Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5183178 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #14070 Dátum: 2013.01.30 13:22:40 »
Nekem senki meg nem magyarázza, hogy egységnyi megtett távra eső több munkaütem, az nem jelent fokozott kopást és ezáltal rövidebb élettartamot. Ráadásul magasabb fordulatszámon a motor mozgó alkatrészeinek a termikus és (főleg) mechanikus igénybevétele is nagyobb.

Melyik tart tovább: egy kamion, vagy egy sport-motorkerékpár motorja?
...és minden egyes munkaütem során sokkal kevésbé terhelve a csapágyakat és egyéb alkatrészeket. Nem is tudom miért nem 1000-1200-as fordulaton jársz, mert ehhez képest (érvelésed szerint) a 3000-es fordulat sokkal nagyobb kopáás eredményez.
Ne egy kamiont és sportmotort hasonlítsunk össze, mert nem azonos dologra tervezték. Nézzünk meg egy vw 1.6 75 lóerős benzines és egy Honda vti 1.6 160 lóerős szintén benzines motort. Melyik bírná tovább? Ismerek olyan vti-t, ami 300 ezer felett még csak csipegeti az olajat (egy csereintervallumban nem megy bele egy liter olaj pluszban).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #14071 Dátum: 2013.01.30 13:24:23 »
Kinézetre tetszik a 6-os, de nekem a beltér anyagaival van bajom. Jól össze van rakva, de rideg az egész. Egy AveII nagyságrendekkel kellemesebb tapintású anyagokkal van kirakva, igaz, nem annyira sportos megjelenésű a beltere. Ez leginkább szubjektív megítélés kérdése, elfogadom, ha másnak a 6-os tetszik jobban. Nekem nem.
Az Ave II belseje nagyon otthonosra és minőségire sikerült, a kortárs mezőnyben  :yes: ... a prémiumokon kívül, szerintem csak a Passaté kelt hasonlóan minőségi benyomást.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #14072 Dátum: 2013.01.30 13:31:00 »
...és minden egyes munkaütem során sokkal kevésbé terhelve a csapágyakat és egyéb alkatrészeket. pluszban).
Erről majd kérdezd meg a gépészmérnök barátodat, hogy hogy is van pontosan. Én azzal nem tudok mit kezdeni, ha komolyan gondolsz ilyesmit, hogy a magasabb fordulatszám kisebb igénybevételt jelent.

Ami az 1000-1200-as fordulatot illeti: ha ilyen fordulaton nagy gázt adsz, az jelent bizonyos alkatrészeknek (csapágyak) fokozott igénybevételt, az alacsony olajnyomás miatt. De, mondom, kérdezd meg a barátodat, hogy onnantól, hogy megvan az olajnyomás, 3000-es vagy 6000-es fordulat jelent-e nagyobb igénybevételt az alkatrészeknek.

Ezzel az erővel azt is mondhatnád, hogy 60-al a falnak hajtani nem okoz nagyobb károsodást, mint 30-al.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #14073 Dátum: 2013.01.30 13:33:04 »
Nem, mester, attól, hogy a 316 négyhengeres. Nálam a BMW mindig is sor6 volt, van és lesz.
Egy V8-as 740i nem is kéne, mi  ;) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #14074 Dátum: 2013.01.30 13:34:47 »
Az Ave II belseje nagyon otthonosra és minőségire sikerült, a kortárs mezőnyben  :yes: ... a prémiumokon kívül, szerintem csak a Passaté kelt hasonlóan minőségi benyomást.
Hopp, én AveIII-at akartam írni, de a II is jó volt ...  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #14075 Dátum: 2013.01.30 13:36:33 »
Dehogy! Az 1,4-es motor mindig is megtalálható volt a kompakt osztályban. Nem downsizing, a teljesítménye, pedig csak a vvt-i miatt és a 16v miatt magas. Nincs túlhúzva. Tartós is.

A downsizing az az E12-nél volt a 2,0 d4-d helyett az 1,4 d4-d-re váltás. Ebben az esetben talán még jobb is az 1,4-es, de ez kivétel, és amúgy is Toyota...
Értem: ami már bizonyított, az kivétel ;) ...

Nincs túlhúzva a 97 lóerős 1.4-es motor? Szerinted nincs, mert ezt szoktad meg  :yes: ... De mondjuk, '83-ban, amikor tipikusan 60 lóerős volt egy 1.4-es, valszeg mást mondtál volna erről  :D ... Jóapámnak anno az 1500-as Lada 75 lóereje is erős volt, abból a szerény méretű motorból  :whistling:

A 30-as években meg egy háromliteres motornak is becsületére vált volna a 97 ló  :lol: ...

