Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5012042 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #27390 Dátum: 2017.01.16 20:01:39 »
nem nagyobb a hasznuk. ne irigyeljétek az autógyártókat. 4-5% haszonkulccsal dolgoznak és ha annyi tényleg összejön egy évben, akkor pezsgőt bontanak. az más kérdés, hogy hogyan árazzák be a marketingesek az extrákat, de ha magasan, az vagy annyit jelent, hogy ott kell behozni a műszaki fejlesztésekben nem érvényesíthető költségeteket, vagy annyit, hogy csak azért árulják, hogy ne mondhassák rájuk, hogy nincs...

szerintem most a japánoknak áll a zászló, mert ez az elba*ott leméretesítési őrület, úgy tűnik, hogy kifújt.  a toyota meg megúszta az egészet egy redvás egykettes turbóval, míg a VW például az egész benzines kínálatot turbósokra állította át.


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Egyéb autók
« Válasz #27391 Dátum: 2017.01.16 21:14:15 »
nem nagyobb a hasznuk. ne irigyeljétek az autógyártókat. 4-5% haszonkulccsal dolgoznak és ha annyi tényleg összejön egy évben, akkor pezsgőt bontanak. az más kérdés, hogy hogyan árazzák be a marketingesek az extrákat, de ha magasan, az vagy annyit jelent, hogy ott kell behozni a műszaki fejlesztésekben nem érvényesíthető költségeteket, vagy annyit, hogy csak azért árulják, hogy ne mondhassák rájuk, hogy nincs...

szerintem most a japánoknak áll a zászló, mert ez az elba*ott leméretesítési őrület, úgy tűnik, hogy kifújt.  a toyota meg megúszta az egészet egy redvás egykettes turbóval, míg a VW például az egész benzines kínálatot turbósokra állította át.
Ha egy 6 milliós listaárú kocsi 400 ropis fejegységét kifizetem, mert akarok tolatókamerát meg tapis felületet, akkor kicsengetem az autó árának a ~7%-át pluszban. Egy röhejes tudású filléres eszközért, aminek az upgrade-jét a gyártó nem fogja intézni. Jó esetben letudja azzal, hogy javít rajta pár apróságot, cserébe közli, hogy az új verzió fizetéős, de a tiéd lehet 100-150.000 jó magyar forintért. Aztán lehet, hogy a kapott térkép upgrade a 20.000 forintos Naviguide Hungary lába nyomába se ér. Akkor max így jártál, megvetted, felrakták, ennyike, köszönik hogy a kocsi árának 9%-át náluk hagytad.
Építek össze egy motoros felnyílót T25-be szépen lassan. Nexus 7, tolatókamera, médiakonverter, ODBII link, kábelezés, táp. Ha a felnyíló egységet és a belerakott időt nem veszem, 75.000 ft körül megvagyok anyagárban, úgy hogy fényévekkel többet tud mint a gyári navik. És én nem nagy tételben vásárolok be mindent töredék áron, mint a gyárak. Nyugodtan megtehetnék, hogy a 100€ költségű gyári navi helyett 200€-ért olyat csináljanak, hogy ténylegesen meglegyen a hűha érzés. Max nem 9% profitot hoznának ki a navi után, hanem 8,5%-ot. Ha a kocsin is 5% profitot hoznak, akkor elég jó lenne az összeg még így is.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #27392 Dátum: 2017.01.16 21:39:54 »
Ha egy 6 milliós listaárú kocsi 400 ropis fejegységét kifizetem, mert akarok tolatókamerát meg tapis felületet, akkor kicsengetem az autó árának a ~7%-át pluszban. Egy röhejes tudású filléres eszközért, aminek az upgrade-jét a gyártó nem fogja intézni. Jó esetben letudja azzal, hogy javít rajta pár apróságot, cserébe közli, hogy az új verzió fizetéős, de a tiéd lehet 100-150.000 jó magyar forintért. Aztán lehet, hogy a kapott térkép upgrade a 20.000 forintos Naviguide Hungary lába nyomába se ér. Akkor max így jártál, megvetted, felrakták, ennyike, köszönik hogy a kocsi árának 9%-át náluk hagytad.
Építek össze egy motoros felnyílót T25-be szépen lassan. Nexus 7, tolatókamera, médiakonverter, ODBII link, kábelezés, táp. Ha a felnyíló egységet és a belerakott időt nem veszem, 75.000 ft körül megvagyok anyagárban, úgy hogy fényévekkel többet tud mint a gyári navik. És én nem nagy tételben vásárolok be mindent töredék áron, mint a gyárak. Nyugodtan megtehetnék, hogy a 100€ költségű gyári navi helyett 200€-ért olyat csináljanak, hogy ténylegesen meglegyen a hűha érzés. Max nem 9% profitot hoznának ki a navi után, hanem 8,5%-ot. Ha a kocsin is 5% profitot hoznak, akkor elég jó lenne az összeg még így is.

senkit nem érdekelnek a részköltségek, az egész, ami számít. és az egészre jönnek ki így az iparági marzsok. gondold el, mennyit haszon van mondjuk egy motor műszaki fejlesztésén ezek után...valahol a nulla és a zéró között lehet...ráadásul ezeket a csillió forintos xarokat alig veszi meg valaki...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Egyéb autók
« Válasz #27393 Dátum: 2017.01.16 21:44:13 »
Naná, hogy nem veszik. Mert csilliárdért adnak vackot. Ha 100-ért jót adnának akkor mindenki kérné. Vagyis kérte volna. Merthogy lassan minden kocsiban megjelenik a tapicskolós gyári csoda, úgyhogy az is kapja aki nem akarja.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Egyéb autók
« Válasz #27394 Dátum: 2017.01.16 21:52:18 »
Pár éve volt egy ábra, hogy egy autó vételára miből rakódik össze. Az előállítási költség általában 30-35% körül van. A maradék fele marketing, és az utolsó egyharmad a szállítás, és az adók.
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #27395 Dátum: 2017.01.17 08:24:16 »
ma reggeli mérleg: 8 km/h átlagsebesség, 10.2 fogyasztás a fedcomp szerint.   :censored: :censored: :censored:

ma reggel ugyanaz: 20 km/h átlag, 7.0 fogyasztás. ÉS FŰTÖK bzeg, hideg van és nem a garázsból indulok :D

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #27396 Dátum: 2017.01.17 08:45:55 »
Ha egy 6 milliós listaárú kocsi 400 ropis fejegységét kifizetem, mert akarok tolatókamerát meg tapis felületet, akkor kicsengetem az autó árának a ~7%-át pluszban. Egy röhejes tudású filléres eszközért, aminek az upgrade-jét a gyártó nem fogja intézni. Jó esetben letudja azzal, hogy javít rajta pár apróságot, cserébe közli, hogy az új verzió fizetéős, de a tiéd lehet 100-150.000 jó magyar forintért. Aztán lehet, hogy a kapott térkép upgrade a 20.000 forintos Naviguide Hungary lába nyomába se ér. Akkor max így jártál, megvetted, felrakták, ennyike, köszönik hogy a kocsi árának 9%-át náluk hagytad.
Építek össze egy motoros felnyílót T25-be szépen lassan. Nexus 7, tolatókamera, médiakonverter, ODBII link, kábelezés, táp. Ha a felnyíló egységet és a belerakott időt nem veszem, 75.000 ft körül megvagyok anyagárban, úgy hogy fényévekkel többet tud mint a gyári navik. És én nem nagy tételben vásárolok be mindent töredék áron, mint a gyárak. Nyugodtan megtehetnék, hogy a 100€ költségű gyári navi helyett 200€-ért olyat csináljanak, hogy ténylegesen meglegyen a hűha érzés. Max nem 9% profitot hoznának ki a navi után, hanem 8,5%-ot. Ha a kocsin is 5% profitot hoznak, akkor elég jó lenne az összeg még így is.
Úgyan már tudják mitől döglik a légy, ez kell a népnek. Pár napja itt is szinte összevesztek melyik autóban milyen extra van :tt2: mintha csak az számit melyikben van több felesleges  kacat, ami  úgyszintén elromolhat.
Az a navi is egy röhely: 20eFt-ért veszek egyet külön oszt kész, nem pedig több száz ezerért és még frissitésért is fizethetek.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #27397 Dátum: 2017.01.17 08:55:53 »
melyikben van több felesleges  kacat, ami  úgyszintén elromolhat.
Valakinek kényelmi szolgáltatás, neked felesleges kacat  ;)
Ülj vissza a fapad OldSuzukiba!  :tt2:  :yawn:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #27398 Dátum: 2017.01.17 09:05:08 »
Valakinek kényelmi szolgáltatás, neked felesleges kacat  ;)
Ülj vissza a fapad OldSuzukiba!  :tt2:  :yawn:
OK Te is az extrák megszállotja vagy ;)
Mondjuk egy ugyan ilyen Corollába,de újba szívesen átülnék :yes:
És valóban szívessen nem kérnék egy csomó extrát

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:Egyéb autók
« Válasz #27399 Dátum: 2017.01.17 09:57:25 »
Az a navi is egy röhely: 20eFt-ért veszek egyet külön oszt kész, nem pedig több száz ezerért és még frissitésért is fizethetek.
Mégcsak az se kell, ha van okostelód, akkor azon naviprogramok is mehetnek. És mivel elsősorban telónak használod, biztosan nem felejted az autóban...
music     

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27400 Dátum: 2017.01.17 10:03:03 »
Úgyan már tudják mitől döglik a légy, ez kell a népnek. Pár napja itt is szinte összevesztek melyik autóban milyen extra van :tt2: mintha csak az számit melyikben van több felesleges  kacat, ami  úgyszintén elromolhat.
Az a navi is egy röhely: 20eFt-ért veszek egyet külön oszt kész, nem pedig több száz ezerért és még frissitésért is fizethetek.
Nem is értem miért nem jársz még mindig egy 1.0 swifttel. Abban elég kevés dolog van, ami elromolhat... És tényleg örök darab.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #27401 Dátum: 2017.01.17 11:04:26 »
Ha egy 6 milliós listaárú kocsi 400 ropis fejegységét kifizetem, mert akarok tolatókamerát meg tapis felületet, akkor kicsengetem az autó árának a ~7%-át pluszban. Egy röhejes tudású filléres eszközért, aminek az upgrade-jét a gyártó nem fogja intézni. Jó esetben letudja azzal, hogy javít rajta pár apróságot, cserébe közli, hogy az új verzió fizetéős, de a tiéd lehet 100-150.000 jó magyar forintért. Aztán lehet, hogy a kapott térkép upgrade a 20.000 forintos Naviguide Hungary lába nyomába se ér. Akkor max így jártál, megvetted, felrakták, ennyike, köszönik hogy a kocsi árának 9%-át náluk hagytad.
Építek össze egy motoros felnyílót T25-be szépen lassan. Nexus 7, tolatókamera, médiakonverter, ODBII link, kábelezés, táp. Ha a felnyíló egységet és a belerakott időt nem veszem, 75.000 ft körül megvagyok anyagárban, úgy hogy fényévekkel többet tud mint a gyári navik. És én nem nagy tételben vásárolok be mindent töredék áron, mint a gyárak. Nyugodtan megtehetnék, hogy a 100€ költségű gyári navi helyett 200€-ért olyat csináljanak, hogy ténylegesen meglegyen a hűha érzés. Max nem 9% profitot hoznának ki a navi után, hanem 8,5%-ot. Ha a kocsin is 5% profitot hoznak, akkor elég jó lenne az összeg még így is.

Ezt nem így kell nézni. Én ezen már túl vagyok, és megtanultam... minden esetre ma már nem 400ezer egy ilyen fej (a Verso-ba 250ezer listaáron, ráadásul abban a hónapban amikor vettük, akciósan ingyen adták) - tehát üzletileg legalábbis, lassan kezdenek észbekapni, hogy egyre kevesebbet fognak ezen keresni.
Házilag összebarkácsolt megoldásokkal (gyári helyére, gyárinak kinézőt tabletből fabrikálni) lehet próbálkozni csak nem érdemes. Drágább lesz a hús, mint a leves, mert bármelyik tabletről van szó, nem arra lett tervezve, hogy ilyen körülmények között legyen használva. Mondok is rögtön pár példát, a teljesség igénye nélkül:
- töltés: a tabletek nem bírják a hosszú távú folyamatos töltést, ha az akksi tele van, akkor egy idő után a töltő elektronika letilt, és elkezd merülni. Tabletje válogatja, személyes tapasztalatom több fajtával, hogy egy idő után hiába van rádugva a töltő, csak merül és merül, csontig. A tápcsati ki-be dugása megoldás, de nem azonnali, kell úgy 5-10 perc, míg az elekrtonika észbekap, hogy akkor most mégis tölteni kéne. Akksit kivenni nem megoldás, akksi nélkül el se indul a tablet
- csatlakozók: ezek sem arra vannak kitalálva hogy folyamatosan be legyenek dugva, a csatlakozó rendeltetés-szerű ki-be dugdosása oldja meg az érintkezők tisztítását is. Egy folyamatosan bedugott csati (microUSB, minijack) előbb-utóbb kontakthibás lesz, egy autóban pláne, ahol folyamatosan változó a pára, hőmérséklet, és nem is tiszta a környezet, meg rezeg az egész
- érintőképernyő: a tableteket is elborította ez a hülye "gorilla glass" mánia, üvegből van a képernyőjük. Azon túl, hogy brutálfényes (bele süt a nap oldalról megvakulsz; nem látsz rajta semmit ha úgy esik rá a fény), minusz 10 fokban ha picit erősebben rányomsz az újaddal, betörik. Főleg akkor, amikor beindítot a kocsiban a fűtést, és kezd jó levegő lenni, csak maga a tablet belseje még csonthideg
Olvastam én is a neten a cikket az ügyes srácról aki Nexus tabletből csinált ilyet a kocsiba, csak arra vonatkozóan már nincs visszacsatolás, hogy gyakorlati használatban, mondjuk 1 év leteltével, mik a tapasztalatok.
Sajnos nem az a kategória, amit egyszer jól meg tudsz csinálni, aztán időtlen időkig jó és csak használni kell (mint a komfortindex ;) ) hanem szopó a használata heti szinten, és ezt egy idő után nagyon meg lehet unni.

