Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5192453 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3030 Dátum: 2010.10.26 20:11:10 »
Par perccel ezelott ilyen allt az Ulloin lampanal (ponyvatetos cabrio valtozatban) teljesen gyari kifogastalan allapotban angol rendszammal. Nagyon durvan duruzsolt a 12 henger...  :wub:
Ezeket még aránylag egészen baráti áron meg lehet kapni. A kabrió mondjuk húzósabb, de a kupékért nem kell túl nagy összegeket leszurkolni.

Volt amúgy hathengeres is belőle, nem csak 12.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3031 Dátum: 2010.10.26 20:26:58 »
1700kg? mi az tank?
hiace se nehezebb, és joval nagyobb.... :eek:
Az Avénk majdnem 1500 kiló. Egy Mondeo dízel kombi talán van is 1700, most nem néztem utána. Szóval egy ekkora, dízel egyterűtől, mint a Sharan, egyáltalán nem meglepő az 1.7 tonna. Ma, amikor egy új, dízel Astra másfél tonna.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3032 Dátum: 2010.10.26 20:29:38 »

Köszi, hogy legalább TE kiolvastad a hsz-m mondanivalóját.  :flowers:
A többiek meg pukkadjanak meg a TeDeI-gyűlölő mindenükkel együtt.  :ph34r:

többiek is értették, de ne várd el tölünk hogy leboruljunk a toyota forumon egy "fosvágen" elött :devil: :D
Leborulni nem kell, de attól még lehet objektív az ember.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Egyéb autók
« Válasz #3033 Dátum: 2010.10.26 20:30:45 »
de a sharan nem mai konstrukcio..... mi a rák olyan nehéz benne :hmmmm:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Egyéb autók
« Válasz #3034 Dátum: 2010.10.26 20:34:50 »
Hát, hamár így emlegetitek a 177-es d-cat-et, javítsatok ki, hogy nem ez a Toyota egyik legneccesebb motorja a dízelek között? Nekem úgy rémlik, messze több probléma van vele, mint Pl a D-4D-vel, vagy akár a "gizda-füstölős-traktor-polgárpukkasztó" PDTDI-vel  :whistling:
Azt mondom, amíg nem vezettetek ilyet, el sem tudjátok képzelni, hogy milyen. De, mivel elvből nem is érdekel benneteket - tisztelet a kivételnek -, azt gondolom, hogy nem kéne csak amiatt lefikázni, hogy füstöl.
Én viszont vezettem D-CAT Verso-t, 4 évig, 74 ezer km-t. Nem tudom, mit értesz "legneccesebb motor" alatt, de én semmi problémát nem tapasztaltam vele. A szervíz sem. :1eye: Becsülettel megcsináltattam a kötelező szervizeket - ennyi.
Lehet, hogy Te úgy használtad, ahogy kell, vagy csak egyszerűen szerencséd volt, hogy egy hibátlan példányt fogtál ki. Itt a fórumon olvastam a Corolla topicban, hogy a d-cat-ek nem olyan megbízhatók, mint a többi motor. Tapasztalatom ezzel kapcsolatban nincs, de ezt már említettem. :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3035 Dátum: 2010.10.26 20:36:43 »
Hát, hamár így emlegetitek a 177-es d-cat-et, javítsatok ki, hogy nem ez a Toyota egyik legneccesebb motorja a dízelek között? Nekem úgy rémlik, messze több probléma van vele, mint (...) a "gizda-füstölős-traktor-polgárpukkasztó" PDTDI-vel :whistling:
Azt mondom, amíg nem vezettetek ilyet, el sem tudjátok képzelni, hogy milyen. De, mivel elvből nem is érdekel benneteket - tisztelet a kivételnek -, azt gondolom, hogy nem kéne csak amiatt lefikázni, hogy füstöl.
A hsz-od kiemelt része ugyanúgy nem igaz, mint az, hogy minden PDTDI-vel gond van  :flowers: ... "Csak" annyiról van szó mindkét esetben, hogy sem a D-CAT, sem a PDTDI-k nem mentesek bizonyos típushibáktól, amik miatt aránylag rossz hírük van, miközben természetesen az ilyen motorok esetében is a nagy többség gond nélkül teszi a dolgát - csak épp valamivel rosszabb arányban, mint az átlag. De ez már elég a rossz hírnévhez. Ha 100 D-4D-ből elromlik 2, és 100 D-CAT-ból 6, akkor már meglesz a verdikt: a D-CAT xar. Na, ilyesmiről van szó a PDTDI esetében is.

Hozzátéve, hogy azoknál sem egyenletes a megoszlás, mert az 1.9-esekkel kevesebb a gond, mint a kétliteresekkel.

Ami a menetteljesítményekről tett megállapításaidat illeti: akármit is sugalmaz az érzés, a számok döntenek: elsősorban a teljesítmény/tömeg arány. Egy cca. 160 lovas, 1.7 tonnás egyterűvel csodákat tenni biztosan nem lehet, bár nem kétlem hogy jól megy nagy sebességnél - annyira, amennyire egy ilyen teljesítményű és nyomatékú, ekkora tömegű autónak mennie is kell. De erre az összes, kb. hasonló tudású dízel ugyanígy képes. Mondom ezt úgy, hogy 140 lovas Passat és 143 lovas Accord dízeleket vezettem hosszabb távon is, tehát azért nem ismeretlen az érzés számomra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Egyéb autók
« Válasz #3036 Dátum: 2010.10.26 20:37:13 »
Őszintén, ezerszer több rosszat hallotam a pédétédéíkről mint a D-Catek hibáiról. Összességében arról van szó, hogy húzott dízelmotor és jobban fennáll a lehetősége a hibának ebből kifolyólag. Összességében még mindig elenyésző a hibák száma a pdtdi-k sztorijaihoz képest.
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3037 Dátum: 2010.10.26 20:37:35 »
de a sharan nem mai konstrukcio..... mi a rák olyan nehéz benne :hmmmm:
Az, hogy nagy  :sorcerer: ... Kétlem, hogy pl. egy Previa dízel számottevően könnyebb lenne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3038 Dátum: 2010.10.26 20:39:34 »
Itt a fórumon olvastam a Corolla topicban, hogy a d-cat-ek nem olyan megbízhatók, mint a többi motor.
Aha... És azt is olvastad, hogy a PDTDI-kkel sok a gond, nem  ;) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3039 Dátum: 2010.10.26 20:40:02 »
Őszintén, ezerszer több rosszat hallotam a pédétédéíkről mint a D-Catek hibáiról. Összességében arról van szó, hogy húzott dízelmotor és jobban fennáll a lehetősége a hibának ebből kifolyólag. Összességében még mindig elenyésző a hibák száma a pdtdi-k sztorijaihoz képest.
Ezt nem írom alá... Van különbség, de nem nagyságrendi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3040 Dátum: 2010.10.26 20:48:58 »
Őszintén, ezerszer több rosszat hallotam a pédétédéíkről mint a D-Catek hibáiról. Összességében arról van szó, hogy húzott dízelmotor és jobban fennáll a lehetősége a hibának ebből kifolyólag. Összességében még mindig elenyésző a hibák száma a pdtdi-k sztorijaihoz képest.
Erről még egyszer... Mi az, hogy "húzott"? Pl. a 105 lovas 1.9-est ugye nem nevezhetjük annak. De a 75 lovas 1.4-est sem nagyon. Sőt, fajlagos teljesítményét tekintve még az egyik legerősebb PD, a 150 lovas 1.9-es is kevésbé van kihegyezve, mint pl. a 177 lovas D-CAT motor. Egyedül a 170 lovas 2.0 PDTDI múlja felül e téren a D-CAT-ot (és, nyilván nem véletlenül, ez is a leginkább problémás az összes közül).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Egyéb autók
« Válasz #3041 Dátum: 2010.10.26 20:49:07 »

Őszintén, ezerszer több rosszat hallotam a pédétédéíkről mint a D-Catek hibáiról. Összességében arról van szó, hogy húzott dízelmotor és jobban fennáll a lehetősége a hibának ebből kifolyólag. Összességében még mindig elenyésző a hibák száma a pdtdi-k sztorijaihoz képest.

