Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5011130 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #26925 Dátum: 2016.10.05 11:32:10 »
Leginkább a futóműzaj szűrődik be, amin jó minőségű csendes futású gumikkal lehet tovább javítani.
Leginkább a jó minőségű, csendes utakkal lehet tovább javítani!!!  :tt2:  :D  :hug:
Vannak útburkolatok, amik 20-30 km/h "sebességcsökkenést" jelentenek zajban. Kész élvezet rajta autózni  :wub:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #26926 Dátum: 2016.10.05 11:40:45 »
Leginkább a jó minőségű, csendes utakkal lehet tovább javítani!!!  :tt2:  :D  :hug:
Vannak útburkolatok, amik 20-30 km/h "sebességcsökkenést" jelentenek zajban. Kész élvezet rajta autózni  :wub:
OFF Ezt úgy szoktuk mondani, hogy minél érdesebb a burkolat (lásd: szórt felületi bevonatok), annál hangosabb a gördülési zaj.
Nem hiába hívják az útburkolat legfelső rétegét "kopó" rétegnek, ugyanis, ez a réteg érintkezik a járművek gumiabroncsaival. Feladata a megfelelő tapadás, és komfort szint biztosítása. Jól megfigyelhető a különbség a mostani nagy számú burkolatfelújítási munkák kivitelezése alatti eltérő ütemben épülő kötő- és kopó rétegek zajkomfortja között. Általában a kötő réteg egy nagyobb szemcséjű (AC22 jelű) aszfalt típusból épül, ezen haladva is zajosabb a haladás kicsit. Aztán, amikor erre ráhúzzák a kopóréteget (AC11), akkor szinte elnémul a menetzaj az utastérben. ON
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #26927 Dátum: 2016.10.05 11:45:56 »
OFF Ezt úgy szoktuk mondani, hogy minél érdesebb a burkolat (lásd: szórt felületi bevonatok), annál hangosabb a gördülési zaj.
Nem hiába hívják az útburkolat legfelső rétegét "kopó" rétegnek, ugyanis, ez a réteg érintkezik a járművek gumiabroncsaival. Feladata a megfelelő tapadás, és komfort szint biztosítása. Jól megfigyelhető a különbség a mostani nagy számú burkolatfelújítási munkák kivitelezése alatti eltérő ütemben épülő kötő- és kopó rétegek zajkomfortja között. Általában a kötő réteg egy nagyobb szemcséjű (AC22 jelű) aszfalt típusból épül, ezen haladva is zajosabb a haladás kicsit. Aztán, amikor erre ráhúzzák a kopóréteget (AC11), akkor szinte elnémul a menetzaj az utastérben. ON
Ez világos. Mégis vadonatúj útfelületeknél tapasztalok nagyon hangosat és nagyon komfortosat is. Sajnos az előbbi a sokkal gyakoribb  (és most nem az emelkedő/kanyar részeken alkalmazott emelt kapaszkodó képességről beszélek, mert az világos) :cry:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #26928 Dátum: 2016.10.05 11:49:24 »
Ez világos. Mégis vadonatúj útfelületeknél tapasztalok nagyon hangosat és nagyon komfortosat is. Sajnos az előbbi a sokkal gyakoribb  (és most nem az emelkedő/kanyar részeken alkalmazott emelt kapaszkodó képességről beszélek, mert az világos) :cry:
Erre kíváncsi vagyok, mert pont ellenkezőleg kell, hogy legyen...vagy az említett kötőrétegen mentél...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #26929 Dátum: 2016.10.05 11:52:52 »
...vagy az említett kötőrétegen mentél...
Akkor újították fel az utat. Nem raktak rá kopóréteget???

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #26930 Dátum: 2016.10.05 12:00:09 »
Akkor újították fel az utat. Nem raktak rá kopóréteget???
1. Ránézésre a kötő- és kopóréteg nem különböznek egymástól. Közelebbről vizsgálva látszik, hogy a kötőréteg nagyobb (22mm-ig) szemcséket tartalmaz. Színe-szaga ugyanaz, mint a kopóé. Be volt fejezve a kivitelezés, át lett már adva? Ezt sokszor képtelenség ránézésre megállapítani. Padkaépítés megtörtént? Szintben volt az aszfalt réteggel? Felfestések? Jelzőtáblák?