Ennél sokkal inkább érdemes venni egy kínai utángyártott droid-os multimédia egységet, az cakk-pakk megvan, ha jó helyről veszed garanciát is kapsz hozzá, és még kormányvezérlés is megy.
Pl Yaris-ba építettem:




« Utoljára szerkesztve: 2017.01.17 11:27:10 írta robi (Robi) »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #27402 Dátum: 2017.01.17 11:13:22 »
A gyári navis multimédiáta az autókba nem azzal a szemlélettel készítik, ahogyan itt most mi gondoljuk. Ez az extra manapság még az a sznob kategória, mint egyeseknél a 21"-os alufelni extraperes gumival. Van neki gyári navija, még a halak is úszkálnak rajta, de királyul érzi magát tőle. Egyik legfontosabb feltétel, működjön akkor -30 fokban is. Azt hogy hogyan (lassabban stb) az már mindegy. A többségnek elég amit tud, Waze-ról nem is hallott, vagy ha van is a telóján, úgyse tudja megmondani, mitől jobb a Waze a gyári navihoz képest. Annyit lát, hogy a Waze-nak (vagy bármilyen telós navinak) az a baja, hogy dugdosni kell madzagokat meg tapadókorongokat minden egyes alkalommal, amikor beül a kocsiba, meg leszedni amikor kiszáll - a beépített navi meg pöccre indul készen és nem kell vele bajlódni. Ez még nekem is probléma, mert mint ahogy itt más is egyszer említette, az autó van az emberért, nem pedig fordítva...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #27403 Dátum: 2017.01.17 11:38:02 »
Pár éve volt egy ábra, hogy egy autó vételára miből rakódik össze. Az előállítási költség általában 30-35% körül van. A maradék fele marketing, és az utolsó egyharmad a szállítás, és az adók.
Igen, és ezzel vigyázni kell, mert "csak annak a statisztikának hiszek, amit én hazudok". Az előállítási költség sorban is van nyereség, a marketingbe meg pláne. Elég megnézni pár C-HR videót a Toyota honlapjain, már ott is oda süllyedtek, hogy ifjú lelkes videós gyerekek forgatják Canon EOS géppel, és már az nem kerülhet milliárdokba. Tényleg ez kell a népnek - ez így hitelesebb a célcsoportnak, de egyben olcsóbb is!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10683
Egyéb autók
« Válasz #27404 Dátum: 2017.01.17 12:12:12 »
A gyári navis fejegység belepasszol az "összképbe", bár igaz a mai világban az utólagos navik esetében a ronda tapadókorongos megoldások is talán kezdenek kihalni.
A telefon esetében ugyanúgy meg kell oldani valahogy, hogy a kijelzője szemmagasságban legyen, ne gabalyodj bele a zsinórokba (ugye a telefon ha megy rajta az applikáció, akkor szinte zabálja az aksit).

A térképfrissítés esetében pedig valóban el lehet kérni pofátlan összegeket is.
Az én TNS510-es fejegységembe az SD kártyás teljes EU térkép esetében kb 93 EUR lenne az új kártya, vagy persze a bejáratott kontakt tud 15000 Ft-ért gyárit adni. Szerintem ennyit megér a dolog.  ;)

És amit a telefon kijelzője talán sosem fog tudni a gyári fejegységgel szemben, az a ráköthető tolatókamera. Nagy áldás tud ám lenni, és ráadásul színesben teszi mindezt.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61