Igazad van!
Nem veszítenek, de szerintem a "megbízható japán" szerepét a Toyota régebb óta és jobban tudja betölteni a piacon, mint a Mazda.
Holott ezutóbbinak is van múltja, ellentétben mondjuk a két koreaival.
A régi 626-ok és 323-ak még mindig róják az utakat németeknél, osztrákoknál is.
A kérdés számomra inkább az, hogy amíg mondjuk a Honda megteheti, hogy ne (csak) az autóeladásból tartsa fenn magát, addig a Mazdának tudtommal nem nagyon van más terméke.
A németeknél pl. 2016-ban az elsö 30 legtöbbet eladott autóból 29 német (vagy félig az).
http://www.best-selling-cars.com/germany/2016-full-year-germany-30-best-selling-car-models/
hát a megbízhatóság ugye egy nehezen mérhető kérdés, nekem volt eddig négy mazdám és két toyotám és egyet tartok mindkettőből momentán is, a mazdák jobban teljesítettek eddig
a német piacon eladott autók száma csak azt mutatja, hogy nép a hazait veszi. nézd meg nálunk a suzukit, a franciáknál a psa-t vagy a rönót. nem is beszélve a japán piacon eladott japán kocsikról...
mindaddig, amíg a mazda életképes - és talán sose volt még jobb helyzetben, mint manapság, én nagyon drukkolok nekik -, addig muszáj élenjárónak lennie a fejlesztésekben, ellenkező esetben azonnal bedarálja a piaci konkurencia, mert kicsi gyár lévén csak drágábban tudja elkészíteni ugyanazt. ezért kvázi muszáj nekik előremenekülni a csúcstechnológiába (nomeg a formatervezésbe). ami mostanában be is jött, a vásárlók díjazzák.