Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 3124028 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Arató Dániel

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
  • Autó: Toyota Corolla Hatchback 2003
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29565 Dátum: 2019.07.01 10:54:12 »
Szia!

Sajnos nem tudok szerelő ajánlásban segíteni, a többiek biztosan fognak. Szerintem a hiba behatárolásában a szerelő is kb. ezeket fogja megnézni, esetleg megpróbál kiolvasni hibakódot,  de túl sok időt nem fog rászánni, vagy bejön, vagy nem :(
A feljebb említetteken kívül még (légszűrő, gyújtógyertyák, motorolaj, váltó....) lehet gond termosztáttal, lamdaszondával. Én az olcsóbbtól szoktam a drágábbak felé haladni. Enyémben nincs EGR, meg pár cucc, ami a tiédben igen, azokról nem tudok mit mondani. Egy korrekt hibakód kiolvasás is jó lenne persze, hátha.
Van, hogy kicsit meg kell hajtani, ha sok "papás" vezetéstől ellustult az autó, sokszor ez a kitisztítás is "csodákra képes".




Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

kenyer

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
  • Autó: 2002 Corolla HB 1.6 Sol
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29566 Dátum: 2019.07.11 19:22:43 »
Sziasztok!

Pár hete egy 50km-es út végén beérve lakott területre kisebb fordulatnál elkezdett villogni az olajnyomás lámpa. Pár száz métert gurultunk óvatosan így. Utána csak beindítva volt, hogy megnézzük, jelen van-e még a probléma. Olaj nem ment el, csak a hűtőfolyadék szint csökkent nem sokkal a minimum fölé. Elvontatva egy szerelőig kiderült, hogy az olajgomba rossz. Annak cseréje után már nem világított a lámpa, viszont azóta furcsa sziszegő hangot ad a motor amíg hideg, majd bemelegedve már egyértelműen laza láncra utaló hangok vannak (sztetoszkóppal könnyen kivehető a lánc csörömpölése). Volt ugyan előtte is hasonló hangja, de mintha nagyon sokat romlott volna hirtelen. Amit még észrevettem, hogy a hűtőfolyadék szintje nem vészesen, de azóta is csökken habár a motortérben nem látszik sehol tócsa.

Év elején volt hűtő, 1-2 hónappal ez előtt meg vízpumpa+hűtőfolyadék (aisin mindkettő) csere.

Lassan tervben van egy lánc csere, de azon kívül mit lenne érdemes megnézni rajta?

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
  • Autó: '03 Lexus IS300 JCE10
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29567 Dátum: 2019.07.13 00:16:54 »
Sziasztok!

Pár hete egy 50km-es út végén beérve lakott területre kisebb fordulatnál elkezdett villogni az olajnyomás lámpa. Pár száz métert gurultunk óvatosan így. Utána csak beindítva volt, hogy megnézzük, jelen van-e még a probléma. Olaj nem ment el, csak a hűtőfolyadék szint csökkent nem sokkal a minimum fölé. Elvontatva egy szerelőig kiderült, hogy az olajgomba rossz. Annak cseréje után már nem világított a lámpa, viszont azóta furcsa sziszegő hangot ad a motor amíg hideg, majd bemelegedve már egyértelműen laza láncra utaló hangok vannak (sztetoszkóppal könnyen kivehető a lánc csörömpölése). Volt ugyan előtte is hasonló hangja, de mintha nagyon sokat romlott volna hirtelen. Amit még észrevettem, hogy a hűtőfolyadék szintje nem vészesen, de azóta is csökken habár a motortérben nem látszik sehol tócsa.

Év elején volt hűtő, 1-2 hónappal ez előtt meg vízpumpa+hűtőfolyadék (aisin mindkettő) csere.

Lassan tervben van egy lánc csere, de azon kívül mit lenne érdemes megnézni rajta?
A huto, vizpumpa es hutofolyadek csere utan le lett rendesen legtelenitve? Ha igen, es igy is fogy, akkor meg mielott az ember a legrosszabbra gondolna, talan erdemes a csoveket, bilincseket megnezni, hatha ott valahol szivarog el lassacskan.
Szerk: a lanc mellett pedig termeszetesen a lancfeszitot, es a vezetoket is erdemes cserelni.
« Utoljára szerkesztve: 2019.07.13 00:20:58 írta Tshuhash »
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

kenyer

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
  • Autó: 2002 Corolla HB 1.6 Sol
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29568 Dátum: 2019.07.13 08:19:08 »
Volt légtelenítve. Majd akkor a csöveket/illesztéseket próbálom megnézni, hátha.
Igen a lánccserét úgy tervezem, hogy egész "szettben". (bár csak gondolkodás szinten; maga a feszítő patron nem nagyon tud elromlani, vagy mégis?)

