Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 4995187 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Egyéb autók
« Válasz #29970 Dátum: 2021.08.24 12:13:21 »
Azért nincs, mert nem is szabad így használni. Mindig azt a felületet kell hűteni klímával, amin keresztül a meleg belép az utastérbe. Ez a felület az üveg. Mindig az üvegfelületeket kell hűteni, ellenkező esetben légzőszervi és ízületi betegségeket fogsz szerezni közép-hosszú távon.

Én értelek hogy nem szabad direktbe magamra fújatni a levegőt. pedig sajna így szoktam mert ha szélvődőre nyomom a klimát akkor abból semmit nem érzek, olyan gyenge.
A skodriban erősebb volt és éreztem a homlokomon picit a hideget. akkor a légbeömlőkről ne is klimázzak?  pedig az ér valamit.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Egyéb autók
« Válasz #29971 Dátum: 2021.08.24 12:15:25 »
A könyöklőnek semmi ergonómiai funkciója nincs, ha nem állítható. Márpedig egy autóban ritkán van állítható verzió belőle, és az, hogy pont ott legyen magasságba ahol kell, az nagyon ritka.  Kényelmesnek kényelmes ha időnként rátámaszkodik az ember de a vállfájdalomra nem lesz gyógyír.

Azt figyeld meg hogy 10:10-nál tartod-e mindkét kezed a kormányon, vagy a jobb a váltón "pihen" (ami helytelen).

a váltón a jobb kéz dologról már leszoktam. két kéz egyenesen 10:10 állásban vagy legfent, lejjebb stb. pont a fájós vállam miatt nem lógatom a jobb vállam.  akkor fájdul meg ha nyomatom rá a klimát
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #29972 Dátum: 2021.08.24 12:35:09 »
kösz ezt megnézem. igazából a jobb vállam fáj mindig benne.  lehet mert nincs benne könyöklő? sosem volt könyöklős autóm.
klima is rossz itt nincs olyan hogy a szélvédőre is meg magadra is fújasd a levegőt. skodában volt ilyen kicsit jött a fejemre is meg szembe is.
Mester, nálam ilyen vállfájdalomra legjobban a lenmagolaj rendszeres belső használata vált be, javaslom kipróbálni.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29973 Dátum: 2021.08.24 14:57:40 »
Én értelek hogy nem szabad direktbe magamra fújatni a levegőt. pedig sajna így szoktam mert ha szélvődőre nyomom a klimát akkor abból semmit nem érzek, olyan gyenge.
A skodriban erősebb volt és éreztem a homlokomon picit a hideget. akkor a légbeömlőkről ne is klimázzak?  pedig az ér valamit.
Hát, ezt így látatlanban nehéz megítélni. Én azt javaslom, hogy a testedre semmiképpen ne irányítsd a klimatizált levegőt. Hiába érzed kellemesnek, az ízületeidre épp ellenkezőleg hat. Érdekes lehet még a klíma hatékonyságának szempontjából, hogy mekkora a műszarfal felülete. Arra gondolok, hogy pl. a Yaris I-II típusoknál egy arányait véve óriási műanyag felületet képez a műszarfal, ami, ha átforrósodik, tényleg baromi sok idő, mire a klíma rendszer lehűti azt, így a kabint is. Addig azonban ontja a forróságot és azt érzed, hogy nem elég hatékony a klíma rendszer teljesítménye. Ezek alapján az is fontos, hogy hol parkolsz az autóval, mennyi időt tölt a napon. Indulás után én mindig leeresztem az ablakokat és ezzel segítem hűteni az utasteret az első kb 3-4 percben, ugyanis, ennyi idő kell kb a klímarendszernek, hogy értékelhetően hűvös levegőt fújjon a rostélyokon keresztül az utastérbe és segít a felmelegedett műszerfalat is gyorsabban lehűteni. Ahogy visszahűl az utastér és annak burkolatai menet közben, fokozatosan kezdem emelni a hőfokszabályzón a hőmérsékletet, általában 23-24 Celsiusig. Ezzel a hőfokkal utazunk hosszabb távokon. Nem tudom, hogy a Baleno rendszere mekkora teljesítményű, de kétlem, hogy ennyire alul lenne méretezve, mint, ahogy leírod. Be szoktad kapcsolgatni a klímát télen is, havonta 1x legalább? Mert, ha nem, lehetséges, hogy a fittingek csatlakozásainál a gumi tömítések kiszáradnak és elszökik a rendszerből a közeg. Tudom-tudom, 2 éves az autó, nem kéne neki, de elviekben ez a lehetőség is fennáll. Csökkent hűtőközeggel az Avensis rendszere sem hatékony, sőt, volt, hogy már 30 Celsius külső hőmérséklet mellett is a leghidegebb állásban kellett, hogy legyen a hőfokszabályzónak ahhoz, hogy az utastérben jó legyen a hőmérséklet. Kiderült, hogy a közeg 1/3-a hiányzott. Újra lett töltve és most 34-35 Celsiusban is kellemes a 23-24 Celsiusra állított hőfokszabályzóval kialakított belső levegő.
A klímás szerint akkor jó a rendszer hatásfoka, ha kb 2500-as fordulaton tartva a motort, leghidegebb állásra tekert hőfokkal és max ventilátor fokozatban kb 7 Celsius fokos a rostélyokon az utastérbe lépő levegő hőmérsékelete. Ez a 7 Celsius csak kb érték, mert, ugye, hol mérjük...? Egy olyan felületet kell választani a mérésre, amely érintkezik a légárammal. Maga az áramló levegő hőmérséklete még alacsonyabb is lehet, de ez nyilván nem mérvadó.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Egyéb autók
« Válasz #29974 Dátum: 2021.08.25 08:27:18 »
Mester, nálam ilyen vállfájdalomra legjobban a lenmagolaj rendszeres belső használata vált be, javaslom kipróbálni.

