Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5210020 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #15885 Dátum: 2013.06.01 16:30:29 »
Ja a 123-as dieselnél meg az ajánlott 110 volt, de a max is 137km/h volt :D
Vagy még annál is kevesebb  :D ... Lássuk csak, hogy is volt ez...

A "csúcs" a korai (76-79 között gyártott) 200 D: ennél 55 LE vitte az 1430 kg-os saját tömeget  :cool2: - az eredmény: kézi váltóval 130, automatával 125 km/h végsebesség; gyorsulás 0-ról 100-ra kézi váltóval 31, automatával 33.5 mp - ami annyit jelent, hogy egy jobb erőben lévő Kispolákkal le lehetett volna gyorsulni  :innocent:

Ami a többi 123-as dízel végsebességét illeti, kézi/automata váltóval: 220 D 134/129, 240 D 138/133 (ilyenetek volt nektek?), 300 D 149/144, és végül az überkirály 300 D Turbo: 165 km/h  :cool2:

Egyébként, igen, úgy volt ahogy írod: a négyhengeres dízelek (200, 220, 240) leginkább 110-es tempónál érezték jól magukat. A 240-es elviselte már tartósan a 120-at is.

És ezeket az autókat a 80-as évek közepéig gyártották! Hiába no, más idők voltak azok.

---------------------------

Hogy mondjak valami, mai szemmel nézve még extrémebbet: a "ponton" W120-as sorozat (ami a 123-as dédapjának tekinthető) dízel alapváltozata, vagyis a 180 D típus, kezdetben (53-55 között) 40 LE-t hozott ki az 1.8-as motorjából, és mindehhez 1220 kg-t nyomott; az eredmény: végsebesség 112 km/h, gyorsulás 0-ról 100-ra 39 mp! Erről az autóról beszélünk:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #15886 Dátum: 2013.06.01 17:09:32 »
Ja ja, a mienk 1976-os volt 220D 60 pacival. Egyébként valahogyan késöbb (talán1980-tól) a 200-as lett 60 Le, gondolom akkortól már nem volt  tovább 220D.
Ja és bármit csináltam mindig 8,5l ivott.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #15887 Dátum: 2013.06.01 17:45:52 »
Befizettem én mindenre, Skodára, Ladára,Trabantra de egyiket se volt türelmem kivárni: 1-2 év után mindig visszamondtam. :D [rohog]   Aztán jött a Dacia kombi és azt 3-4 hónap után megkaptam. Jó volt, nekem semmi baja nem volt vele.
Kombi? Huhú  :D ... szépek voltak azok a Dacia kombik, szerintem  :yes: ! És mára szinte teljesen kihaltak  ::) ... bár mondjuk eleve sokkal-sokkal kevesebb volt belőlük, mint a szedánokból.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #15888 Dátum: 2013.06.01 17:56:16 »
Ja ja, a mienk 1976-os volt 220D 60 pacival. Egyébként valahogyan késöbb (talán1980-tól) a 200-as lett 60 Le, gondolom akkortól már nem volt  tovább 220D.
Ja és bármit csináltam mindig 8,5l ivott.
220 D  :) ? Jó kis kuriózum  :yes: ... W123 dízelből abból készült a legkevesebb, leszámítva a 300 turbódízelt. A széria elején gyártották, '76 február és '79 március között mindössze; és ezalatt összesen 56.736 darab készült el belőle. Aztán az történt, amit te is írtsz: a 200 D teljesítményét felemelték 55-ről 60 LE-re, a 240-esét 65-ről 72-re - a 220-as gyártása pedig megszűnt. Igazából azért is vették olyan kevesen, mert nem volt akkora "lyuk" a 200-as és a 240-es között, hogy szükség lett volna valójában erre a köztes fokozatra.

A 220-as adatai: 2197 köbcenti, négyhengeres soros dízelmotor, 60 LE/4200, 120 Nm/2400; négysebességes kézi váltó vagy ugyancsak négysebességes automata; saját tömeg 1430 kg; gyorsulás 0-ról 100-ra kézi váltóval/automatával 29/30 mp, végsebesség 134/129 km/h.