2. Kisebb forgalmú mellék- és összekötő utak (pl. 4-5 számjegyűek) esetében vannak olyan - nem alap nélküli - ötletek, hogy nem a hagyományos AC11 aszfaltot terítik kopó rétegként, hanem egy erősített AC16-ot. Ez is zajosabb (de ellenállóbb!), mint a 11-es anyagból épített felület. Elképzelhető, hogy esetleg egy ilyenen jártál, de nem tartom valószínűnek.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #26931 Dátum: 2016.10.05 12:38:35 »
Ezt a budapestiek most szemlézhetik a Róbert Károly Körúton úgy negyed órán át... míg át lehet jutni a felújitás közepén. Minden nap lehet látni mennyivel léptek előre 24 óra alatt.

Sajnos egy szívfájdalmam van mindig, hogy frankón feújitanak egy utcát, útszakasz, és tök király rajta végigmenni után kb fél-egy évig. Utána mindig jön valami közmű, hosszába meg keresztbe végigássa, felbontja, és amikor visszacsinálja, akkor vége a jó minőségű útnak. Göröngyös lesz, télig. Tavaszra meg kátyús.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #26932 Dátum: 2016.10.05 13:24:09 »
Ezt a budapestiek most szemlézhetik a Róbert Károly Körúton úgy negyed órán át... míg át lehet jutni a felújitás közepén. Minden nap lehet látni mennyivel léptek előre 24 óra alatt.

Sajnos egy szívfájdalmam van mindig, hogy frankón feújitanak egy utcát, útszakasz, és tök király rajta végigmenni után kb fél-egy évig. Utána mindig jön valami közmű, hosszába meg keresztbe végigássa, felbontja, és amikor visszacsinálja, akkor vége a jó minőségű útnak. Göröngyös lesz, télig. Tavaszra meg kátyús.
Ez sajnos valóban így van.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #26933 Dátum: 2016.10.09 14:29:24 »
A múltkor beszéltünk a 3 hengeres motorokról. Valamelyik nap hátulról hallom, hogy egy ismerős kedves motorhangot hallok elindulni, odanéztem, és egy régi swift volt, 100%, hogy 1.0 3 henger  ::) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10683
Egyéb autók
« Válasz #26934 Dátum: 2016.10.09 17:59:28 »
No igen, azt a hangot én is bármikor felismerem. Igaz csak vezetni tanultam ilyenen, de meghatározó élmény maradt.
No és ugyebár akkoriban még nem volt divat borítékot adni a vizsgabiztosnak sem, meglett a sikeres vizsga enélkül is...  :hmmmm: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Egyéb autók
« Válasz #26935 Dátum: 2016.10.09 18:33:04 »
Múltkor volt szerencsém egy Seat Toleado taxihoz.
Kérdem a srácot milyen motor van benne, azt mondja 1.2 tsi, na hát esküszöm majdnem ment úgy, mint az én Avensisem..  :eek:

Továbbra sem vagyok oda a tsi-motorokért, de ha tényleg ennyire nyomatékosak és erösek, akkor ha rövid távon is, de az egyszeri autóhasználok körében van létjogosultságuk.  :yes:

Utánanéztem kicsit:
1.2 TSI, 105 ló, 175 NM(!), leadja 1400-1500 rpm fordulaton
1.8 VVT-i, 129 ló, 170 NM, leadja 4200 rpm fordulaton

Azért ez kemény,lehet, hogy egy SuperB kombi felé kellene majd tendálnom következö autóként?  :hmmmm:
Mondjuk egy 1.8 TSI-vel (160 ló, 250 NM), valószínüleg nem érezném magamat mozgó akadálynak.

Van valakinek amúgy tapasztalata ezekröl a motorokról?  :otlet:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Egyéb autók
« Válasz #26936 Dátum: 2016.10.09 18:41:01 »
Múltkor volt szerencsém egy Seat Toleado taxihoz.
Kérdem a srácot milyen motor van benne, azt mondja 1.2 tsi, na hát esküszöm majdnem ment úgy, mint az én Avensisem..  :eek:

Továbbra sem vagyok oda a tsi-motorokért, de ha tényleg ennyire nyomatékosak és erösek, akkor ha rövid távon is, de az egyszeri autóhasználok körében van létjogosultságuk.  :yes:

Utánanéztem kicsit:
1.2 TSI, 105 ló, 175 NM(!), leadja 1400-1500 rpm fordulaton
1.8 VVT-i, 129 ló, 170 NM, leadja 4200 rpm fordulaton

Azért ez kemény,lehet, hogy egy SuperB kombi felé kellene majd tendálnom következö autóként?  :hmmmm:
Mondjuk egy 1.8 TSI-vel (160 ló, 250 NM), valószínüleg nem érezném magamat mozgó akadálynak.

Van valakinek amúgy tapasztalata ezekröl a motorokról?  :otlet:

Van. Golf VII. 1,4 TSI (talán 125LE):  Baromi jó, de 60E km.-nél vezérműlánc csere+vezérlés, a turbó bypass csere.  És nem egyedi a folttából 10 autóból 10 autónál ugyanaz, vagyis típushiba. Állítólag már orvosolták.

Audi A3 1,4 TFSI 140 Le.  Igen kiváló, bírja a strapát,  igaz, hogy sokat használtam, de a három példányban összesen nincsen 60E km, így hosszútávú tapasztalat még nincsen.  Ám úgy vélem, hogy ez az utóbbi motor már sokkal kiforrottabb, mint a korai TSI-k.

Ja, igen: el kell felejteni a 30E km-es olajcsereperiódust. 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Egyéb autók
« Válasz #26937 Dátum: 2016.10.09 18:44:35 »
Van. Golf VII. 1,4 TSI (talán 125LE):  Baromi jó, de 60E km.-nél vezérműlánc csere+vezérlés, a turbó bypass csere.  És nem egyedi a folttából 10 autóból 10 autónál ugyanaz, vagyis típushiba. Állítólag már orvosolták.

Audi A3 1,4 TFSI 140 Le.  Igen kiváló, bírja a strapát,  igaz, hogy sokat használtam, de a három példányban összesen nincsen 60E km, így hosszútávú tapasztalat még nincsen.  Ám úgy vélem, hogy ez az utóbbi motor már sokkal kiforrottabb, mint a korai TSI-k.

Ja, igen: el kell felejteni a 30E km-es olajcsereperiódust.

Lehet, hogy rosszul tudom, de tudtommal nincs komolyabb különbség a TSI és TFSI motorok között, csak az egyiket a VW, a másikat pedig az Audi árulja.  :hmmmm:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10683
Egyéb autók
« Válasz #26938 Dátum: 2016.10.09 19:00:21 »
Azért ez kemény,lehet, hogy egy SuperB kombi felé kellene majd tendálnom következö autóként?  :hmmmm:

Skodákról többször hallottam már (hozzáteszem nem birtokoltam még ilyet, csak vezettem már párat) - illetve még itt a fórumon is olvastam olyantól, akinek már volt is - , hogy szándékosan és láthatóan "szerényebb" a belső minőségérzet, azaz direkt "elrontják" az autót, hogy ne legyen konkurencia a magasabb árkategóriába pozicionált, családon belüli márkáknak (VW és Audi).
Azt mondanám ez sokkal szembetűnőbb volt még pl az első SuperB esetében, amikor ugyanaz a VW csoport motor szerényebb teljesítménnyel és nyomatékkal került a Skodába, mint a VW-be, és ugye voltak olyan extrák, amiket egy Passat tulaj élvezhetett, SuperB esetében pedig még csak rendelni se lehetett.

Azt pedig már embere válogatja, hogy beül-e X pénzért egy szándékosan "lebutított", "elrontott" autóba vagy sem.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #26939 Dátum: 2016.10.09 19:04:04 »
Múltkor volt szerencsém egy Seat Toleado taxihoz.
Kérdem a srácot milyen motor van benne, azt mondja 1.2 tsi, na hát esküszöm majdnem ment úgy, mint az én Avensisem..  :eek:
Továbbra sem vagyok oda a tsi-motorokért, de ha tényleg ennyire nyomatékosak és erösek, akkor ha rövid távon is, de az egyszeri autóhasználok körében van létjogosultságuk.  :yes:
Utánanéztem kicsit:
1.2 TSI, 105 ló, 175 NM(!), leadja 1400-1500 rpm fordulaton
1.8 VVT-i, 129 ló, 170 NM, leadja 4200 rpm fordulaton
Azért ez kemény,lehet, hogy egy SuperB kombi felé kellene majd tendálnom következö autóként?  :hmmmm:
Mondjuk egy 1.8 TSI-vel (160 ló, 250 NM), valószínüleg nem érezném magamat mozgó akadálynak.
Van valakinek amúgy tapasztalata ezekröl a motorokról?  :otlet:


jó motorok, amíg mennek. kollegám hatos golfjában is megvolt már a kötelező lánccsere (1.4-es tdi). az allami flottában sok superb fut, 1-8asok is. több motorcserén is túl van némelyikük.

lécci a kedvemért NE ÍRD TÖBBET NAGY B-VEL A SUPERB SZÓT!!!  :D :hug: