Otthon hogy döntöd meg?
Az E12-nél elöl két oldalon (azaz egyszerre két emelőt használva) a gyári pontokon megemelem az elejét, így valóban olyan, mintha egy dombon állna.
....utánaöntöttem egy kis friss olajat,hogy kimossa a karter alját ...
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Ezt akkor csináltam, ha az előző olajcserekor még maradt a flakon alján egy kicsi. Az utolsó néhány alkalommal annyira kicsöpögtettem, hogy nem maradt. (Tudom a bontott olaj is savasodik állásában, de a benne maradtnál biztosan jobb állapotban van.)
Ez mind szép és jó dolog, de őszintén: vennél olyan embertől autót használtan, amit az elmondása szerint saját maga szervizelt otthon?
Maximalista vagyok, a csillagok fura együttállására van szükség ahhoz, hogy használtan vegyek autót. Egyszer majdnem vettem egy a TMH tulajdonában lévő PIII-at 20e km-el, de azon is találtam problémákat, de a 3 milla árelőnyért kibékültem illetve korrigáltam volna. Arról lemaradtam, az autót -utólag- nem, csak a nyitható napfénytetejét sajnálom, ugyanis a 10 éves Corim jobb állapotban volt.
... mi értelme otthon bütykölni egy autót, amikor Soha Senki nem fogja ezt Neked elhinni az autó eladásakor. Nézhet ki az autód újszerűnek, az érdeklődő szemében akkor is csak egy szervizkönyv nélküli jónak kinéző autó marad és alkutéma.
A magam kedvére csinálom, senki nem fizeti meg eladáskor. Amint vkivel felveszed a kapcsolatot elég sokat le tudsz szűrni belőle. Az autón végzett minden beavatkozást dokumentálok, és mellé elrakom az összes számlát. (Egy időben még a tankolásokról is az összeset eltettem, de arról leszoktam amikor egy zsáknyi összegyűlt).
Egyébként egy szőrszálhasogató, kukacos, kockafejű mérnök vagyok, ami elég nagy átok, de nem tudok rajta változtatni.-(
Én sajnos új autót is hasonlóan veszek át, mint egy alapos ember használtat. A kompressziómérést, gázelemzést, rázó és fékpadot kihagyom, de csak azért mert nincs saját hordozható vizsgasorom.
Középiskolában éveken keresztül gk. karbantartásra képeztek, aztán meg továbbtanultam. Mérnökként sokáig foglalkoztam autókkal. Néhány dolgokhoz otthon soha nem nyúlok (pl. fék, menetbiztonsági elektronika ... ) Nem azért mert nem tudom megcsinálni (a többségét megtudom), hanem mert ezek tényleg szakműhelybe valók.
A szakszervizben minden(!) szükséges eszköz kéznél van, nem farigcsálják össze a kocsimat, nem karcolják, hanem oda, azzal és úgy nyúlnak, ahogy kell.
Te még hiszel a mesékben? Ez sajnos még akkor sincs mindig így, ha a kocsi mellett vagyok. Tisztelet a kivételnek.
Az autószerelés is olyan szakma mint a többi, vannak kiváló és lelkiismeretes szerelők (le a kalappal előttük) és vannak ... .