Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5010828 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #27780 Dátum: 2017.03.23 09:10:42 »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #27781 Dátum: 2017.03.23 13:45:20 »
Jól értem, hogy szerinted egy 1.4-es benzines Corolla nem autószerű?
Nem. Peti arra célzott, hogy mondi kvázi leszólt egy olyan autót, ami nagyobb, komolyabb, komfortosabb, kevesebbet fogyaszt és jóval alacsonyabb a fenntartási költsége, mint, amivel ő maga éppen jár. A Prius eggyel magasabb autókategóriába tartozik, Avensis alapjai vannak. A Corolla, meg Corolla. Ennyi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27782 Dátum: 2017.03.23 13:47:05 »
Nem. Peti arra célzott, hogy mondi kvázi leszólt egy olyan autót, ami nagyobb, komolyabb, komfortosabb, kevesebbet fogyaszt és jóval alacsonyabb a fenntartási költsége, mint, amivel ő maga éppen jár. A Prius eggyel magasabb autókategóriába tartozik, Avensis alapjai vannak. A Corolla, meg Corolla. Ennyi.
Ez tény, ettől még nem lesz benne kéziváltó, rendes kuplung, és minden ami a benzinmotorral jár (pl karakterisztika).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #27783 Dátum: 2017.03.23 13:49:38 »
Ez tény, ettől még nem lesz benne kéziváltó, rendes kuplung, és minden ami a benzinmotorral jár (pl karakterisztika).

Így van, ezek az egyébként kopó alkatrészek, ami mind-mind plusz költséget jelentenek neked, nincsenek benne. :-)
De értem, én, te alapvetően a manuál váltós hagyományos benzineseket kedveled. Ez rendben is van, csak akkor Priust se nevezd kevésbé autószerűnek, hiszen, perpill a magyar emberek 95%-ának megfelel(ne) a Prius a hétköznapi használatra, mint személyautó. ;-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #27784 Dátum: 2017.03.23 13:59:16 »
Na ezt miből szűrted le?  :ph34r:

Hát onnan, hogy ezt nem értem, hogy keverted ide:
Ha egy 4l-es V8-as, full extrás Lexusból mondja ezt valaki, azt megértem, de így...  :?:

Nemtom akkor, talán deffiniáljuk akkor mi az ami autószerű, és mi az ami nem.

Nekem például minden olyan fémdoboz autószerű, aminek 4 kereke van, kormánya, és lehet benne ülni, és kormánytól fogva irányt változtatva utazni. Másnak?


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Egyéb autók
« Válasz #27785 Dátum: 2017.03.23 15:17:00 »
A Prius eggyel magasabb autókategóriába tartozik, Avensis alapjai vannak.
A Toyota marketingesei legalábbis ezt szeretnék elhitetni, ahogyan a Skoda is az Octavia -t előszeretettel középkategóriásnak. Ettől még egyik sem az, bár bizonyos szempotból tényleg többet nyújtanak mint kategória társaik.
A Prius alsó középkategóriás autó akárcsak a Corolla, de annál nagyobb belső helykínálattal. Csomagtartó és külső méretei, valamint hangszigetelése és a belső térben használt anyagok tekintetében nem éri el a középkategóriát.
Ezzel az erővel a legújabb Corollát is feljebb sorolhatnánk, mert az Aurishoz képest jóval nagyobb lett.
Valójában a Prius, az újabb Cori és az Octavia is az alsó közép teteje lett, márha lehet ilyet mondani. A "hagyományos" alsó közép pedig az Auris, Rapid.

