de a sharan nem mai konstrukcio..... mi a rák olyan nehéz benne ![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Az, hogy iszonyú masszív szerkezet. Annak viszont tömege van. Én sem akartam elhinni, de aztán megnéztem a forgalmiját. És ehhez még hozzá jön az utasok tömege, amivel már igencsak súrolja a 2 tonnát alulról.
Érdekes dolog amúgy ez a PD technika használói szemmel nézve. Mikor kipróbáltam egy faceliftes Polo 1,4 (70LE) kis traktort, ott is éreztem, hogy egyszerűen gondolkodás nélkül reagál az autó a gázpedál érintésére. Érzésre több, mint 70 LE, még, ha előzéseknél ki is jön, hogy bizony harmatos az, eléggé... Mégis, amikor megmozdítod a gázpedált, egyből ugrik a kocsi.
Más gyártók autói talán nem ennyire agresszíven adják le a nyomatékot, (pl. Renault 1,5 dci), hanem kell neki 0,5-1 másodperc, mire felpörög a turbo, aztán kezd húzni. De ekkor már a VW majd fél kocsihosszat ráver, és ez érzetre egy 10-15 LE-vel erősebb motort sejtet, mint, ami valójában. Az összes gyártott PD ilyen, így működik. Talán, aki benzinesből ül át PD-s autóba nem is annyira szokatlan, de, ha egy hasonló motorizáltságú egyéb dízelből ülne át, mindenképpen észreveszi a hangolásbeli különbséget.
Ezért írtam, hogy igenis, meglepődne a 2,2 D-Cat Ave is azon, hogy rugalmasságban mit tud ez a PD motor.
0-100 között ott hagyja szinte bármi, de pályán 100, de inkább 120 felett él a motor, ott durván megy. Mindenesetre kíváncsi lennék, ha odaraknánk mellé a 177LE-s Avét, de inkább a COV-ót, mire mennének egymással. Nem állítom, hogy lehagyja a Versot, de, hogy kínos perceket okoz neki, ahhoz nem fér kétségem, mindamellett, hogy 1-1,5 literrel kevesebbet eszik.