Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5811813 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

joco812

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29355 Dátum: 2018.11.05 21:06:08 »
Sziasztok!

Corolla E12/E120 2002 1.4-es Első fékekhez keresek tartó konzolt.
A rozsdától megszorultak a vezető tengelyek, tisztítás után pedig kotyognak.
A toyodiy szerint ezek kellenek nekem:
(SB1KM22E80E027715)
47721   MOUNTING, FRONT DISC BRAKE CYLINDER, RH
47721-02090

47722   MOUNTING, FRONT DISC BRAKE CYLINDER, LH
47721-02170   

Kovacsauto-nál ezt találtam gyári cikkszám megjelölés nélkül:
Gyártó korlátozás: TRW
Páros cikkszám: BDA1024
Beépítési oldal: elsőtengely
Beépítési oldal: bal

Jó ez a kocsihoz?
Esetleg hol érdemes beszerezni? Bontó?

Válaszolok magamnak :) , talán másnak is hasznos.
A konzolokat megvettem és pénteken beépítettem. Tökéletesen illeszkednek.
(Bontottat 15000-ért akartak adni oldalanként, az utángyártott 13000-ból megvolt)

konyok

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29356 Dátum: 2018.11.17 16:19:46 »
Sziasztok,

adott egy toyota corolla kombi 2003 évjárat. A téli gumi cserénél vettem ma észre, hogy az első fékbetéteim ék alakban kopottak.  :eek: Ilyet még nem láttam. A tárcsa tövében kb 7-8mm a széle felé pedig 4-5mm. Ék alakban kopik a betét! Mitől kophat így? Mi lehet a probléma? A tárcsában és a betétekben is 7e km van. Egyszerre lettek cserélve.
A válaszokat előre is köszi.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29357 Dátum: 2018.11.17 18:01:02 »
Meg van feszülve a nyereg, vagy ferde a nyeregtartó konzolod.

dp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29358 Dátum: 2018.11.17 21:32:59 »
Sziasztok,

adott egy toyota corolla kombi 2003 évjárat. A téli gumi cserénél vettem ma észre, hogy az első fékbetéteim ék alakban kopottak.  :eek: Ilyet még nem láttam. A tárcsa tövében kb 7-8mm a széle felé pedig 4-5mm. Ék alakban kopik a betét! Mitől kophat így? Mi lehet a probléma? A tárcsában és a betétekben is 7e km van. Egyszerre lettek cserélve.
A válaszokat előre is köszi.
http://www.szakalmetal.eu/letoltes/hasznos-tippek/tippek-tanacsok/fektarcsa-hiba-elemzes

dp

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29359 Dátum: 2018.11.17 21:40:38 »
Sziasztok,

adott egy toyota corolla kombi 2003 évjárat. A téli gumi cserénél vettem ma észre, hogy az első fékbetéteim ék alakban kopottak.  :eek: Ilyet még nem láttam. A tárcsa tövében kb 7-8mm a széle felé pedig 4-5mm. Ék alakban kopik a betét! Mitől kophat így? Mi lehet a probléma? A tárcsában és a betétekben is 7e km van. Egyszerre lettek cserélve.
A válaszokat előre is köszi.
A fékbetét súrlódó felületének anyaga egyenetlenül ferdére kopott.

Jelenség általános oka:
- a fékbetét nem tud szabadon mozogni a féknyereg vezető sínjein.
- sérült a féknyereg, görbe a féknyereg tartó, elgörbült rögzítők, vagy rugós biztosító lemezek.
- több munkahengeres féknyereg esetén, megszorult fékdugattyú.

konyok

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29360 Dátum: 2018.11.17 23:01:20 »
Köszönöm az ötleteket, utána nézek.
A szomszéd srác azt mondta, hogy hallott már olyat, hogy toronycsapágy miatt is kophat így. Létezhet?  :eek: Nem szeretnék toronycsapágyat is cserélni  :cry:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29361 Dátum: 2018.11.19 09:58:49 »
Toronycsapágynak mégis mi köze hozzá?  :lol:

Mondd meg neki, hogy az volt a baj, hogy az index belevert a karterbe...  :lol:

Kerékcsapágynak lehetne hozzá köze maximum, de annak már nagyon-nagyon rossz hangja van. Szereltem olyan 121-es mazdát, amiben megállt a kerékcsapágy, eltört a belső gyűrű, és szétkoptatta a féltengelyt (4-5mm-es váll volt  :?: ). A kerék kb 10°-os szögben dőlt befelé a normál dőlésen felül... Na ott a tárcsa már a nyeregtartó konzolt esztergálta...  :censored:

konyok

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29362 Dátum: 2018.11.20 21:16:53 »
 :lol:  nem vagyok nagy szerelőmester, de erre számítottam.  :D
Köszi még1x.

gorwik

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29363 Dátum: 2018.11.26 10:13:55 »
Üdvözlet Mindenkinek!

