Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5188098 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Egyéb autók
« Válasz #1155 Dátum: 2010.03.05 07:11:08 »
Hogy egy kicsit a nosztalgiához csatlakozzak: nagybátyámnak (79 éves, nyugdíjas autószerelő mester) valamikor tavaly ment át műszakin, hibátlanul, a fene se tudja hány éves, kombi, sárga Ladája; ott helyben meg akarták tőle venni 800e Ft-ért, kp-ban  :eek: Teljesen gyári állapotú, arra használta világ életében az öreg, hogy kimenjen Debrecen majdnem belvárosából az onnan autóval kb. 10 percre lévő, néhai nagyapánk házához, illetve az onnan még 15 percre lévő telekre...
Ha jól tudom, már OT-s, vagy az lesz rövidesen...
Szerk.: gyorsan kerestem egyet: mint ez, csak szép sárga :)
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.05 07:13:50 írta MFerenc »

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Egyéb autók
« Válasz #1156 Dátum: 2010.03.05 17:08:30 »
800ért én odaadtam volna.  ::)
érdekes a lada kombi kimaradt az életemből. ültem 1200ben, 1500ösben, 10 évig volt 2105öm ültem 2107ben /parasztmerci/ stb
kombiban soha :hug:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Egyéb autók
« Válasz #1157 Dátum: 2010.03.05 20:14:02 »
800ért én odaadtam volna.  ::)
érdekes a lada kombi kimaradt az életemből. ültem 1200ben, 1500ösben, 10 évig volt 2105öm ültem 2107ben /parasztmerci/ stb
kombiban soha :hug:
Egy Ladát én is oda adnék ennyiért. Neki az élete benne van, mondhatni, neki az az autó; ugyanúgy én sem adnám oda a cirka 15 éves GT Zaskar biciklimet 500ezer alatt, pedig merev vázas stb, és mindössze ~400ezerbe fájt, mire összeraktam; csak én fűztem a kereket, kormánycsapágytól kezdve utolsó csavarokig mindent én raktam rá/bele... Számomra eszmei értéke van, gondolom ilyen neki is a Ladája.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #1158 Dátum: 2010.03.05 21:05:51 »
Vegyesben 7,4 litert fogyaszt.  [rohog] [rohog] [rohog]
Esetleg leszilacinak 70-nel éjjel a Balatonra menet.
Pedig nem teljesen lehetetlen. Ez a 2 literes TSI motor alapból is egy takarékos gép, ha pedig egy kis eszük van, akkor a súlyt is próbálják alacsonyan tartani, és már lehet is spórolni.
Gabe 254.

Satriani

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #1159 Dátum: 2010.03.05 21:14:48 »
...ha pedig egy kis eszük van, akkor a súlyt is próbálják alacsonyan tartani,...

Friss magyar kiadású Auto Bildben van épp cikk a friss A8-ról, a nagyobbik dízellel kerek 2 tonna.

Amúgy az a kétezres TSI klassz lehet egy normális méretű kasztniban. A4-ben kéne, jobban, mint az amúgy takarékosabb dízel.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #1160 Dátum: 2010.03.05 21:19:15 »
Tudom, hogy ólomnehéz, de részben pont a V8as dízel miatt. Csak a motor több, mint 2 mázsa!
Gabe 254.

Satriani

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #1161 Dátum: 2010.03.05 21:33:59 »
Jó, de ha belegondolsz, tömegben a kétezres benyás is saccra a vényóc fele, plusz ott az elektromotor és az akksik...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #1162 Dátum: 2010.03.05 21:38:56 »
Figyelj! Gyári adatok szerint a V8 benzinnél a V8 dízel 195 kilóval nehezebb. Lehet, hogy keveset mondtam a 200 kilóval?
Gabe 254.

Satriani

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #1163 Dátum: 2010.03.05 21:57:07 »
 :eek:

Mondjuk a germán honlapon picit nehezebb a benzines (1835), de ez lényegtelen. Hatalmas dög az a dízelmotor.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Egyéb autók
« Válasz #1164 Dátum: 2010.03.05 22:13:37 »
Vegyesben 7,4 litert fogyaszt.  [rohog] [rohog] [rohog]
Esetleg leszilacinak 70-nel éjjel a Balatonra menet.
Pedig nem teljesen lehetetlen. Ez a 2 literes TSI motor alapból is egy takarékos gép, ha pedig egy kis eszük van, akkor a súlyt is próbálják alacsonyan tartani, és már lehet is spórolni.
Elméletben persze nem lehetetlen, de átlagos sofőrrel igen. A 2.0 Ave gyári átlaga 8,1, pedig az szegénykeverékes, és 1,4 tonna alatt van az önsúlya.
music     

