Ja a 123-as dieselnél meg az ajánlott 110 volt, de a max is 137km/h volt ![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
Vagy még annál is kevesebb
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
... Lássuk csak, hogy is volt ez...
A "csúcs" a korai (76-79 között gyártott) 200 D: ennél 55 LE vitte az 1430 kg-os saját tömeget
![cool2 :cool2:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/cool2.gif)
- az eredmény: kézi váltóval 130, automatával
125 km/h végsebesség; gyorsulás 0-ról 100-ra kézi váltóval 31, automatával
33.5 mp - ami annyit jelent, hogy egy jobb erőben lévő Kispolákkal le lehetett volna gyorsulni
![innocent :innocent:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/innocent.gif)
Ami a többi 123-as dízel végsebességét illeti, kézi/automata váltóval: 220 D 134/129, 240 D 138/133 (ilyenetek volt nektek?), 300 D 149/144, és végül az überkirály 300 D Turbo: 165 km/h
![cool2 :cool2:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/cool2.gif)
Egyébként, igen, úgy volt ahogy írod: a négyhengeres dízelek (200, 220, 240) leginkább 110-es tempónál érezték jól magukat. A 240-es elviselte már tartósan a 120-at is.
És ezeket az autókat a 80-as évek közepéig gyártották! Hiába no, más idők voltak azok.
---------------------------
Hogy mondjak valami, mai szemmel nézve még extrémebbet: a "ponton" W120-as sorozat (ami a 123-as dédapjának tekinthető) dízel alapváltozata, vagyis a 180 D típus, kezdetben (53-55 között)
40 LE-t hozott ki az 1.8-as motorjából, és mindehhez 1220 kg-t nyomott; az eredmény: végsebesség
112 km/h, gyorsulás 0-ról 100-ra 39 mp! Erről az autóról beszélünk:
![](http://mclellansautomotive.com/photos/B3601.jpg)