Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5008115 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Egyéb autók
« Válasz #29085 Dátum: 2018.05.21 08:59:17 »
A Celerio az Alto utódja. Nem való 4tagú családnak. Pár éves Yarisban nincs 100.000 km, már amelyik nem céges volt. Jellemzően második autó évi max. 10.000-es futással.

tegnap elővezettem asszonynak asszonynak a celerio dolgot.
célom egy legolcsóbb japán (távolkeleti) motoros új valami gyösz.  csak nem kelljen autó alatt feküdnöm minden hétvégén.

nem támogatja.  :cry:
-röhejes vagyok /lennék benne.   engem ez már rég nem érdekel, mindegy..
-4en nem férünk be, nőnek a gyerekek  mondjuk a skoda is kicsi hátul de ott a puttony mindent visz
-nincs csomagtartó felhívta a figyelmem hogy 3 méteres collos deszkákat szállítok stb.  jó ez igaz.. :whistling:

szóval storno.  vitara kéne. ja persze..

amúgy megjegyzem az SUV autók helykihasználása tök gáz.


most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #29086 Dátum: 2018.05.21 13:56:13 »
amúgy megjegyzem az SUV autók helykihasználása tök gáz.
Ezt nem mondanám. Inkább a Suzukiké az, ha már.
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #29087 Dátum: 2018.05.21 17:24:16 »
amúgy megjegyzem az SUV autók helykihasználása tök gáz.
Egyetértek, anno párhuzamosan a Cee'd_sw-vel párhuzamosan néztük a Duster-t is, nevetséges volt a csomagtartóméret meg a hátsó üléstér a Cee'd kombihoz képest.
A dizájnért cserébe vannak kompromisszumok... csalóka egy csomó minden!

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Egyéb autók
« Válasz #29088 Dátum: 2018.05.21 18:13:07 »
na ja. én hajtottam egy 98as Rav4-et az ok volt.
múltkor ültem Kia sorrentoban.  na az gáz volt. a dustert is megnéztem a szalonban. az se jött be, többet vártam hely ügyben.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #29089 Dátum: 2018.05.22 08:47:53 »
Egyetértek, anno párhuzamosan a Cee'd_sw-vel párhuzamosan néztük a Duster-t is, nevetséges volt a csomagtartóméret meg a hátsó üléstér a Cee'd kombihoz képest.
A divat SUV-oké valóban az, de a családi egyterűké  (Picasso, Verso, Scenic, etc.) közel sem. Amúgy látszik is a formáján, hogy mekkora csomagteret rejt, belül már nem érhet nagy meglepetés.
music     

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #29090 Dátum: 2018.05.22 09:59:27 »
szóval storno.  vitara kéne. ja persze..

2-3 éves Vitara nem játszik? Nem tudom milyen áron mennek, de nem lehet sokkal több, mint egy új celerio.
Vagy marad a dacia vonal...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #29091 Dátum: 2018.05.22 10:57:03 »
A divat SUV-oké valóban az
Arról is volt szó

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Egyéb autók
« Válasz #29092 Dátum: 2018.05.22 19:22:54 »
2-3 éves Vitara nem játszik? Nem tudom milyen áron mennek, de nem lehet sokkal több, mint egy új celerio.
Vagy marad a dacia vonal...

vitarát nem néztem. a használt dusterek ár pedig indokolatlanul  magas! írtam már erről a múltkor egyrészt a dizelbanzáj felvitte a benzinesek árát, másrészt nemtom
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Egyéb autók
« Válasz #29093 Dátum: 2018.05.23 23:47:05 »
Octavia:

9088km-nél ellenőriztem a motorolaj szintet, mert picit zakatoló lett a hangja a motornak.
Minimumon volt a szint a nívón. Vettem gyorsan 1 liter Castrol Edge Titanium FST 0W-30 olajat és ebbol kb 7 decit kellett utántölteni a maximum szinthez.
Első töltet olajnál ennyi fogyás előfordul Skodáéknál, azt mondják...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #29094 Dátum: 2018.05.24 08:00:33 »
 :eek:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #29095 Dátum: 2018.05.24 10:25:07 »
Octavia:

9088km-nél ellenőriztem a motorolaj szintet, mert picit zakatoló lett a hangja a motornak.
Minimumon volt a szint a nívón. Vettem gyorsan 1 liter Castrol Edge Titanium FST 0W-30 olajat és ebbol kb 7 decit kellett utántölteni a maximum szinthez.
Első töltet olajnál ennyi fogyás előfordul Skodáéknál, azt mondják...
Be fogod tartani a gyári intervallumot (kit érdekel, céges alapon), vagy 1000km múlva kilobbizol egy olajcserét? A 7dl/9e nem tűnik soknak ha azt vesszük hogy 1L/1000km-ig teljesen normálisnak tekintik a "keverékképzést".
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9390
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #29096 Dátum: 2018.05.24 10:47:42 »
Octavia:

9088km-nél ellenőriztem a motorolaj szintet, mert picit zakatoló lett a hangja a motornak.
Minimumon volt a szint a nívón. Vettem gyorsan 1 liter Castrol Edge Titanium FST 0W-30 olajat és ebbol kb 7 decit kellett utántölteni a maximum szinthez.
Első töltet olajnál ennyi fogyás előfordul Skodáéknál, azt mondják...
Na neeee   :eek:
(Valld be, hidegen, üveghangon szarrá hajtottad, erre más magyarázat nincsen!  :tt2:  ;)  :lol: )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #29097 Dátum: 2018.05.24 11:21:07 »
Lehetnek még érdekességek. Pl. a KIA esetén, amikor újonnan vettük, azt mondták, 1500km-nél belül kötelező olajcsere van, ha ez elmarad, ugrik (az amúgy 7 éves) garancia az egész autóra.
Azt mondták, azért kell, mert a gyártás során a motorban maradt sorja fémreszelék stb. így tud kitisztulni. Eléggé meglepődtünk, de azért elvittük olajcserére...

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Egyéb autók
« Válasz #29098 Dátum: 2018.05.24 11:25:40 »
Lehetnek még érdekességek. Pl. a KIA esetén, amikor újonnan vettük, azt mondták, 1500km-nél belül kötelező olajcsere van

Tudom, hogy nem egy kategória, de ez benne van a nem rég vásárolt benzines fűnyíróm kezelésijében is, ugyan nem 1500 km  :D, de 5 óra használatra vetítve.
Most hétvégén lesz itt az ideje.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #29099 Dátum: 2018.05.24 11:42:42 »
Na neeee   :eek:
(Valld be, hidegen, üveghangon szarrá hajtottad, erre más magyarázat nincsen!  :tt2:  ;)  :lol: )
Be fogod tartani a gyári intervallumot (kit érdekel, céges alapon), vagy 1000km múlva kilobbizol egy olajcserét? A 7dl/9e nem tűnik soknak ha azt vesszük hogy 1L/1000km-ig teljesen normálisnak tekintik a "keverékképzést".

Ad1.: Aztaaa, de fején találtad a szöget...! :-) Én nyilván arról vagyok ismert, hogy ütöm-vágom az autóimat...
Ha minden autó csak fele annyi törődést kapna, mint az enyém, sokkal könnyebb lenne jó állapotú autókat kifogni a használt piacon. Viccet félretéve: igyekszem az előírásokat betartva, maximális odafigyelést tanusítani a céges autóm felé is, főleg, mert közvetlen befecskendezéses, turbós benzines. Gyakorlatilag minden kockázatos alkatrész megvan benne, amiért szidni szokták a modern dízeleket. Hidegen nem űzöm, autópálya menet után hűtöm, mielőtt leállítanám, figyelem a motorolaj hőmérsékletet (szerencsére kiírja) és a használt fordulatszám tartományom 1500-3500 között van az esetek 99%-ában. Vannak rendszeres hosszú távok is, de kb fele arányban városi (vidéki megyeszékhely, tehát messze nem Budapest!) használatot is kap. Én ezekre azt merem mondani, hogy teljesen rendeltetésszerűen használom.

Ad2.: Igen, be fogom, de nem azért be akarom, hanem, mert nincs más választásom. Ma körbejártam a lehetőségeket és a következő van:
A lízing cég nem zárkózik el az időközi szervíz lehetősége elől, de tovább számlázza a nem kötelező karbantartásokat a Társaságunk felé. Utóbbi, viszont, nem hajlandó viselni a költséget a lízingelt garanciális autók esetében, ezért azt tovább számlázná nekünk, felhasználóknak. És itt bukik meg a dolog... Én természetesen nem fogok fizetni azért, hogy a céges autómon elvégezze a márkaszervíz a köztes (15000km) olajcserét, annak érdekében, hogy majd 4-5 év múlva, amikor vissza kell adni a flottát, valakinek egy tényleg szuper autója lehessen. Akkor inkább tartok a kocsiban egy flakon olajat utántöltés célra és 30 000km-ként viszem csak hivatalos olajcserére.
Elvileg meg tudnánk csinálni itt, helyben is az olajcserét, a saját gépészeinkkel, de akkor egyrészt ugrana a garancia, másrészt sem a felhasznált anyagot, sem az eltöltött munkaórát nem adhatnánk fel a lízinges autók terhére. Egyedül az önköltség maradhat megoldásnak, de az érthető okok miatt nem játszik.

A központi gépész kollégával egyetértettünk abban, hogy ez így műszakilag nem szerencsés, de azt mondta, hogy 4-5 éves korában úgyis vissza kell adni, addig használjam, vigyázzak rá, amennyire lehetséges, a többi nem az én bajom lesz... :-/

-------------------------

Egyébként az autó továbbra is nagyon jó, főleg a mérete és a motor az, ami kiemelkedő. Az utas- és csomagtere tényleg baromi nagy. Múlt 7végén volt felénk lomtalanítás. Mivel kb 1,5 hónap múlva úgyis költözünk, rengeteg lomot összegyűjtöttünk, szortíroztunk és bezsákoltunk. Mondtam az asszonynak, hogy itt a két kombi, pakoljuk meg mindkettőt és egy kanyarral vigyük el a lomokat. Aztán úgy alakult, hogy minden befért az Octaviába.  :cool2:
Kapott pár napja a helyi fóliázó cégnél kilincs fészek védelmet is, mert az asszony reaktív színű műkörmének nyomai meglátszottak a kilincs körül. Most már nem fog. Megjött az autóhoz rendelt kerámia bevonat is (MrFix 9H), már csak idő kell hozzá, hogy felrakjam.
A motor - leszámítva az olajfogyást - nagyon jó és kiválóan illik ehhez a kasztnihoz. Van benne erőtartalék, megy, int a bolond, nyomatékos és 100-120 km/h utazóval használva 5-5,5 liter között fogyaszt klímával (140 tempomattal 7 liter). Egyszer volt egy erősebb indulásom vele, megijesztett...akkorát húz! A hangja borzadály, Euro VI fojtott szar. Erre nem lehet mit írni. Az Avensis 1,8-asa zene a füleimnek ehhez képest.
 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i