Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5183034 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13560 Dátum: 2012.12.23 10:21:35 »
Majd ha nem japán autód lesz, megváltozik a véleményed. Azzal a különbséggel, hogy az europaikat már nem  barkácsolni kell, mert márkaszervizen kivűl meg se tudod javittatni. Túlzsufolják elektronikával, amik nem megbizhatók. A japánok legalább amit beleraknak az legalább tutti hogy muxik.
Ezt neki hiába mondod :) ... Volt és van Alfájuk, Fiatjuk, Seatjuk stb... Egyikkel sem volt komolyabb gond. Így én is máshogy állnék a megbízhatóság kérdésköréhez.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13561 Dátum: 2012.12.23 10:23:40 »
maximálisan egyetértek. mellesleg meg a "magyar" suzukikon keletkező profitot hazaküldik japánba. ennyit arról, hogy magyar-e. persze az is igaz, hogy csomó adót fizetnek és munkahelyeket tartanak fenn, meg a magyar beszállítók aránya is elég magas, tehát valamennyire azért magyar termék is...
Igen, a profit persze hazamegy. De azért, ahogy írod is, azokon a Toyotákon, amiket Európában terveznek és gyártanak (európai alkatrészekből!), Európának is nagyon is számottevő haszna van. Közvetve vagy közvetlenül ez egy rakás itteni embernek jelent megélhetést, az államnak adót stb.

És cserébe jó autókat adnak nekünk. Hát akkor... felőlem vigyék haza a profitjukat Japánba, megérdemlik. Ha Opelt veszek, akkor meg Amerikába kerül a profit, na bumm... Persze, van egy csomó gyártó, ami tényleg európai. De nekem ugyan nem fáj, ha egy európai magáncég helyett egy japán magáncéghez kerül a pénzem egy része - ha cserébe a japán magáncég is megteszi, hogy itteni embereket és államokat finanszíroz azzal, hogy itt gyárt, itteni alkatrészekből.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.23 10:25:41 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13562 Dátum: 2012.12.23 10:38:01 »
Tudom, hogy a többség J-vel kezdődő alvázszámú autót szeretne, de magam is a minőségügyben dolgozom és tudom, hogy az európai gyártású japán autóktól való félelem, paranoia alaptalan.
Ez így van  :yes: ... magam is ezt fújom mindig itt. Többek közt a statisztikák is bizonyítják, hogy nincs kimutatható, mérhető különbség a japán és a nem-japán Toyoták megbízhatósága között. Az utóbbi évek egyik legmegbízhatóbb Toyotája (a Prius mellett) a török gyártású Verso.


Toyotám még nem volt, de vezettem sokat idehaza is meg külföldön is. Jó autók, de nem az én világom. (...) A japán autókat lehet szeretni ez tény, de bizonyos ergonómiai fogásokat nem ismernek, bizonyos elrendezéskét nem ismernek...
Látod, én meg pont azokat az elrendezéseket, megoldásokat szeretem, amikkel a japán kocsikban találkozol. A kapcsolók, megoldások, piktrogramok stb... A szent kvarcóra  :lol: ... Ezt szoktam meg, ebben a környezetben érzem otthon magam. Beülök egy európai kocsiba, és idegen világ... nem az enyém. Ettől még tetszhet, sok esetben tetszik is - de akkor is idegen. Hosszú idő kellene, hogy megszokjam, de nem is akarom megszokni. Megvan nekem a sajátom, ami bevált. Itt persze bejön a képbe, hogy én nem szeretek változtatni (ezen a téren), te pedig igen.

Ettől még objektíven igaz, hogy az európaiak bizonyos megoldásai (pl. indexkarba integrált helyett külön tekerentyűs világítás-kapcsoló) jobbak. De ha az ember megszokta és megszerette, akkor lehet, hogy ennek ellenére sem akar változtatni, mert ő úgy érzi otthon, úgy érzi jól magát  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #13563 Dátum: 2012.12.23 10:42:01 »
...úgyis elmegy a havi 30 ropi vagy törlesztőre, vagy szerelőre. Csodák nincsenek.
Ahhoz nem kell csoda, hogy egy öreg kocsi normálisan működjön anélkül, hogy folyton szerelőhöz kéne hordani. Hogy ne menjek messzire a példákért: tanúsította ezt a Camrym és a Starletem is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #13564 Dátum: 2012.12.23 10:44:11 »
Ez így van  :yes: ... magam is ezt fújom mindig itt. Többek közt a statisztikák is bizonyítják, hogy nincs kimutatható, mérhető különbség a japán és a nem-japán Toyoták megbízhatósága között. Az utóbbi évek egyik legmegbízhatóbb Toyotája (a Prius mellett) a török gyártású Verso.
...
Példának okáért Carinák között elő szokott fordulni injektor meghibásodás. Eddig azonban csak a Bosch-ok közül kerültek ezek ki, Densok-kal közöttünk még nem volt baja senkinek. Sőt, bontott Denso injektorokat bepakolva a Bosch-ok helyére szépen megy tovább  :excl:
Persze ha a szavaiddal élek, hogy ez nem szabály, hanem kivétel, de elég gyanús a dolog azért  :hmmmm:
Más típusoknál meg nem vagyok annyira tisztában az ilyen részletekkel.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #13565 Dátum: 2012.12.23 10:48:26 »
Mert jobb. Mármint a Lexus  :)
De az Audival mondjuk most egy picit engem is megfogtál, mert némelyik modelljük, pl. az A7-es, elképesztően jól néz ki  :wub: ... De szerencsére azért nem néz ki annyival jobban, mint a GS, hogy be merném vállalni a vele járó nagyobb meghibásodási kockázatot. Ahhoz FÉNYÉVEKKEL kéne jobban kinéznie.

