Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5811145 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29550 Dátum: 2019.06.20 09:41:16 »
De mennyi idő/km alatt 1 liter?

Hát 1000km :) Az olajfogyit 1000km-re szoktuk megadni.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29551 Dátum: 2019.06.20 09:56:59 »
Egyébként én most gyűrűztem meg, 161e km, már 1 liter körüli olajfogyi..
Kopás nem sok volt a motorban, mondhatni minimális.
Szigorúan maga a gyűrűzés anyagköltsége 42762 ft volt. Gyűrűkészlet (Mahle), felső tömítéskészlet(Reinz), hengerfejcsavarok(Elring) Ezen kívül motorolaj 7100ft, fagyálló 3 l 2973 ft (tömény), olaj és levegőszűrő 2260 ft, de ez utóbbiak ugye gyűrűzés nélkül is kellettek volna.
Még majd egy rendkívüli olajcserét megejtek párszáz km után, ez újabb kb 8e ft lesz.
Ha tényleg elég ennyi, akkor nem kérdés, megéri.
Mások miért nem ússzák meg egy gyűrűzéssel csak?  :hmmmm:

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29552 Dátum: 2019.06.20 10:22:58 »
Egyébként én most gyűrűztem meg, 161e km, már 1 liter körüli olajfogyi..
Kopás nem sok volt a motorban, mondhatni minimális.

Szépen lassan nekem is emelkedik az olajfogyasztás, de közel sincs olyan drasztikus szinten, mint a tiéd volt.
Csak a "megbontás", ellenőrzés milyen költségekkel jár?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29553 Dátum: 2019.06.20 13:46:50 »
Ha tényleg elég ennyi, akkor nem kérdés, megéri.
Mások miért nem ússzák meg egy gyűrűzéssel csak?  :hmmmm:
A munkadíj nincs ott, az a vaskos tétel általában. Ha van plusz gépmunka szükséglet, akkor az is rendesen meg tudja dobni.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29554 Dátum: 2019.06.20 20:07:17 »
Ha tényleg elég ennyi, akkor nem kérdés, megéri.
Mások miért nem ússzák meg egy gyűrűzéssel csak?  :hmmmm:

Mire gondolsz? Ez azért egy low-cost javítás volt szándékosan, a hengerfejet nem vittem el sehova külön, mert körülményes és időigényes lett volna. De a szelepszárszimmeringeket kicseréltem azért, meg amennyire tudtam megpucolgattam. Abból indultam ki, hogy a motor jó volt, jól ment, jól fogyasztott, nem kopogott, így nem bántottam, csak amit muszáj volt. Még akartam egy nyomásveszteségmérést a szétszedés előtt, a hengerfej miatt, de végül nem jött össze. Akkor tutira tudtam volna, h jó. Más ugye szétszedeti, síkolják stb..

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29555 Dátum: 2019.06.20 20:09:51 »
Szépen lassan nekem is emelkedik az olajfogyasztás, de közel sincs olyan drasztikus szinten, mint a tiéd volt.
Csak a "megbontás", ellenőrzés milyen költségekkel jár?

Mire gondolsz?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29556 Dátum: 2019.06.20 22:06:25 »
Mire gondolsz?
Szerintem arra, hogy lebontani felülről és megvizsgálni. Bár onnantól már közel filléres költség betenni a gyűrűket.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29557 Dátum: 2019.06.21 05:33:33 »
Szerintem arra, hogy lebontani felülről és megvizsgálni. Bár onnantól már közel filléres költség betenni a gyűrűket.

Hát igen.. A java munka a hengerfej lebontása. Az olajteknő leszedése és a dugók kifűzése már gyerekjáték.. :)

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29558 Dátum: 2019.06.21 09:15:08 »
Szerintem arra, hogy lebontani felülről és megvizsgálni. Bár onnantól már közel filléres költség betenni a gyűrűket.

Így van, pontosan erre.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29559 Dátum: 2019.06.22 10:27:26 »
Találtam egy olaj-tesztelő oldalt a youtoube-on:

videos?pbjreload=10

Táblázatba is foglalta:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0

Esetünkben, az olaj kokszosodás szempontjából az égetéses teszt a lényeg. Sajnos nem mindegyik olajról van ilyen tesztje. Én addig bogarásztam, hogy úgy tűnik, ez az olaj lenne a nyerő, árat is figyelembe véve  :hmmmm:



Adatlap:

http://www4.total.fr/AMO/Middle-East/PDS/Auto/Total/QUARTZ-9000-FUTURE-NFC-5W-30.pdf 

Árak:

https://www.arukereso.hu/motorolaj-c3678/total/quartz-9000-future-nfc-5w-30-5l-p328054191/ 

Itt nálunk sajnos nem árulják ezt, hanem csak a "sima" quartz future-t, ami nem "NFC". Namost lehet h ez is ugyanezt tudja kokszosodásilag, de egyáltalán nem biztos..
Ez az olaj mechanikailag is jól teljesít az értékei alapján.
Amit én most beleraktam, total ineo ecs, sajnos eléggé sötédedik a teszten..  Vannak még a Mannol olajok, azok is egész jól szerepelnek, az egyik favoritom:



Itt nem ír pontszámot, de nem sötétedik ez sem nagyon. Ezt az olajat már használtam, és egyből felfűnt h könnyedebben jár vele a motor, jobban fogyaszt. Mechanikai teszten gyengébb pontszámokat kapott, de még így is jó.
A Mannol Hyundai-Kia olaja kiemelkedően teljesít mechanikai teszten, de nincs égetéses tesztje  :hmmmm:
Van Toyota olajuk is, de arról semmilyen teszt nincs itt. De majd szétnézek a neten
« Utoljára szerkesztve: 2019.06.22 10:40:44 írta Kisfiatal »

Arató Dániel

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29560 Dátum: 2019.06.30 17:35:27 »
Sziasztok! A családban 2 corolla 1.4 van, mindkettő 2003-as. A régi kb 6 literes fogyasztással megy, de az családtag 7,2-7,5-t produkál. Van-e ötletetek, vagy tudtok e megbízható toyotás szerelőt? Köszi a segítséget.!