Úgy kipróbálnék egyszer egy ilyen autót...  :wub:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #15889 Dátum: 2013.06.01 18:05:43 »
Ugy tudom az állólámpásban is benne volt a 220-as, csak tovább vitték.
Egyébként a miénk szervokormány nélküli volt: néha megizzadtam a szűk utcánkban megfordulni vele ;).Országuton nagyon-nagyon előre kellett nézni, ha előzni akart az ember :szemez:
Én azért nagyon szerettem :yes:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #15890 Dátum: 2013.06.01 18:16:00 »
Ugy tudom az állólámpásban is benne volt a 220-as, csak tovább vitték.
Egyébként a miénk szervokormány nélküli volt: néha megizzadtam a szűk utcánkban megfordulni vele ;).Országuton nagyon-nagyon előre kellett nézni, ha előzni akart az ember :szemez:
Én azért nagyon szerettem :yes:
Nekünk olaszban 220D és egy 240D-nk is volt az állólámpásból.
Egyebet ne kérdezzetek róla, még csak taknyos voltam. Viszont már akkor megbízhatóbb volt mint a SAAB 9000 Turbo :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #15891 Dátum: 2013.06.01 19:53:35 »
Ugy tudom az állólámpásban is benne volt a 220-as, csak tovább vitték.
Egyébként a miénk szervokormány nélküli volt: néha megizzadtam a szűk utcánkban megfordulni vele ;).Országuton nagyon-nagyon előre kellett nézni, ha előzni akart az ember :szemez:
Én azért nagyon szerettem :yes:
Ja, volt az állólámpásból (W114/115 a kódja amúgy, 114 a hathengereseké, 115 a négy- és öthengereseké) is 220 D. Ugyancsak 60 lóval. Sőt - ebből a típusból pont hogy ezzel a motorral gyártottak a legtöbbet (hogy pontosan mennyit, azt majd holnap megírom, mert otthon hagytam a kisokosomat). Mondjuk, ezt az is magyarázza, hogy ebből a típusból a 240 D változat csak későn, a '73-as utolsó modellfrissítás során jelent meg.

Egyébként a 220 D-nek maga a gyár is pontosan azt a 8.5 litert adta meg átlagfogyasztásnak, amennyit te is írtál  :yes: ! 8.1-et evett a 200 D, 8.5-öt a 240 D, 9.5-öt a 240 D - és 10.8-at a széria végén megjelent csúcsváltozat, az öthengeres, 3005 köbcentis, 80 lóerős 240 D 3.0. Jellemző egyébként az akkori helyzetre, hogy a maga 148 km/órás végsebességével, a megjelenésekor, 1974-ben ez volt a világ leggyorsabb dízel személyautója  :D !

Szervó: hát igen, kemény munka volt nélküle a kormányzás, ezekben a nagy, nehéz autókban... a Coronában sincs szervó, és bizony kell is dolgozni rendesen a kormánnyal, parkolás-manőverezés közben. Pedig a Corona csak alig több, mint 1 tonna - a Merci meg ugye közel másfél. Dehát akkoriban nem volt még magától értetődő dolog a szervókormány, ebben a kategóriában sem. Olyan, konkurens típusokba sem tették bele alapban, mint pl. az Opel Rekord vagy a Ford Granada.

Mennyire furán néz ki ez az amerikai verzió...



Már ezek a fényszórók is különösek - a böszme lökhárítók pedig kimondottan elcsúfítják a kocsit  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #15892 Dátum: 2013.06.01 19:56:10 »
Nekünk olaszban 220D és egy 240D-nk is volt az állólámpásból.
Egyebet ne kérdezzetek róla, még csak taknyos voltam. Viszont már akkor megbízhatóbb volt mint a SAAB 9000 Turbo :D
Hát naná  :yes: ... ezek a Mercik, a maguk idejében, a világ legmegbízhatóbb autói voltak. Főleg a dízelek! Rettentő egyszerű, vastagon túlméretezett, agyonverhetetlen technika. A taxiként leginkább használt, többnyire automata váltós 200 D-k jellemzően 1 millió körüli km-t mentek, mire cserére/felújításra szorult a motorjuk. Pedig ezek, ugye, javarészt városban futottak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #15893 Dátum: 2013.06.01 20:05:06 »
Erről az amcsi fényszórós "állólámpáról" jutott eszembe...

Van ugye az első S-Klasse, azaz a W108/109 - ez:



Na mármost, a típust alapban ezekkel az "egyrészes" fényszórókkal gyártották - amilyenek a fenti képen láthatók. Csak és kizárólag a '67-ben debütált, 300 SEL 6.3 csúcsmodellt szerelték szériában másfajta, osztott fényszórókkal:



Illetve, '69-től, ezeket feláras extraként kínálták a többi változathoz is.

