Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5006711 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #29985 Dátum: 2021.08.31 12:53:17 »
Az egyéb könyöklők nem az üléssel mozognak, hanem fixek. Tehát ha az ülés magasságát állítod, változik a könyöklő pozíciója. Persze akkor meg az ülés pozíció a kompromisszum.

Egyáltalán melyik autóban lehet önállóan ezt állítani?  :hmmmm:

a barátom discoveryjében például lehet, mindkét oldalon elöl állítani a karfamagasságot

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #29986 Dátum: 2021.08.31 14:17:02 »
a barátom discoveryjében például lehet, mindkét oldalon elöl állítani a karfamagasságot
Na, megvan a világon létező 5 típusból egy  :lol:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #29987 Dátum: 2021.09.07 09:50:59 »
Idézet
...nem mertem leírni eddig, hátha kiátkoznak, de egyetértek: az egyszerűbb franciákkal tényleg semmivel több gond nincsen, mint az itthon favorizált többi gyártóval.
Pl. javasolnám az 1.4 8V motoros Thaliát/Cliot is - a motor agyonüthetetlen, a 15 évesekben is volt már légzsák, patronos övfeszítő. Az első saját vásárlású autóm volt, 10 évig hajtottam, 1 db gyújtótrafót kellett cserélni ez idő alatt, és semmi rozsda nem volt rajta.
És arra is jó, hogy kiderüljön, kik azok a srác haveri köréből, akik már most olyan sznobok, hogy az embléma alapján ítélik meg

Akkor már inkább egy F Astrát keresnék, mert abból (még mindig) nagy a felhozatal, nagyobb eséllyel találsz egy használhatót, és alkatrész is lesz hozzá. Anno a miénket 13 évesen (valós) 99.000 km-rel adtam el, aki megvette, - éppúgy, mint az E11 Corollánkkal történt - a feleségének vette, évente 4-5000 km-t tesznek bele, így még mindig csak 150.000 km körül van benne, és ami képet látok az ügyfélkapus adatbázisban, az alapján feltűnően nem is rozsdásodik. Az 1,4 SE változat elég jól motorizált, a töréstesztje az E11 szintjén van, Opelnek Opel, de bőven van annál rosszabb is.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29988 Dátum: 2021.09.07 10:21:44 »
Akkor már inkább egy F Astrát keresnék, mert abból (még mindig) nagy a felhozatal, nagyobb eséllyel találsz egy használhatót, és alkatrész is lesz hozzá. Anno a miénket 13 évesen (valós) 99.000 km-rel adtam el, aki megvette, - éppúgy, mint az E11 Corollánkkal történt - a feleségének vette, évente 4-5000 km-t tesznek bele, így még mindig csak 150.000 km körül van benne, és ami képet látok az ügyfélkapus adatbázisban, az alapján feltűnően nem is rozsdásodik. Az 1,4 SE változat elég jól motorizált, a töréstesztje az E11 szintjén van, Opelnek Opel, de bőven van annál rosszabb is.
Az F Astrák olyan szinten vannak elporladva, hogy az ég óvjon tőle! Közel 30 éves autók, amiknek anno sem volt kiemelkedő a rozsdavédelme. Sztem felejtős.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29989 Dátum: 2021.09.07 10:35:46 »
Friss hír a soroksári Auchan parkolóból:
https://www.vezess.hu/vezetunk/2021/09/07/4-autot-gyujtott-ki-egy-zarlatos-bmw-soroksaron/?fbclid=IwAR1g_WVfrGraV4vbElVlXBFUQFw-c43nS6gwoH8CwApfZCk7Yu8agVY6ESY

A gyáró szavaival élve, "termodinamikai incidens". Igaz, elvitt még 4 autót körülötte a tűz.

