Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5856392 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29445 Dátum: 2019.01.11 10:05:40 »
De nagyban függ attól melyik csapágyat vagy csapágyakat kell cserélni.
Mindkettőt szokták cserélni, ha már hozzá kell nyúlni. A 90k-s ár akkor van, ha a váltót nem kell leemelni és a váltó alján lévő deklin át leszedhető a csapágy. ;)
Ha a váltót le kell emelni, az plusz 4-6 óra, emiatt a magasabb ár. ;)
Ha esetemben nem kellett volna leemelni, akkor mínusz 4 munkaóra(akkor még alacsonyabb volt mint most), meg mínusz 17k pasztázás lett volna, tehát ~80k körül megúsztam volna még márkaszervizes árakon is.

Szagab10

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29446 Dátum: 2019.01.18 18:47:20 »
Sziasztok. Most regeltem. Nem tudom hogy kell új tèmát indítani ezèrt ide írom.
Van egy 2001-es benzines 97le Corolla Harmonym.
Olvastam hogy ezeknek nagy olajfogyasztásuo van/volt.
Mit takar ez pontosan? Eddig mióta nálam van 5000km alatt kb 1liter/1000volt az olajfogyás.
3 hete kapott szelepfedèltömítèst meg 4 új gyertyát.
Mentem vele 700kmet ès kb 1,5 litert megevett. Azóta 350km en durván fèl litert. Ez azèrt elèggè abnormális nem?
Rosszul lett volna összerakva, vagy ezek ilyenek? Mert számomra ez már a vállalhatatlan kategória. Autó alatt olajfolt sosincs. Szelepszárszimmering csere ? Akinek van tapasztalata írjon.
Köszi :)

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29447 Dátum: 2019.01.18 19:08:04 »
Olajfogyasztás típushiba! A tied már elég sokat fogyaszt. A fél fórum erről szól. Olvass vissza!
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Szagab10

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29448 Dátum: 2019.01.18 20:10:32 »
Köszi a semmit. Nyilván van időm visszakeresni azèrt tettem fel a kèrdèst mert egyszerűbb az utolsó kommentet olvasgatni mint keresgetni. Ha válaszolni nem tudsz, inkább ne is szólj hozzá köszi.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29449 Dátum: 2019.01.18 23:42:29 »
Köszi a semmit. Nyilván van időm visszakeresni azèrt tettem fel a kèrdèst mert egyszerűbb az utolsó kommentet olvasgatni mint keresgetni. Ha válaszolni nem tudsz, inkább ne is szólj hozzá köszi.
Köszi a másikat megillető tiszteletet. Ez egy fórum, a márka kedvelői szoktak dumálni. Ritkán történik ilyen, hogy egy ifjú bika bejön és ráborítja az asztalt valakire aki útba igazította.
Ha szükséged van információra, akkor ingyenesen hozzájuthatsz, csak vissza kell lapozni és olvasni. Ha nincs időd, akkor elfáradsz egy szervízbe ahol pénzért segítenek. Ha visszaolvasni nem akarsz, akkor szívesen megírják többen is, hogy visszalapozva és az idődet rászánva mit találnál. Mivel ennek a tudásnak a megszerzése nekünk is időnkbe került, legyen mondjuk egy szerény 15.000ft/órás óradíj és mondjuk 3 óra. Kiállítsuk a díjbekérőt és csengetsz a rádszánt időért? Vagy befizetsz egy szervízbe? Vagy visszaolvasol ingyen?

Szagab10

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29450 Dátum: 2019.01.19 08:15:33 »
 Ez jo eddig 2/0  meg en vagyok a hibas mert szolni mertem a potyakorert. Magyar mentalitas mi mast vartam.papa

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29451 Dátum: 2019.01.19 08:31:59 »
Köszi a semmit. Nyilván van időm visszakeresni azèrt tettem fel a kèrdèst mert egyszerűbb az utolsó kommentet olvasgatni mint keresgetni. Ha válaszolni nem tudsz, inkább ne is szólj hozzá köszi.

Szia!
Nekem volt időm visszakeresni... :whistling:
Innen kezdve találod az én autóm olajfogyasztós problémájának megoldását:
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=95.msg592579#msg592579
De nem csak nekem volt ilyen problémám...ezért írtam, hogy vissza kell olvasni... szerintem ÉRDEMES. :yes:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29452 Dátum: 2019.01.19 09:47:49 »
Köszi a másikat megillető tiszteletet. Ez egy fórum, a márka kedvelői szoktak dumálni. Ritkán történik ilyen, hogy egy ifjú bika bejön és ráborítja az asztalt valakire aki útba igazította.
Ha szükséged van információra, akkor ingyenesen hozzájuthatsz, csak vissza kell lapozni és olvasni. Ha nincs időd, akkor elfáradsz egy szervízbe ahol pénzért segítenek. Ha visszaolvasni nem akarsz, akkor szívesen megírják többen is, hogy visszalapozva és az idődet rászánva mit találnál. Mivel ennek a tudásnak a megszerzése nekünk is időnkbe került, legyen mondjuk egy szerény 15.000ft/órás óradíj és mondjuk 3 óra. Kiállítsuk a díjbekérőt és csengetsz a rádszánt időért? Vagy befizetsz egy szervízbe? Vagy visszaolvasol ingyen?