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29561 Dátum: 2019.06.30 19:52:32 »
Sziasztok! A családban 2 corolla 1.4 van, mindkettő 2003-as. A régi kb 6 literes fogyasztással megy, de az családtag 7,2-7,5-t produkál. Van-e ötletetek, vagy tudtok e megbízható toyotás szerelőt? Köszi a segítséget.!


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Szia!

Biztos, hogy rögtön szerelő kell?

A két autó ugyanolyan lehet, de hiba nélkül is lehet magasabb fogyasztás, például:
-Használati mód (város, országút)
-Vezetési stílus
-Gumik fajtája, abroncsok nyomása, stb.

Persze műszaki hibák is lehetnek, pl. fékhiba. Nekem széthullott fékbetét okozott fogyasztásemelkedést, kerékcsere alkalmával vettem észre, amúgy nem nagyon volt ráutaló jel.
Ezután jönne a motorolaj, aztán az egyre komolyabb hibalehetőségek (légszűrő, gyújtás, keverékképzés, esetleg váltó).

Valószínű, hogy ezeket tudtad eddig is. Az ingyen, vagy otthon olcsón javítható okok biztos kiesnek, komoly technikai gond van? Már egy jobban eltömődött légszűrő is tud meglepetést okozni.

Arató Dániel

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29562 Dátum: 2019.06.30 21:00:42 »
Szia!

Biztos, hogy rögtön szerelő kell?

A két autó ugyanolyan lehet, de hiba nélkül is lehet magasabb fogyasztás, például:
-Használati mód (város, országút)
-Vezetési stílus
-Gumik fajtája, abroncsok nyomása, stb.

Persze műszaki hibák is lehetnek, pl. fékhiba. Nekem széthullott fékbetét okozott fogyasztásemelkedést, kerékcsere alkalmával vettem észre, amúgy nem nagyon volt ráutaló jel.
Ezután jönne a motorolaj, aztán az egyre komolyabb hibalehetőségek (légszűrő, gyújtás, keverékképzés, esetleg váltó).

Valószínű, hogy ezeket tudtad eddig is. Az ingyen, vagy otthon olcsón javítható okok biztos kiesnek, komoly technikai gond van? Már egy jobban eltömődött légszűrő is tud meglepetést okozni.


Szia! Ha lábujhegyen vezetem akkor is ezt produkálja, vétel előtt volt szervízben, olajcsere 3500 km ezelőtt szűrőkkel együtt... 245e km van benne, de nincs széthajtva... ha esetleg tudsz egy jó szakit Pest megyében - az sem baj ha a budai oldalon - megpróbálnám hátha van ideje rá. Gondoltam márkaszervízre is... Barátom említette még az egr-t (talán így hívják) is.
Ötletem sincs...
Guminyomás rendben....
Köszi a segítséget


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

jozsojo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29563 Dátum: 2019.06.30 22:28:20 »
Üdv tagok! Volna egy 2003 1,6 vvti corolla verso m. Hibajelenség jött elő ősszel.. Pontosabban ha normál tempoba autózok, nem húzatom ki 4000 fölé a kocsit akkor semmi gond.. De ha mondjuk intenzíven kihuzatom, es felkapcsolok  Pár száz méter után elkezd rángatni az autó, mintha nem kapna benzint...padlózom megy.. Félgáznál tortyog.. Rángat.. Aztán elmúlik.. Nem mindig jön elő a hiba.. Nem gyujtáskimaradása van mert az más.. Vvti szelep is új. Okoskerék nem hiszem.. Benzin szivatyút cseréltem szűrővel. Hiba fentmaradt. Volt mikor autopalyan 130 felett csinalta.. Hibakód erre utaló nincs... Csak szokásos P0420 de ha kiütöm akkor is produkálja a rángatós hibát ha kihúzatom Random Szerüen.. Esetleg TPS szenzor?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29564 Dátum: 2019.07.01 07:50:37 »

Szia! Ha lábujhegyen vezetem akkor is ezt produkálja, vétel előtt volt szervízben, olajcsere 3500 km ezelőtt szűrőkkel együtt... 245e km van benne, de nincs széthajtva... ha esetleg tudsz egy jó szakit Pest megyében - az sem baj ha a budai oldalon - megpróbálnám hátha van ideje rá. Gondoltam márkaszervízre is... Barátom említette még az egr-t (talán így hívják) is.
Ötletem sincs...
Guminyomás rendben....
Köszi a segítséget


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Szia!

Sajnos nem tudok szerelő ajánlásban segíteni, a többiek biztosan fognak. Szerintem a hiba behatárolásában a szerelő is kb. ezeket fogja megnézni, esetleg megpróbál kiolvasni hibakódot,  de túl sok időt nem fog rászánni, vagy bejön, vagy nem :(
A feljebb említetteken kívül még (légszűrő, gyújtógyertyák, motorolaj, váltó....) lehet gond termosztáttal, lamdaszondával. Én az olcsóbbtól szoktam a drágábbak felé haladni. Enyémben nincs EGR, meg pár cucc, ami a tiédben igen, azokról nem tudok mit mondani. Egy korrekt hibakód kiolvasás is jó lenne persze, hátha.
Van, hogy kicsit meg kell hajtani, ha sok "papás" vezetéstől ellustult az autó, sokszor ez a kitisztítás is "csodákra képes".