezek az élet alapvető szükséglete, illetve ezek költségeinek előteremtése), utána jöhet a hobbi. És az mindegy, hogy fotózás, vagy régi autó kalapálása. A sorrend a fontos.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30347 Dátum: 2023.06.13 10:26:08 »
Köszi mindenkinek a tanácsokat. Autó kell de várnia kell és még több pénzt kell gyűjtenie.
Elkezdtem nézegetni yarisokat , szokásos toyota szindróma ugyanazért az árért a toyota 2-3 évvel öregebb.

A piac 70-80%át nepperek uralják. Magánember felrak valami kevés kmes autót 3 óra múlva már nincs meg! Qrva nepperek!
Ennyi Rafael meg Vanessza tulaj  a világon nincs amit én átnyálaztam mostanában a FB-on.. borzalom!  tőlük semmit.

Már 3 kocsiról maradtam le. Főleg Pesten ,mert utazni én se akarok egy megnézésért majd otthagyni.
Vannak szinte újautók 2005ös kocsik 10-20e km-el a szokásos ár 3 szorosáért. Dupláját megadnám érte amúgy.
itt tartok. fárasztó és utálom de csainálni kell.
Ne a neppereket utáld és autó főleg ne vegyél a Marketplace-en... Mindkettő rossz irány. Nem az számít, hogy magánszemély, vagy kereskedő hirdeti az autót, hanem, hogy milyen az autó! A kereskedő utólag jogilag sokkal könnyebben felelőségre vonható, hiszen, fél év jótállást kell vállaljon minden általa eladott autóra. Ha, tehát, valami olyan hibája van az autónak, ami a vásárláskor is fennállt, de nem tájékoztatott róla, akkor jogi úton számonkérhető. Ez a magány személy esetében szinte lehetetlen. Szóval, semmiképpen nem zárnám ki a kereskedőtől vásárolandó autót.
"Braziloktól" semmit. Ez meg aranyszabály... ;-)

Vidd el vezetéstechnikai tréningre! ;-)

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Egyéb autók
« Válasz #30348 Dátum: 2023.06.13 13:15:24 »
Bepi, köszi a tanácsokat.  :flowers:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #30349 Dátum: 2023.06.13 20:43:05 »
Nem az számít, hogy magánszemély, vagy kereskedő hirdeti az autót, hanem, hogy milyen az autó!

Jaj de szeretem ezt a tanácsot!
Átlagember meg van lőve úgyse tudja megállapítani azalatt az 1 óra alatt, hogy milyen valójában!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30350 Dátum: 2023.06.13 21:29:48 »
Jaj de szeretem ezt a tanácsot!
Átlagember meg van lőve úgyse tudja megállapítani azalatt az 1 óra alatt, hogy milyen valójában!
Az átlagember vigyen magával egy hozzáértőt...
Egyébkent, de, ha tudatosan választ típust, akkor fel lehet belőle készülni vásárlás előtt, hogy legalább a típusra jellemző gyengeségeket megvizsgálja. Nyílván a motorját nem fogja megbontani vásárlás előtt. Azonban, ha az autó általános állapota megkímélt (erre vannak konkrét jelek, amikből lehet következtetni), az már jó jel. Én a Xsarát is így veztem, meg a Primerát is. Előbbit magánszemélytől, utóbbit kereskedőtől.
Hidd el, tudom, miről beszelék, legfeljebb te nem értetted meg...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #30351 Dátum: 2023.06.13 22:11:37 »
Elég sok használtautót vettem már a családnak. Kettő volt magánszemélytől, ebből az egyik a leendő apósomtól került hozzánk, így ismert volt az előélete, a másik vadidegentől volt - egy karambolos, átfestett, csődtömeg (ez volt a Fiat...) A többit kereskedésből, inkább márkakereskedésből vettük. Igazából csak a Corsánál volt egy kis átverésgyanú, mert valszeg tudtak róla, hogy hengerfejes lesz, de annyival olcsóbban is adták, a többivel nem volt probléma.
Szerintem elég jó százalékkal ki lehet szűrni azokat, akiktől nem szabad autót venni, persze a bukás esélye mindig megvan, de az magánszemélynél is.  Szóval önmagában a kereskedést nem zárnám ki, ha engedi átnézetni, hozzáférni a múltjához (beleértve a km-számlálót).
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Egyéb autók
« Válasz #30352 Dátum: 2023.06.14 05:01:27 »
Bizony, biztosan akadnak rendes(ebb) nepperek is.
Első körben ha már egyszer meghirdették az autót, akkor nem takarjuk ki a rendszámot...  :eek: Miért kell megnehezíteni az ember dolgát és olyan kérdésekkel bombázni a neppert, amit a lekérdezéssel megúszhatunk? Hiszen abból máris kiderülhet a korábbi tulajok száma, külföldi autó-e, egy úgy ahogy valóságos km óra-állást... És persze a műszakik során készült képek alapján látható, hogy esetleg az évek alatt mennyire romlott az autó állapota, milyen esetleges sérülések keletkeztek, stb, stb (ezért tenném kötelezővé, hogy a műszakin igenis körbe kellene fotózni az autót - mert jó esetben van egy első és hátsó kép meg a műszerfal, esetleg az alvázszám, ami annyira nem is érdekel, és akkor ezekből legyél okos).