LSV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
  • Autó: Corolla VVT-i 1.4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29569 Dátum: 2019.07.16 19:46:59 »
Sziasztok.
Egy nagyon idegesítő problémával állok szemben, hátha látott már valaki ilyet... 2002 1.4 e12 corolla, fél éve kezdte hogy kuplung kinyomáskor először csak a km jelző, majd később az órák is elmennek, majd visszajönnek. Azt mondták ez testelési hiba. Elkezdtem az akkutól visszafelé a testkábeleket felcsiszolni, letakarítani, de ez nem nyert. Néztem a kapcsolási rajzot, a tápvonalat lekövetve a csatlakozókon és relétáblán keresztül végigmozgattam mindent, ez járó motornál nem befolyásol semmit. Szintén járó motornál lekötöttem az akkut (a test vezetékek össze voltak kötve a kasztni-motor-váltó kombón), de szintén nem befolyásolta a kijelzést. Torque-vel néztem semmi hibakód nincsen. Elvittem autóvillamossági szerelőhöz, aki munkadíj fejében megállapította hogy óracsoport hiba, bemelegszik a processzor és az okoz gondot. Vettem egy bontott óracsoportot, ami egészen egy napig jó is volt.
Ma már olyat is csinált hogy az aktuális km, fordulat, vízhőfok, üzemanyagszint-et megtartotta, majd újrainicializált az óra, és az volt a 0 pont aminél előzőleg kiakadt. Más vélemények szerint ECU lesz.
Képet csatoltam erről a jelenségről. A produkált hibáról pedig egy telefonos video az alábbi linken: https://www.dropbox.com/s/2cpthnmur92yaf7/MOV_1282.mp4?dl=0
Ráadásként a gyújtáskapsoló is kezd széthullani, nehezen lehet elfordítani a kulcsot (tippeltem hogy akár itt is lehet a hiba, mivel leállítás után ha olyan pozícióban van a kulcs akkor nem sípol hogy benne maradt). Gyújtáskapcsoló cserénél kulcsokat is kell az immo miatt cserélni (vagy a kulcsbetétet ha átrakom az elég lehet), és ezt tanítani is kell az autónak?


Nagyon hálás lennék ha valaki hozzáértő nyilatkozni tudna mihez nyúljak (magamon kívül, mert már a zippo vs benzin kombón gondolkodom).

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5385
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29570 Dátum: 2019.07.16 20:59:31 »
Sziasztok.
Egy nagyon idegesítő problémával állok szemben, hátha látott már valaki ilyet... 2002 1.4 e12 corolla, fél éve kezdte hogy kuplung kinyomáskor először csak a km jelző, majd később az órák is elmennek, majd visszajönnek. Azt mondták ez testelési hiba. Elkezdtem az akkutól visszafelé a testkábeleket felcsiszolni, letakarítani, de ez nem nyert. Néztem a kapcsolási rajzot, a tápvonalat lekövetve a csatlakozókon és relétáblán keresztül végigmozgattam mindent, ez járó motornál nem befolyásol semmit. Szintén járó motornál lekötöttem az akkut (a test vezetékek össze voltak kötve a kasztni-motor-váltó kombón), de szintén nem befolyásolta a kijelzést. Torque-vel néztem semmi hibakód nincsen. Elvittem autóvillamossági szerelőhöz, aki munkadíj fejében megállapította hogy óracsoport hiba, bemelegszik a processzor és az okoz gondot. Vettem egy bontott óracsoportot, ami egészen egy napig jó is volt.
Ma már olyat is csinált hogy az aktuális km, fordulat, vízhőfok, üzemanyagszint-et megtartotta, majd újrainicializált az óra, és az volt a 0 pont aminél előzőleg kiakadt. Más vélemények szerint ECU lesz.
Képet csatoltam erről a jelenségről. A produkált hibáról pedig egy telefonos video az alábbi linken: https://www.dropbox.com/s/2cpthnmur92yaf7/MOV_1282.mp4?dl=0
Ráadásként a gyújtáskapsoló is kezd széthullani, nehezen lehet elfordítani a kulcsot (tippeltem hogy akár itt is lehet a hiba, mivel leállítás után ha olyan pozícióban van a kulcs akkor nem sípol hogy benne maradt). Gyújtáskapcsoló cserénél kulcsokat is kell az immo miatt cserélni (vagy a kulcsbetétet ha átrakom az elég lehet), és ezt tanítani is kell az autónak?


Nagyon hálás lennék ha valaki hozzáértő nyilatkozni tudna mihez nyúljak (magamon kívül, mert már a zippo vs benzin kombón gondolkodom).

No! Csak szíjjá" el egy blázt, mielőtt gyújtani akarsz, majd izibe cseréld ki a gyújtáskapcsolót. A széthullás ellen csak ez segít, és szerintem ott lesz a kontaktus hiba.

Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

LSV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
  • Autó: Corolla VVT-i 1.4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29571 Dátum: 2019.07.16 21:11:33 »
No! Csak szíjjá" el egy blázt, mielőtt gyújtani akarsz, majd izibe cseréld ki a gyújtáskapcsolót. A széthullás ellen csak ez segít, és szerintem ott lesz a kontaktus hiba.
Köszönöm! Ez vonzza magával a programozást is vagy áthekkelhetők csak a mechanikus alkatrészek? Robbantott rajz esetleg fellelhető a gyújtáskapcsoló cseréhez (szétszedéshez hozzáférhetőséghez)?
Amúgy érdekes, de a rádió sosem megy el, csak az óracsoport, illetve egy pillanatra mintha minden elmenne, ránt egyet a motor is, de az csak kuplungoláskor észrevehető. A rádióhoz pedig kell a gyújtás a gyújtáskapcsolón keresztül.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5385
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29572 Dátum: 2019.07.18 08:43:43 »
Köszönöm! Ez vonzza magával a programozást is vagy áthekkelhetők csak a mechanikus alkatrészek? Robbantott rajz esetleg fellelhető a gyújtáskapcsoló cseréhez (szétszedéshez hozzáférhetőséghez)?
Amúgy érdekes, de a rádió sosem megy el, csak az óracsoport, illetve egy pillanatra mintha minden elmenne, ránt egyet a motor is, de az csak kuplungoláskor észrevehető. A rádióhoz pedig kell a gyújtás a gyújtáskapcsolón keresztül.

Magam részéről nem javaslom, hogy gépjármű villamossági képzettség és gyakorlat nélkül tenmagad cseréld ki a kapcsolót, de ha van ismeret és gyakorlat akkor nem akadály. Nem hezitálnék, mert esetleg tüzet előzhetsz meg a cserével.
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

LSV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
  • Autó: Corolla VVT-i 1.4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29573 Dátum: 2019.07.18 08:54:01 »
Magam részéről nem javaslom, hogy gépjármű villamossági képzettség és gyakorlat nélkül tenmagad cseréld ki a kapcsolót, de ha van ismeret és gyakorlat akkor nem akadály. Nem hezitálnék, mert esetleg tüzet előzhetsz meg a cserével.
Villamossági képzettségem van más területről. Amit tudtam leellenőriztem, ezután vittem autóvillamossági szerelőhöz az autót de bevizsgálási díjért cserébe még annyit sem tudott megállapítani mint én...
Elkerülném a költségbe verésem a próbálkozásokkal.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5385
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29574 Dátum: 2019.07.18 09:45:17 »
Villamossági képzettségem van más területről. Amit tudtam leellenőriztem, ezután vittem autóvillamossági szerelőhöz az autót de bevizsgálási díjért cserébe még annyit sem tudott megállapítani mint én...
Elkerülném a költségbe verésem a próbálkozásokkal.



Ebben a hsz.-ben van egy link amiről letöltheted a téged érdeklő adathalmazt.
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

LSV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
  • Autó: Corolla VVT-i 1.4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29575 Dátum: 2019.07.23 11:43:37 »


Ebben a hsz.-ben van egy link amiről letöltheted a téged érdeklő adathalmazt.

Ezek alapján szétkaptam a belsejét, lekövettem a vezetékeket, átmértem persze álló helyben nem jelentkezik a hiba, így bekötöttem egy további testelést, és lőn világosság, a probléma megoldódott  :clap:
Köszönöm szépen!

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5385
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29576 Dátum: 2019.07.23 12:32:29 »
Ezek alapján szétkaptam a belsejét, lekövettem a vezetékeket, átmértem persze álló helyben nem jelentkezik a hiba, így bekötöttem egy további testelést, és lőn világosság, a probléma megoldódott  :clap:
Köszönöm szépen!


Nincs mit!
No látod, hogy nem kő felgyújtani a 200..? Corolládat!
A mechanikai elhasználódás tüneteit mutató gyújtáskapcsoló betétet cseréled majd?
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

LSV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
  • Autó: Corolla VVT-i 1.4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29577 Dátum: 2019.07.23 12:47:57 »
Ki kéne cserélni, de akkor az ajtó zárat is cserélni kell. Bontósnál meg nem találtam 3 kulcsos zárat (enyémhez megvan mind a 2+szerviz kulcs).

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5385
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29578 Dátum: 2019.07.23 13:37:16 »
Ki kéne cserélni, de akkor az ajtó zárat is cserélni kell. Bontósnál meg nem találtam 3 kulcsos zárat (enyémhez megvan mind a 2+szerviz kulcs).

Mennyi üdős a vasparipa?
   
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

LSV

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
  • Autó: Corolla VVT-i 1.4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29579 Dátum: 2019.07.23 13:57:49 »
Mennyi üdős a vasparipa?
   
17 éves... :)