Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5809356 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Pangu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29460 Dátum: 2019.01.20 13:29:02 »
Na, itt valami bibi lesz. Az egyes generációk így néztek ki akkoriban: E10 -97, E11 1997-2001 E12 2001-2007, E 15 2007-
Az E10 volt a legmegbízhatóbb, illetve az E11 amíg nem jöttek a VVTi motorok (2000 végeCsakhogy. Ezek is már 20 év körül, vagy afölött járnak, és azért statisztikailag még egy új Fiat is megbízhatóbb, mint egy 25 éves Toyota. Az, hogy egy tizenéves autó eszi az olajat, az már akármitől lehet, nem érdemes az okokat kutatni, a ténnyel kell kezdeni valamit. Magyarul állapotot veszünk.
Konklúzió: ne szűkítsd le túlságosan a választékot, csak azt döntsd el,
- melyek azok a paraméterek, amiket biztosan elvársz a leendő autódtól, és nem engedsz belőle, mert utólag már hiába sírsz;
- mennyi pénzt szánsz rá (ebből gondolatban vonj le 200.000-t, ennyit fizethetsz ki vételárként), viszont az mindig bizonytalan, mennyit lehet alkudni, de lehet;
és ezt írd be a keresőbe!

Eredetileg E10est kezdtem el nézegetni, aztán olvastam ezt.

https://www.google.com/amp/s/totalcar.hu/magazin/technika/2017/11/21/ime_a_legmegbizhatobb_motorok_hasznalt_autokban/amp

Ez kicsit szűkítette a dolgot számomra, 2017-es cikk, ami nem mondható réginek és a többi helyen olvasott infókkal is egyezik. E12-ről valami extra tudnivaló? Gyakori hibák, jó vagy rossz tapasztalatok? Nem zártam ki az E10/E11-et sem, de az E12 újabb és az csak előny és még a keretembe is kényelmesen belefér.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29461 Dátum: 2019.01.20 13:46:02 »
E12-ről valami extra tudnivaló? Gyakori hibák, jó vagy rossz tapasztalatok? Nem zártam ki az E10/E11-et sem, de az E12 újabb és az csak előny és még a keretembe is kényelmesen belefér.
2006 és utáni gyártás már mentes az olajevés típushibától. Vagy ha korábbi, de már rendbe rakták, illetve van a zsebben 250-300e erre.
Egyébként az E12 egy megbízható, probléma mentes autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29462 Dátum: 2019.01.20 14:16:52 »
2006 és utáni gyártás már mentes az olajevés típushibától. Vagy ha korábbi, de már rendbe rakták, illetve van a zsebben 250-300e erre.
Egyébként az E12 egy megbízható, probléma mentes autó.
Nekem erről annyi a kérdésem, hogy ez a 2006 utáni olajevés gyári javítása igaz az 1.8 Corolla Versokra is?

TtkRN2...


AndreasH

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29463 Dátum: 2019.01.20 15:24:14 »


...
E12-ről valami extra tudnivaló? Gyakori hibák, jó vagy rossz tapasztalatok?
...

Nálam két éve van, nagyon szeretem.
2006-os, 1,6VVTI...
Spritmonitor-on meg tudsz nézni róla minden kiadást, fogyasztással együtt.
Igyekszem naprakészen tartani, bár az utóbbi 3-4 tankolás hiányzik:
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/946170.html
Andreas

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 900
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29464 Dátum: 2019.01.20 16:14:21 »
Kollégának 2004-es 1,8-as COV-ja még ette az olajat, a mienk 2005 májusi átvétellel, már nem. Lényegében 2016-ig nem ette az olajat.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9380
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29465 Dátum: 2019.01.20 18:31:26 »
Nekem erről annyi a kérdésem, hogy ez a 2006 utáni olajevés gyári javítása igaz az 1.8 Corolla Versokra is?

TtkRN2...
Tudtommal igen.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29466 Dátum: 2019.01.20 19:05:53 »
Köszönöm szépen, ez nagyon hasznos információ :flowers:
Igyekszem így keresni majd :yes:

TtkRN2...


MyToyo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29467 Dátum: 2019.01.21 08:57:47 »
Sziasztok Corollások!

Kérdezném, mert nem rég vagyok itt, hogy 2006 1.4 benzin hatcb.terra beltéri világításom
az ajtó nyitásra nem kapcsol be, de kézzel a jobb és a bal oldalt is tudom kapcsolni,
az ajtónyitás visszajelzés rendben van. Mi lehet a gond, hol nem érzékeli az ajtó nyitást?
Köszönöm a gyors válaszokat, akár egy elektromos kapcs.rajz is érdekelne.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29468 Dátum: 2019.01.21 10:40:39 »
Szia!
Lehet, hogy elsőre nem jól értelek, és így arra gondolok, hogy ha a műszerfali visszajelző szerint rendben vannak az ajtóknál levő kapcsolók, akkor a belső lámpatestben levő  választókapcsolónál keresném a hiba okát. Nálam ez háromállású (mindig világít/ajtónyitásra világít/kikapcsol), gondolom, hogy Corolláknál is hasonló lehet.
Lehet egyszerű kontakthiba is annál az állásnál.

