Sziasztok.
Egy nagyon idegesítő problémával állok szemben, hátha látott már valaki ilyet... 2002 1.4 e12 corolla, fél éve kezdte hogy kuplung kinyomáskor először csak a km jelző, majd később az órák is elmennek, majd visszajönnek. Azt mondták ez testelési hiba. Elkezdtem az akkutól visszafelé a testkábeleket felcsiszolni, letakarítani, de ez nem nyert. Néztem a kapcsolási rajzot, a tápvonalat lekövetve a csatlakozókon és relétáblán keresztül végigmozgattam mindent, ez járó motornál nem befolyásol semmit. Szintén járó motornál lekötöttem az akkut (a test vezetékek össze voltak kötve a kasztni-motor-váltó kombón), de szintén nem befolyásolta a kijelzést. Torque-vel néztem semmi hibakód nincsen. Elvittem autóvillamossági szerelőhöz, aki munkadíj fejében megállapította hogy óracsoport hiba, bemelegszik a processzor és az okoz gondot. Vettem egy bontott óracsoportot, ami egészen egy napig jó is volt.
Ma már olyat is csinált hogy az aktuális km, fordulat, vízhőfok, üzemanyagszint-et megtartotta, majd újrainicializált az óra, és az volt a 0 pont aminél előzőleg kiakadt. Más vélemények szerint ECU lesz.
Képet csatoltam erről a jelenségről. A produkált hibáról pedig egy telefonos video az alábbi linken:
https://www.dropbox.com/s/2cpthnmur92yaf7/MOV_1282.mp4?dl=0Ráadásként a gyújtáskapsoló is kezd széthullani, nehezen lehet elfordítani a kulcsot (tippeltem hogy akár itt is lehet a hiba, mivel leállítás után ha olyan pozícióban van a kulcs akkor nem sípol hogy benne maradt). Gyújtáskapcsoló cserénél kulcsokat is kell az immo miatt cserélni (vagy a kulcsbetétet ha átrakom az elég lehet), és ezt tanítani is kell az autónak?
Nagyon hálás lennék ha valaki hozzáértő nyilatkozni tudna mihez nyúljak (magamon kívül, mert már a zippo vs benzin kombón gondolkodom).