Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5191986 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Egyéb autók
« Válasz #13410 Dátum: 2012.12.18 11:38:07 »
Garanciaidőn belül a garancia feltétele az egy év vagy 15ezer km (amelyik hamarabb teljesül) intervallumnál elvégzett periodikus szerviz  az erre jogosult szervizek valamelyikénél, pecséttel, számlákkal.
Ezt értem, meg szépen hivatalosan is hangzik  ;)
De ha láttad, én nem esem bele ebbe, és valószínűleg egy darabig nem is fogok, meg nem is hiányzik (egy-két indok ehhez lejjebb).
A másik fele meg az, hogy mások hsz-ai alapján sokszor garanciális javításokkal is elzavarják az embert (ld. Nissan topic). Szóval szép kifejezés a garancia, de csak akkor, ha valóban állják is.
A gyáraknak meg nem ártana sűrűbben ellenőrizniük, kikkel szerződnek valójában, és ezt most általában mondtam. Beleteszik szervizben az 50-es (!) olajat,  Lexus-ba 5w30, a többibe 10w40, aztán arra van garancia? Ezek persze nem is a legdurvábbak. Nekem személyesen NINCSENEK ilyen tapasztalataim, de nem gondolom, hogy itt többen valótlanságok írásából űznének sportot.
Röhög az ember vakbele. Csak a poén kicsit sokba kerülhet a végén, és nem az fizet, akinek kellene.
Persze ez csak a véleményem volt.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.18 11:40:11 írta vd1234 »

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #13411 Dátum: 2012.12.18 11:38:19 »
A szervizkönyvet vezetem, és mellé összegyűjtöm az összes cserélt alkatrészt (gyertyák, ablakemelő mecahnika+motor, csomiajtó teleszkópok, kuplung, fékek, stb), illetve mindezt becsülettel vezetem a Spritmonitoron is. Egyebet nem tudok elmondani...
Anno a kiszerelt tömítések és szimmeringeket nekem is vissza akarta adni szaki, még bocsánatot is kért hogy egy annyira szét volt mállva, hogy már nem tudta megmenteni számomra. :D
Mondjuk én is gyűjtöm a számítógép alkesz-részek dobozait (kötegelőket is), hogy a köv tulajdonos full pakkot kapjon, meg a posta/szállítás is könnyebb benne).
Állítólag gyógyítható ez a gyűjtögetés.  :lol:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Egyéb autók
« Válasz #13412 Dátum: 2012.12.18 12:02:27 »
Garanciaidőn belül a garancia feltétele az egy év vagy 15ezer km (amelyik hamarabb teljesül) intervallumnál elvégzett periodikus szerviz  az erre jogosult szervizek valamelyikénél, pecséttel, számlákkal.
És az EU. egyik előnye, hogy ezt akár márkafüggetlen szervíz is elvégezheti. A nagy kérdés az, hogy pl. ezt a flották által is gyakran alkalmazott, néha költséghatékony megoldást hogyan lehet regisztráltatni a generálimportőr rendszerében.
Egyébként a gari feltétele ugye a szakszerűen elvégzett, és a felhasznált anyagok tekintetében is az előírásnak megfelelő karbantartás. Igy fordulhatott elő, hogy több alkalommal a megfelelő szakember által, előírásszerű anyagokkal dokumentáltan elvégzett otthoni karbantartással is garanciális maradt az autó. Azért jobb a sorsot nem kisérteni, ezért a köv sajnos a gariidőn belülieket m.szervíz fogja csinálni (hozott, számlás anyagokkal és a társaságomban).

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Egyéb autók
« Válasz #13413 Dátum: 2012.12.18 12:17:48 »
Nálam a sérülésmentesség azt jelenti, hogy soha nem volt törve, fényezve. Nem azt, hogy jelenlegi állapotában nincs rajta horpadás, meg karcolás, meg hiányosság...
Igen, lassan 10 év felett lesz az enyém is, idén volt pontosan 12...  :D

