Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 3157362 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8373
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29655 Dátum: 2019.11.10 23:14:02 »
Az öntvény hegesztés  igen kényes művelet. Miképp jártatok el, milyen pálcát alkalmaztatok, milyen hőmérsékletre hevítettétek és tartottátok a  hegesztendő darabokat, milyen feszültségmentesítő eljárást alkalmaztatok, láng hegesztés, ívhegesztés, kemény forrasztás...???

Valahogy éreztem, hogy ez lesz. Nézd, ha komolyan érdekel, hogy hogyan csináltuk, és nem azért, hogy beleköss, akkor szívesen leírom, hogyan történt. Egyébként jobban szeretném, ha már a tapasztalatok fényében tudnék beszámolni róla, mivel október végén csináltuk, és - bár egy németországi út oda-vissza megvolt már vele - sok idő még nem telt el azóta.
Ahogy írtam, önmagamat ismételve, hegesztettük, nem keményforrasztás. Bevontelektródás ívhegesztés inverteres hegesztővel.
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.10 23:17:34 írta vd1234 »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5402
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29656 Dátum: 2019.11.11 05:12:18 »
Valahogy éreztem, hogy ez lesz. Nézd, ha komolyan érdekel, hogy hogyan csináltuk, és nem azért, hogy beleköss, akkor szívesen leírom, hogyan történt. Egyébként jobban szeretném, ha már a tapasztalatok fényében tudnék beszámolni róla, mivel október végén csináltuk, és - bár egy németországi út oda-vissza megvolt már vele - sok idő még nem telt el azóta.
Ahogy írtam, önmagamat ismételve, hegesztettük, nem keményforrasztás. Bevontelektródás ívhegesztés inverteres hegesztővel.

Azért kérdeztem.
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11664
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29657 Dátum: 2019.11.11 19:25:20 »
mi annak idején hegesztettük a toyota kipufogót itt-ott, arra emlékszem hogy lánggal csináltuk.
repedt lengőkart is hegesztettünk  rávarrtunk egy fémlemezt hogy tartsa össze.. :whistling:
hát nem kívánom vissza..  :wacko:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8373
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29658 Dátum: 2019.11.16 13:05:11 »
Azért kérdeztem.
Rendben.
Nem vagyok hegesztéstechnikai szakember, de régóta hegesztek villamos ívhegesztéssel, fogyóelektródával és bevont elektródával is, tehát inkább a gyakorlat oldaláról közelítem a kérdést.
Megkértem ismerősömet, hogy hegesztéstechnikai boltban vegyen  öntvénypálcát, úgy, hogy mondja el, mire kell neki, és kérdezze meg az alkalmazandó polaritást is.
Ezt a pálcát hozta, ebből a boltból:

https://komprador.hu/termekek/36140/Askaynak_ontveny_elektroda_2_5x300.html

3 darabot vett, kb. egy fél pálcányi maradt meg.

A pálcát az inverter pozitív pólusára kellett kapcsolni.

Mondtam, hogy a leömlőt le kellene venni, a repedés végeit megfúrni, aztán  végig kigyökölni és utána hegeszteni.
Nem gondolt arra, hogy legyen új tömítés a leömlő leszerelése miatt, plusz nehezítette a dolgot, hogy előzőleg egy öreg szakihoz vitte az autót, aki heftelt valamit a kipufogórendszeren, mivel máshol is volt baja, és a leömlőt az alsó könyökkel összekötő csatlakozó tömítését egyszerűen  hőálló pasztával kente ki. A repedéshez nem nyúlt.
Október 31. délután lévén alkatrészt beszerezni esély sem volt és hétvégén ment Németországba. Felvetettem, hogy ha vállalja a kockázatot, akkor ún. hideghegesztéssel megpróbálhatjuk meghegeszteni ott a helyén. Ha levettük volna, akkor is ez lett volna a módszer, mert én csak ezzel dolgoztam eddig, viszont akkor jól hozzá lehetett volna férni, és meglett volna a fúrás és a gyökölés is. A hevítéses módszerhez sem felszerelésem, sem tapasztalatom nincsen. Vállalta. Akkut lekötöttük előtte.
Gondolom ismered ezt a módszert. Egyszerre nem lehet sokat haladni, mert az öntvény a varrat körül annyira melegedhet fel, hogy puszta kézzel kb. tapintható maradjon. Ez a gyakorlatban most pár centiméternyi varrat volt egyszerre (kb. 3, max. 4 cm). Minden esetben a hegesztés után kalapáccsal kellett a varratot zömíteni/feszültségmentesíteni.
Az elején kissé ragadt még a pálca (gondolom nem volt elég száraz a bevonat sem, előfordul), meg kellett találni a megfelelő áramerősséget (az inverteren ez kb. 110-120A volt, szerintem elég magas), és a megfelelő szögeket. Ezután már jól lehetett haladni, de a melegedés miatt viszonylag sokáig tartott.
A repedés első feléhez jól hozzá lehetett férni, képet mellékeltem. Megdöbbentően végig volt repedve. Szerintem azért nem ment végig teljesen, mert alul is fogja egy bilincs a blokkhoz, plusz van rajta egy hőpajzs 3 csavarral. A pajzs persze elég kormos volt. A repedés sajnos hátul is kb. ugyanígy megvolt, ahhoz nehéz volt hozzáférni. Tudom, hogy központi fűtések acélcsöveit szokták hegeszteni tükörből körülményes helyeken, igaz, azt lánggal. Egyéb lehetőség híján megpróbáltuk azt, bár ilyet még sosem csináltam, remélem nem is kell máskor Zseblámpa, tükör egy vastagabb huzal végén kellett hozzá. Az nagyon sokat segített, hogy volt kéznél egy automata hegesztőpajzs is, anélkül nagyon meg lettünk volna lőve.
Egy pálcát háromba kellett vágni, mert hosszabb nem fért oda a motor és a leömlő közé.
Ismerősöm akkor hétvégén megjárta vele Németországot, és azóta is napi használatban van. Most hét közepén rákérdeztem nála, azt mondja, hogy rendben van, hála Istennek. Sima az alapjárat is, jó a hangja, sokkal jobb a fogyasztás is.
Nem tudom, hogy meddig fogja bírni, de ha mégis megrepedne, akkor már csak levéve próbálkoznék vele.



« Utoljára szerkesztve: 2019.11.16 13:08:49 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8373
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29659 Dátum: 2019.11.16 14:24:55 »
Ilyenre kell gondolni.
Magas nikkeltartalmú elektródával, elő- és utómelegítés nélkül történik a hegesztés.
A srác géppel is zömít :)



Annyi kiegészítés az előzőhöz, hogy a közelben levő érzékeny részeket igyekeztünk letakarni, illetve odakészítettem egy 6 kg-os poroltót. Hála Istennek nem kellett használni.
« Utoljára szerkesztve: 2019.11.16 14:45:33 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8373
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29660 Dátum: 2019.11.16 20:38:41 »
Végre találtam egy értékelhetőbb képet egyről, az előbbi elég rossz volt.
Ezen látszik a lambdaszonda helye is, hogy mennyire közel van a repedés helyéhez, és nem csoda, ha bezavart eléggé a motornak.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5402
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29661 Dátum: 2019.11.17 09:20:11 »
Rendben.
Nem vagyok hegesztéstechnikai szakember, de régóta hegesztek villamos ívhegesztéssel, fogyóelektródával és bevont elektródával is, tehát inkább a gyakorlat oldaláról közelítem a kérdést.
Megkértem ismerősömet, hogy hegesztéstechnikai boltban vegyen  öntvénypálcát, úgy, hogy mondja el, mire kell neki, és kérdezze meg az alkalmazandó polaritást is.
Ezt a pálcát hozta, ebből a boltból:

https://komprador.hu/termekek/36140/Askaynak_ontveny_elektroda_2_5x300.html

3 darabot vett, kb. egy fél pálcányi maradt meg.

A pálcát az inverter pozitív pólusára kellett kapcsolni.

Mondtam, hogy a leömlőt le kellene venni, a repedés végeit megfúrni, aztán  végig kigyökölni és utána hegeszteni.
Nem gondolt arra, hogy legyen új tömítés a leömlő leszerelése miatt, plusz nehezítette a dolgot, hogy előzőleg egy öreg szakihoz vitte az autót, aki heftelt valamit a kipufogórendszeren, mivel máshol is volt baja, és a leömlőt az alsó könyökkel összekötő csatlakozó tömítését egyszerűen  hőálló pasztával kente ki. A repedéshez nem nyúlt.
Október 31. délután lévén alkatrészt beszerezni esély sem volt és hétvégén ment Németországba. Felvetettem, hogy ha vállalja a kockázatot, akkor ún. hideghegesztéssel megpróbálhatjuk meghegeszteni ott a helyén. Ha levettük volna, akkor is ez lett volna a módszer, mert én csak ezzel dolgoztam eddig, viszont akkor jól hozzá lehetett volna férni, és meglett volna a fúrás és a gyökölés is. A hevítéses módszerhez sem felszerelésem, sem tapasztalatom nincsen. Vállalta. Akkut lekötöttük előtte.
Gondolom ismered ezt a módszert. Egyszerre nem lehet sokat haladni, mert az öntvény a varrat körül annyira melegedhet fel, hogy puszta kézzel kb. tapintható maradjon. Ez a gyakorlatban most pár centiméternyi varrat volt egyszerre (kb. 3, max. 4 cm). Minden esetben a hegesztés után kalapáccsal kellett a varratot zömíteni/feszültségmentesíteni.
Az elején kissé ragadt még a pálca (gondolom nem volt elég száraz a bevonat sem, előfordul), meg kellett találni a megfelelő áramerősséget (az inverteren ez kb. 110-120A volt, szerintem elég magas), és a megfelelő szögeket. Ezután már jól lehetett haladni, de a melegedés miatt viszonylag sokáig tartott.
A repedés első feléhez jól hozzá lehetett férni, képet mellékeltem. Megdöbbentően végig volt repedve. Szerintem azért nem ment végig teljesen, mert alul is fogja egy bilincs a blokkhoz, plusz van rajta egy hőpajzs 3 csavarral. A pajzs persze elég kormos volt. A repedés sajnos hátul is kb. ugyanígy megvolt, ahhoz nehéz volt hozzáférni. Tudom, hogy központi fűtések acélcsöveit szokták hegeszteni tükörből körülményes helyeken, igaz, azt lánggal. Egyéb lehetőség híján megpróbáltuk azt, bár ilyet még sosem csináltam, remélem nem is kell máskor Zseblámpa, tükör egy vastagabb huzal végén kellett hozzá. Az nagyon sokat segített, hogy volt kéznél egy automata hegesztőpajzs is, anélkül nagyon meg lettünk volna lőve.
Egy pálcát háromba kellett vágni, mert hosszabb nem fért oda a motor és a leömlő közé.
Ismerősöm akkor hétvégén megjárta vele Németországot, és azóta is napi használatban van. Most hét közepén rákérdeztem nála, azt mondja, hogy rendben van, hála Istennek. Sima az alapjárat is, jó a hangja, sokkal jobb a fogyasztás is.
Nem tudom, hogy meddig fogja bírni, de ha mégis megrepedne, akkor már csak levéve próbálkoznék vele.




Nem kritika, vélemény!
Az általad leírt  "szorongatott" feltételekkel dúsított helyzetben én is így jártam volna el. Tisztán látszik, hogy az alkatrész beépítési helyén ilyen munkát végezni nagyon előnytelen, a várt végeredmény tükrében. Ezért a gyökölést mindenképpen forszíroztam  volna. Nútoló pálcával megcsináltam volna a gyökölést és kiégetést, furat helyett pedig merőleges varrattal oldottam volna meg a repedés végeinek lezárását. Idővel kiderül majd, hogy mennyire lesz tartós a választott "szükség"megoldás.
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8373
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29662 Dátum: 2019.11.17 12:58:25 »
Nem kritika, vélemény!
Az általad leírt  "szorongatott" feltételekkel dúsított helyzetben én is így jártam volna el. Tisztán látszik, hogy az alkatrész beépítési helyén ilyen munkát végezni nagyon előnytelen, a várt végeredmény tükrében. Ezért a gyökölést mindenképpen forszíroztam  volna. Nútoló pálcával megcsináltam volna a gyökölést és kiégetést, furat helyett pedig merőleges varrattal oldottam volna meg a repedés végeinek lezárását. Idővel kiderül majd, hogy mennyire lesz tartós a választott "szükség"megoldás.
Értem. Nyugodtan lehet kritika, a segítő szándékú, érthető  és építő kritikát mindig értékelem. Az első mondat nélkül is ezt a hsz-t annak vettem volna, és köszi, hogy megírtad! :yes:
Igen, hallottam már az ún.  hornyolópálcáról, vagy "gyökpálcáról"/"gyökölőpálcáról", de azzal sincsen még tapasztalatom, így nincs is itthon. Ez egyébként mennyire fröcsköli szét az anyagot, ott a helyszínen sem tűzveszélyesebb, mint maga a hegesztés? Remélem, hogy a viszonylag magas áramerősség miatt azért beleégett annyira a varrat, hogy elég erős legyen.
A végén a repedésre merőleges varrat ez jó ötlet, hallottam is róla, akkor ott sajnos nem jutott eszembe  :no: Remélem legközelebb észbe jut majd!
Ha pedig gond lesz a leömlővel, akkor majdnem biztos, hogy tudni fogok róla, és leírom, milyen fejlemény történt vele.

CsabaCorolla

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
  • Autó: Toyota Corolla E120 1,4 ccm 4ZZ
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29663 Dátum: 2019.11.20 12:42:54 »
Sziasztok!

Olyan szituációban vagyok, hogy van egy 2005 -ös 1,4 -es Hatchback Corollám. És pl mikor autópályára megyek fel vagy le hosszú íves jobbra kanyarodó szakaszon 3 -as sebességi fokozatban, amint az egyenes szakaszra érek és felkapcsolnék a 4. sebességi fokozatba a kuplung pedálom
semmilyen ellenállást nem tanusít (felpuhul). Felengedem a kuplung pedált és onnantól kezdve újra megfelelően működik a következő ilyen szituációig.
A két kuplung munkahenger és az olaj is cserélve lett, de a hiba ugyan úgy fennáll.
Ha valaki találkozott ezzel a hibával és sikerült orvosolnia legyen szíves ossza meg velem (velünk) a megoldást, akár itt akár privát üzenetben.

Előre is nagyon szépen köszönöm a választ, válaszokat.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3283
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29664 Dátum: 2019.11.20 20:03:51 »
Tuti hogy van a tartályban elegendő fékfolyadék? Osztott a tartály, szóval becsapós lehet....

CsabaCorolla

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
  • Autó: Toyota Corolla E120 1,4 ccm 4ZZ
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29665 Dátum: 2019.11.26 11:00:22 »
Tuti hogy van a tartályban elegendő fékfolyadék? Osztott a tartály, szóval becsapós lehet....

Szia,

igen, van benne olaj. Alulról az orrnál lévő munkahenger légtelenítő csavarján keresztül is nyomtunk bele, hogy kinyomjuk ha valahol elakadt volna buborék.

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 267
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29666 Dátum: 2019.11.29 21:12:51 »
Azért jobb lett volna a légtelenítő csavaron kilégteleníteni a rendszert úgy, hogy a tartályból ne ürüljön le a folyadék.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

CsabaCorolla

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
  • Autó: Toyota Corolla E120 1,4 ccm 4ZZ
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29667 Dátum: 2019.12.02 08:17:10 »
Azért jobb lett volna a légtelenítő csavaron kilégteleníteni a rendszert úgy, hogy a tartályból ne ürüljön le a folyadék.

Szia!

Természetesen miután a légtelenítő csavaron keresztül toltunk bele olajat, utána le is lett rajta keresztül légtelenítve folyamatos utántöltéssel.

Andrej

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
  • Autó: toyota corolla e12
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29668 Dátum: 2019.12.05 19:31:12 »
Sziasztok
2003 1.4 vvt-i Toyotámról érdekelne tudna e valaki infót adni a következö jelenségröl
Hirtelen gázadásnál a szivócsonknál olyan hang jön mintha nem kapna levegöt és csak utánna kezd a motor felpöroögni.
Mi lehet ennek az oka? Hol keressem a hibát ?
Válaszotokat elöre is köszönöm ...

kari

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 120
  • Toyota Auris TS Hybrid 2016
  • Autó: 2016 Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29669 Dátum: 2019.12.06 21:15:44 »
Sziasztok,

Az létezik, hogy 2 éves korban kiég mindkét féklámpa?
A középső működik a 2 szélső nem.

Köszönettel
Karesz