köszi, megnézem!  ;)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Egyéb autók
« Válasz #29975 Dátum: 2021.08.25 08:33:56 »
Hát, ezt így látatlanban nehéz megítélni. Én azt javaslom, hogy a testedre semmiképpen ne irányítsd a klimatizált levegőt. Hiába érzed kellemesnek, az ízületeidre épp ellenkezőleg hat. Érdekes lehet még a klíma hatékonyságának szempontjából, hogy mekkora a műszarfal felülete. Arra gondolok, hogy pl. a Yaris I-II típusoknál egy arányait véve óriási műanyag felületet képez a műszarfal, ami, ha átforrósodik, tényleg baromi sok idő, mire a klíma rendszer lehűti azt, így a kabint is. Addig azonban ontja a forróságot és azt érzed, hogy nem elég hatékony a klíma rendszer teljesítménye. Ezek alapján az is fontos, hogy hol parkolsz az autóval, mennyi időt tölt a napon. Indulás után én mindig leeresztem az ablakokat és ezzel segítem hűteni az utasteret az első kb 3-4 percben, ugyanis, ennyi idő kell kb a klímarendszernek, hogy értékelhetően hűvös levegőt fújjon a rostélyokon keresztül az utastérbe és segít a felmelegedett műszerfalat is gyorsabban lehűteni. Ahogy visszahűl az utastér és annak burkolatai menet közben, fokozatosan kezdem emelni a hőfokszabályzón a hőmérsékletet, általában 23-24 Celsiusig. Ezzel a hőfokkal utazunk hosszabb távokon. Nem tudom, hogy a Baleno rendszere mekkora teljesítményű, de kétlem, hogy ennyire alul lenne méretezve, mint, ahogy leírod. Be szoktad kapcsolgatni a klímát télen is, havonta 1x legalább? Mert, ha nem, lehetséges, hogy a fittingek csatlakozásainál a gumi tömítések kiszáradnak és elszökik a rendszerből a közeg. Tudom-tudom, 2 éves az autó, nem kéne neki, de elviekben ez a lehetőség is fennáll. Csökkent hűtőközeggel az Avensis rendszere sem hatékony, sőt, volt, hogy már 30 Celsius külső hőmérséklet mellett is a leghidegebb állásban kellett, hogy legyen a hőfokszabályzónak ahhoz, hogy az utastérben jó legyen a hőmérséklet. Kiderült, hogy a közeg 1/3-a hiányzott. Újra lett töltve és most 34-35 Celsiusban is kellemes a 23-24 Celsiusra állított hőfokszabályzóval kialakított belső levegő.
A klímás szerint akkor jó a rendszer hatásfoka, ha kb 2500-as fordulaton tartva a motort, leghidegebb állásra tekert hőfokkal és max ventilátor fokozatban kb 7 Celsius fokos a rostélyokon az utastérbe lépő levegő hőmérsékelete. Ez a 7 Celsius csak kb érték, mert, ugye, hol mérjük...? Egy olyan felületet kell választani a mérésre, amely érintkezik a légárammal. Maga az áramló levegő hőmérséklete még alacsonyabb is lehet, de ez nyilván nem mérvadó.