Ténylegesen középkategóriás autó HSD hajtáslánccal a Mondeo.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #27786 Dátum: 2017.03.23 15:20:36 »
Sosem értettem igazán ezeket a "kategóriákat". Nincs pontos definició, mez az sincs meg, hogy milyen idősávot vesz figyelembe egy kategória. Egy '96-is Corolla kisebb, mint egy mai Yaris, mégis magasabb kategória. Így ebben a formában tök fölösleges kategorizálni. Csak akkor volna értelme, ha pontosan meg lenne adva mércével, hogy mitől esik egy adott autó egy adott kategóriába.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Egyéb autók
« Válasz #27787 Dátum: 2017.03.23 15:28:50 »
Attól függ, hogy az adott korban hova pozicionálta ha gyártó.
A Prius 2-3 tengelytávban és belső helykínálatban a kortárs Corollák felett van. Nem követték el ugyanazt a hibát mint az 1 esnél, hogy csak a hajtáslánc volt a +, a méret meg semmilyen tekintetben nem indokolta a felárat.
Tulajdonképpen a Prius a Mondeo HSD megjelenéséig nyugodtan külön kategória lehetett, hiszen rajta kívül nem volt Európában full hibrid. Ma már csak a megjelenése miatt külön kategória.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.23 15:33:15 írta Agyarka »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #27788 Dátum: 2017.03.23 15:33:00 »
A Toyota marketingesei legalábbis ezt szeretnék elhitetni, ahogyan a Skoda is az Octavia -t előszeretettel középkategóriásnak. Ettől még egyik sem az, bár bizonyos szempotból tényleg többet nyújtanak mint kategória társaik.
A Prius alsó középkategóriás autó akárcsak a Corolla, de annál nagyobb belső helykínálattal. Csomagtartó és külső méretei, valamint hangszigetelése és a belső térben használt anyagok tekintetében nem éri el a középkategóriát.
Ezzel az erővel a legújabb Corollát is feljebb sorolhatnánk, mert az Aurishoz képest jóval nagyobb lett.
Valójában a Prius, az újabb Cori és az Octavia is az alsó közép teteje lett, márha lehet ilyet mondani. A "hagyományos" alsó közép pedig az Auris, Rapid.

Ténylegesen középkategóriás autó HSD hajtáslánccal a Mondeo.
A padlólemezére értettem, hogy Avensis alapú, hiszen, a tengelytávja azzal azonos.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Egyéb autók
« Válasz #27789 Dátum: 2017.03.23 15:42:06 »
Jelenleg a Corolla tengelytávja is 280 cm, mégsem Avensis kategória. Azonos alapú padlólemezről meg nem érdemes beszélni, csak hasonló méretűről. A kiindulási alapot meg csak a tervező tudja.
Azonosak az ablakemelő kapcsolók. -)

A nemrég bevezetett moduláris padlólemez ( TNGA) miatt pedig részben több, eltérő kategória is azonos alapokról indul.

Abban viszont mindannyian egyetértünk, hogy megbízható autó a Prius, mégha a futóműve, kormányzása és a " váltója " lehetne jóval kevésbé szintetikus is.  :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.23 15:48:23 írta Agyarka »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #27790 Dátum: 2017.03.23 16:27:42 »
megerősíthetem, hogy a prius plus belső anyaghasználata messze-messze van a középkategóriától. hogy ne menjek messzire, a tízéves mazda3-asom kenterbe veri.
most épp azon agyalok, hogy lehetne valami hangszigetelést csináltatni bele, mert azt is keveslem kissé

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #27791 Dátum: 2017.03.24 08:57:28 »
Tegnap kaptam árajánlatot F Astra olaj és ékszíj cserére Schillertől: ékszíj 3017 Ft, munkadíj 2791, olajcsere 9989 Ft. Összesen 15798 Ft myOpel kedvezménnyel. Ha jól emlékszem Swift-be haverom 18-ért cserél olajat márkaszervízben.
Nem rossz árak.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27792 Dátum: 2017.03.24 09:35:45 »
Tegnap kaptam árajánlatot F Astra olaj és ékszíj cserére Schillertől: ékszíj 3017 Ft, munkadíj 2791, olajcsere 9989 Ft. Összesen 15798 Ft myOpel kedvezménnyel. Ha jól emlékszem Swift-be haverom 18-ért cserél olajat márkaszervízben.
Nem rossz árak.
Egyre több márkaszervíz jön rá, hogy nyitni kell az öregebb autók felé, és nem lehetnek drágábbak más szervízeknél.
Ezért mondom mindig, hogy a márkaszervíz nem feltétlenül drága.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Egyéb autók
« Válasz #27794 Dátum: 2017.03.24 21:42:22 »
Egyre több márkaszervíz jön rá, hogy nyitni kell az öregebb autók felé, és nem lehetnek drágábbak más szervízeknél.
Ezért mondom mindig, hogy a márkaszervíz nem feltétlenül drága.
Ha a maszek szerviz unix/bárdi 100% árral (és ott is inkább a jobb minőséggel) számol, mellette a munkadíjra is ráteszi az áfát, akkor már szinte nincs is különbség a márkaszervizek öregautós áraihoz képest.