Nekem semmi bajom a kéziváltóval, hála Istennek megvan a 360 ezer km vele. Olyan szinten, hogy 16 évig váltóolajat sem cseréltek benne, nemhogy megbontották volna. Most 24 éves, és a fogyasztásra sem lehet igazán panaszom.
Azért érdekelne ez az automata váltós téma, mert itt azt olvasom, hogy a modern automata váltók elég jók.
Nem vitatom az említett előnyöket, de mik a hátrányok? Ritkán látni olyat, hogy itt egy jó kényelmes, megbízható, olcsón üzemeltethető megoldás.
Ilyenek jutnak eszembe, hogy azért sokszor komplex dolgok ezek (pl. x fokozatú automata váltó meg dupla kuplung stb.), és minél bonyolultabb valami, általában annál valószínűbben hibásodik meg. Aztán hogy néz ki ezeknél a karbantartás, az mennyibe kerül (olajcsere, állítás, nem tudom még mik lehetnek)? Gyártói előírásokat betartva átlagosan meddig bírják javítás nélkül?
Vagy most csak kifejezetten a Toyota hibrid autóinak az automata váltóiról van a szó? Azokról az jött át nekem, hogy elég megbízható, bolygóműves, fokozatmentes megoldások, nem kifejezetten bonyolult mechanikával, inkább bonyolult vezérléssel. Vagy nem ez a helyzet?
Hirtelen beugrott egy kis adalék: egy kollégám azt mondta, hogy van egy 3 éves Golfja, négykerék meghajtással. Most megy márkaszervizbe olajcserére, ami 150 ezer forint lesz. Mondom miért ennyi? Mert ott a difiben is olajat kell cserélni...