nem tudd meg Görögo.ban olyan meleg volt hogy ha az autó napon állt vittem egy autos ponyvát és rá kellett húzni.  a gumik befújva szilikonnal eleve mindent kiszív a nap.
az a baj ezzel a kocsival hogy ez első szélvédő nagyon döntött és melegszik, párásodik nagyon. klima is gyenge márkatársak panaszkodnak itt nincs 7 fok ha jó akkor se a skoda 15 évesen hidegebbet fújt.
sok silány dolog van ezzel a kocsival a fényezést a műanyag porszivócsövem a küszöböt megkarcolta nyomot hagyott (ez milyen már!) a lemezek vékonyak , a kormány kicsi -már hozzászoktam-stb.

de a motor? mint a selyem, olyan! tolom mint a disznó és 5liter?  :winkiss:  ez vigasztal egyedül. meg a hátsó lábtér hatalmas az is jó.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Egyéb autók
« Válasz #29976 Dátum: 2021.08.25 11:21:43 »
A könyöklő valóban nagy szívás tud lenni. A T25 Avensisben ideális helyen volt, ráadásul egy hatalmas tárolórekeszt takart el. A COV-ban a mitfahrer ülésen lévő volt jó nekem..., a PCV-é elmegy. Az ülés viszont ahogy öregszel, egyre fontosabb. Nekem más most az, mert a sok zongorázás miatt elkopott néhány csigolyám, már állandó gyógytorna mellett tudok csak létezni, s ha rossz az ülés, egy órát se bírok ki benne, nemhogy 10-et. Ebből a szempontból nagyon jó a személyautósított furgon kategória, mert abban szinte ott van a feneked, ahol álló helyzetben van, és szerencsére a nem alapfelszereltségtől felfelé van deréktámasz a vezetőülésben.
A tempomatról sem gondoltam, hogy ilyen jó dolog, s bár valóban lehet élni nélküle, több órás úton nagyon jól jön, hogy mozgathatod a lábad. (Nem mellesleg állandó sebesség mellett valóban takarékosabb, mintha te nyomnád, az más kérdés, hogy én nagyobb emelkedőn kicsit engedem visszaesni a sebességet, s akkor már nem.)
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Egyéb autók
« Válasz #29977 Dátum: 2021.08.26 09:52:05 »
A könyöklő valóban nagy szívás tud lenni.

sokat gondokodtam a könyöklön de elvetettem.  kicsi a beltér nem akarok jobban beszorulni az ulésbe. drága is 30 körül vannak
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #29978 Dátum: 2021.08.26 09:55:21 »
A könyöklő valóban nagy szívás tud lenni. A T25 Avensisben ideális helyen volt, ráadásul egy hatalmas tárolórekeszt takart el. A COV-ban a mitfahrer ülésen lévő volt jó nekem..., a PCV-é elmegy. Az ülés viszont ahogy öregszel, egyre fontosabb. Nekem más most az, mert a sok zongorázás miatt elkopott néhány csigolyám, már állandó gyógytorna mellett tudok csak létezni, s ha rossz az ülés, egy órát se bírok ki benne, nemhogy 10-et. Ebből a szempontból nagyon jó a személyautósított furgon kategória, mert abban szinte ott van a feneked, ahol álló helyzetben van, és szerencsére a nem alapfelszereltségtől felfelé van deréktámasz a vezetőülésben.
A tempomatról sem gondoltam, hogy ilyen jó dolog, s bár valóban lehet élni nélküle, több órás úton nagyon jól jön, hogy mozgathatod a lábad. (Nem mellesleg állandó sebesség mellett valóban takarékosabb, mintha te nyomnád, az más kérdés, hogy én nagyobb emelkedőn kicsit engedem visszaesni a sebességet, s akkor már nem.)
nekem volt már sok japán autóm, mindegyikben xar volt az ülés. elég könnyen meg tudom ítélni, mert mindegyikben ki kellett bírni 1400 km körüli távokat és az már a kis különbségeket is felnagyítja :) a j astra és a megané ülései mind jobbak voltak, azokkal is megjártuk brüsszelt.
a priusom az első, amelyikben kevesebb a panasz, ennek az ülései elég jól sikerültek.
persze mindez relatív, mert azért nem általános felhasználás, hogy az ember 13-15 órát üljön szinte egy seggel az autóban, dehát nekem azt dobta a gép :)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Egyéb autók
« Válasz #29979 Dátum: 2021.08.27 00:17:42 »
sokat gondokodtam a könyöklön de elvetettem.  kicsi a beltér nem akarok jobban beszorulni az ulésbe. drága is 30 körül vannak
Nem ér annyit, simán meg lehet lenni nélküle, és - mint írtam - többször van rossz helyen, mint jón. Akkor meg már jobb, ha nincs is egyáltalán.
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #29980 Dátum: 2021.08.27 21:31:41 »
A könyöklőnek semmi ergonómiai funkciója nincs, ha nem állítható. Márpedig egy autóban ritkán van állítható verzió belőle, és az, hogy pont ott legyen magasságba ahol kell, az nagyon ritka.  Kényelmesnek kényelmes ha időnként rátámaszkodik az ember de a vállfájdalomra nem lesz gyógyír.

Azt figyeld meg hogy 10:10-nál tartod-e mindkét kezed a kormányon, vagy a jobb a váltón "pihen" (ami helytelen).
Ha legalább együtt mozog az üléssel magasság állításnál, akkor azért használható. A Xsara Picasso-ban így van, mert karfa és ott jó volt. Felhajtható, kivehető és a váltó sincs messze tőle. Ott szerettem.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Egyéb autók
« Válasz #29981 Dátum: 2021.08.29 21:51:30 »
Ha legalább együtt mozog az üléssel magasság állításnál, akkor azért használható. A Xsara Picasso-ban így van, mert karfa és ott jó volt. Felhajtható, kivehető és a váltó sincs messze tőle. Ott szerettem.
Szerencsére pont a Neked jó magasságban volt, azért. A kartámasz magassága az ülőlaphoz képest önállóan kellene legyen állítható (mint az irodai ergonomikus székeknél), ilyen ritkán van.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #29982 Dátum: 2021.08.30 14:45:25 »
Szerencsére pont a Neked jó magasságban volt, azért. A kartámasz magassága az ülőlaphoz képest önállóan kellene legyen állítható (mint az irodai ergonomikus székeknél), ilyen ritkán van.
Az egyéb könyöklők nem az üléssel mozognak, hanem fixek. Tehát ha az ülés magasságát állítod, változik a könyöklő pozíciója. Persze akkor meg az ülés pozíció a kompromisszum.

Egyáltalán melyik autóban lehet önállóan ezt állítani?  :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29983 Dátum: 2021.08.30 16:49:20 »
Az egyéb könyöklők nem az üléssel mozognak, hanem fixek. Tehát ha az ülés magasságát állítod, változik a könyöklő pozíciója. Persze akkor meg az ülés pozíció a kompromisszum.

Egyáltalán melyik autóban lehet önállóan ezt állítani?  :hmmmm:
Szerintem nem igazán van ilyen. Általában úgy oldják ezt meg, hogy az ülésre szerelt karfán van egy tekerentyű, amivel lehet a karfát billenteni le-föl. Ilyen pl. a 2000-2010 között gyártott Sharan, de hasonló megoldás van az első gen. Xsara Picatsuban is.
Azoknál az autóknál, ahol nem karfa van, hanem a kardán alagúton van a könyöklő, jobb esetben ugyanígy billenthető, ami az esetek nagy százalékában elegendő. Én a 188cm magasságommal több olyan kommersz autóban ültem, amiben így, vagy úgy, de megoldott volt ez a kérdés (Octavia III, Sharan, H Astra, stb).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10673
Egyéb autók
« Válasz #29984 Dátum: 2021.08.30 17:09:06 »
Ilyen állítható magasságú középső kartámaszt szerintem se nagyon kínál egyik márka sem, pedig ahogy anno a Merci a W140-esben bevezette az elektromosan állítható belső visszapillantó tükröt (ami persze azóta már feledésbe merült), úgy biztosan felkapná ezt is a sajtó pár hónapra, de úgy látszik nem lát benne fantáziát senki.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61