Ahogy korábban leírták, ha az autónak valami baja lesz, a neppert jó esetben köti a szavatosság, míg a magánszemély esetében kb nem sok esélyed van bármit is követelni.
A nepper abból él, hogy pörgeti a kínálatát, olcsón - átverve - vesz, és eladja haszonnal. Ha éppen egy olyan példány érdekel, ami nem népszerű és nem pörög, lehet pl fél évnyi állás és 0 érdeklődő után már odaadja akciósan is, csak vigye már el valaki.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Egyéb autók
« Válasz #30353 Dátum: 2023.06.14 06:22:27 »
Ok akkor a neppereket is nézem. A vicc hogy a rendszámot nagyrészt tulajok takarják ki. Jelenlegi irányvonal : C corsa.
Legyen minél fiatalabb, ne legyen egy szakadt lom amikor átmegy a barátnőjéhez vele. A nászuram egy priussal jár.  ::)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #30354 Dátum: 2023.06.20 00:37:29 »
Azért ez nagyon brutál.  ~1400 LE, és ugyanennyi kg...
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30355 Dátum: 2023.06.20 13:19:45 »
Ok akkor a neppereket is nézem. A vicc hogy a rendszámot nagyrészt tulajok takarják ki. Jelenlegi irányvonal : C corsa.
Legyen minél fiatalabb, ne legyen egy szakadt lom amikor átmegy a barátnőjéhez vele. A nászuram egy priussal jár.  ::)
Ezekből én rövid ideig használtam, vezettem egy 1,2 75LE verziót. Láncos vezérlésű, Ecotec motor, annak minden jellemzőjével. A váltóáttételei igen rövidek, 5. fokozatban, óra szerinti 120km/h-nál 4000-et forog. Viszont a fogyasztása normális és a rövid áttételek miatt kellemesen vezethető. A váltója sajnos opeles, szar, ezt tudomásul kell venni. A futóműve feszes, kemény rugózású, de két személy részére méretben is elegendő. Klíma legyen benne, mert anélkül képtelenség eladni ma egy használtautót nagyobb bukó nélkül.
Az Ecotec motorok velejárója az olajfogyasztás, erre figyelni kell, de az alkatrészek nem drágák hozzá, mert sok van belőle (Corsa).

Ha teheted, emeld meg a vásárlásra szánt szülői "támogatás" összegét, mert a későbbi évjáratokból lehet találni szépen extrázott, ízléses kinézetű példányokat.  ;)

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Egyéb autók
« Válasz #30356 Dátum: 2023.06.21 23:08:59 »
Nézegettem ma a Corsa C kínálatot egy kicsit, de hogy őszinte legyek nem találtam olyat, amit érdemes lett volna ide belinkelni...  :no: :whistling: :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #30357 Dátum: 2023.06.22 11:12:34 »
Az Ecotec motorok velejárója az olajfogyasztás, erre figyelni kell, de az alkatrészek nem drágák hozzá, mert sok van belőle (Corsa).
Meg a hengerfejesség is elég gyakori, valamint a vezérlésre is oda kell figyelni, különösen ha még szíjas!
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30358 Dátum: 2023.06.22 11:23:39 »
Meg a hengerfejesség is elég gyakori, valamint a vezérlésre is oda kell figyelni, különösen ha még szíjas!
A vezérlés, véleményem szerint, kopó-forgó alkatrész, amit vásárlás után meg kell csinálni. A hengerfejesedés kicsit más téma: nem tudom, pontosan, hogy az Opeleknél "kifelé", vagy "befelé" lyukad át a tömítés, de 20 éves éves autókról beszélünk, ez valamennyire benne van a pakliban. Az én ex-Xsarámra is jellemző volt (az 1,4 75 LE motorokra), hogy a hf tömítés átlyukad, szerencsére kifelé, azaz, olajfolyást okozva. Ha ez fennáll, meg kell csináltatni. Ha nem, akkor örül neki az ember. De a kockázat az idő előrehaladtával - és a korábbi tulajok igényességétől függően - mindenképpen nő, szinte minden hasonló autó esetében. Ilyen korú autóknál ezek már nem számonkérhető hibák és nagy részüket már a vásárláskor ellenőrizni lehet.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30359 Dátum: 2023.06.22 11:37:01 »
Nézegettem ma a Corsa C kínálatot egy kicsit, de hogy őszinte legyek nem találtam olyat, amit érdemes lett volna ide belinkelni...  :no: :whistling: :hmmmm:
Ebben az árkategóriában nem is érdemes hibátlan, kis km-es autót keresni, mert nem lesz.
De pl. itt van ez:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/opel/corsa_c/opel_corsa_c_1.2_essentia_210e_kmmagyar-19474166#sid=185f1e2d-7e97-45e9-81be-b9e66574e784

4 légzsák, klíma, stb... lényeg sztem megvan. Évi 12000km-t futott, ez teljesen reális ezeknél. A futóművét át kell nézni, meg mindenét, hogy van-e valami kendácsolásnak nyoma bárhol. Ha nincs, az az én szemeben jó jel egy ilyen idős kisautó esetében. Engem pár újrafényezett elem sem tántorítana el a vásárlástól, ha ilyet keresnék, lényeg, hogy házi barkács megoldások, rozsda ne legyen az autón.

Pl. a kormány bőrözésén is az látszik, hogy soha nem volt bőrápolóval kezelve, így kiszáradt és elkezdett peregni. Ha nem csiszolópapír szerű az ember tenyere, akkor kellő ápolással ez az állapot megállítható, lassítható. Egyébként, nem látok szakadást az üléseken, vagy kiülés nyomokat, ebből következtetek a képek alapján, hogy akár jó is lehet. Nem tűnik úgy a képek alapján, hogy le lenne lakva. És sztem 7kilóból 50-et simán le lehet alkudni, akár még többet is, ha pl. a klíma nem működik, vagy a gumik, fékek, stb. esetleg cserések...   
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i