 :clap: :clap: :clap: :clap:
Azért még elfért volna a szerény WAZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZE is! :yes: :yes:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29453 Dátum: 2019.01.19 10:34:05 »
Ez jo eddig 2/0  meg en vagyok a hibas mert szolni mertem a potyakorert. Magyar mentalitas mi mast vartam.papa
Szép indítás  :eek:  :nono:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29454 Dátum: 2019.01.19 12:17:59 »
Köszi a semmit. Nyilván van időm visszakeresni azèrt tettem fel a kèrdèst mert egyszerűbb az utolsó kommentet olvasgatni mint keresgetni. Ha válaszolni nem tudsz, inkább ne is szólj hozzá köszi.
Figyelj,
1. ha ritka, vagy egyszeri probléma lenne, teljesen igazad lenne, mert ennek a fórummotornak a keresője valóban nem túl felhasználóbarát, és nem egyszerű feladat többszáz oldalt visszaolvasgatni emiatt - bár megjegyzem, anno még az indexes Toyota-fórumhoz csatlakoztam, akkor 17.000 hozzászólásnál jártak, és egy hetembe telt, de elolvastam mind a tizenhétezret... De az olajevés tényleg gyakori hiba, mondhatni a korai VVTi motorok típushibája, nem kell napokat olvasgatni ahhoz, hogy kiokosodj.

2. Az a mentalitás, amit kiemeltem vastag betűvel, az nem túl szimpatikus. Pláne újoncként.
A generációm még úgy szocializálódott, - pedig az még az átkosban volt - hogyha egy új helyre kerülsz, ott neked kell alkalmazkodnod az ottani szabályokhoz-szokásokhoz, és ha ez esetleg nem lenne egyértelmű, akkor kérdezel. De itt az, ha regisztrálás után kellő figyelemmel végignézted a teljes fórumot, az Általános fórumrészben legfelül rátalálhattál az "Új fórumozóknak", valamint a "Toyota Klub etikai és moderátori szabályzata" topikra, ahol taglalva vannak a fórumozás szabályai.
NB. Akárhol csatlakozol egy netes fórumhoz, az a szokásos menetrend, hogy megkeresed a fórum szabályait, 10 esetben 9-szer ott lesz, hogy ne nyitogass fölöslegesen új topikot, mielőtt kérdezel, olvass, hátha nem egyedi az eseted, és ott van rá a válasz. Ellenben ha rögtön kioktatással kezded, elküldenek a búsba.

3. Ez a fórum nem a sárga angyal keresztezve a Máltai Szeretetszolgálattal, ide kedvtelésből írogatnak emberek a szabadidejükben. Ha tudunk, segítünk, ha nem tudunk nem. Elvárható a kellő tisztelet a másik iránt, és ha neadjisten úgy érzed, méltánytalanul jártunk el veled, akkor ha ezt kellő kulturáltsággal teszed szóvá, biztosan magunkba fogunk nézni, és elnézést kérünk, de ha pont azt a témád feszegeted, amit előtted már 600-an, ráadásul kijelented, hogy nem vagy hajlandó visszaolvasni, mert könnyebb kérdezni, akkor mit vársz? Igen, könnyebb kérdezni, mint ahogy könnyebb lenne a buszsávban is közlekedni, meg sokszor könnyebb lenne egyirányú utcában szembe, hogy kikerüld a dugót, meg könnyebb nem adót fizetni, folytatható a sor. De még egyszer mondom, ha úgy érzed, ágyúval lőttünk verébre, és ezt udvariasan szóvá teszed, senki nem harapja le a fejedet.

Egyébként jól sejted, ez a mértékű olajevés túl van a normális kategórián. Általában az autógyártók valahol 7-8 deci/1000 km körül szokták meghúzni a határt, amíg normálisnak tekintik az olajfogyasztást, és önvédelemből ez is egy erősen felülbecsült szám, a tiéd pedig ezt is bőven übereli.
« Utoljára szerkesztve: 2019.01.19 12:32:17 írta music »
music     

Pangu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29455 Dátum: 2019.01.19 22:21:53 »
Sziasztok! Ide lettem irányítva az általános részről, véleményekre lennék kíváncsi :)

Új autó vásárlása előtt vagyok és érdeklődni szeretnék néhány dologról. Több forrás vezetett a Toyota márkához szóval megkérdezem a tulajokat, akik látják és használják.

Amire használni akarom az kezdő családi autó, jön az első gyerek nem sokára, ha minden jól megy. Második célja és ez a fő pedig vezetés oktatás. Botváltósnak kell lennie, minimum 5 személyes és 5 ajtós és a legfontosabb anyagi okok miatt használtan venném.

Melyik corolla generációt ajánlanátok megbízhatóság szempontjából? Szeretném ha nem lenne a kasznival probléma, mert utcán fogom tárolni és ne falja fel a rozsda két év alatt. Melyik generáció a legkevésbé problémás? Azt olvastam 1995-2008 a legendásan jó.

Plusz info: 2 gyerek amit tervezünk, de remélhetőleg addig lesz második autó ami nagyobb családnak is jó. Egyelőre egy gyerek es egy bőrönd kb az igény, hogy lejussunk a Balatonhoz vele nyáron néha. Az oktatás a fő cél. Főleg városban lesz használva, de néha néha azért pályára is kimegyünk majd tanulókkal is és családdal. A keret jelenleg 1 millió, de ha csak drágábban találok olyat ami tutira tuti, akkor megoldom valahogy azt is. Időben a cél az lenne hogy kifulladásig maradjon ami minél tovább tartson. 5-10 év minimum jó lenne, de minél több, annál jobb.

Köszönöm a válaszokat előre is!

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29456 Dátum: 2019.01.20 10:32:13 »
<OFF>
Az ilyen gyökereknek miért válaszoltok egyáltalán? Aki azt hiszi, hogy a fórum egy szolgáltatás, ami jár neki, na annak pont nem jár semmi...

Menjen be egy szerelőhöz, lehúzza sok százezerre majd, azt vagy jó lesz, vagy nem... Majd átgondolja mi éri meg a befektetett időt/energiát.

Egy PH!-s fórumban én vagyok a topicgazda, az ilyet kérdés nélkül törlöm. Majd az élet megtanítja a tiszteletre.  ;)

<ON>

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29457 Dátum: 2019.01.20 10:38:13 »
<OFF>
Az ilyen gyökereknek miért válaszoltok egyáltalán? Aki azt hiszi, hogy a fórum egy szolgáltatás, ami jár neki, na annak pont nem jár semmi...

Menjen be egy szerelőhöz, lehúzza sok százezerre majd, azt vagy jó lesz, vagy nem... Majd átgondolja mi éri meg a befektetett időt/energiát.

Egy PH!-s fórumban én vagyok a topicgazda, az ilyet kérdés nélkül törlöm. Majd az élet megtanítja a tiszteletre.  ;)

<ON>
Kapott egy fejmosást, figyelmeztetést és egy lehetőséget, hogy elölről kezdje a bemutatkozást.
Éppen jó napom volt  ;)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29458 Dátum: 2019.01.20 11:01:57 »
Kapott egy fejmosást, figyelmeztetést és egy lehetőséget, hogy elölről kezdje a bemutatkozást.
Éppen jó napom volt  ;)


Szöjnyen szigojú vagy, tuod? Masza of masza!! :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29459 Dátum: 2019.01.20 11:49:38 »
Melyik corolla generációt ajánlanátok megbízhatóság szempontjából? Szeretném ha nem lenne a kasznival probléma, mert utcán fogom tárolni és ne falja fel a rozsda két év alatt. Melyik generáció a legkevésbé problémás? Azt olvastam 1995-2008 a legendásan jó.
Na, itt valami bibi lesz. Az egyes generációk így néztek ki akkoriban: E10 -97, E11 1997-2001 E12 2001-2007, E 15 2007-
Az E10 volt a legmegbízhatóbb, illetve az E11 amíg nem jöttek a VVTi motorok (2000 vége). Csakhogy. Ezek is már 20 év körül, vagy afölött járnak, és azért statisztikailag még egy új Fiat is megbízhatóbb, mint egy 25 éves Toyota. Az, hogy egy tizenéves autó eszi az olajat, az már akármitől lehet, nem érdemes az okokat kutatni, a ténnyel kell kezdeni valamit. Magyarul állapotot veszünk.
Konklúzió: ne szűkítsd le túlságosan a választékot, csak azt döntsd el,
- melyek azok a paraméterek, amiket biztosan elvársz a leendő autódtól, és nem engedsz belőle, mert utólag már hiába sírsz;
- mennyi pénzt szánsz rá (ebből gondolatban vonj le 200.000-t, ennyit fizethetsz ki vételárként), viszont az mindig bizonytalan, mennyit lehet alkudni, de lehet;
és ezt írd be a keresőbe!
music