Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5844827 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29910 Dátum: 2021.09.13 07:09:15 »
" Mentsük ami még (menthető?)!" ::) ;) :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.13 07:13:22 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Balázs.

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29911 Dátum: 2021.09.18 17:29:42 »
Üdv nektek!

Kezdő autótulaj ként tennék fel pár kérdést,válasz reményében!
A "Toyota Corolla (E12) 1.6 VVT-i 110 PS" autómat mikor megvettem így különösebben nem kellet vele foglalkoznom. Most viszont eljött az idő, hogy lelkesen belevessem magamat.
Próbálom nem valami tényfeltáró oknyomozóicikként leírni amit akarok,ha még is úgy sikerülne akkor elnézést!

1
Csak egy kulcsom van az autómhoz.
-Ezért szeretnék zárat cserélni benne.
A márkakereskedés a kézenfekvő válasz(a 2 gyári+1 szervíz kulcs a programozáshoz)?
Mennyire megbízható a használtan vett zár...már mint, nem jön 4-5 héttel később a kedves eladó és "nemes egyszerűséggel elviszi a kocsimat" szituáció érdekelne.

2
https://ibb.co/LgTHJFc
-A képen csak indításgátló villog,ha jól gondolom vagy mit ad isten ez riasztó is?
-A lenyíló tartónak nincsenek műanyag fülei,pöckei,beugrója,kiugrója még úgynevezett izéke bizékék sincsenek..... Valójában egy darabragasztóval volt oda ragasztva.... ez nem gyári, gondolom. Hogyan kellene ennek funkcionálni?

3
https://ibb.co/b7sLBhV[/img]
letört...de a bal első belsőkapaszkodóban lévő stift is megadta magát.
 A közös bennük az, hogy sehol sem találtam eddig egyetlen egy weboldalt sem ahol tudnék bármelyiket is venni.

4
https://ibb.co/ZXbZRh3
Engine control
E-hez hozzá lehet nyúlni softwaresen a jobb teljesítmény reményében?
Azt már tudom, hogy a szívómotor miatt az utólagos turbórendszert beszerelni olyan anyagilag, mintha megvenném még egyszer az autót.

Végtelen köszönöm előre is annak, aki hajlandó időt szánni rám  :ser:
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.18 17:31:23 írta Balázs. »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29912 Dátum: 2021.09.18 21:16:20 »
Én a 4.-ik kérdésre válaszolnék, benzines motor esetében az ECU megbabrálása nem igazán vezet számottevő teljesítménynövekedéshez (persze ígérnek 10% meg a körüli számokat, de a valóság az más). És persze csak később derül ki, a programozás ténylegesen milyen kárt okoz a motornak.
Dízel autó esetében van értelme ennek a chiptuningnak, ott vannak bőven tartalékok.

Ha pedig benzines autót akarsz tuningolni, akkor csakis a turbó vagy egy kompresszor beszerelése, sok sok pénz - és remélhetőleg egy szakember gárda sok sok órai munkája és finomhangolása kell - a megnövekedett teljesítményhez elengedhetetlen jobb és nagyobb fékrendszer, ültetett kasztni, erősebb dugattyúk és még jó pár tétel kell. Hiába, a komoly, szakszerű - valamit is érő tuning mindig is egy piszok drága játék volt.  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Balázs.

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29913 Dátum: 2021.09.18 22:43:53 »
Nagyon szépen köszönöm a válaszodat Xtrem!

Nem vagyok ennyire fanatikusa a kis paripámnak,hogy ekkora anyagi invesztációt kapjon a projekt. Szóval ez már hamvában holt ötlet volt, De a remény...
Mentségére szolgáljon, hogy meglepően(magához képest) jól teljesít 3mas fokozat végéig. Ami meg végképp meg lepett az az volt, hogy a német autópályán  többször is tudtam már vele a forgalmat követni és csak jóval később tűnt fel a km/h óra. Szóval összegészében magához képest nincs vele semmi bajom motorikusan.

Köszönöm még egyszer az infót!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9386
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29914 Dátum: 2021.09.20 10:35:21 »
Üdv nektek!

