Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5870173 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29835 Dátum: 2020.12.27 21:13:54 »
Igen nagy esélye van annak hogy az olaj(nyomás) hiánya okozta a lánc szakadást. Egyrészt olajnyomás nélkül nincsen feszítve a lánc ami így elkezd csapkodni, szélsőséges esetben akár át is ugorhat. Ezt még tetézi a vvt-i kerék holtjátéka olajnyomás nélkül. Igazából kész katasztrófa...  :devil:

Egyértelműen a motorcsere a jó megoldás. Megbízható forrásból jó motort találni viszont nem lesz ennyire egyértelmű sajnos.  :no:

chilly

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29836 Dátum: 2020.12.27 21:44:47 »
Igen nagy esélye van annak hogy az olaj(nyomás) hiánya okozta a lánc szakadást. Egyrészt olajnyomás nélkül nincsen feszítve a lánc ami így elkezd csapkodni, szélsőséges esetben akár át is ugorhat. Ezt még tetézi a vvt-i kerék holtjátéka olajnyomás nélkül. Igazából kész katasztrófa...  :devil:

Egyértelműen a motorcsere a jó megoldás. Megbízható forrásból jó motort találni viszont nem lesz ennyire egyértelmű sajnos.  :no:
Köszönöm a válaszod.
Délután a szerelő megbontotta a motort előttem és a lánc nem volt elszakadva csak megnyúlt és valószínűleg átugrott a vezérlés. Amikor rákérdeztem az olajnyomásra. azt mondta, hogy nincs köze a lánc működéséhez. A hibakód kiolvasásakor csak egy jelzést talált, ami a vezérlésre utalt. Mivel nem értek hozzá, de azért az események sorrendjéből arra következtetek, hogy valahogy az olajnyomás elment és valami összefüggésnek kell lennie a lánc feszességéhez, ha az ezekután lazává vált és átugrott.
A szerelő azt mondta, hogy most meg kell rendelni egy lánc készletet, meg persze a hengerbe a tömítéseket, meg egy pár csövet, amit "lecincált" a motorról és akkor minden rendben lesz...
Csak azért a kisördög nem hagy nyugodni, hogy mitől ment el az olajnyomás...
'03 Corolla 1.6 VVTi Aut

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29837 Dátum: 2020.12.27 23:31:39 »
Ójajj... A leírtak alapján nem biztos hogy ablaktörlő lapát cserén kívül bíznék valamit arra a szervizre...  :lol:

Ilyenkor a minimum az olajteknő levétele, szennyeződés, törmelék keresése, analizálása, főtengely és csapágyak ellenőrzése, és hengerveszteség mérés. Ha ezek rendben vannak, akkor lehet tovább menni,olajszivattyú, vezérlés irányába. De egyből elszórni százezreket egy vezérlés szettre, hogy kiderüljön indul-e a motor... Hát...  :no:

chilly

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29838 Dátum: 2020.12.28 09:06:11 »
Ójajj... A leírtak alapján nem biztos hogy ablaktörlő lapát cserén kívül bíznék valamit arra a szervizre...  :lol:

Ilyenkor a minimum az olajteknő levétele, szennyeződés, törmelék keresése, analizálása, főtengely és csapágyak ellenőrzése, és hengerveszteség mérés. Ha ezek rendben vannak, akkor lehet tovább menni,olajszivattyú, vezérlés irányába. De egyből elszórni százezreket egy vezérlés szettre, hogy kiderüljön indul-e a motor... Hát...  :no:
Igen ettől félek már előre. Konzultáltam egy ismerősömmel, aki ugyanerre a következtetésre jutott, hogy rossz a megközelítése a szerelőnek, mert "fentről lefelé" haladva horribilis költségek lesznek, mire eljut a problémát okozó alkatrészig. Ha egyáltalán eljut addig, mert ha pl az olajszivattyú a "bűnös" és emiatt nem volt elég nyomás, és így feszítőerő sem a láncnál, akkor már csak azt kell megnézni, hogy a lánc lógása és az átugrott vezérlés nem csinált-e nagyobb galibát... De, ha most kicseréli a láncot, tömítéseket meg a "mumusként' beharangozott röpsúlyos fogaskereket, amire legalább 300eFt-os költséget jelzett nekem, akkor mire eljut az olajszivattyúig, már többe lesz, mint félmillió a javítás.
'03 Corolla 1.6 VVTi Aut

Ronin 8

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29839 Dátum: 2020.12.28 18:40:07 »
Szia.Ha elugrott a lànc akkor minimum 8 szelep elgörbült.Sanszos,hogy ette a motor az olajat is.Legalàbb a hengerfejet meg a aljàt is le kène venni.Olaj pumpa meg egy motorgeneràl lànccal meg mindennel lehet hogy az autó àràt is súrolja.alSzerintem lehet talàlni motor bele.Angliából is hoztak be pàrat,meg törött kocsiból is lehet motort vadàszni.Üdv

luxusbatar

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29840 Dátum: 2020.12.31 16:25:57 »
Üdv!
Próbáltam a keresőt, de nem találtam érdemleges infot. Corolla E12, 1.4 97 LE az alany. Reggel indítva az autót, a se a kézifék, se az ABS visszajelző lámpa nem aludt el. Annyit kibogoztam, hogy az alacsony fékfolyadék szint is lehet, de megnéztem a tartályt, nincs a maxon, de szerintem nem is kevés. Min. szintet nem látok a tartályon, de egyértelműen látom a folyadék szintjét, tehát olyan kevés nem lehet. Lekötöttem ez akksit is egy órára, de nem tűntek el a hibaüzenetek. Kiolvastatom a hibát természetesen, de hátja volt már valakinek ilyen gondja. Ami aggaszt az, hogy a kézifék és az ABS lámpa együtt világít. Köszönöm.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29841 Dátum: 2020.12.31 17:13:51 »
Szia!

Igaz nem E12, de a Toyota talán következetes ennyire...
Itt azt írja valaki, hogy szenzorhiba volt:
https://www.toyotanation.com/threads/abs-and-handbrake-light-on.366227/post-3419765

Szerintem is hibakód kiolvasás, és érdemes rákeresni, hogy hogyan lehetne lemérni a szenzort. Alvázszám utáni toyodiy-es cikkszám alapján jól lehet alkatrészt beazonosítani alkatrészes cégek oldalain, ott is szokott lenni infó az alkatrészekről.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29842 Dátum: 2021.01.01 14:25:22 »
Üdv!
Próbáltam a keresőt, de nem találtam érdemleges infot. Corolla E12, 1.4 97 LE az alany. Reggel indítva az autót, a se a kézifék, se az ABS visszajelző lámpa nem aludt el. Annyit kibogoztam, hogy az alacsony fékfolyadék szint is lehet, de megnéztem a tartályt, nincs a maxon, de szerintem nem is kevés. Min. szintet nem látok a tartályon, de egyértelműen látom a folyadék szintjét, tehát olyan kevés nem lehet. Lekötöttem ez akksit is egy órára, de nem tűntek el a hibaüzenetek. Kiolvastatom a hibát természetesen, de hátja volt már valakinek ilyen gondja. Ami aggaszt az, hogy a kézifék és az ABS lámpa együtt világít. Köszönöm.

Nem a kuplungfolyadék szintje csap be? Egy tartályban vannak, de el van választva max szint alatt... Nem mondom hogy nem szivattam már meg magam ezzel fék/kuplung légtelenítéskor...  :innocent: :D

luxusbatar

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29843 Dátum: 2021.01.01 17:42:03 »
Köszönöm, mindkettőtöknek. Megnéztem a tartályt, ugyan ilyen, mint ez.
https://www.autoalkatresz.hu/galeria/14991-2861561-31-0
Belenézve a beöntő nyílásba látok egy elválasztót, de inkább merevítőbordának gondolom. Jobbról, balról megnézve a szintet, egymagasságban (majdnem a maxon) van a folyadékszint.
Holnap megnézem az ABS jeladót, nem egy nagy meló kiszedni (ha nincs berohadva).

Jzolika

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29844 Dátum: 2021.01.07 14:25:57 »
Sziasztok!
Van egy érdekes, dolog a Corollámal és hátha valai már látott vagy hallott ilyet. 2018-as 1.6-os a kocsi, km. 12444. Amikor meleg a motor néha alapjáraton nyikorgó hanga van a motornak mintha valamelyik tárcsából jönne a motor hátsó-alsó feléből amelyiket az ékszíj meghajtja. Hidegen nem csinálja, igaz akkor az aljárat is magasabb. Ha kicsit emelem az alajpjártot kb.: 750-ről 1000-re nem lehet hallani.
Segítséget előre is köszönöm!

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29845 Dátum: 2021.01.07 19:38:32 »
Sziasztok!
Van egy érdekes, dolog a Corollámal és hátha valai már látott vagy hallott ilyet. 2018-as 1.6-os a kocsi, km. 12444. Amikor meleg a motor néha alapjáraton nyikorgó hanga van a motornak mintha valamelyik tárcsából jönne a motor hátsó-alsó feléből amelyiket az ékszíj meghajtja. Hidegen nem csinálja, igaz akkor az aljárat is magasabb. Ha kicsit emelem az alajpjártot kb.: 750-ről 1000-re nem lehet hallani.
Segítséget előre is köszönöm!

A leírás érdekes, de milyen segítségre van szükség?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Jzolika

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29846 Dátum: 2021.01.08 23:16:21 »
A leírás érdekes, de milyen segítségre van szükség?
Hát igazából, hogy valaki hallott-e  már ilyenről, illtev ötlet, hogy mi csinálhat ilyen nyikorgó hangot?
Köszönöm

Sárközi András

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29847 Dátum: 2021.01.09 09:23:11 »
Hát igazából, hogy valaki hallott-e  már ilyenről, illtev ötlet, hogy mi csinálhat ilyen nyikorgó hangot?
Köszönöm
Nincs már az autóra garancia?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29848 Dátum: 2021.01.09 10:52:09 »
Szervizben még megmondják, hogy 12000 km, még be sem kopott a szíj ;)

chilly

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29849 Dátum: 2021.01.14 15:13:07 »
Szia.Ha elugrott a lànc akkor minimum 8 szelep elgörbült.Sanszos,hogy ette a motor az olajat is.Legalàbb a hengerfejet meg a aljàt is le kène venni.Olaj pumpa meg egy motorgeneràl lànccal meg mindennel lehet hogy az autó àràt is súrolja.alSzerintem lehet talàlni motor bele.Angliából is hoztak be pàrat,meg törött kocsiból is lehet motort vadàszni.Üdv
Szóval a végeredmény 14 szelep, lánc, fogaskerekek, olaj- és vízpumpa, gomba, termosztát, tömítések, pár cső csere, a hengereket felújították. Az olajpumpában ahol a vezérműtengely kapcsolódik kitört a bütyök. Hogy gyári hibás volt-e, azt nem tudom, vagy anyagfáradás miatt állt le a pumpa. De valószínűleg ez okozta a galibát. 350-ből megúsztam a mutatványt.
'03 Corolla 1.6 VVTi Aut