Pont ezért hoztam fel. Annak vd1234 a megmondhatója, hogy egy 300 000km-nél is többet futott, elhanyagolt Toyota motor hogy néz ki, illetve gyűrűcsere után hogy muzsikál...egyszerűen ezek az olasz motorok nagyon megsínylik a törődés hiányát. ![no :no:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/no.gif)
Az a jobb sorsra érdemes, óra szerint csak (amit a beltér állapota erősít) 220ezret futott 2L-es Kappa is motorhiba miatt került a bontóba, amit átműtöttem. ![surrender :surrender:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/surrender.gif)
Két különbséget egyből mondok:
1. Nálam egyedül a 4. hajtókarcsapágynál látszott kopás. Ugyanúgy visszaraktam, semmi hangot nem ad, rendesen fut a jelek szerint.
2. A dugattyúpalástokon nagyobb kopás van, mint a Kappáén. Azok is mentek vissza, szintén rendesen szuperálnak.
Szelepeket külön nem mértem, mivel semmi rendellenes mozgást nem produkált egy sem.
Azért a Kappa szelepfészkeit megnéztem volna, vagy lehet, hogy csak nem voltam elég figyelmes
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Szerintem ha egy motor megkapja a neki való karbantartást, akkor ott olyan nagy baj nem lehet. Carinán pont kifogtam egy gyári gyűrűhibás darabot. De szerintem a 10w40 olaj, meg a különféle olajok vegyítése sem használt neki az előző gazdájánál
![censored :censored:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/censored.gif)
Ha már itt tartunk, friss dolog, kicsit OFF talán:
Egyik kollégám 2010-es Astra G Caravan 1.4 kombi autóját (Z14XEP motorral) az olajcserék alkalmával rendszeresen Castrol 10w40 olajjal töltik. Mondom neki, hogy abba 5w30 a gyári ajánlás tudtommal...Mondja erre, hogy amikor hidegebb volt, érezte, hogy nehezebben indult! Még ez volna a legkisebb baj, de hogy 2010-es motorba 10w40, ezzel kész voltam. Ráadásul rövidtávon használja többnyire. Most a jelek szerint kap bele egy Eneos Premium Hyper 5w30-at, kíváncsi leszek, mit szól hozzá
![otlet :otlet:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/58_otletizzo.gif)