4
https://ibb.co/ZXbZRh3
Engine control
E-hez hozzá lehet nyúlni softwaresen a jobb teljesítmény reményében?
Azt már tudom, hogy a szívómotor miatt az utólagos turbórendszert beszerelni olyan anyagilag, mintha megvenném még egyszer az autót.

Végtelen köszönöm előre is annak, aki hajlandó időt szánni rám  :ser:
Erősebb, gyorsabb autód úgy lesz, ha erősebb, gyorsabb autót veszel.
Vagy azt az összeget (vagy többet) ráköltöd, amiből vehettél volna egy jobb autót és még mindig nem lesz olyan.
Évekig tartó procedúra, mindent újra papírozhatsz, elveszel a bürokrácia útvesztőjében és még így is illegális marad az autó.
Az 50e-ért +10 Le nem létezik.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29915 Dátum: 2021.10.14 22:55:34 »
Az E10-es Corolla üzemanyag tankja 50 liter több internetes forrás és katalógus szerint.
Nekem ma sikerült beletankolnom 47,43 L-ert úgy, hogy a sárga alacsony üzemanyagszintre figyelmeztető lámpa egyszer sem villant fel (pedig álltam vele emelkedőn is).

Most elromlott volna az érzékelő/visszajelző, vagy esetleg az 1.6-os Si-nek 55L-es lenne a tankja (ilyen forrást is találtam a neten, de ugyan miért változtattak volna a benzintank méretén ennél a kivitelnél?), és akkor meg érthető lenne a dolog, hogy még nem jelzett?

Tovább nem akartam apasztani a tankot, így is elég ijesztő volt a kútoszlopon látni a 100-as benzinért kért 23925 Ft-os összeget.  :wacko: ::) :eek:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26325
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29916 Dátum: 2021.10.15 10:41:24 »
Egy dolog a lámpa, és egy másik a mutató. Az utóbbi szerint még mennyinek kellett volna benne lennie?
A tank biztosan nem más méretű. A sportváltozaté esetleg, de a mezei Si 50 literes tankkal került forgalomba.
music     

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29917 Dátum: 2021.10.15 19:51:28 »
A tank 50 literes. Az enyémben a lámpa akkor kezd el jelezni, amikor már kevesebb, mint 10l van a tankban.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29918 Dátum: 2021.10.15 20:14:31 »
Egy dolog a lámpa, és egy másik a mutató. Az utóbbi szerint még mennyinek kellett volna benne lennie?
A tank biztosan nem más méretű. A sportváltozaté esetleg, de a mezei Si 50 literes tankkal került forgalomba.

Elvileg már a 0-ás szint alatt volt a jelző egy picivel.

Pedig elvileg az Si volt a sportváltozat, az enyémen is ott a vasalódeszka a csomagtér ajtón, illetve a küszöbspoilerek, bőrözött kormány és sebességváltó kar, jól tartó feszes ülések, és elég alacsonyan is ülök benne, szóval talán ültetést is kapott valamikor. 110 egynéhány lóerős gyárilag, 16 szeleppel - tudtommal ennél nem is volt feljebb Corollából.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29919 Dátum: 2021.10.15 20:18:19 »
A tank 50 literes. Az enyémben a lámpa akkor kezd el jelezni, amikor már kevesebb, mint 10l van a tankban.