A downsizing annyit jelent, hogy kisebb hengerűrtartalomból hozzák ki ugyanazt a teljesítményt és nyomatékot. Csak épp ez egyáltalán nem újdonság, hanem folyamatos tendencia, mióta autók léteznek. Más kérdés, hogy az utóbbi években, a mai technológiáknak köszönhetően a folyamat új lendületet vett.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #14076 Dátum: 2013.01.30 13:37:58 »
Erről majd kérdezd meg a gépészmérnök barátodat, hogy hogy is van pontosan. Én azzal nem tudok mit kezdeni, ha komolyan gondolsz ilyesmit, hogy a magasabb fordulatszám kisebb igénybevételt jelent.
Nem ezt mondtam. Azt mondtam, hogy megfelelően tervezett és mérezett motornál nem jelent nagyobb kopást, mert erre a nagyobb igénybevételre van méretezve.

Ezzel az erővel azt is mondhatnád, hogy 60-al a falnak hajtani nem okoz nagyobb károsodást, mint 30-al.
Ha ezt 60-al kisebb (mondjuk feleakkora)tömeggel teszem, nem vagyok benne biztos, hogy nagyobb károsodást okoz. A magasabb fordulaton ugyanis egy-egy munkaütemre sokkal kisebb terhelés jut, arról nem is beszélve, hogy az olajnyomás is nagyobb.
De bocsánat jobban hiszek az gépészmérnök barátomnak sok éves autóipari tapasztalattal...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #14077 Dátum: 2013.01.30 13:39:49 »
De bocsánat jobban hiszek az gépészmérnök barátomnak sok éves autóipari tapasztalattal...
OK, ahogy gondolod  :yes: ... Ha ő tényleg azt mondta, hogy mondjuk ötödikben kopás szempontjából mindegy, hogy 3000-es vagy 6000-es fordulaton autózol, akkor rendben van...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #14078 Dátum: 2013.01.30 13:43:26 »
Nem ezt mondtam. Azt mondtam, hogy megfelelően tervezett és mérezett motornál nem jelent nagyobb kopást, mert erre a nagyobb igénybevételre van méretezve.
Ezt azért hadd kérdezzem meg... Szóval hogy is van ez? Nagyobb az igénybevétel (hisz itt írod, hogy te sem azt mondtad, hogy nem nagyobb az igénybevétel), de nem nagyobb a kopás? Ez meg hogy lehetséges  :) ?

Ha a nagyobb fordulatszám nem jelent nagyobb kopást, akkor miért van a motorokon leszabályozás? Vagy ezt úgy kell elképzelni, hogy mondjuk 9000-es fordulaton leszakadna ugyan a dugattyú a hajtókarról, de amíg ezt nem éri el, addig nem lesz nagyobb a kopás?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #14079 Dátum: 2013.01.30 13:45:46 »
Hopp, én AveIII-at akartam írni, de a II is jó volt ...  :surrender:
Nemtom, ki hogy van vele, de szerintem a III beltere (legalábbis a facelift előttié... az aktuálisban még nem ültem) visszalépés ezen a téren a II-höz képest... Modernebb a formavilág, de ridegebbek az anyagok, kevésbé minőségi az összbenyomás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #14080 Dátum: 2013.01.30 13:46:48 »
Egy V8-as 740i nem is kéne, mi  ;) ?
Nem ültem még benne, de kipróbálnám...  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #14081 Dátum: 2013.01.30 14:02:04 »
FFF
Bírom, hogy az olvasó leírja szépen, hogy több évtizeden át mi is volt a gond a francia autókkal  :otlet: ... Különösen aranyos, ahogy a (fölöslegesen és öncélúan) bonyolult 70-es évekbeli technikájukat elintézi azzal, hogy hülye az a szerelő, aki nem ért hozzá  :lol: ... És utána levon egy teljesen ellentétes következtetést, annak alapján, hogy ő, flottakezelőként, az utóbbi 5 év francia autóinál nem látott negatív eltérést az átlaghoz képest.

Pedig maximum ennyit lehetne kijelenteni, és nem többet. Hogy az utóbbi néhány év modelljei, az eddig összeállt aránylag kevés tapasztalat alapján, már sokat javultak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #14082 Dátum: 2013.01.30 14:34:25 »
Nemtom, ki hogy van vele, de szerintem a III beltere (legalábbis a facelift előttié... az aktuálisban még nem ültem) visszalépés ezen a téren a II-höz képest... Modernebb a formavilág, de ridegebbek az anyagok, kevésbé minőségi az összbenyomás.
Én meg pont fordítva látom  ;) Nekem a II-es bele nem jön be, a III-as már igen.
Igaz, én a III-ban ülök sokat, az elődjében csak egyszer ültem kb fél órát.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #14083 Dátum: 2013.01.30 15:14:04 »
én most behunytam a szemem és megpróbáltam felidézni az avém belsejét. *** nem nagyon megy...mintha rémlene valami olyasmi, hogy az ave3-asnak sokkal jobb ülései vannak. meg kevésbé 90-es évek hangulata van már a műszerfalnak :D

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #14084 Dátum: 2013.01.30 15:15:08 »
A kérdés, hol van ebben az autóban kardán???

Valszeg a kardán alagútra gondolt, csak nem írta ki. Bár nincs benne kardán, de az alagút megvan a kipufogónak, stb.