Hat egy dolog biztos, es erre barki beveheti a Ciankalit, a D-Cat tobbe fog kerulni, ha besz @ rik, marpedig befog. Sokkal tobbe. Nekem van ismerosom, akinek fel millio volt csak a 4 darab nagynyomasu fuvoka... No comment. Nem kulonosebben erdekes szamomra, hogy melyik huzza tovabb a ket motor kozul, de az biztos, hogy csak anyagi megfontolasbol elobb vennek PD TDI-t, mint D-Cat-ot es ezzel a tobbseg igy van.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3042 Dátum: 2010.10.26 20:52:49 »
Hat egy dolog biztos, es erre barki beveheti a Ciankalit, a D-Cat tobbe fog kerulni, ha besz @ rik, marpedig befog. Sokkal tobbe. Nekem van ismerosom, akinek fel millio volt csak a 4 darab nagynyomasu fuvoka... No comment. Nem kulonosebben erdekes szamomra, hogy melyik huzza tovabb a ket motor kozul, de az biztos, hogy csak anyagi megfontolasbol elobb vennek PD TDI-t, mint D-Cat-ot es ezzel a tobbseg igy van.
Most ebben nem vagyok biztos, de rémlik, hogy a D-CAT-ban ugyanolyan rendszerű piezo-injektorok vannak, mint a 170 lovas 2.0 PDTDI-ben (és ugyanúgy szeretnek is beszarni). Ez esetben viszont nem hinném, hogy a VW-motorhoz ezek nagyságrenddel olcsóbbak lennének. De lehet hogy tévedek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Egyéb autók
« Válasz #3043 Dátum: 2010.10.26 20:53:01 »
de a sharan nem mai konstrukcio..... mi a rák olyan nehéz benne :hmmmm:
Az, hogy iszonyú masszív szerkezet. Annak viszont tömege van. Én sem akartam elhinni, de aztán megnéztem a forgalmiját. És ehhez még hozzá jön az utasok tömege, amivel már igencsak súrolja a 2 tonnát alulról.
Érdekes dolog amúgy ez a PD technika használói szemmel nézve. Mikor kipróbáltam egy faceliftes Polo 1,4 (70LE) kis traktort, ott is éreztem, hogy egyszerűen gondolkodás nélkül reagál az autó a gázpedál érintésére. Érzésre több, mint 70 LE, még, ha előzéseknél ki is jön, hogy bizony harmatos az, eléggé... Mégis, amikor megmozdítod a gázpedált, egyből ugrik a kocsi.
Más gyártók autói talán nem ennyire agresszíven adják le a nyomatékot, (pl. Renault 1,5 dci), hanem kell neki 0,5-1 másodperc, mire felpörög a turbo, aztán kezd húzni. De ekkor már a VW majd fél kocsihosszat ráver, és ez érzetre egy 10-15 LE-vel erősebb motort sejtet, mint, ami valójában. Az összes gyártott PD ilyen, így működik. Talán, aki benzinesből ül át PD-s autóba nem is annyira szokatlan, de, ha egy hasonló motorizáltságú egyéb dízelből ülne át, mindenképpen észreveszi a hangolásbeli különbséget.
Ezért írtam, hogy igenis, meglepődne a 2,2 D-Cat Ave is azon, hogy rugalmasságban mit tud ez a PD motor.
0-100 között ott hagyja szinte bármi, de pályán 100, de inkább 120 felett él a motor, ott durván megy. Mindenesetre kíváncsi lennék, ha odaraknánk mellé a 177LE-s Avét, de inkább a COV-ót, mire mennének egymással. Nem állítom, hogy lehagyja a Versot, de, hogy kínos perceket okoz neki, ahhoz nem fér kétségem, mindamellett, hogy 1-1,5 literrel kevesebbet eszik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Egyéb autók
« Válasz #3044 Dátum: 2010.10.26 20:58:15 »
Őszintén, ezerszer több rosszat hallotam a pédétédéíkről mint a D-Catek hibáiról. Összességében arról van szó, hogy húzott dízelmotor és jobban fennáll a lehetősége a hibának ebből kifolyólag. Összességében még mindig elenyésző a hibák száma a pdtdi-k sztorijaihoz képest.
Gyöngyike, Te is tudod, hogy minden motor annyira hibásodik meg, amennyire a tulaja/használója gondoskodik róla, vagy éppenséggel lexarja. Épp ez a "beidegződés" kezd megdőlni, hogy problémásak a PD dízelek. Ha karban vannak tartva és minden szerviz szigorúan az előírások szerint megtörténik, akkor gond nélkül elmennek ezek is 350-400.000km-t (csakúgy, mint a Toyoták is). Csak anno meg volt mindenki ilyedve a PD-ktől, hogy húúúha, ezzel mennyi baj lesz, stb. És az idő NEM ezt igazolja, ezt tesóm szerelője is belátja (20 éve dolgozik a Bcs-i VW szervizben, van némi tapasztalata a VW motorokhoz). Mindezt Ő is csodálkozva mondta, de mégis igaz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i