Igen, így szoktak a többiek is, elvileg 7,5-8L-es értéknél villannak fel.
Akkor az enyém vagy elromlott - de akkor meg nem is szabadna mutatnia semmit, de teletank után meg szépen felment a mutató a tetejéig, szóval nem értem.  :hmmmm:
580 valahány km-re tankoltam ennyit, szóval nem tudom.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29920 Dátum: 2021.10.15 21:35:48 »
Két jeladó van a tankban, egy poti a mutatónak és egy kapcsoló a lámpának. A hátsó ülés alatt elvileg hozzá lehet férni a csatlakozóhoz, ott lehet méregetni.
Három vezeték van: test, lámpa, szintjelző. A lámpa vezetékét a testre köti, ha alacsony a szint.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26325
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29921 Dátum: 2021.10.16 00:54:36 »
Pedig elvileg az Si volt a sportváltozat, az enyémen is ott a vasalódeszka a csomagtér ajtón, illetve a küszöbspoilerek, bőrözött kormány és sebességváltó kar, jól tartó feszes ülések, és elég alacsonyan is ülök benne, szóval talán ültetést is kapott valamikor. 110 egynéhány lóerős gyárilag, 16 szeleppel - tudtommal ennél nem is volt feljebb Corollából.
Nem ugyanarról beszélünk. Arra gondolok, ami pl. az E12 Corollánál volt a 192 pacis, ami kvázi a tuningalap is. Nem tudom, volt-e egyáltalán már az E10 Corollánál ilyen kis méregzsák, mert az Si "csak" egy sportos modell, az 1,6 110 lovas motor más Corollákba is belekerült.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26325
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29922 Dátum: 2021.10.16 00:56:32 »
Igen, így szoktak a többiek is, elvileg 7,5-8L-es értéknél villannak fel.
Akkor az enyém vagy elromlott - de akkor meg nem is szabadna mutatnia semmit, de teletank után meg szépen felment a mutató a tetejéig, szóval nem értem.  :hmmmm:
580 valahány km-re tankoltam ennyit, szóval nem tudom.
Na, akkor a mutató biztosan jó, sztem az a lényeg.
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10670
Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29923 Dátum: 2021.10.18 21:59:02 »
Nem ugyanarról beszélünk. Arra gondolok, ami pl. az E12 Corollánál volt a 192 pacis, ami kvázi a tuningalap is. Nem tudom, volt-e egyáltalán már az E10 Corollánál ilyen kis méregzsák, mert az Si "csak" egy sportos modell, az 1,6 110 lovas motor más Corollákba is belekerült.

Sajnos - legalábbis Európában - nem létezett belőle erősebb kivitel. Japán belpiacos modell talán volt belőle erősebb is.
De valóban az Si nem jelentett elvileg többet a pusztai optikai tuningnál - bár a forgalmiban nekem 114 lóerő szerepel, de gondolom ugyanaz a motor volt.
Utána jött a békalámpás E11-es, de a G6 nevezetű "sport" felszereltség gyakorlatilag csak egy 6.-ik sebességfokozatot jelentett, lóerőt vagy nyomatékot nem adott hozzá.
Aztán ugye jött az említett E12-ből a TS, de utána már az E15-ből sem volt 1.6-osnál erősebb benzines / illetve az Auris 177 pacis "híres" D-CAT motorját kínálták a csúcsként, de azt elég volt teszt-vezetni (szegény Misi mellettem a jobb 1-en erősen kapaszkodott  :D ;) ), nem produkált semmi hűha érzést az egyszer csak megérkező nyomaték miatti toláson kívül.

Kár értük, mert ez a kis E10-es nagyon sokszor csal mosolyt az arcomra.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Adalac

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29924 Dátum: 2021.11.19 00:17:36 »
Sziasztok!
Az autóm: Corolla E11, 2001, 1.6 VVT-i sedan. Japán gyártmány. 251000 km.
Az alapjárattal van egy kis gondom. Amióta bejött az ősz ha beindítom felpörög olyan 1800-ig kicsit tartja aztán lemegy 700-800-ra és nagyon remeg az autó. Amikor még melegebb volt az idő volt hogy egyre lejjebb ment lassan és le is állt.
Aztán kb 40-60 sec után visszamegy 1600-ra az alapjárat. Aztán ahogy bemelegszik lassan beáll kb 700-ra de akkor már nem remeg. Meleg motornál is kb 680-700 az alapjárat. Hibát nem ad, nem világít semmi. Egyre gyakrabban csinálja főleg ha áll többet. Napközben nincs vele gond ha használom. Múlt télen nem csinálta ezt.

Illetve az normális-e, hogy 7-8-at teker mire beindul az utolsókat úgy mintha akksi már merülne. Pedig az akksi jó benne. De mindig így indult, amikor megvettem akkor is.

Gyertya 231000- nél volt cserélve tavaly augusztusban NGK.
Olajcsere 1000 km-el ezelőtt volt Eneos Hyper 5W40. Összes szűrővel.

Ha valaki esetleg tapasztalt már ilyet, vagy tudja mi lehet a gond azt megköszönöm.

Köszönöm előre is a segítséget.
« Utoljára szerkesztve: 2021.11.19 00:23:48 írta Adalac »