Bammeg, a gyártó hogy lehet ilyen arrogáns és tojik az alkotményra??!!  :censored:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #29990 Dátum: 2021.09.07 11:37:07 »
Az F Astrák olyan szinten vannak elporladva, hogy az ég óvjon tőle! Közel 30 éves autók, amiknek anno sem volt kiemelkedő a rozsdavédelme. Sztem felejtős.
Sokáig volt gyártásban, eleve, ami légzsákos, az legalább 94-es gyártású, de Classic néven ment egészen 99-ig. Olyan mennyiség van belőle, hogy kell lennie használhatónak. A Libegőnél van egy ráncfelvarrás előtti Fiat Ritmo, (legalább 40 éves), pedig az akkori Fiatok általában a 15 éves kort sem érték meg a rozsda miatt.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29991 Dátum: 2021.09.07 11:46:49 »
Sokáig volt gyártásban, eleve, ami légzsákos, az legalább 94-es gyártású, de Classic néven ment egészen 99-ig. Olyan mennyiség van belőle, hogy kell lennie használhatónak. A Libegőnél van egy ráncfelvarrás előtti Fiat Ritmo, (legalább 40 éves), pedig az akkori Fiatok általában a 15 éves kort sem érték meg a rozsda miatt.
Abban igazad van, hogy rengeteg van belőle, minden bizonnyal a bontókban is vannak alkatrészek, karosszéria elemek, így addig, amíg a padlólemez nem rohad és cserélhető elemről van szó, kis munkával (bár költségesen, mert fényezni valészeg fog kelleni), de javítható. Azonban, a piaci árát figyelembe véve nagyon gyorsan elérheti a javítás a gazdasági tk. mértékét. Ezek az Astrák 2-400 000 Ft között mennek. Pár elemcsere, fényezés munkadíjjal, futómű alkatrészek, fékek, gumik cseréje már el is éri a piaci értékét.
És akkor még mindig egy elavult, 90-es éve elejei tervezésű, nem biztonságos autóban ülsz. Én ezt is figyelembe vettem, amikor a Xsarát választottam. 2000 utáninak kellett lennie, légzsákokkal, klímával felszerelt, nem rohadó autót kerestem, aminek egyszerű a motorja, olcsón. A Xsara ilyen volt 400 000 Ft-ért. Még az esőszenzora és a fényszenzora is működik, a klímája hidegebbet fúj, mint az Avenisé. Sérülve sem volt. És tényleg, eddig egy olaj- és szűrőcserén és az időszakos vezérléscserén kívül nem kellett javítani. Kicsit csodálkozom is rajta. Valszeg, az ilyet ki is kell fogni...de franciasága ellenére össze nem lehet hasonlítani az F Astrával. Vannak bizonyos fájó pontjai (ilyen a kritikán aluli váltó - lötyög minden fokozatban), de 18 évesen is hozza a Citroentől elvárható finom, puha rugózást. Utóbbi magasan a konkurensek felett áll még most is. Tipikus Citroen. Ilyet, hogy olajfogyasztás, nem is írok, mert ezekre nem jellemző és nem is eszi. Ellenben, az Opelekkel ez is mindig velejáró volt, új koruktól kezdve.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
Egyéb autók
« Válasz #29992 Dátum: 2021.09.07 21:56:00 »
Én is inkább francia vonalon keresgélnék, túl sok a sztereotípia velük kapcsolatban, amivel szerintem a felhasználók többsége nem is találkozott.

Hajtottam már jó pár francia kocsit - igaz nem hónapokig / évekig, de sosem volt panaszom rájuk. C4, C5, Laguna II, PUG 607, stb, stb.

De ha tényleg ilyen 500e Ft-os vonalon keresgélünk a gyereknek autót, amin gyakorolhat és egy apró koccanásban nem fogja életét veszteni - van egy típus, amit szerintem a fél ország nem is ismer..., viszont masszív, jól felszerelt, ultra kényelmes egy nagy batár. Ez pedig a Renault Safrane.
Gombokért megkapható, mert nem ismeri senki, biztonságos, kényelmes, jól extrázott, és nem bámulják meg az utcán. Mi kell még?  ;)

Jelenleg nem látok eladó példányt, de ilyen 5-600e Ft-okért már akár 97 és utáni példányokat is ki lehet fogni 2.0, 2.5, 3.0 és persze a híres Biturbo kivitel (na az nem első autónak való  :lol: ) :wub: a benzines vonalon. vagy dízel motorral.

2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #29993 Dátum: 2021.09.08 08:54:29 »
Én is inkább francia vonalon keresgélnék, túl sok a sztereotípia velük kapcsolatban, amivel szerintem a felhasználók többsége nem is találkozott.
Hajtottam már jó pár francia kocsit - igaz nem hónapokig / évekig, de sosem volt panaszom rájuk. C4, C5, Laguna II, PUG 607, stb, stb.
De ha tényleg ilyen 500e Ft-os vonalon keresgélünk a gyereknek autót, amin gyakorolhat és egy apró koccanásban nem fogja életét veszteni - van egy típus, amit szerintem a fél ország nem is ismer..., viszont masszív, jól felszerelt, ultra kényelmes egy nagy batár. Ez pedig a Renault Safrane.
Gombokért megkapható, mert nem ismeri senki, biztonságos, kényelmes, jól extrázott, és nem bámulják meg az utcán. Mi kell még?  ;)
Jelenleg nem látok eladó példányt, de ilyen 5-600e Ft-okért már akár 97 és utáni példányokat is ki lehet fogni 2.0, 2.5, 3.0 és persze a híres Biturbo kivitel (na az nem első autónak való  :lol: ) :wub: a benzines vonalon. vagy dízel motorral.


de amilyen a képen van, az nem lesz eladó öccázért :D

apámnak a 90-es évek közepén volt egy ford scorpioja. imádtuk.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29994 Dátum: 2021.09.08 13:41:10 »
Én is inkább francia vonalon keresgélnék, túl sok a sztereotípia velük kapcsolatban, amivel szerintem a felhasználók többsége nem is találkozott.

Hajtottam már jó pár francia kocsit - igaz nem hónapokig / évekig, de sosem volt panaszom rájuk. C4, C5, Laguna II, PUG 607, stb, stb.

De ha tényleg ilyen 500e Ft-os vonalon keresgélünk a gyereknek autót, amin gyakorolhat és egy apró koccanásban nem fogja életét veszteni - van egy típus, amit szerintem a fél ország nem is ismer..., viszont masszív, jól felszerelt, ultra kényelmes egy nagy batár. Ez pedig a Renault Safrane.
Gombokért megkapható, mert nem ismeri senki, biztonságos, kényelmes, jól extrázott, és nem bámulják meg az utcán. Mi kell még?  ;)

Jelenleg nem látok eladó példányt, de ilyen 5-600e Ft-okért már akár 97 és utáni példányokat is ki lehet fogni 2.0, 2.5, 3.0 és persze a híres Biturbo kivitel (na az nem első autónak való  :lol: ) :wub: a benzines vonalon. vagy dízel motorral.
A Safrane gyerekkoromban nagyon tetszett, tök jó forma volt. Szuper kényelmes ülésekkel. De, mint autó egy kalap fos. Az összes korabeli francia közül messze a Renault volt a legsilányabb minőségű.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
Egyéb autók
« Válasz #29995 Dátum: 2021.09.08 21:12:01 »
de amilyen a képen van, az nem lesz eladó öccázért :D

apámnak a 90-es évek közepén volt egy ford scorpioja. imádtuk.

Kb 1,5 éve volt fent a HAHU-n egy 2.5-ös Aut váltós ráncfelvarrt Safrane, amiben a Xenon lámpák mellett még a hátsó ülések is motorosan állíthatóak voltak - 550e Ft-ért.
Nagyon szemeztem vele, de aztán elvitték. Igencsak vállalható állapotban volt annyiért.  :wub:
Csak ugye a tulaj is mondta telefonban, hogy egyszerűen az emberek nem tudták hová tenni az autót, 5 ajtós Lagunának nézték  :lol: - a pénz meg kellett neki...