OK, de akkor sem értem miért járna együtt az, hogy 10 év feletti az autó és már volt sérült tehát törött. Nyílván sok olyan autó van ami már tört, de azért nem olyan ritka egy sérülésmentes autó mint a fehér holló.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Egyéb autók
« Válasz #13414 Dátum: 2012.12.18 12:20:52 »
És az EU. egyik előnye, hogy ezt akár márkafüggetlen szervíz is elvégezheti. A nagy kérdés az, hogy pl. ezt a flották által is gyakran alkalmazott, néha költséghatékony megoldást hogyan lehet regisztráltatni a generálimportőr rendszerében.
Egyébként a gari feltétele ugye a szakszerűen elvégzett, és a felhasznált anyagok tekintetében is az előírásnak megfelelő karbantartás. Igy fordulhatott elő, hogy több alkalommal a megfelelő szakember által, előírásszerű anyagokkal dokumentáltan elvégzett otthoni karbantartással is garanciális maradt az autó. Azért jobb a sorsot nem kisérteni, ezért a köv sajnos a gariidőn belülieket m.szervíz fogja csinálni (hozott, számlás anyagokkal és a társaságomban).

Értem amit mondasz, és el is fogadom a nagy részét. Remélem csak fogalmazási hiba, az "otthoni szervíz" és a "megfelelő szakember dokumentációja", mert az szervizkönyvhamisításnak tűnhetne. :D

Én a magam részéről csak jót tudok elmondani a márkaszervizekről (személyes tapasztalatom csak a korábban említett szegedi és hódmezővásárhelyi Autószerviz 96 Kft.-vel van, de mindig mindenben maximálisan korrektek voltak immár 3autóval kapcsolatban, mindig amikor oda vittem-vittük őket.
Olajat szoktam volt vinni, mert én sem vagyok a pénzem/penzünk ellensége, de mind a kötelező szervizek, mind a balesetből adódó javítások hibátlanok voltak, és a garanciális gondokkal is teljesen rugalmasak voltak.

Zsoooc fórumtársnak üzenem, hogy először árajánlatot szoktunk kérni, majd amennyiben mindenben megfelel a matek, akkor kérjük a munkát. Ha ezt elmulasztottad, és még átvételkor sem voltál kellően körültekintő szerintem inkább tartsd meg magadnak, hogy mennyire amatőr módon kezeled a dolgaidat és ne írj ilyen lekezelően egy gyári előírásokat betartó márkaszervízről, és annak dolgozóiról, mert gyökér dolog.
kisa
born to ride

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #13415 Dátum: 2012.12.18 12:26:44 »
Én is csak nem excelben hanem openoffice-ban :D Miért ne kéne írkálni? Jó az ha tudom én is mikor lett egy egy lötty leengedve, tudjam mikor jöhet a következő, vagy mennyit bírt ki egy alkatrész. Szépen ott van a dátum és a km óra állás. A tankolásokat is írom idén már androidos alkalmazásba, látom szépen grafikonon a fogyasztást :) Megvan az összes egyébként. Első és második évben is 250ezer Ft ment el benzinre. Nem teljesen én fizettem az egészet.
Jó az, ha szembesülsz az igazsággal! :)
Én is vezettem a régi autóimnál (és a szervizkönyvtől fűggetlenűl-ahol volt) Nem mindent írnak be a szervizben sem, meg van amit nem ott cserélnek (gumik, rádió, fék, vonóhorog, műszaki vizsga stb)
és természetesen az árakat, km-eket is vezettem.
Most is vezetem, mert sok minden nem kerül bele a szervizkönyvbe, ami engem érdekel.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Egyéb autók
« Válasz #13416 Dátum: 2012.12.18 12:56:05 »
Zsoooc fórumtársnak üzenem, hogy először árajánlatot szoktunk kérni, majd amennyiben mindenben megfelel a matek, akkor kérjük a munkát. Ha ezt elmulasztottad, és még átvételkor sem voltál kellően körültekintő szerintem inkább tartsd meg magadnak, hogy mennyire amatőr módon kezeled a dolgaidat és ne írj ilyen lekezelően egy gyári előírásokat betartó márkaszervízről, és annak dolgozóiról, mert gyökér dolog.
Mivel akkor még nem az én tulajdonomban volt az autó, hanem a rokonságból vettem, ezért nem is voltam jelen (ha már akkor is az enyém lett volna az autó, én viszem az olajat). Az illető nem olyan autómániás mint mi itt a fórumon, nem is ért hozzá annyira, csak használja (ahogy a tulajdonosok 90%-a), de igényes, odafigyel az autóra, és minden számlát, dokumentációt megtart, és nem a legfontosabb alaktrészeken kíván spórolni. Jóhiszeműen úgy gondolta, hogy ha a még garanciával rendelkező autóját abba a márkszervízbe viszi olajcserére, ahol megvette, nem lehetnek problémák. Elvégre egy márkaszervíz már csak tudja, hogy milyen olajat kell beletölteni...
Szerinted egy átlagfelhasználónak tudnia kell, hogy pontosan milyen viszkozitású olaj kell az autójába? Úgy gondolom, hogy nem. Ez egyértelműen a szerelők dolga.