TtkRN2...


AndreasH

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29469 Dátum: 2019.01.21 10:45:57 »
Nálam is a leírt módon háromállású a mennyezeti valasztókapcsoló.
Kontakthiba volt a bal hátsó ajtó nyitáskapcsolójánál (kis fekete gumiharang fedi, az ajtó becsukása szakítja meg az áramkört) de nem a kapcsolóval volt gond, hanem az előző tulajnál valamikor elveszthették az eredeti horganyzott csavart, és egy festettel pótolták, ami nem mindig kötötte testre a kapcsoló házát.
Horganyzott csavarra cserélve megoldódott. ;-)

https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/946170.html
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.21 10:48:40 írta AndreasH »
Andreas

hzs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29470 Dátum: 2019.02.06 12:34:06 »
Sziasztok!

Új user vagyok a fórumon, üdv mindenkinek.

Bontott manuális 5.seb.váltót keresek, amennyiben valaki eladna az alábbi autóhoz valót
vagy megbízható bontót tud ajánlani, megköszönném.

Corolla - Wagon 1.4 VVTI (4ZZ-E) 2006

koveradam83

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29471 Dátum: 2019.02.25 10:08:11 »
Sziasztok,

Kérdésem a következő lenne. Adott egy 2000-es évjáratú E11-es Corolla, melyet szeretnék ültetni és keményíteni :clap:
Milyen mértékű ültetése van esetleg az itt lévőknek? Ha esetleg képet is kaphatnék az még szuperebb lenne  :yes:
30/30 cm az használható még? Vagy esetleg mehet méllyebre is
Előre is köszönöm
Ja a piskóta lámpás compactról lenne szó

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29472 Dátum: 2019.03.02 08:46:55 »
Sziasztok, úgy néz ki megint veszek egy Toyotát, most egy E11-es Corollát. A kollégámtól veszem, '98-as 1,3-as, szervón kívül full fapad. Mondta nekem, hogy valszeg az akksija gyengélkedik, mert 1 hét állás után már nehezebben indul. Most néztem az alkatrészes oldalakon, hogy 60 Ah-s akksi való bele. Tényleg kell bele ilyen erős akksi, amikor erős túlzással csak az önindító használ benne áramot? A sokkal jobban elektronizált Honda CR-V I-esembe simán elég volt a 45 Ah-s.

A kocsiban garantáltan 155 ezer van, viszont gondolom a vezérműszíj nem mostanság volt benne cserélve (asszem 105-nél kell ezekben). Toyotánál is van a szíjnak egy 8-10 éves élettartama a km-től függetlenül?

Köszönöm a választ!

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29473 Dátum: 2019.03.02 17:24:49 »
Most néztem az alkatrészes oldalakon, hogy 60 Ah-s akksi való bele. Tényleg kell bele ilyen erős akksi, amikor erős túlzással csak az önindító használ benne áramot? A sokkal jobban elektronizált Honda CR-V I-esembe simán elég volt a 45 Ah-s.

Toyotánál is van a szíjnak egy 8-10 éves élettartama a km-től függetlenül?
Nem kell 60Ah akksi.
45-50Ah is elég. A lényeg, hogy biztonságosan lehessen rögzíteni és jó helyen legyenek a saruk. :)

Az enyémbe pl. japán méretszabványú akku kell, ez kb. 7 ezerrel volt drágább, mint ugyanannak a gyártónak, az ugyanakkora, de európai akksija. A különbség kb. 1 vagy 2.5cm magasságban. Valaki berak egy lécet a lefogatás alá (nekem is úgy volt, amikor vettem, de legalább új akkuval). Az akku cserénél, már nem kókányoltam.
E11-nél már szerintem nem japán akku kell, de azért érdemes ellenőrizni a magasságát, szélességét, a hossza az változhat a kapacitás függvényében.

Igen , érdemes 8-10 év után cserélni a vezérműszíjat, akkor is, ha kevés a km benne... van rá gyári előírás.
Ha 4A-FE vagy 4E-FE, a motor, akkor nem fog összeakadni a szelep a dugattyúval. Inkább a közlekedés közben hirtelen, váratlanul megszűnő motor erő lehet probléma.

baytib

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29474 Dátum: 2019.03.05 13:51:59 »
Sziasztok!
Szerintetek normális, ha a generátor kb 15-20 perc alatt úgy felforrósodik, hogy alig lehet megfogni? Korábban sosem tapogattam, szóval nem tudom, hogy ez egy meghibásodás, vagy a corollánál ez normális. A generátor feszültsége úgy tűnik rendben van (14.4V). Az áramerősség is normálisnak tűnik: átlagos használatnál kb 20-30 ampert mértem (lakatfogóval). Teljes terhelésnél (minden bekapcsolva: lámpa, klíma, ablakfűtés... stb) 60 amper. Lehetséges, hogy nem belülről melegszik, hanem a motorblokk hőjét veszi át?
Válaszokat előre is köszönöm!