Ehhez képest, az eredeti verzióból mára sokkal-sokkal kevesebb maradt - szinte mindegyiket átalakították (utólag) ikerfényszórósra. Pedig, szerintem az "egybelámpás" sokkal szebb  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #15894 Dátum: 2013.06.01 20:22:00 »
Lehet hogy szebb, de  az ikerlámpás a csúcsmodel, így olcson a csúcs optikáját lehetett elérni :devil:
Szemben pl a 123-asnál pedig a kerek iker volt a proli és kockafényszórós az extrás :innocent:
Apropó kerek van is egy garniturám elfekvőben [rohog]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #15895 Dátum: 2013.06.01 20:55:38 »
Lehet hogy szebb, de  az ikerlámpás a csúcsmodel, így olcson a csúcs optikáját lehetett elérni :devil:
Szemben pl a 123-asnál pedig a kerek iker volt a proli és kockafényszórós az extrás :innocent:
Apropó kerek van is egy garniturám elfekvőben [rohog]
Na igen - nyilván ezért cserélgette boldog-boldogtalan, mert "menőbb" volt az ikerfényszóró  :D

W123 - jaja, kezdetben csak a csúcsmodellek, a 280 meg a 280 E jöttek szériában a kockalámpával. Utána, talán '82-től, már az összes megkapta szériában. De nyilván ezekből is rengeteget átalakítottak utólag.

Mára amúgy mindennek már fordított a hatása: W108-asból kifejezetten pozitívumnak számít, ha eredeti fényszórós; és ugyanígy, a korai 123-asok is akkor számítanak igazán eredetinek, ha a kerek fényszórók vannak rajtuk.

Vannak ilyen lámpáid? Add el, tutira találsz rájuk vevőt  :yes:

Kéééééééééééééne egy szép 123-as, jaj  :wub: ... Egy fehér, 230 E, automata váltóval, kék belsővel, tetőablakkal  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Egyéb autók
« Válasz #15896 Dátum: 2013.06.01 21:49:50 »
Van még egy érdekesség a W123-assal kapcsolatban:

A tankméret.

A 4 hengeres dízeleknél csak 60 literes volt (vagy 65), míg a 3.0 5hengeres 88LE-s szívódízelnél már 88l. Emiatt és mert nem is fogyasztott a valóságban mérhetően többet az 5 hengeres, jelentősen megnőtt az autó hatótávja 2 tankolás között. Még a 4 sebességes manuál váltóval is elég volt hosszabb utakra, hiszen, 60-nál 4.-ben majdnem alapjáraton klattyogott a motor. A normális hanghatáshoz és dinamizmushoz 3.-ban el kellett forgatni 70-ig, majd jöhetett a 4., innentől már rendesen gyorsított tovább.

Ami még jellegzetes volt benne, az a rükverc kapcsolása: Váltót felhúz, majd "kettesbe" rak. Ez volt a 4 sebességesé.  :)

Élmény volt vezetni, a kényelmes utazótempója full motorgenerál után 105-110km/h volt. Itt úgy érződött, hogy kimegy a világból. Elhalkult (  :lol: ), kisimult a járása, kellő fordulat volt az esetleges előzésekhez. A futómű kényelmesen, de masszívan fogta az utat, a 4 tárcsafék, pedig közel olyan fékutat teljesített, mint egy mai autó.
Tényleg fantasztikus érzés volt vezetni és utazni is benne.  :wub:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #15897 Dátum: 2013.06.01 22:07:26 »
...nem is fogyasztott a valóságban mérhetően többet az 5 hengeres...
Hát, azért de :) ... átlagban úgy jó két-két és fél literrel (ha a 200 D-t és a 300 D-t vetjük össze). Mondjuk, országúton 100-110-el krúzolva a különbség csak 1 liter.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #15898 Dátum: 2013.06.01 22:16:29 »
Hát, azért de :) ... átlagban úgy jó két-két és fél literrel (ha a 200 D-t és a 300 D-t vetjük össze). Mondjuk, országúton 100-110-el krúzolva a különbség csak 1 liter.
Csak azért merem ezt mondani, mert egy időben volt felénk pár tucat ilyenekből. ;)

De akkor módjuk úgy, hogy menetdinamika téren nagyobb volt a különbség, mint fogyasztásban.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #15899 Dátum: 2013.06.01 22:21:08 »
De akkor módjuk úgy, hogy menetdinamika téren nagyobb volt a különbség, mint fogyasztásban.
Igen, ez stimmel  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )