Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5009176 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Egyéb autók
« Válasz #28200 Dátum: 2017.06.02 21:41:47 »
Ez milyen fogyasztás már?
Egységár, amit tudsz szorozni tetszőleges autóra. Pl. 8 literes fogyasztáshoz rögtön tudod, hogy 4x8=32 ft.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #28201 Dátum: 2017.06.03 09:29:16 »
Na akkor fussunk neki még egyszer:

A Nissan Leaf "fogyasztása" 30kwh / 160km (amerikai adatok szerint), azaz 160km-t lehet menni 30kwh-val.
Könnyebb számítás érdekében ez ugyanannyi mint kb. 19kwh / 100km

A sima lakossági áram ára most per pill legyen mondjuk átlag 30 Ft. /kwh.
villannyal 100km = 540 Ft.

Egy Leaf méretű kisautó városban fogyaszt mondjuk 6 litert 100-on, tehát benzinnel mai átlag áron (348 Ft):
benzinnel 100km = 2088Ft.

Tehát villanyautóval majdnem negyed annyiba kerül autókázni, mint benzinnel - ha szigorúan csak a fogyasztást nézzük.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #28202 Dátum: 2017.06.03 12:27:48 »
már olvastam régebben hogy írtad a "bömbis vonulást"  és  legnagyobb jóindulattal figyelmeztetlek hogy NE!
fél év után már gyűlölni fogod a nagy dögöt ami mindig rossz!   kimondottan csak BMW őrülteknek való akiknek ez az életük.

nálam sok skodás vált audira. én is gondolkodtam rajta .  megnéztem pár a4es  benzines kombi audit élőben és a neten. 
a VW típushibák nagy része öröklödik ami kijön egy skodában kijön egy audiban is. 

röviden: méregdrága romok. meg voltam lepődve.



Ráadásul, ugye, ami bevált (?) az Audiban, azt kapja meg néhány év késéssel a Skoda. Akkor milyen lehet a többi?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Egyéb autók
« Válasz #28203 Dátum: 2017.06.03 14:59:23 »
Na akkor fussunk neki még egyszer:

A Nissan Leaf "fogyasztása" 30kwh / 160km (amerikai adatok szerint), azaz 160km-t lehet menni 30kwh-val.
Könnyebb számítás érdekében ez ugyanannyi mint kb. 19kwh / 100km

A sima lakossági áram ára most per pill legyen mondjuk átlag 30 Ft. /kwh.
villannyal 100km = 540 Ft.


Egy Leaf méretű kisautó városban fogyaszt mondjuk 6 litert 100-on, tehát benzinnel mai átlag áron (348 Ft):
benzinnel 100km = 2088Ft.

Tehát villanyautóval majdnem negyed annyiba kerül autókázni, mint benzinnel - ha szigorúan csak a fogyasztást nézzük.


Elromlott a számológéped, nem jó az eredmény.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Egyéb autók
« Válasz #28204 Dátum: 2017.06.03 16:41:29 »
Na akkor fussunk neki még egyszer:

A Nissan Leaf "fogyasztása" 30kwh / 160km (amerikai adatok szerint), azaz 160km-t lehet menni 30kwh-val.
Könnyebb számítás érdekében ez ugyanannyi mint kb. 19kwh / 100km

A sima lakossági áram ára most per pill legyen mondjuk átlag 30 Ft. /kwh.
villannyal 100km = 540 Ft.

Egy Leaf méretű kisautó városban fogyaszt mondjuk 6 litert 100-on, tehát benzinnel mai átlag áron (348 Ft):
benzinnel 100km = 2088Ft.

Tehát villanyautóval majdnem negyed annyiba kerül autókázni, mint benzinnel - ha szigorúan csak a fogyasztást nézzük.
Töltés veszteséggel az 570 mennyi lehet? 630-650?

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Egyéb autók
« Válasz #28205 Dátum: 2017.06.05 11:11:56 »
Ha a szerviz költséget is mellévesszük, akkor mégnagyobb lesz a különbség a belsőégésű-elektromos autó között. Utóbbi sokkal kevésbé koptatja a fékeket, nincsenek benne szűrők (hajtás oldalon), kenőanyag töltet sokkal hosszabb élettartamú, stb, stb...

A probléma az akkuk előállításával (ár, és környezetszennyezés, illetve a kitermelő ország(ok) teletömése), és az áram előállításával van.

Valaki írta, hogy valószínű külön lesz bontva a háztartási áram, és a járművek töltésére szolgáló áram. Ezt én is így gondolom, jó eséllyel 400V-os hálózatként, de ennek kiépítése is drága lesz (szolgáltató, és fogyasztó oldalról is), és hogy erre rengeteg sarcot fognak tenni, az 1000%. Ahogy csökkennek majd a bevételek a fosszílis tüzelőanyagokból, úgy dobják majd rá az áramra...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #28206 Dátum: 2017.06.05 13:35:18 »
Ha a szerviz költséget is mellévesszük, akkor mégnagyobb lesz a különbség a belsőégésű-elektromos autó között. Utóbbi sokkal kevésbé koptatja a fékeket, nincsenek benne szűrők (hajtás oldalon), kenőanyag töltet sokkal hosszabb élettartamú, stb, stb...

A probléma az akkuk előállításával (ár, és környezetszennyezés, illetve a kitermelő ország(ok) teletömése), és az áram előállításával van.

Valaki írta, hogy valószínű külön lesz bontva a háztartási áram, és a járművek töltésére szolgáló áram. Ezt én is így gondolom, jó eséllyel 400V-os hálózatként, de ennek kiépítése is drága lesz (szolgáltató, és fogyasztó oldalról is), és hogy erre rengeteg sarcot fognak tenni, az 1000%. Ahogy csökkennek majd a bevételek a fosszílis tüzelőanyagokból, úgy dobják majd rá az áramra...
Miért nem lehet tölteni őket 220-ról (vagy csak lassan?)
Gondolom a kevés háztartási fogyasztást nagyon megdobja, ha autót is töltenek vele. Ha meg így van akkor lehet progressziv az ár , ez tudtommal nem gond. Aki sokat fogyaszt : autó, klima, stb az füzethet többet.
Aki meg családi házban lakik és van 10 milliója egy elektomos autóra, akkor beruházhat napkollektorra 3-5 millióért.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Egyéb autók
« Válasz #28207 Dátum: 2017.06.05 15:03:11 »
230-ról a jelenlegi technológiák töltése is fájdalmasan lassú az áramkorlát miatt. Biztosabb valami magasabb feszültségszintet fognak erre használni a jövőben. Jelenleg a 400V az, ami gyakorlatilag bárki számára elérhető, minimális infrastruktúra fejlesztés mellett. Ez szerintem az elkövetkező 30-40 évben nem is fog változni...  ::)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #28208 Dátum: 2017.06.05 16:13:47 »
230-ról a jelenlegi technológiák töltése is fájdalmasan lassú az áramkorlát miatt. Biztosabb valami magasabb feszültségszintet fognak erre használni a jövőben. Jelenleg a 400V az, ami gyakorlatilag bárki számára elérhető, minimális infrastruktúra fejlesztés mellett. Ez szerintem az elkövetkező 30-40 évben nem is fog változni...  ::)
Normál napi használatnál 8-12 óra alatt ha feltöltődik hállózatról az elfogaható lenne (persze ha min. napi 80-100km-t bír pl munkába járáshoz)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #28209 Dátum: 2017.06.05 22:47:48 »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Egyéb autók
« Válasz #28210 Dátum: 2017.06.06 08:22:09 »
"Ez volt az első szériaautó gyárilag beépített navigációs rendszerrel, és az sem volt hétköznapi, hogy a klímát, az audiorendszert, a navigációt és a beépített tévét is érintőképernyőn keresztül lehetett kezelni." ...mindez 1990-ben, Mazda Eunos Cosmo  :hmmmm: :eek:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Egyéb autók
« Válasz #28211 Dátum: 2017.06.06 10:00:32 »
230-ról a jelenlegi technológiák töltése is fájdalmasan lassú az áramkorlát miatt.
Durva közelítéssel átlagos otthoni hálózati töltéssel óránként 10km re elegendő áramot lehet "tankolni".
Nagyobb teljesítményű töltő kb. 160e+ÁFA + hálózatfejlesztés.

A töltőhelyek száma nagyon gyorsan nőni fog:
253/1997. (XII. 20.) Kr.  42§
(15)A meglévő, (10) bekezdés a) pontjában meghatározott minden megkezdett 100 várakozó- (parkoló) helyből legalább kettőt elektromos gépjármű töltőállomással kell ellátni
a) 1500 m2 nettó árusítóteret meghaladó árusítótér felett 2019. január 1-jéig,
b) 300-1500 m2 közötti nettó árusítótér esetében
ba) ha az 50 000 lakosnál nagyobb településen található 2019. január 1-jéig,
bb) 20 001-50 000 lakosú településen 2020. január 1-jéig,
bc) 20 000 lakosnál kisebb településen 2026. január 1-jéig.
(16) Az ellenérték fejében várakozó- (parkoló) hely értékesítésére szolgáló építmények létesítése esetén a várakozó- (parkoló) helyeket úgy kell kialakítani, hogy 100 várakozó- (parkoló) hely után legalább 10 várakozó- (parkoló) hely vonatkozásában elektromos gépjármű töltőállomás kiépíthető legyen a burkolat megbontása nélkül.
(17) Az ellenérték fejében várakozó- (parkoló) hely értékesítését szolgáló, meglévő építmények esetén minden megkezdett 100 várakozó- (parkoló) helyből 2017. január 1-jéig legalább egyet, 2019. január 1-jéig legalább kettőt elektromos gépjármű töltőállomással kell ellátni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.06.06 10:04:45 írta Agyarka »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Egyéb autók
« Válasz #28212 Dátum: 2017.06.06 11:04:51 »
Igen, de ez Bp., és a nagyobb városok fejlődését garantálja ezen a szinten. És a 100/2 arány is bőven alulmúlja az elektromos autózás elterjedésének jóslatait, főleg ha a 2026-os dátumot nézzük.

Mi a helyzet a peremkerületekkel, kertvárosokkal? Innen ingáznak be az emberek leginkább. Napközben, szabad töltőhelyet találni pedig nehezebb lesz mint sima parkolót. (Ha valóban elkezdenek terjedni az elektromos verdák, és feltételezzük hogy más nem áll be a helyre.)
És ez a fejlesztési terv csak a bevásárlóközpontokra vonatkozik, munkahelyek, közösségi, sportlétesítmények sehol.

Na de mi van vidéken? Ahol éppen kielégíti a falu energiaigényét a jelenlegi hálózat? Ki fog oda újat telepíteni, mennyiért? Ki fogja megfizetni?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Egyéb autók
« Válasz #28213 Dátum: 2017.06.06 11:45:28 »
Nemrég módosították a VET-et, hogy az elektromos autók töltéséért pénzt lehessen kérni. A hazai ingyen "tankolás" időszaka hamarosan véget ér.

A bevásárlóközpontok mellett az állami/ önkormányzati intézményeket is pályázati úton próbálják bevonni.

A napenergiából termelt áram átvételi feltételei egyre kedvezőtlenebbek, ez is a helyi értékesítés irányába tolhatja az érintetteket.
Érdekes, mert már külföldön létezik olyan naperőmű, ahol 7 Ft/ kWh körüli áron történik a termelés, viszonyításképpen Paks2 nél csak a kamat! várhatóan 12Ft/kWh körül alakul.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #28214 Dátum: 2017.06.07 20:04:28 »
Durva közelítéssel átlagos otthoni hálózati töltéssel óránként 10km re elegendő áramot lehet "tankolni".
Nagyobb teljesítményű töltő kb. 160e+ÁFA + hálózatfejlesztés.

A töltőhelyek száma nagyon gyorsan nőni fog:
253/1997. (XII. 20.) Kr.  42§
(15)A meglévő, (10) bekezdés a) pontjában meghatározott minden megkezdett 100 várakozó- (parkoló) helyből legalább kettőt elektromos gépjármű töltőállomással kell ellátni
a) 1500 m2 nettó árusítóteret meghaladó árusítótér felett 2019. január 1-jéig,
b) 300-1500 m2 közötti nettó árusítótér esetében
ba) ha az 50 000 lakosnál nagyobb településen található 2019. január 1-jéig,
bb) 20 001-50 000 lakosú településen 2020. január 1-jéig,
bc) 20 000 lakosnál kisebb településen 2026. január 1-jéig.
(16) Az ellenérték fejében várakozó- (parkoló) hely értékesítésére szolgáló építmények létesítése esetén a várakozó- (parkoló) helyeket úgy kell kialakítani, hogy 100 várakozó- (parkoló) hely után legalább 10 várakozó- (parkoló) hely vonatkozásában elektromos gépjármű töltőállomás kiépíthető legyen a burkolat megbontása nélkül.
(17) Az ellenérték fejében várakozó- (parkoló) hely értékesítését szolgáló, meglévő építmények esetén minden megkezdett 100 várakozó- (parkoló) helyből 2017. január 1-jéig legalább egyet, 2019. január 1-jéig legalább kettőt elektromos gépjármű töltőállomással kell ellátni.
Nem ez lenne az első törvény, amelyet nem tartanak be...
music