új luxusautónak sose vennék lexust. használtnak igen. de az meg kit érdekel az olyan körökben?  :devil:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #13566 Dátum: 2012.12.23 10:50:27 »
Látod, én meg pont azokat az elrendezéseket, megoldásokat szeretem, amikkel a japán kocsikban találkozol. A kapcsolók, megoldások, piktrogramok stb... A szent kvarcóra  :lol: ... Ezt szoktam meg, ebben a környezetben érzem otthon magam. Beülök egy európai kocsiba, és idegen világ... nem az enyém. Ettől még tetszhet, sok esetben tetszik is - de akkor is idegen. Hosszú idő kellene, hogy megszokjam, de nem is akarom megszokni. Megvan nekem a sajátom, ami bevált. Itt persze bejön a képbe, hogy én nem szeretek változtatni (ezen a téren), te pedig igen.
Ettől még objektíven igaz, hogy az európaiak bizonyos megoldásai (pl. indexkarba integrált helyett külön tekerentyűs világítás-kapcsoló) jobbak. De ha az ember megszokta és megszerette, akkor lehet, hogy ennek ellenére sem akar változtatni, mert ő úgy érzi otthon, úgy érzi jól magát  :yes:

hát nekem eddig öt japán autóm volt, kicsi-nagy egyaránt és még egyetlenegyben sem voltak JÓ ülések. az európai gyártmányok egyszerűen ergonómikusabbak...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #13567 Dátum: 2012.12.23 10:55:42 »
Köze nincs hozzá  :) ... a presztízs javarészt megfoghatatlan valamikről szól. Objektív dolgok közül még leginkább talán az árról, de ezt is maximum újgazdagék (meg akik azzá szeretnének válni) hiszik. De olyasmikhez, mint testre szabhatóság, aztán végképp nincs köze.
már hogy a fenébe ne lenne, pont ebben van elmaradva például a lexus és gőzerővel dolgoznak azon, hogy javítsanak rajta. ha nem tudom a kocsimat testre szabni, akkor az nem lehet igazi luxusautó...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #13568 Dátum: 2012.12.23 10:56:53 »
Persze az autó közben 6 éves (még valami 70e km környékén járhat talán), lassan érik neki egy kettős lendkerék csere, viszont csak hogy szívjam a véretek, csak olajcsere és klímatisztítás kellett a francia autón :D
70 ezret futott autónál nem érdem, hogy még nem romlott el. Ellenben annál nagyobb para, hogy a lendkereket hamarosan cserélni kell, mert ez nagyon költséges tétel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Egyéb autók
« Válasz #13569 Dátum: 2012.12.23 10:58:14 »
Tudom, hogy a többség J-vel kezdődő alvázszámú autót szeretne, de magam is a minőségügyben dolgozom és tudom, hogy az európai gyártású japán autóktól való félelem, paranoia alaptalan.
A világ minden más táján gyártott japán autó pont annyira japán autó és minőségű, ahogy a japán társa. Ez a cél és így is van a valóságban is, máskülönben a japánon kívüli gyárakat nem hagynák gyártani már csak a különböző auditorok és azok tanúsító cégei sem.

A mazda nem olyan sokára eladó lesz, gyakorlatilag januártól. Toyotám még nem volt, de vezettem sokat idehaza is meg külföldön is. Jó autók, de nem az én világom.

Az európai mérnököket pedig nagyon szeretem/szeretném támogatni, nagy részben tőlük függ Európa jövője.

A japán autókat lehet szeretni ez tény, de bizonyos ergonómiai fogásokat nem ismernek, bizonyos elrendezéskét nem ismernek, a konfigurálhatóságuk messze az európai szint alatt marad és a legvégén, ami teljese szubjektív dolog a design, érzelmek.

