Ha egy 6 milliós listaárú kocsi 400 ropis fejegységét kifizetem, mert akarok tolatókamerát meg tapis felületet, akkor kicsengetem az autó árának a ~7%-át pluszban. Egy röhejes tudású filléres eszközért, aminek az upgrade-jét a gyártó nem fogja intézni. Jó esetben letudja azzal, hogy javít rajta pár apróságot, cserébe közli, hogy az új verzió fizetéős, de a tiéd lehet 100-150.000 jó magyar forintért. Aztán lehet, hogy a kapott térkép upgrade a 20.000 forintos Naviguide Hungary lába nyomába se ér. Akkor max így jártál, megvetted, felrakták, ennyike, köszönik hogy a kocsi árának 9%-át náluk hagytad.
Építek össze egy motoros felnyílót T25-be szépen lassan. Nexus 7, tolatókamera, médiakonverter, ODBII link, kábelezés, táp. Ha a felnyíló egységet és a belerakott időt nem veszem, 75.000 ft körül megvagyok anyagárban, úgy hogy fényévekkel többet tud mint a gyári navik. És én nem nagy tételben vásárolok be mindent töredék áron, mint a gyárak. Nyugodtan megtehetnék, hogy a 100€ költségű gyári navi helyett 200€-ért olyat csináljanak, hogy ténylegesen meglegyen a hűha érzés. Max nem 9% profitot hoznának ki a navi után, hanem 8,5%-ot. Ha a kocsin is 5% profitot hoznak, akkor elég jó lenne az összeg még így is.
Ezt nem így kell nézni. Én ezen már túl vagyok, és megtanultam... minden esetre ma már nem 400ezer egy ilyen fej (a Verso-ba 250ezer listaáron, ráadásul abban a hónapban amikor vettük, akciósan ingyen adták) - tehát üzletileg legalábbis, lassan kezdenek észbekapni, hogy egyre kevesebbet fognak ezen keresni.
Házilag összebarkácsolt megoldásokkal (gyári helyére, gyárinak kinézőt tabletből fabrikálni) lehet próbálkozni csak nem érdemes. Drágább lesz a hús, mint a leves, mert bármelyik tabletről van szó, nem arra lett tervezve, hogy ilyen körülmények között legyen használva. Mondok is rögtön pár példát, a teljesség igénye nélkül:
- töltés: a tabletek nem bírják a hosszú távú folyamatos töltést, ha az akksi tele van, akkor egy idő után a töltő elektronika letilt, és elkezd merülni. Tabletje válogatja, személyes tapasztalatom több fajtával, hogy egy idő után hiába van rádugva a töltő, csak merül és merül, csontig. A tápcsati ki-be dugása megoldás, de nem azonnali, kell úgy 5-10 perc, míg az elekrtonika észbekap, hogy akkor most mégis tölteni kéne. Akksit kivenni nem megoldás, akksi nélkül el se indul a tablet
- csatlakozók: ezek sem arra vannak kitalálva hogy folyamatosan be legyenek dugva, a csatlakozó rendeltetés-szerű ki-be dugdosása oldja meg az érintkezők tisztítását is. Egy folyamatosan bedugott csati (microUSB, minijack) előbb-utóbb kontakthibás lesz, egy autóban pláne, ahol folyamatosan változó a pára, hőmérséklet, és nem is tiszta a környezet, meg rezeg az egész
- érintőképernyő: a tableteket is elborította ez a hülye "gorilla glass" mánia, üvegből van a képernyőjük. Azon túl, hogy brutálfényes (bele süt a nap oldalról megvakulsz; nem látsz rajta semmit ha úgy esik rá a fény), minusz 10 fokban ha picit erősebben rányomsz az újaddal, betörik. Főleg akkor, amikor beindítot a kocsiban a fűtést, és kezd jó levegő lenni, csak maga a tablet belseje még csonthideg
Olvastam én is a neten a cikket az ügyes srácról aki Nexus tabletből csinált ilyet a kocsiba, csak arra vonatkozóan már nincs visszacsatolás, hogy gyakorlati használatban, mondjuk 1 év leteltével, mik a tapasztalatok.
Sajnos nem az a kategória, amit egyszer jól meg tudsz csinálni, aztán időtlen időkig jó és csak használni kell (mint a komfortindex
) hanem szopó a használata heti szinten, és ezt egy idő után nagyon meg lehet unni.
Ennél sokkal inkább érdemes venni egy kínai utángyártott droid-os multimédia egységet, az cakk-pakk megvan, ha jó helyről veszed garanciát is kapsz hozzá, és még kormányvezérlés is megy.
Pl Yaris-ba építettem: