Tegnap volt alkalmam kipróbálni az új Corolla TS-t az erősebbik 2.0-ás hibriddel.
A bemutatóteremben is állt egy példány, megnézegettük, kinyitogattuk, beleültünk. S bár papíron, centire majdnem Avensis T27 méret, azért jóval szűkösebbnek tűnik. Pl.: mind előre, mind hátra beüléskor koccant a fejem az ajtónyilás felső ívébe... (tudom, merevség, fejlesztések) A hátsó ablakok ezen is egyre kisebbek, a 3. oldalablak szinte dísz ( tudom, merevség, fejlesztések). A kiállított autónak még az is jót tett, hogy a felső kárpitok világosok voltak. Amennyiben már benne ülsz, rendben van, bár kicsit passzentos minden. T25-ből a T27-be átülve furcsa volt, hogy a szélvédő teteje, tető eleje közelebb van jócskán... nah ebben még inkább, szinte a számban éreztem a napellenzőt.
A próbakörről: a 2.0 nagyon erős. 180 LE-nek írják, és kb megy is úgy. Még "eco" módban is egy padlózásra azonnal kapcsolja a benzinmotort, 4000-es fordulat.... 20-80 sprint egy szemvillanás (pl.: forgalomba való besorolás) a hangja nem bántó (bár hosszabb távon lehet még ez is bégetésnek számít, unalmas, irritáló lehet, nem tudom nem vagyok hibrides
) Sport módban, pedig igen finoman kell bánni a gázpedállal, mert ott minden rezdülésre azonnal vehemens gyorsítással reagál. A tesztautóban annyi km volt amennyi.... 7,1-es átlagfogyasztást írt a BC, mire 11-12 km után visszavittük 6,9-re lement. (Nem gyilkoltam, közben beszélgettünk... pl.: az 1.2 turbo alapmotorról is)
Gyermekem hátul ült, neki nem tetszett annyira, mondván:
- sötét bunker hátul...
- néha suhan, néha meg hangos
Mindenesetre el tudnám képzelni a jövőben... kár hogy a tér és a térérzet olyan amilyen, persze azért még bőven élhető!!!