Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5011116 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10683
Egyéb autók
« Válasz #27075 Dátum: 2016.11.02 10:22:51 »
Van egy gazdag nagycsalados baratunk negy gyerekkel. Apa egy uj range rovert hajt, anya meg egy fullos multivant. Aki szerint az teherauto az menjen egy ilyennel kicsit.

Multivant még nem hajtottam (csak személyautós Transportert), illetve bőrös, navis, elektromos oldalajtós Vito-t többször is, ahogy 9 személyes Trafic-ot meg Transitot, illetve kisebb méretben Scudo-t.
Kemény műanyag burkolatok mindenütt, kartámla nélküli 3 személyes üléspadok, jó esetben hátul külön levegőbeömlőkkel és állítható hőmérséklettel, nagyon de nagyon ritkán mindkét oldalon tolóajtóval, szóval általában ilyen az átlag az itthoni piacon.

Persze a Multivan már az árával is kimagaslik, de pl abban még a mai napig nincsen normális ablak a tolóajtón, csak max egy kis lőrésnyi nyílást lehet kézzel tologatni. Nem mondom én, hogy rossz lehet egy ilyennel útra kelni, de még egy 10 éves példányért is szemrebbenés nélkül elkérnek 5-6M Ft-t, szóval elég kevesen engedhetik meg maguknak ezt a fajta luxust.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #27076 Dátum: 2016.11.02 14:37:54 »
A Multivan - mint minden VW - csak újonnan jó. Egyrészt randán öregszik, mechanikai bajai vannak (jellemző a rugótörés), motorjai downsizingolt xarok és igen, ezek teherautóból lett emberszállítók. A Multivan le van rendesen szigetelve, meg fotelekkel tömték tele, de ettől még teherautó.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10683
Egyéb autók
« Válasz #27077 Dátum: 2016.11.02 15:07:35 »
A V6-os benzinesekkel (2.8-as, meg később a 3.2-es) nem mehet rosszul, igaz cserébe leeszi a gatyádat is.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #27078 Dátum: 2016.11.02 15:33:04 »
A V6-os benzinesekkel (2.8-as, meg később a 3.2-es) nem mehet rosszul, igaz cserébe leeszi a gatyádat is.
A legnagyobb tényleg személyautós egyterűje a VW-nek a Sharan. Az eredetileg is szamélyautónak készült. Minden, ami e felett van, az teherautós átérzés.
Kíváncsi lennék arra, hogy ezekkel a nagy motorokkal hány darab ilyen Multivan-t adtak el...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10683
Egyéb autók
« Válasz #27079 Dátum: 2016.11.02 15:58:32 »
Kíváncsi lennék arra, hogy ezekkel a nagy motorokkal hány darab ilyen Multivan-t adtak el...

Ukrajnában autózva én szinte csakis V6 4Motion feliratokat láttam a Multivanok fenekén. Ahogy ott nem volt ritka a 4.2 V8-as VW Touareg sem, vagy a Land Cruiserből is szinte csakis a 4.0 V6-os benzinesek (a nagyobb 100-as sorozatból meg a 4.7 V8-asok) szaladgáltak akkoriban. Dízelt nem nagyon lehetett "hallani" az utcán.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #27080 Dátum: 2016.11.02 19:04:19 »
Ukrajnában autózva én szinte csakis V6 4Motion feliratokat láttam a Multivanok fenekén. Ahogy ott nem volt ritka a 4.2 V8-as VW Touareg sem, vagy a Land Cruiserből is szinte csakis a 4.0 V6-os benzinesek (a nagyobb 100-as sorozatból meg a 4.7 V8-asok) szaladgáltak akkoriban. Dízelt nem nagyon lehetett "hallani" az utcán.  ;)
Olcso nafta + hideg telek = benzinmotor...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10683
Egyéb autók
« Válasz #27081 Dátum: 2016.11.02 21:18:20 »
Olcso nafta + hideg telek = benzinmotor...

A nafta 2010-ben már nem volt annyira olcsó, persze az itthoni szintet sosem közelítette meg.
Jó volt a sok V6 és V8-as benzinmotor között, az biztos.  :wub:
Toyota és Lexus paradicsom volt (hiába na, -30C-nál fontos a megbízhatóság  :innocent: ).  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Egyéb autók
« Válasz #27082 Dátum: 2016.11.02 21:19:52 »
Igen, sajnos van, ami az amerikai piacos autók ellen szól, kezdve attól, hogy a rádiójuk nem kompatibilis az EU-s frekvenciák felével, nincsen "E" betű a lámpáikon, ablaküvegeken, stb, mph/F/gallonos fogyasztási értékek és a már említett alkatrészellátás időigényessége. Persze mindegyik orvosolható, csak +pénz kérdése a dolog.