Ezt az imádsz barkácsolni, unalmas az életed dumát nagyon kedvelem, mindig jót mosolygok rajta.   :)

Persze, ahogy a rönó váltós carisma is ugyanolyan megbízható, mint a japán, vagy mint az angol gyártású Primera2,. amiben eltöröget a balos féltengely(1esAlmeránál pl nem hallottam ilyet), vagy mint a korai Avensisek, amikben a francia kuplung nyekergett, japánra kellett cserélni gariban..  :hug:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13570 Dátum: 2012.12.23 10:58:23 »
Példának okáért Carinák között elő szokott fordulni injektor meghibásodás. Eddig azonban csak a Bosch-ok közül kerültek ezek ki, Densok-kal közöttünk még nem volt baja senkinek. Sőt, bontott Denso injektorokat bepakolva a Bosch-ok helyére szépen megy tovább  :excl:
Persze ha a szavaiddal élek, hogy ez nem szabály, hanem kivétel, de elég gyanús a dolog azért  :hmmmm:
Más típusoknál meg nem vagyok annyira tisztában az ilyen részletekkel.
Elhiszem az injektort... OK, ez egy dolog. Most mondjam rá, hogy a gyűrű-probléma (ami téged is érintett) meg pont a korai japán Carináknál jön elő  :) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #13571 Dátum: 2012.12.23 10:59:33 »
már hogy a fenébe ne lenne, pont ebben van elmaradva például a lexus és gőzerővel dolgoznak azon, hogy javítsanak rajta. ha nem tudom a kocsimat testre szabni, akkor az nem lehet igazi luxusautó...
Lehet. De ennek nincs köze a presztízshez  :) ... A presztízs arról szól, hogy mit gondol a világ az autódról. Ők meg nem azt fogják nézni, hogy te mennyire tudtad testre szabni, vagy mennyire nem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13572 Dátum: 2012.12.23 11:02:51 »
hát nekem eddig öt japán autóm volt, kicsi-nagy egyaránt és még egyetlenegyben sem voltak JÓ ülések. az európai gyártmányok egyszerűen ergonómikusabbak...
Ez igaz, az európai (pontosabban: a német meg a svéd) autók ülései gyakran jobbak.

De pl. a Carinánkban kiváló volt az ülés... az Avensisben is jó... a Yarisban is. Mindegyikben kényelmesen el lehet üldögélni sok-sok órát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #13573 Dátum: 2012.12.23 11:28:58 »
Elhiszem az injektort... OK, ez egy dolog. Most mondjam rá, hogy a gyűrű-probléma (ami téged is érintett) meg pont a korai japán Carináknál jön elő  :) ?
Pontosan. De csak a 94-esekben, se előtte, se utána. Kifogtam. Viszont láttam egy Carina II-t 4A-FE motorral, nemhogy kormos nem, hanem rozsdás volt a kipufogó belseje  :eek:
Injektor meg ugye más évjáratokban is előfordul :whistling: Bosch-ok főleg nem kevés pénzért, a kereslet-kínálat szerint. Denso-t nem nagyon keresik, pedig ha tudnák, hogy jó a Denso is bele  Bosch helyett ::)

...

De pl. a Carinánkban kiváló volt az ülés...
Mikor megvettem, és hazahoztam Pécsről, majdnem elaludtam benne, szóval elég kényelmes  :yes:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #13574 Dátum: 2012.12.23 11:46:59 »
Igen, a profit persze hazamegy. De azért, ahogy írod is, azokon a Toyotákon, amiket Európában terveznek és gyártanak (európai alkatrészekből!), Európának is nagyon is számottevő haszna van. Közvetve vagy közvetlenül ez egy rakás itteni embernek jelent megélhetést, az államnak adót stb.

És cserébe jó autókat adnak nekünk. Hát akkor... felőlem vigyék haza a profitjukat Japánba, megérdemlik. Ha Opelt veszek, akkor meg Amerikába kerül a profit, na bumm... Persze, van egy csomó gyártó, ami tényleg európai. De nekem ugyan nem fáj, ha egy európai magáncég helyett egy japán magáncéghez kerül a pénzem egy része - ha cserébe a japán magáncég is megteszi, hogy itteni embereket és államokat finanszíroz azzal, hogy itt gyárt, itteni alkatrészekből.
Tudod az a baj , hogy csak mi gondolkodunk így. Bezzeg főként az osztrákok, de a németek is ugy gondolják, ha lehet hazait vásárolnak,  még ha kicsit drágább is. Nálunk meg minden jobb ami nem hazai. Kivétel egy pár hungarikum, zöldség, gyűmölcs.(mindenhez így kéne nekünk is hozzáállni)
Persze nálunk 50 évig nem volt tőkefelhalmozás, örülhettünk, ha más idehozza a pénzét, befekteti és a profitot természetesen hazaviszi, azért élnek ők olyan jól, (mi meg legalább nem nyomorgunk)
Ha nem igy tennénk már viszik is a gyártást tovább nekik olcsobb helyre (máris van rá példa),vagy válság esetén leépitenek.
Lehet hogy egyszer ezért nagy baj is lesz a nagyon felfutó magyar autógyártással.