Ez a használt teszt is kedvet tud csinálni hozzá.  ;)

Külföldön van belőle sok 1500-2000 EUR-ért szép állapotban, csak ugye a jó öreg magyar bürokrácia és lehúzások tömkelege végett, mire rendszám kerülne rá, már tényleg sajnos túl lenne a kereten.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12152
Re:Egyéb autók
« Válasz #29996 Dátum: 2021.09.09 09:45:22 »
Megfontolom amiket írtatok esetleg egy clio szóba jöhet a gyereknek.
Egy clio 2 vagy valami benzines.  tudom hogy biztonságban sokkal jobb mint a egykorú japánok
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29997 Dátum: 2021.09.09 10:21:44 »
Megfontolom amiket írtatok esetleg egy clio szóba jöhet a gyereknek.
Egy clio 2 vagy valami benzines.  tudom hogy biztonságban sokkal jobb mint a egykorú japánok

Így van. Nekem Marci is ajánlotta a Clio/Thalia-t. Egyszerűek, kevés hibaforrásuk van emiatt, vannak jó állapotúak, és ha nem volt törve, nem rohadnak. Az én gyomrom - szubjektív okok miatt - a Thaliát képtelen volt befogadni, a Clio, viszont drágább nála. De sztem érdemes megfontolni. A korabeli franciák között egyedül a Renault-nak van normális, tekercsrugós futóműve, a Citrom és a Pözsó a torziós hidat alkalmazta a hátsó futóműben, ami 5-6 évente (átlagos futás mellett) felújítást igényelhet, ami 70-110e Ft. Ez jellemzi a Pug 206/Partner, Citroen Xsara/Berlingo/Picasso típusokat. Amíg jó, addig nagyon kényelmes a rugózás, amikor rossz, akkor bezuhan az autó feneke és megszűnik a rugózás, döcögni fog. Erről tudni kell. Én úgy vettem a Sárikát, hogy 3 évvel ezelőtt fel lett újítva a hátsó hídja, így az enyém hibátlan.
A Renault elektronikai rendszere háklisabb, elektromos ablakok, tükrök, kp. zár, ilyenek tudnak előjel nélkül behalni.

Én azt mondom, hogy olyan autót kell megvenni, amit nem ridegtartásban használtak, hanem garázsban állt, védve, szervizelve volt. Ezzel sztem jelentősen csökkenthetők azok a meghibásodási kockázatok, amelyek pl a hőingadozások miatt megfáradó csatlakozók, burkolatok számlájára írhatók. Nekem sztem ez a szerencsém a Sárival.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #29998 Dátum: 2021.09.09 11:13:09 »
Azért én nem stresszelném a gyereket egy Thaliaval .... Nem a műszaki tartalomra értem.
De ez lehet, hogy csak az én véleményem. Adsz a gyereknek valamit, de az a nagyon gáz kategória, akkor csak szarban lesz. Kapott valamit, értékeli is, de ugyanakkor nem tud örülni neki. A huszonévesek gondolkodását is meg lehet érteni.  :flowers:

Szóval valahogy be kell vonni a választásba őt is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29999 Dátum: 2021.09.09 11:18:32 »
Azért én nem stresszelném a gyereket egy Thaliaval .... Nem a műszaki tartalomra értem.
De ez lehet, hogy csak az én véleményem. Adsz a gyereknek valamit, de az a nagyon gáz kategória, akkor csak szarban lesz. Kapott valamit, értékeli is, de ugyanakkor nem tud örülni neki. A huszonévesek gondolkodását is meg lehet érteni.  :flowers:

Szóval valahogy be kell vonni a választásba őt is.
Ez igaz. A CLio felé terelném, hamár Renault. Abból is az 1,2 16V 75LE. Bőven elég.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i