Tehát nem igaz, amit írsz, ez bizony 90%-ban a márkaszerviz hibája, ugyanis nem tartották be a gyári előírásokat. Nem arról van szó, hogy az ügyfél kérésére olcsóbb olajat raknak bele, ugyanis ez egy csúcsminőségű, igen drága szintetikus olaj, ami nem olcsóbb mint az autó számára optimális 5W-30. Ez nem gyökér, lekezelő dolog, hanem tény, amit természetesen számlákkal tudok bizonyítani. Nem kívánom lejáratni őket, tudomásom szerint ma már 5W30-as olajat használnak, legalább is Szegeden (kértem tőlük árajánlatot). De fontos felhívni a figyelmet rá, hogy óvatosan a szervizekkel!
Corolla 1,4 VVT-i 2005

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Egyéb autók
« Válasz #13417 Dátum: 2012.12.18 13:05:26 »
Mivel akkor még nem az én tulajdonomban volt az autó, hanem a rokonságból vettem, ezért nem is voltam jelen (ha már akkor is az enyém lett volna az autó, én viszem az olajat). Az illető nem olyan autómániás mint mi itt a fórumon, nem is ért hozzá annyira, csak használja (ahogy a tulajdonosok 90%-a), de igényes, odafigyel az autóra, és minden számlát, dokumentációt megtart, és nem a legfontosabb alaktrészeken kíván spórolni. Jóhiszeműen úgy gondolta, hogy ha a még garanciával rendelkező autóját abba a márkszervízbe viszi olajcserére, ahol megvette, nem lehetnek problémák. Elvégre egy márkaszervíz már csak tudja, hogy milyen olajat kell beletölteni...
Szerinted egy átlagfelhasználónak tudnia kell, hogy pontosan milyen viszkozitású olaj kell az autójába? Úgy gondolom, hogy nem. Ez egyértelműen a szerelők dolga.

Tehát nem igaz, amit írsz, ez bizony 90%-ban a márkaszerviz hibája, ugyanis nem tartották be a gyári előírásokat. Nem arról van szó, hogy az ügyfél kérésére olcsóbb olajat raknak bele, ugyanis ez egy csúcsminőségű, igen drága szintetikus olaj, ami nem olcsóbb mint az autó számára optimális 5W-30. Ez nem gyökér, lekezelő dolog, hanem tény, amit természetesen számlákkal tudok bizonyítani. Nem kívánom lejáratni őket, tudomásom szerint ma már 5W30-as olajat használnak, legalább is Szegeden (kértem tőlük árajánlatot). De fontos felhívni a figyelmet rá, hogy óvatosan a szervizekkel!
Egyet kell értsek, ha futná új vasra én is odavinném szervizre, ahol vettem. Amennyiben a kimaradt/elsikkasztott/rosszul megválasztott olaj/alkatrész miatt beáll a motor és ez be is bizonyosodik, ebben az esetben a legkönnyebb felgöngyölíteni az ügyet, felelősségre vonni az elkövetőket, kártalanítást igényelni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.18 13:12:40 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Egyéb autók
« Válasz #13418 Dátum: 2012.12.18 13:26:09 »
... először árajánlatot szoktunk kérni, majd amennyiben mindenben megfelel a matek, akkor kérjük a munkát. Ha ezt elmulasztottad, és még átvételkor sem voltál kellően körültekintő szerintem inkább tartsd meg magadnak, hogy mennyire amatőr módon kezeled a dolgaidat és ne írj ilyen lekezelően egy gyári előírásokat betartó márkaszervízről, és annak dolgozóiról, mert gyökér dolog.
Mivel akkor még nem az én tulajdonomban volt az autó, hanem a rokonságból vettem, ezért nem is voltam jelen (ha már akkor is az enyém lett volna az autó, én viszem az olajat). Az illető nem olyan autómániás mint mi itt a fórumon, nem is ért hozzá annyira, csak használja (ahogy a tulajdonosok 90%-a), de igényes, odafigyel az autóra, és minden számlát, dokumentációt megtart, és nem a legfontosabb alaktrészeken kíván spórolni. Jóhiszeműen úgy gondolta, hogy ha a még garanciával rendelkező autóját abba a márkszervízbe viszi olajcserére, ahol megvette, nem lehetnek problémák. Elvégre egy márkaszervíz már csak tudja, hogy milyen olajat kell beletölteni...
Szerinted egy átlagfelhasználónak tudnia kell, hogy pontosan milyen viszkozitású olaj kell az autójába? Úgy gondolom, hogy nem. Ez egyértelműen a szerelők dolga.

Tehát nem igaz, amit írsz, ez bizony 90%-ban a márkaszerviz hibája, ugyanis nem tartották be a gyári előírásokat. Nem arról van szó, hogy az ügyfél kérésére olcsóbb olajat raknak bele, ugyanis ez egy csúcsminőségű, igen drága szintetikus olaj, ami nem olcsóbb mint az autó számára optimális 5W-30. Ez nem gyökér, lekezelő dolog, hanem tény, amit természetesen számlákkal tudok bizonyítani. Nem kívánom lejáratni őket, tudomásom szerint ma már 5W30-as olajat használnak, legalább is Szegeden (kértem tőlük árajánlatot). De fontos felhívni a figyelmet rá, hogy óvatosan a szervizekkel!
Ezt nagyon jól összeraktad  :clap:, sajnos erről van szó  :censored:
Lassan ott tartunk, hogy ne beszéljünk a (márka)szervizek disznóságairól, mert az rágalmazás??!! Gondolkodjunk már picit, aki így végzi a munkáját, be kellene húznia fülét-farkát, dehát Magyarországon ezt meg lehet tenni, húzza össze magát az, akit átvágnak, miért is nem nézett utána mindennek  :wacko: Nem hinném, hogy a munkájukat JÓL végző helyekről beszélne most bárki is.
Piac van, a szervizek a vevőkből élnek, akkor nehogy már még ők játsszák meg magukat  :excl: Elég baj, hogy ez így mehet (hangsúlyozom, hogy természetesen biztosan közel sem mindenhol), mit csinál pl. a fogyasztóvédelem, a szakmai kamarák, stb. ??
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.18 13:31:33 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Egyéb autók
« Válasz #13419 Dátum: 2012.12.18 13:30:28 »
OK, de akkor sem értem miért járna együtt az, hogy 10 év feletti az autó és már volt sérült tehát törött. Nyílván sok olyan autó van ami már tört, de azért nem olyan ritka egy sérülésmentes autó mint a fehér holló.
10 év feletti kategóriában 10-ből 9 autó volt már sérült. Nekem ez azért közelebb áll a "fehér hollóhoz", mint az "általános" jelzőhöz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Egyéb autók
« Válasz #13420 Dátum: 2012.12.18 13:34:17 »
Ezt nagyon jól összeraktad  :clap:, sajnos erről van szó  :censored:
Lassan ott tartunk, hogy ne beszéljünk a (márka)szervizek disznóságairól, mert az rágalmazás??!! Gondolkodjunk már picit, aki így végzi a munkáját, be kellene húznia fülét-farkát, dehát Magyarországon ezt meg lehet tenni, húzza össze magát az, akit átvágnak, miért is nem nézett utána mindennek  :wacko:
Ezzel csak az a baj, hogy ember feltételezi egy márka szervizről, hogy azért kapott engedélyt adott márkára, mert teljesített bizonyos elvárásokat. Ezáltal ha a szerviz hibázik, azzal az egész márkára fog rossz szájízzel emlékezni.
Ahogy mondod, a végfelhasználónak nem kötelessége érteni az autókhoz, ő beül, használja és elviszi 15-30e km-enként a szervizbe, ahol tudják mit mikor kell cserélni.
Persze ideális esetben egy autó elmegy 90-100 ezret olajcsere nélkül és az átlag 5-6 évig tartja meg az autót. Ha az ember évi 15 ezret megy, sosem fog kiderülni, ha meg 50-et, akkor az feltűnik és idejében kap rendes friss olajat.
Meg van a pár százalék tűréshatár, amit valahogy kimagyaráznak/eltussolnak.
Hol a gond?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Egyéb autók
« Válasz #13421 Dátum: 2012.12.18 18:43:34 »
Értem amit mondasz, és el is fogadom a nagy részét. Remélem csak fogalmazási hiba, az "otthoni szervíz" és a "megfelelő szakember dokumentációja", mert az szervizkönyvhamisításnak tűnhetne. :D
Lehet nem teljesen egyértelműen fogalmaztam, akkor megpróbálom másképpen.
Olvastam egy bírósági határozatot,ami arról szólt, hogy emberünk otthon sk. megcsinálta a kötelezően előírt karbantartásokat. A gk. a garancia időn belül a motorikusan meghibásodott, elment márkaszervizbe, ahol közölték vele, hogy a garanciális előírásokat megsértette, ezért a garancia megvonásra került,mehet ... .
Emberünk el is ment, némi levelezés után a bíróságon kötöttek ki, ahol a bíróságnak elé tárta a már korábban közölt információkat:
-gépészmérnök (2.melléklet),
-a gyári előírásoknak megfelelően végzett karbantartásokat dokumentálta,
-a karbantartásokat gyári alkatrészekkel,és az előírásoknak megfelelő illetve azokat túlteljesítő anyagokat használt fel, és bemutatta az erről szóló számlákat.
A bíróság a gk. tulajdonosának adott igazat. Hasonló történetet hallottam egy autószerelővel.

Olajat szoktam volt vinni, mert én sem vagyok a pénzem/penzünk ellensége, de mind a kötelező szervizek, mind a balesetből adódó javítások hibátlanok voltak, és a garanciális gondokkal is teljesen rugalmasak voltak.
Szerencsére ezek a tisztességes szervizek vannak többségben, de a kisebbség miatt ellenőrizni kell.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #13422 Dátum: 2012.12.18 18:49:20 »
...
Szerencsére ezek a tisztességes szervizek vannak többségben, de a kisebbség miatt ellenőrizni kell.
Remélem, hogy igazad van!

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Egyéb autók
« Válasz #13423 Dátum: 2012.12.18 19:03:03 »
Szerencsére ezek a tisztességes szervizek vannak többségben, de a kisebbség miatt ellenőrizni kell.
Én is így gondolom egyébként, hogy azért az átverős, tisztességtelen márkaszervizek vannak kisebbségben. De az még kevés, hogy tisztességes. Alap követelmény lenne, hogy olyan olajat rakjanak az autóba (automatikusan!), ami a gyár által elsődlegesen ajánlott. Na meg persze egyéb téren is értsenek hozzá. Szerencsére azért van ilyen is!
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Egyéb autók
« Válasz #13424 Dátum: 2012.12.18 19:16:54 »
Alap követelmény lenne, hogy olyan olajat rakjanak az autóba (automatikusan!), ami a gyár által elsődlegesen ajánlott. Na meg persze egyéb téren is értsenek hozzá.
A m.szervizek olajpolitikáját is meg lehet érteni. Erős az árverseny, és az emberek többségét a számla érdekli, nem a belerakott olaj. Én inkább az ügyfelek nem megfelelő tájékoztatását tartom problémásnak.
A hozzáértés általában meg van a gyakrabban előforduló hibákhoz, a ritkábbaknak meg jó esetben utána tudnak nézni.  Mondom ezt annak ellenére, hogy legutóbb a nyomatékosztómű tetején lévő levegőztető szelepet a hűtésével hozták összefüggésbe.-( Igaz,hogy csak beestem a kényelmetlen kérdésemmel, de itt a fórumon Xanyi kapásból mondta a választ :clap:.