Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 4259882 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5927
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29910 Dátum: 2021.09.13 07:09:15 »
" Mentsük ami még (menthető?)!" ::) ;) :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.13 07:13:22 írta micila »
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Balázs.

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: Toyota Corolla (E12) 1.6 VVT-i 110 PS
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29911 Dátum: 2021.09.18 17:29:42 »
Üdv nektek!

Kezdő autótulaj ként tennék fel pár kérdést,válasz reményében!
A "Toyota Corolla (E12) 1.6 VVT-i 110 PS" autómat mikor megvettem így különösebben nem kellet vele foglalkoznom. Most viszont eljött az idő, hogy lelkesen belevessem magamat.
Próbálom nem valami tényfeltáró oknyomozóicikként leírni amit akarok,ha még is úgy sikerülne akkor elnézést!

1
Csak egy kulcsom van az autómhoz.
-Ezért szeretnék zárat cserélni benne.
A márkakereskedés a kézenfekvő válasz(a 2 gyári+1 szervíz kulcs a programozáshoz)?
Mennyire megbízható a használtan vett zár...már mint, nem jön 4-5 héttel később a kedves eladó és "nemes egyszerűséggel elviszi a kocsimat" szituáció érdekelne.

2
https://ibb.co/LgTHJFc
-A képen csak indításgátló villog,ha jól gondolom vagy mit ad isten ez riasztó is?
-A lenyíló tartónak nincsenek műanyag fülei,pöckei,beugrója,kiugrója még úgynevezett izéke bizékék sincsenek..... Valójában egy darabragasztóval volt oda ragasztva.... ez nem gyári, gondolom. Hogyan kellene ennek funkcionálni?

3
https://ibb.co/b7sLBhV[/img]
letört...de a bal első belsőkapaszkodóban lévő stift is megadta magát.
 A közös bennük az, hogy sehol sem találtam eddig egyetlen egy weboldalt sem ahol tudnék bármelyiket is venni.

4
https://ibb.co/ZXbZRh3
Engine control
E-hez hozzá lehet nyúlni softwaresen a jobb teljesítmény reményében?
Azt már tudom, hogy a szívómotor miatt az utólagos turbórendszert beszerelni olyan anyagilag, mintha megvenném még egyszer az autót.

Végtelen köszönöm előre is annak, aki hajlandó időt szánni rám  :ser:
« Utoljára szerkesztve: 2021.09.18 17:31:23 írta Balázs. »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9972
Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29912 Dátum: 2021.09.18 21:16:20 »
Én a 4.-ik kérdésre válaszolnék, benzines motor esetében az ECU megbabrálása nem igazán vezet számottevő teljesítménynövekedéshez (persze ígérnek 10% meg a körüli számokat, de a valóság az más). És persze csak később derül ki, a programozás ténylegesen milyen kárt okoz a motornak.
Dízel autó esetében van értelme ennek a chiptuningnak, ott vannak bőven tartalékok.

Ha pedig benzines autót akarsz tuningolni, akkor csakis a turbó vagy egy kompresszor beszerelése, sok sok pénz - és remélhetőleg egy szakember gárda sok sok órai munkája és finomhangolása kell - a megnövekedett teljesítményhez elengedhetetlen jobb és nagyobb fékrendszer, ültetett kasztni, erősebb dugattyúk és még jó pár tétel kell. Hiába, a komoly, szakszerű - valamit is érő tuning mindig is egy piszok drága játék volt.  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
1994 Corolla E10 1.6 Si - ez még JT-s
61

Balázs.

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: Toyota Corolla (E12) 1.6 VVT-i 110 PS
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29913 Dátum: 2021.09.18 22:43:53 »
Nagyon szépen köszönöm a válaszodat Xtrem!

Nem vagyok ennyire fanatikusa a kis paripámnak,hogy ekkora anyagi invesztációt kapjon a projekt. Szóval ez már hamvában holt ötlet volt, De a remény...
Mentségére szolgáljon, hogy meglepően(magához képest) jól teljesít 3mas fokozat végéig. Ami meg végképp meg lepett az az volt, hogy a német autópályán  többször is tudtam már vele a forgalmat követni és csak jóval később tűnt fel a km/h óra. Szóval összegészében magához képest nincs vele semmi bajom motorikusan.

Köszönöm még egyszer az infót!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8916
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29914 Dátum: 2021.09.20 10:35:21 »
Üdv nektek!

4
https://ibb.co/ZXbZRh3
Engine control
E-hez hozzá lehet nyúlni softwaresen a jobb teljesítmény reményében?
Azt már tudom, hogy a szívómotor miatt az utólagos turbórendszert beszerelni olyan anyagilag, mintha megvenném még egyszer az autót.

Végtelen köszönöm előre is annak, aki hajlandó időt szánni rám  :ser:
Erősebb, gyorsabb autód úgy lesz, ha erősebb, gyorsabb autót veszel.
Vagy azt az összeget (vagy többet) ráköltöd, amiből vehettél volna egy jobb autót és még mindig nem lesz olyan.
Évekig tartó procedúra, mindent újra papírozhatsz, elveszel a bürokrácia útvesztőjében és még így is illegális marad az autó.
Az 50e-ért +10 Le nem létezik.