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #1165 Dátum: 2010.03.05 22:29:19 »
Azért szívesen elvállalnám a tesztelését, azzal, hogy ha kéthavi használat után sikerül vele gyári átlagot hozni, megtarthatom :D Sztem sikerülne...  :whistling:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #1166 Dátum: 2010.03.05 22:40:05 »
Vegyesben 7,4 litert fogyaszt.  [rohog] [rohog] [rohog]
Esetleg leszilacinak 70-nel éjjel a Balatonra menet.
Nem látom be, mitől lenne ez az adat röhejesebb, mint az LS600h 9.3 literje. Nyilván mindkettőt nehéz megvalósítani a gyakorlatban; de biztosan nem lehetetlen, és nem is kell 70-nel országúton menni hozzá.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #1167 Dátum: 2010.03.05 22:44:49 »
Nem. Egyébként úgy lett Corsa, hogy megnéztem a TÜV hibastatisztikát, majd a legjobb 3-at kipróbáltuk. Először is a babakocsit bele kellett tenni a csomagtartóba. Na, innentől már csak a Corsa maradt állva... A Dai sem rúgna labdába - és a Starlet sem, és a Yaris sem :no: :excl:
Érdekes ez a csomitartó méret dolog. Találtam most 1 képet Corsa
Ezek alapján úgy tűnik kb 5-6 centivel mélyebb alul, és 20 centivel fölül. Namost a csomitartó a Yaris esetében csúsztatható 1 mozdulattal és akkor ugyanakkora lesz, mint a Corsa-é.
Én meg pakoltam is jópárszor ebbe a Corsa csomagtartóba. A Yaris csomijának még akkor is kisebb valamivel az alapterülete, ha koppig előre van tolva az ülés; pedig akkor már hátra maximum gyerekek tudnak beülni. Ha pedig teljesen hátra vannak tolva az ülések (ami szükséges ahhoz, hogy normálisan el lehessen férni mondjuk egy 180 centis sofőr mögött), akkor a Yaris-csomi alapterülete kb. feleakkora, mint a Corsáé.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Egyéb autók
« Válasz #1168 Dátum: 2010.03.05 23:40:03 »
Az Opelek csomagtartója mindíg is a kategória élén állt. Az Astra csomagtartója az 5 ajtósban majdnem akkora, mint az E12 kombié!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Egyéb autók
« Válasz #1169 Dátum: 2010.03.06 09:12:53 »
Na a héten újabb kieli út volt, újabb bérautó. :) Úgy látszik az Opel lesz a keresztem, mert most egy Merivát kaptam.

Hát izé, nem nőtt a szívemhez. Kezdődött azzal, hogy a kartámasz használhatatlan, mert nem csak az alatta levő kézifékkar, hanem a váltó használatát is lehetetlenné teszi. Csak akkor meg minek van?! A gázpedál elég idegesre hangolt, ami a rövid első két fokozattal kombinálva megnehezíti a finom indulást (viszont a dupla kupplungolást meg segíti, ami az elektromos gázpedálok korában nem általános). Az ülés, a kormányzás, a rugózás átlagos, a váltó olyan opeles.

Az első dupla oszloptól viszont semmit sem látni bal előre, ami még a Prius után is megdöbbentő. A szélvédő ugyanis annyira meredek és elöl van, hogy még hajlongva is esélytelen az ember. A két keskenyebb oszlop szvsz így többet takar, mint egy szélesebb tenné. A motor a szokásos 1.6 100LE volt, elég hosszú ötödikkel (120km/h - 3000/perc). Elfogadhatóan megy, de nagyon hangos. Illetve a fogyasztása a nagy bódé miatt nem túl kedvező. Nálam 8,5 körül mutatott a gép, a Prius ennek 2/3-ával biztosan beérte volna (tudom, más kategória). Ja a csomagtartó. Alapvetően semmi probléma vele, de a kalaptartó egy vicc. Egy harmonika jellegű cucc, mint a régi Ikarusok ráncajtaja. Használni kényelmetlen, nem is néz ki jól. Nem értem, minek kellett ezt a megoldást használni. Az ablaktörlő (és az index is) még a hagyományos verzió, de picit fura a kezelése. Pl. szakaszosra állított hátsó ablaktörlő esetén nem lehet az első szélvédőt mosni, mert pont az ellenkező irányba kell húzni a kart. Ja és a külső tükrök túl kicsik.

Amikor elindultunk a sötétben, az tűnt fel, hogy hátra furán látok ki. Aztán másnap reggel vettem észre, hogy a jószág hátul le van fóliázva (a fekete autón nem tűntek fel este). Nappal nem volt zavaró, de szürkületben és éjjel igen. Nyilván minden megszokható de nekem továbbra sem gyerebe.

Ja és az előző Corsa indexében se a hármat villantás zavart, hanem a mikrokapcsolós megoldás, vagyis hogy a kar mindig visszatér alaphelyzetbe.