Ezek engem nem zavarnának, nem hallgatok rádiót, svájcba nem kell "E" betű, itt minden amcsi autó hátsó indexe piros, és égnek állandóan a szélességjelzők, ahogy kell :clap:
A fogyasztási értékeket szerintem át lehet állítani a fed.comp-ban. De a fogyasztás, a fogyasztás, a fogyasztás?! 3.3highlander hibridet bele! vagy 450hibridet bele, vagy bármilyet!  :surrender:
kisa
born to ride

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Egyéb autók
« Válasz #27083 Dátum: 2016.11.02 21:30:17 »
A Berlingo kategória nem játszik? Van abból is elég sokféle: Ford Connect (nekünk most is ilyen van, szeretjük, elég komoly autó, 1,5 tdci-vel gond nélkül tartja a 150-et), vw caddy, renault kango.

Igazából minden játszhat... 2.0crtdi 140le caddyből már van szép belsejű, alcantarás. Igaz használtan 6millió egy szép, de van. Nem szeretnék kismotoros autót, mert sokáig szeretném megtartani, baj nélkül. Nálam egy hazaút nyugisan 10órán át ahol van hely, 150tempomat, vagy ha van kedvem haladni, akkor 180-200ig bezárólag szoktam volt bűnözni. Ehhez kicsi az 1.5d motor. Főleg olyan nagy bódéba.
150-200le között van valahol az optimum, két esetben tennék kivételt; Prius, illetve az új MX5 1.5  :yes:
kisa
born to ride

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Egyéb autók
« Válasz #27084 Dátum: 2016.11.02 21:31:57 »


Aztan en pont most ujitok es ugyanugy az volt a diemma hogy prius+ legyen vagy galaxy.   Es a kisebb lett belole pedig a galaxy sok sxempontbol komolyabb auto.


Az első hazautad után kérlek írj nekem P+ tapasztalatokat! :) Nagyon kíváncsi vagyok!
kisa
born to ride

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27085 Dátum: 2016.11.03 09:41:44 »
Igazából minden játszhat... 2.0crtdi 140le caddyből már van szép belsejű, alcantarás. Igaz használtan 6millió egy szép, de van. Nem szeretnék kismotoros autót, mert sokáig szeretném megtartani, baj nélkül. Nálam egy hazaút nyugisan 10órán át ahol van hely, 150tempomat, vagy ha van kedvem haladni, akkor 180-200ig bezárólag szoktam volt bűnözni. Ehhez kicsi az 1.5d motor. Főleg olyan nagy bódéba.
150-200le között van valahol az optimum, két esetben tennék kivételt; Prius, illetve az új MX5 1.5  :yes:
Tehát nagy autót akarsz, amiben akár belefér egy motor, ami nem eszi le a hajadat és tud tartósan 180-200-at menni. Sok sikert hozzá, ha megtaláltad szólj!  :whistling: ::)
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #27086 Dátum: 2016.11.03 10:30:56 »
Tehát nagy autót akarsz, amiben akár belefér egy motor, ami nem eszi le a hajadat és tud tartósan 180-200-at menni. Sok sikert hozzá, ha megtaláltad szólj!  :whistling: ::)
Azért egy Audi A6 méretű vas egy 3.0TDI-vel tudja ezeket a páramétereket: a 160-as sebesség még helybenállásnak tűnik benne és beéri 8-10 liter naftával :)
Illetve lenne egy titkos tippem kb 300e Ft-ért, ami szintén megelégszik 8-10 literrel, de annak tapasztalataim szerint inkább a 120-130-as tempó kényelmes :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27087 Dátum: 2016.11.03 11:29:36 »
Azért egy Audi A6 méretű vas egy 3.0TDI-vel tudja ezeket a páramétereket: a 160-as sebesség még helybenállásnak tűnik benne és beéri 8-10 liter naftával :)
Illetve lenne egy titkos tippem kb 300e Ft-ért, ami szintén megelégszik 8-10 literrel, de annak tapasztalataim szerint inkább a 120-130-as tempó kényelmes :D
Egy a6 kombiba nem fér bele egy motor hátra.
Mercedes Vito sem rossz, de az sem olcsó.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #27088 Dátum: 2016.11.03 11:37:48 »
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Egyéb autók
« Válasz #27089 Dátum: 2016.11.03 12:19:01 »
Egy a6 kombiba nem fér bele egy motor hátra.
Mercedes Vito sem rossz, de az sem olcsó.

Nem elvárás a motort berakni, csak a multivan melletti előnyként írtam.
Amúgy a 180-200 utazó csak a Toyotánál elképzelhetetlen, több más márkának is van erős dízele, ami relatív takarékos. Nekem ha 8-9literbe belefér, az már oké. Azt nem tartom elképzelhetetlennek egy tágas (értsd 4x2méter felnőtt férfi nem szorong + a bőröndjeik)

És de, a Vito rossz. Volt  2003-2006ig. Pénztemető.
kisa
born to ride