Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5194592 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #1170 Dátum: 2010.03.06 10:10:43 »
Nappal nem volt zavaró, de szürkületben és éjjel igen.

Nekem is ezért nemigazán... Minden előnyét elismerem, de este zavar.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Egyéb autók
« Válasz #1171 Dátum: 2010.03.06 10:21:51 »
A reptérről visszafelé a taxi egy 99-es E Merci volt. Eszméletlen kényelmes volt benne utazni a kátyús Budapesten. Az ülés kényelmes, a rugózás extra jó. Az öthengeres dízel kicsit hangos, de a váltó gyorsan és finoman kapcsol (automata), kis gáznál nem engedi 2000 fölé sem a fordulatot. Tudván, hogy ez a kereklámpás verzió tud problémás lenni, kérdezem az embert, hogy van vele megelégedve. Azt mondja: "Nézze. 20 éve taxizom Mercedesekkel. Az előző 190D-be 1,5M km-t tettem bele, a mostanit 8 éve vettem.". Ekkor ránéztem a számlálóra és 528k km-en állt. Namost azon kívül, hogy az utasoldali légzsák környékén egy helyen megrepedt a műszerfal, a kocsi ha nem is szalonállapotban volt, de simán elment volna 3-4 évesnek. Sehol egy nyiszogás, nyöszörgés, kopogás, a kárpitok, a fabetét szépek. Pedig ez a rohadásra is hajlamos E osztály, ami ellen még protestáltak is a német taxisok! Persze, meglepetésként nem ért a dolog, de azért mindig más, amikor az ember személyesen találkozik a dolgokkal és nem újságban vagy fórumon olvassa.

Satriani

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #1172 Dátum: 2010.03.06 10:35:08 »
A Mercik beltere jellemzően tartós, képes sokáig egészen meglepően újszerű állapotban maradni, ez alól talán csak az első generációs A-Klasse a kivétel. A limuzinok fajinak, csak sajnos a kerek lámpásokra rengeteg a panasz.

Erre meg ne mondja senki, hogy jól néz ki:



Zagyva.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #1173 Dátum: 2010.03.06 21:20:09 »
...viszont a dupla kupplungolást meg segíti...
:?: ... Nade mikor van szükség ilyesmire?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #1174 Dátum: 2010.03.06 21:25:19 »
Az első dupla oszloptól viszont semmit sem látni bal előre, ami még a Prius után is megdöbbentő. A szélvédő ugyanis annyira meredek és elöl van, hogy még hajlongva is esélytelen az ember. A két keskenyebb oszlop szvsz így többet takar, mint egy szélesebb tenné.
Ezt pont a minap kritizálta a saját Merivájával kapcsolatosan az egyik oktatónk is; márpedig ő eléggé benne van a témában, többek közt ennek a könyvnek a szerzője.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Egyéb autók
« Válasz #1175 Dátum: 2010.03.06 22:23:38 »
...viszont a dupla kupplungolást meg segíti...
:?: ... Nade mikor van szükség ilyesmire?

Amikor beszorítanak két kamion közé az Autobahnon és 80-nál húzni kell egy hármast (2x is megtörtént tegnap reggel). :) Máskor egy Meriva esetén nem nagyon...

Ha nem lett volna egyértelmű, nekem sem tetszett a túl ideges gázpedál. :)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Egyéb autók
« Válasz #1176 Dátum: 2010.03.07 08:07:04 »
tegnap vittek egy pár kmt-t egy zsir uj sorrento SUV-val.  hát nem is tudom, kivül nagy de belül nem annyira, gond a parkolás meg szinte minden.
nem városba való. nem tetszett, inkább egy magasitott audi quattro kombi vagy volvoban hasonló kéne mint ez az ormotlan kocsi
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Csacsa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 282
  • Prius II
Re: Egyéb autók
« Válasz #1177 Dátum: 2010.03.07 08:52:09 »
Cartársak, egy vatta új A6-nak (kötelező) tartozéka a pótkerék (mindegy, hogy virsli vagy teljes értékű)?
Ha igen, szerintetek mért nincs benne? Miért vehették ki? Sajnos csak itthon vettük észre késő du., hogy nincsen benne.
Pörgesd föl magadat, bármi van, b@ssz föl egy napszemüveget, rúgd ki a gázt padlóig, rúgd ki a ***a anyját, hajoljon a lemez, a kompresszorod úgyis jobban szív, mint bármelyik csajod!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Egyéb autók
« Válasz #1178 Dátum: 2010.03.07 09:02:25 »
Cartársak, egy vatta új A6-nak (kötelező) tartozéka a pótkerék (mindegy, hogy virsli vagy teljes értékű)?
Ha igen, szerintetek mért nincs benne? Miért vehették ki? Sajnos csak itthon vettük észre késő du., hogy nincsen benne.
Defekt javító készletet nem találtál benne? Mostanában az az alternatívája a pótkeréknek.

