Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 2801224 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3496
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29370 Dátum: 2018.11.30 22:14:37 »
Szia!
Én csak a két katalizátor (hátsó 1200€, első 1300€) cseréjével próbálkoztam szép egymásutánban - talán a zajok-zörejek topikban olvastad is.
Márkaszervízben mondták, hogy 95%-os hatékonyságnál már jó eséllyel bejelez egy p0420-t. Emiatt kell először gázösszetételt nézni. Ha határértéken belül van, akkor nem kell idegeskedni. Ha viszont határértéken túl van a dolog, akkor csere. Szigorúan gyárira.

AndreasH

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
  • Autó: Corolla - E12U Hatchback 1.6 VVTI (ZZ121, 3ZZ-FE) 2006 SOL
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29371 Dátum: 2018.11.30 22:20:59 »
Márkaszervízben mondták, hogy 95%-os hatékonyságnál már jó eséllyel bejelez egy p0420-t. Emiatt kell először gázösszetételt nézni. Ha határértéken belül van, akkor nem kell idegeskedni. Ha viszont határértéken túl van a dolog, akkor csere. Szigorúan gyárira.

Hát ezt velem sajnos elfelejtették közölni a márkaszerviben, bár attól függetlenül remélhetőleg megnézték.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.30 22:23:27 írta AndreasH »
Andreas

fear001

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: Toyota Corolla 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29372 Dátum: 2018.12.01 14:22:03 »
Ha a kipuffogógáz értékei rendben vannak, akkor a katatalizátor rendben működik. A hibajelzés oka ilyenkor az, hogy kismértékben csökkent a hatásfoka. Ilyen esetekben veszel egy ilyen szondakiemelőt 10 dollárért és felteszed. Ha a katalizátort cserélni kell majd, akkor ne rémülj meg az ártól, a gyárit vedd. Az utángyártott csábító, mert olcsóbb, de jóval hamarabb megadja magát. Cataclean nekem sem vált be, de más is próbálkozott már vele sikertelenül. Itt a fórumon nem olvastam még vele elért sikert.
Amikor bármilyen hibakód van, bekapcsol a 3 piktogram a műszerfalon és letilt minden fedélzeti elektronikát a rendszer, tehát ilyenkor se ABS se VSC se kipörgésgátló nincs. A világító ikonok arra figyelmeztetnek, hogy menj el kiolvastatni és megcsináltatni a hibát.
A szondakiemelőt ésszel tedd fel, nehogy törjön a lambdaszonda kerámiája. ha feltekerted, akkor akkut kösd le, ezzel a hibakód törlődik. Akkut kösd vissza és elvileg kész vagy.

Szia,

Igen, ezt már korábban is láttam, hogy másnak is ajánlottad ezt a szondakiemelőt. Az én esetemben, ha minden igaz a CO értéke már felette van a megengedettnek, igaz nem sokkal.
Viszont ahogy néztem neten az előírt normákat aszerint meg elvileg jó lenne, szóval most nem tudom, hogy ez esetben a szerelő vagy a cikk nem állít valósat.
A szondakiemelőt amit ajánlottál.. ebayen néztem, nem kevés van belőle. Legtöbb esetben ezt a méretet írják: M18x1.5
Ami nekem még kicsit zavaros, hogy azt írják, hogy csak a második szondához kell rakni. Nem az első szonda a meghatározó érték szerint? Itt arra gondolok, hogy ha már az első szonda fals jelet küld, akkor szinte értelmetlennek látom, hogy a másodikhoz kellene rakni, de nyílván én tudom akkor rosszul.
Ettől függetlenül berendelem és meglátom segít e, nagyon kiváncsi vagyok rá. Köszi a tippet!  :)

Deka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 868
  • Autó: '04 Toyota Avensis Wagon 1.8 VVTi Sol T25 '99 Toyota Yaris 1.0 VVTi Linea Sol P1
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29373 Dátum: 2018.12.01 15:26:20 »
A második szonda ellenőriz, és ha nem jó az érték, generálja a hibajelet.

Amennyiben az első szonda nem jó a keverékképzéssel is lehetnek gondok, azaz vagy túl dús vagy túl szegény keverék... ami már alapjaiban kizárja a tökéletes vagy ahhoz közeli égést, így alapból lőttek a rendes kipufogógáznak is. Ahol kipufogógáz összetételt mérnek nagy valószínűséggel a lambda értéket is látják, elég szűk tartományban megfelelő, lsd diagramm.
Nekem pl.: a gázok érték alatt voltak, mind a lambda értékem 1,015-1,018... ami szegénykeveréket jelent, de jó. Így nyugodt szívvel tettem a kiemelőt a 2. szonda elé.
'04 Avensis Wagon
'99 Yaris 

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3242
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29374 Dátum: 2018.12.01 16:26:53 »
Ajajj, mielőtt jó akarattal, de tévútra vezetitek egymást.

Az első szonda felel az égésfelügyeletért, tehát ez alapján ellenőrzi a motorvezérlő, hogy mennyire "tökéletes" volt az égés adott pillanatban. Itt szélessávú lambdaszonda van, aminek egész más a diagramja.

A hátsó szonda egy kontrollszonda, ami a katalizátor hatásfokát "méri". A linkelt ugrójelű lambdaszonda diagramja, ez csak jó/nemjó jelet tud adni.

Én egyébként tuti egy lambda kiemelővel kezdenék, filléres tétel a katalizátor cseréhez képest.  :yes:

palazs007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
  • Autó: Toyota Corolla Liftback 1989 ( E110 )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29375 Dátum: 2018.12.06 15:13:00 »
Sziasztok!

Egy kis tanácsra lenne szükségem. Szeretnék egy Teljes Motorgenerált csinálni (Toyota Corolla 1998 Liftback 1.6 (E110)
Mit javasoltok márkaszervízben érdemes megcsinálni és fizetni többet vagy egy külsős motorfelújítóhoz vinni (Fortuna, vagy Szakál pl )
Van Garancia a felújítás után? És ha valaki már csinált kb mennyibe került? Max 400 ezret szánnék rá és mennyi idő mire megvan. Tudom hogy így nézve nem éri meg, de maga az autó hibátlan állapotban van szóval bőven megéri az állapota miatt felújítani a motort.

Mit javasoltok?

Előre is köszi!

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4986
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29376 Dátum: 2018.12.06 15:26:20 »
Sziasztok!

Egy kis tanácsra lenne szükségem. Szeretnék egy Teljes Motorgenerált csinálni (Toyota Corolla 1998 Liftback 1.6 (E110)
Mit javasoltok márkaszervízben érdemes megcsinálni és fizetni többet vagy egy külsős motorfelújítóhoz vinni (Fortuna, vagy Szakál pl )
Van Garancia a felújítás után? És ha valaki már csinált kb mennyibe került? Max 400 ezret szánnék rá és mennyi idő mire megvan. Tudom hogy így nézve nem éri meg, de maga az autó hibátlan állapotban van szóval bőven megéri az állapota miatt felújítani a motort.

Mit javasoltok?

Előre is köszi!


 :eek: :eek:
akkor miért kell felújítani?
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

palazs007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
  • Autó: Toyota Corolla Liftback 1989 ( E110 )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29377 Dátum: 2018.12.06 16:21:02 »
A motorját kell fel újítani. Az állapot a kasznira vonatkozik. Ha a motorra vonatkozna logikusan nem akarnék motor felújítást csinálni....

AndreasH

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
  • Autó: Corolla - E12U Hatchback 1.6 VVTI (ZZ121, 3ZZ-FE) 2006 SOL
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29378 Dátum: 2018.12.06 19:31:36 »
A motorját kell fel újítani. Az állapot a kasznira vonatkozik. Ha a motorra vonatkozna logikusan nem akarnék motor felújítást csinálni....
Szia!
Engem az érdekelne, hogy milyen az az állapot, ami a motorgenerált indokolja?
Nekem 2006 1.6 Hatchback Corollám van, panaszom nincs rá, pusztán kíváncsi vagyok, hogy mik lehetnek a tünetek.
Andreas

palazs007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
  • Autó: Toyota Corolla Liftback 1989 ( E110 )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29379 Dátum: 2018.12.06 20:02:42 »
Nagyon eszi az olajat 2000km körül volt hogy lement az aljára. Meg a teljesítmény sem jó néha rángatozik mostanában 90 körül.
Meg durván büdös füst jön ki belőle... Szóval ilyen dolgok.

AndreasH

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
  • Autó: Corolla - E12U Hatchback 1.6 VVTI (ZZ121, 3ZZ-FE) 2006 SOL
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29380 Dátum: 2018.12.06 21:01:55 »
Értem, köszönöm az infót!
Ezek szerint nekem még nincs miért aggódnom.
Persze azért kíváncsi lennék rá, milyen áron mernék egy ilyen mutatványt.
Andreas

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3496
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29381 Dátum: 2018.12.06 21:08:09 »
Nagyon eszi az olajat 2000km körül volt hogy lement az aljára. Meg a teljesítmény sem jó néha rángatozik mostanában 90 körül.
Meg durván büdös füst jön ki belőle... Szóval ilyen dolgok.
Pl. egy benzines gyűrűzése 200-250k, de D4D hengerfejes márkatársaknak gépmunkázással 400k is volt már a számla vége. Márkaszervízben szvsz neki se fuss, az ami a TTG-nél 400k, arra valószínűleg fognak mondani egy millió körüli ajánlatot. Ugye TTG-hez képest kétszeres az óradíj. Márha hozzányúlnak ilyesmihez... Toyoteam-et kérdezd meg, hogy mit javasolnak és hogy mennyi lehet a vége. Fórum alján ott a topicjuk.
A nagyon eszi egyébként mit jelent?

palazs007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
  • Autó: Toyota Corolla Liftback 1989 ( E110 )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29382 Dátum: 2018.12.06 21:22:43 »
Benzines. A gyürüzésben amit mondtál nincs benne az esetleges hengerfej fúrás gondolom. Én már egyszer kérdeztem a márkaszervizbe 400 ezer körül mondták de ez gyakorlatban lehet változhat ezért is kérdezem hogy volt e már valakinek ilyen. Mert ha már szét szedik a motort nem érdemes a többi részen spórolni.
Amit írtam hogy volt már olyan hogy maximumra feltöltöttem és 2000kilometer után lement a minimumra. Szóval az elég rossz véleményem szerint.
Köszi az infókat

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29383 Dátum: 2018.12.07 07:49:31 »
Teljes generált kérdezted. Abba azért sok olyan dolog is beletartozik, amire nem feltétlen van szükség (összes csapágy cseréje, főtengely köszörülés stb.) mindent szétszedni végigmérni.

Egy általános szerelő kb. így indul neki:
Hengerfej le, elküldi gépműhelybe, szelepszár szimeringek cseréjére, szelepek megpucolása, szelephézag beállítás, síkolás. Meg amit kifelejtettem és alap dolog ilyenkor.
Ő meg kiszereli a dugattyúkat és gyűrűket cserél rajtuk. Tömítéseket stb.

Aztán ha ilyenkor derül ki, hogy esetleg lógnak a csapágyak, megégett ez az, kopottabb a vezérműtengely a megengedettnél, le kell kapni az olajpumpát is, mert 20 éves a tömítése és ereszt, le kell kapni a váltót lendkereket is, mert a hátsó főtengely szimering is szivárog stb. Ha már ott jár, akkor érdemes kuplungot is cserélni.  A váltón is szimeringet javasolt ilyenkor cserélni meg olajat is érdemes. Akkor az mind növeli a munkát és költséget.

Ha csak gyűrűzni kell + HF felújítás, az kb. a 200-250e kategória. Normál körülmények között innen indul a javítás.
A vezérműtengely, hengerfal, csapágyak csak akkor kopnak el ezeken a motorokon, ha huzamosabb ideig kenési elégtelenséggel használták, és/vagy nagyon sokat mentek már vele, esetleg megszorult/eltört a gyűrű, vagy évekig nem volt benne termosztát, lyukas a légszűrő utáni cső stb. Az olajfolyások meg látszani szoktak, a tervezett javítással lehet kalkulálni.

Látatlanban ezért nem tudnak rá konkrét árat mondani.
Mondjuk ha 400e-t rá tudsz szánni, akkor nagy meglepetés szerintem nem várható. Ha a kasztni még kibír 10 évet (mivel nincs látható korrózió) és meg is akarod tartani, akkor én biztos megcsináltatnám a helyedben a motort.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11467
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29384 Dátum: 2018.12.07 08:03:34 »
egy ilyen idős autónál ez egyáltalán nem éri meg. megy amíg megy és ennyi.
és semmi garancia nincs arra hogy jó lesz.
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.07 08:08:27 írta murray »
most: Skoda Fabia 1.4 MPI 2002
volt: Corolla 1989 1.3, Corolla 1983 1.8D,