A segítségeteket szeretném kérni kedves E120-as Corolla tulajdonosok. Van egy 5 ajtós 2004-es Corollám és van egy kis gongom a központi zárammal. A központi zár rendesen nyit/zár, viszont a két hátsó ajtónál előfordul, hogy az ajtó nem zár le illetve nem nyit ki. A manuális ajtózárókon látszik is hogy nem fordulnak el a végállásokba. Kézzel mozgatva tökéletesen működik a zár, csak a központi zárásnál/nyitásnál fordul elő és sajnos egyre gyakrabban. :/ Esetleg volt valakinek hasonló problémája? Mi lehet a hiba oka és milyen megoldásokat tudtok javasolni?
Remélem érthetően tudtam megfogalmazni a kérdésemet.
Válaszotokat előre is köszönöm mindenkinek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29364 Dátum: 2018.11.26 12:07:48 »
Üdvözlet Mindenkinek!

A segítségeteket szeretném kérni kedves E120-as Corolla tulajdonosok. Van egy 5 ajtós 2004-es Corollám és van egy kis gongom a központi zárammal. A központi zár rendesen nyit/zár, viszont a két hátsó ajtónál előfordul, hogy az ajtó nem zár le illetve nem nyit ki. A manuális ajtózárókon látszik is hogy nem fordulnak el a végállásokba. Kézzel mozgatva tökéletesen működik a zár, csak a központi zárásnál/nyitásnál fordul elő és sajnos egyre gyakrabban. :/ Esetleg volt valakinek hasonló problémája? Mi lehet a hiba oka és milyen megoldásokat tudtok javasolni?
Remélem érthetően tudtam megfogalmazni a kérdésemet.
Válaszotokat előre is köszönöm mindenkinek.

Szia!

Az enyémnél a következő volt:
Úgy vettem, hogy (bár minden ajtóban volt gyári motor) a bal első ajtóban már univerzális vezetőmotor (5 vezetékes) volt, a többiben csak a gyáriak.
A két hátsó ajtóban kezdődött ez, hogy nem mindig nyit/zár rendesen. Először nem egyszerű, de aztán ahogy ráérez az ember, már nem nehéz szétbontani , hogy ki lehessen venni a motort. Szétszedtem, bekentem, visszaraktam, egy darabig jó volt. Általában az van, hogy a víz valahogy odafér és beáll a motor tengelye valamennyire.
Idén ősszel kezdte a bal hátsó, hogy megint kenni kellett. Meguntam, mivel nem tudom, ha keményen fagyni kezd, mikor nem fog megint jól menni.
Vettem egy univerzális vezetőmotort (tartalékba előre) és egy követőmotort (2 vezetékes) ide hátra. Agyaltam kicsit, aztán beépítettem az ajtóba, a régi benne van, de nem az kapja a vezérlést, hanem az univerzális. Azóta rendesen megy hála Istennek. A két motor volt 2400 Ft körül, csatlakozókkal meg adóval.
Itt írtam róla, képekkel.

Utána még szétszedtem megigazítani a csatlakozót, hogy ne bele folyjon a víz, de arról is írtam később.

Egyszerűbb lett volna már az elején venni univerzális motort, beépíteni úgy, hogy a régi benne marad a helyén, csatlakozót átrakni az újra és kész  :yes:

Ha pedig kibontod a kárpitot, ésszerű lekezelni az ajtó alját belülről valami jobb üregvédő (?) spray-vel, hogy később nehezebben rozsdásodjon.

miloka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29365 Dátum: 2018.11.28 08:43:21 »
Sziasztok!

A videóban a 15. mp-től hallható hang mi lehet? (2003-as 1.4 vvti Corolla)

https://www.youtube.com/watch?v=0B4Rqay3ZQQ

miloka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29366 Dátum: 2018.11.28 19:40:23 »

fear001

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29367 Dátum: 2018.11.30 16:47:07 »
Sziasztok!

A fórumon már találkoztam nem kevés hasonló problémával... a félve rettegett P0420-as hibakóddal szenvedek már hetek óta.  Egy 2003-as Toyota Corolla 1.6  benzines autóról lenne szó. Szerelők és nem kevés fórumozás ( külföldi-magyar) vélemények sorával szembesültem ez idő alatt, viszont még mindig nem találkoztam rendes, költséghatékony megoldással.
Lambdaszondák kimérve, tökéletesen működnek, gyári toyota szoftver által ellenőrizve. CO kibocsájtás sajnos alapjáraton nem éri el a megengedett értéket, ez alapján gyanítom, hogy tényleg katalizátor hibával állok szembe.
A "szokásos" légtömegmérő, lambdaszonda, gyertya csere lehetőségen kívül van e esetleg valamilyen más alternatíva ami még szóba jöhet amivel esetleg megúsznék egy katalizátor cserét.
CataClean-t próbáltam , nem segített! Autópályán magas fordulaton használva az autót sem lett jobb a helyzet, a hibakódok : engine lámpa, trc és vsc együttesen ég. Kiütés után max. 10 km megtétele után egyből visszajöttek az említett kódok.
Toyota márkakereskedésben 140.000 Ft-os ajánlatot, míg UNIX-nál 159.000 Ft-os ajánlatot kaptam. A többi helyen szintén ilyen horror összegeket mondtak.
JAP-KER-ben nincs bontott katalizátor, már ennek is utánajártam.
Utángyártott és univerzális katalizátorral kapcsolatban van e valakinek tapasztalata? Mennyire megbízható, van e értelme benevezni valamelyikre vagy marad a Toyota által kínált horror összegű?
Fogyasztásban semmi eltérőt nem tapasztaltam, a fedélzeti szerint minden ugyanolyan mint régen.
Ami még ezenfelül érdekelne, hogy a trc és a vsc mivel ég a visszajelzőn ezek a funkciók ez esetben akkor nem is működnek? Vagy csak ezek együttese adja a katalizátor hibát? Erre egyértelmű választ még nem találtam.

Válaszaitokat előre is köszönöm! :)

AndreasH

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29368 Dátum: 2018.11.30 21:10:26 »
...nem kevés fórumozás ( külföldi-magyar) vélemények sorával szembesültem ez idő alatt, viszont még mindig nem találkoztam rendes, költséghatékony megoldással.
Szia!
Én csak a két katalizátor (hátsó 1200€, első 1300€) cseréjével próbálkoztam szép egymásutánban - talán a zajok-zörejek topikban olvastad is.
« Utoljára szerkesztve: 2018.11.30 21:15:00 írta AndreasH »
Andreas

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29369 Dátum: 2018.11.30 22:10:42 »
Sziasztok!

A fórumon már találkoztam nem kevés hasonló problémával... a félve rettegett P0420-as hibakóddal szenvedek már hetek óta.  Egy 2003-as Toyota Corolla 1.6  benzines autóról lenne szó. Szerelők és nem kevés fórumozás ( külföldi-magyar) vélemények sorával szembesültem ez idő alatt, viszont még mindig nem találkoztam rendes, költséghatékony megoldással.
Lambdaszondák kimérve, tökéletesen működnek, gyári toyota szoftver által ellenőrizve. CO kibocsájtás sajnos alapjáraton nem éri el a megengedett értéket, ez alapján gyanítom, hogy tényleg katalizátor hibával állok szembe.
A "szokásos" légtömegmérő, lambdaszonda, gyertya csere lehetőségen kívül van e esetleg valamilyen más alternatíva ami még szóba jöhet amivel esetleg megúsznék egy katalizátor cserét.
CataClean-t próbáltam , nem segített! Autópályán magas fordulaton használva az autót sem lett jobb a helyzet, a hibakódok : engine lámpa, trc és vsc együttesen ég. Kiütés után max. 10 km megtétele után egyből visszajöttek az említett kódok.
Toyota márkakereskedésben 140.000 Ft-os ajánlatot, míg UNIX-nál 159.000 Ft-os ajánlatot kaptam. A többi helyen szintén ilyen horror összegeket mondtak.
JAP-KER-ben nincs bontott katalizátor, már ennek is utánajártam.
Utángyártott és univerzális katalizátorral kapcsolatban van e valakinek tapasztalata? Mennyire megbízható, van e értelme benevezni valamelyikre vagy marad a Toyota által kínált horror összegű?
Fogyasztásban semmi eltérőt nem tapasztaltam, a fedélzeti szerint minden ugyanolyan mint régen.
Ami még ezenfelül érdekelne, hogy a trc és a vsc mivel ég a visszajelzőn ezek a funkciók ez esetben akkor nem is működnek? Vagy csak ezek együttese adja a katalizátor hibát? Erre egyértelmű választ még nem találtam.

Válaszaitokat előre is köszönöm! :)
Ha a kipuffogógáz értékei rendben vannak, akkor a katatalizátor rendben működik. A hibajelzés oka ilyenkor az, hogy kismértékben csökkent a hatásfoka. Ilyen esetekben veszel egy ilyen szondakiemelőt 10 dollárért és felteszed. Ha a katalizátort cserélni kell majd, akkor ne rémülj meg az ártól, a gyárit vedd. Az utángyártott csábító, mert olcsóbb, de jóval hamarabb megadja magát. Cataclean nekem sem vált be, de más is próbálkozott már vele sikertelenül. Itt a fórumon nem olvastam még vele elért sikert.
Amikor bármilyen hibakód van, bekapcsol a 3 piktogram a műszerfalon és letilt minden fedélzeti elektronikát a rendszer, tehát ilyenkor se ABS se VSC se kipörgésgátló nincs. A világító ikonok arra figyelmeztetnek, hogy menj el kiolvastatni és megcsináltatni a hibát.
A szondakiemelőt ésszel tedd fel, nehogy törjön a lambdaszonda kerámiája. ha feltekerted, akkor akkut kösd le, ezzel a hibakód törlődik. Akkut kösd vissza és elvileg kész vagy.