Csacsa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 282
  • Prius II
Re: Egyéb autók
« Válasz #1179 Dátum: 2010.03.07 09:21:07 »
Cartársak, egy vatta új A6-nak (kötelező) tartozéka a pótkerék (mindegy, hogy virsli vagy teljes értékű)?
Ha igen, szerintetek mért nincs benne? Miért vehették ki? Sajnos csak itthon vettük észre késő du., hogy nincsen benne.
Defekt javító készletet nem találtál benne? Mostanában az az alternatívája a pótkeréknek.

Na,az előbb megtaláltuk a gumijavító készletet, miközben én meg megkerestem ennek a modellnek a szériafelszereltségét, és valóban nincs pótkerék, csak gumijavító.
Így már megnyugodtak a kedélyek...
Köszi.
Pörgesd föl magadat, bármi van, b@ssz föl egy napszemüveget, rúgd ki a gázt padlóig, rúgd ki a ***a anyját, hajoljon a lemez, a kompresszorod úgyis jobban szív, mint bármelyik csajod!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #1180 Dátum: 2010.03.07 11:39:00 »
...viszont a dupla kupplungolást meg segíti...
:?: ... Nade mikor van szükség ilyesmire?

Amikor beszorítanak két kamion közé az Autobahnon és 80-nál húzni kell egy hármast (2x is megtörtént tegnap reggel). :) Máskor egy Meriva esetén nem nagyon...
Ezt tényleg nem értem... Leszámítva olyan matuzsálemeket, mint a Moszkvics 408, még nem vezettem olyan autót, aminél dupla kuplungolni kéne visszaváltáskor. Fogja az ember és visszakapcsol, kész...

A Starletben mondjuk szoktam néha ezzel szórakozni, de inkább csak passzióból, 3-ból 2-be, mikor hideg a váltó. De, mondom, erre sem lenne okvetlenül szükség, mert dupla kuplung nélkül is simán visszamegy.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #1181 Dátum: 2010.03.07 11:47:32 »
Dacia Logan MCV 1.5 dci tartós teszt volt az AutoBildben. 100 ezer km.

Az autó egyszer sem robbant le, és nem is kellett soron kívül szervízbe vinni  :) ... Összesen 12 hibapontot gyűjtött kisebb hibák miatt, ezzel az 58-as lista 15. helyén végzett, olyanokkal fej-fej mellett, mint Auris, Honda Civic és Jazz.

A hibák: üzemanyagszint-jeladó; vezetőülés-sín; és izzók (középkonzol-világítás, fényszórók). Ja és a hátsó ablakmosó fúvóka is, horribile dictu  :D

A tesztet követő teljes szétszedés és átvizsgálás során kezdődő strukturális korróziót, valamint a motorban és a váltóban abnormális kopást nem találtak. A spórolást inkább csak olyan apróságokon lehetett tetten érni, mint pl. az ülések megkopott váza, a lábtérben a hangszigetelő burkolat kilyukadása és a motor-váltó közötti kezdődő olajszivárgás.

Pedig az autó kemény igénybevételt kapott; nagyrészt költözésekre és hosszú távú nagycsaládos nyaralásokra használták, amit jól jelez az is, hogy bár a standard tesztkörön csak 6.0 litert evett, addig a teljes tesztre számított átlagfogyasztása 6.7-re jött ki. Viszont motorolajból pl. csak 1.5 litert kellett utántölteni, mármint az egész 100 ezer km alatt összesen.

Úgy gondolom (és ők is úgy gondolják), hogy erre az eredményre büszke lehet a Dacia  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Egyéb autók
« Válasz #1182 Dátum: 2010.03.07 11:57:28 »
Ezt tényleg nem értem... Leszámítva olyan matuzsálemeket, mint a Moszkvics 408, még nem vezettem olyan autót, aminél dupla kuplungolni kéne visszaváltáskor. Fogja az ember és visszakapcsol, kész...

A Starletben mondjuk szoktam néha ezzel szórakozni, de inkább csak passzióból, 3-ból 2-be, mikor hideg a váltó. De, mondom, erre sem lenne okvetlenül szükség, mert dupla kuplung nélkül is simán visszamegy.

Hát muszájnak nem muszáj, de úgy tuti nem bólint az autó, gyorsabb is, miért ne? :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #1183 Dátum: 2010.03.07 12:42:15 »
Hát muszájnak nem muszáj, de úgy tuti nem bólint az autó, gyorsabb is, miért ne? :)
Mert lassabb  :szemez: ... 2 kuplungolás tutira lassabb, mint 1, a váltás meg pontosan ugyanannyi ideig tart.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Egyéb autók
« Válasz #1184 Dátum: 2010.03.07 12:54:39 »
Mert lassabb  :szemez: ... 2 kuplungolás tutira lassabb, mint 1, a váltás meg pontosan ugyanannyi ideig tart.

Szerintem meg gyorsabb. Mert ha csak simán visszapakolsz, a kupplungot lassan kell felengedni ahhoz, hogy ne rántson az autó. De végülis tök mind1, túlbeszéltük ezt a témát szvsz. :)