Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 2688529 alkalommal)

Silent és 2 vendég van a témában

cleaner

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: Toyota Corolla 1NDTV 1.4 D-4D
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29295 Dátum: 2018.05.08 08:11:03 »
Turbó geometria lapátjai nincsenek megragadva? Hibát nem dob?

Olyan mintha nem állna át a lapát, emiatt felszalad a töltőnyomás, amit észlel a vezérlő, és lekorlátozza a nyomást (wastegate-et teljesen nyitja) - emiatt elmegy a power, és eldúsul a keverék.

Ha jól rémlik 2800-3200 körül vált a geo. Csak egy tipp, így elsőre.

Hello,

Köszi a gyors választ, az biztos, hogy a turbó, már nagyon finoman engedi az olajat (még nem vészes, de gondolnunk kell rá). Viszont a olvasó nem ad hibakódot, ami persze nem jelenti, hogy nincs is. Megnézetem ezt is, hátha, de minden további ötlet segít.

edyzol92

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
  • Autó: 1999 Toyota Corolla 1.4 Harmony (1332 ccm 4E-FE 16V)
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29296 Dátum: 2018.05.10 15:58:32 »
Sziasztok!

A szerelő sajnos nem ért rá, de szétszedtem a féltengely csuklót...  A féltengely kerék oldali része nem sérült, a féltengely forog a tengelye körül és a differenciálműben is forgat valamit (szóval látszólag ott nincs gond..

Bár még nem csináltam, de ki tudom cserélni a csuklót. Most hogy a félteengely már csak a váltóhoz csatlakozik (a féltengely csuklóhoz nem) észrevettem, hogy a féltengelyt előre-hátra tudom húzogatni kb. 3 cm-ert.

Ez normális ebben az állapotban? Nem kellene fixen rögzülnie a váltóhoz?



micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4827
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29297 Dátum: 2018.05.10 20:49:07 »
Sziasztok!

A szerelő sajnos nem ért rá, de szétszedtem a féltengely csuklót...  A féltengely kerék oldali része nem sérült, a féltengely forog a tengelye körül és a differenciálműben is forgat valamit (szóval látszólag ott nincs gond..

Bár még nem csináltam, de ki tudom cserélni a csuklót. Most hogy a félteengely már csak a váltóhoz csatlakozik (a féltengely csuklóhoz nem) észrevettem, hogy a féltengelyt előre-hátra tudom húzogatni kb. 3 cm-ert.

Ez normális ebben az állapotban? Nem kellene fixen rögzülnie a váltóhoz?




Jó kis gyakorlás lesz a váltóból és -ba a féltengely helyezése, Könnyen szívat a szimmeringgel létrejövő nem kívánt kontakt. Az autóm mindkét oldali féltengelyét mozgatta egy igen avatott szerelő (TTG) az elmúlt hetekben, és bizony mondom néktek felebarátim, hogy gyakorlat kell hozzá nem kevés a probléma elkerüléséhez, mindkét irányú mozgatásra értve!! Bátraké a szerecsen! ::) :yes:
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

ivanolsen

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: Toyota Corolla 1.6 2005
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29298 Dátum: 2018.05.18 12:13:29 »
Lengőkar is lehet, vagy lengéscsillapító (elgörbült szár) vagy egy szétszakadt hátsó lengőkar szilent. Bár utóbbit jó eséllyel kiszúrta volna a futóműves.

Édemes lenne olyan karosszériáshoz elmenni, ahol van lézeres húzatópad, azon meg tudják mérni mi/merre mennyit csavarodott. Ha a felni szétszakadt, akkor tuti hajlott/rogyott valami a futóműben.

Köszi a segítséget. Felhívtam a lézeres karosszériást, jó, hogy nem küldtek el a p-ba, csak úgy finoman lepattintottak, hogy ha nem tört mit akarok. AZt hiszem megvárom míg valami elkezd búgni, zörögni, nyekeregni, kattogni, stb. mert így látatlanban nem cserélem le az összes felsorolt alkatrészt.

edyzol92

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 55
  • Autó: 1999 Toyota Corolla 1.4 Harmony (1332 ccm 4E-FE 16V)
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29299 Dátum: 2018.07.08 15:10:47 »
Sziasztok!

Már régi problémám, hogy mindig lemerül az akku... A töltés jelző már csak akkor világít, mikor az akku a végét járja. Azt gondoltuk, hogy az akku a gond.  Vettem egy új Bosch akkut, de így is lemerült... Gondoltuk, hogy akkor a generátor a ludas (már mindenféle hangot kiadott)... Ma vettem egy új generátort, nagy nehezen be is szenvedtem a helyére. Járattam kb. 40 percig, bekapcsolt rádióval fűtéssel és helyzetjelzővel, többször rá is indítottam, de nem volt gond. Már megnyugodtam, hogy végre ez is kipipálva, de kb. 3 óra elteltével beindítottam és most megint világít a töltésjelző.  Ha az akku jó, a komplett generátor is ki lett cserélve, akkor mivel lehet még gond?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4097
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29300 Dátum: 2018.07.09 08:10:25 »
Flood.

kopygege

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29301 Dátum: 2018.07.09 11:54:31 »
Sziasztok,

elnézést, ha rossz topicban teszem fel a kérdést!
1999-es gyártású Corolla 1332 cm3-as 4E-FE motorjába lehet Németországban E10-et tankolni, mert ott sajnos már nincs klasszikus ólommentes 95-ös?
A közzétett lista alapján pont nem tudom eldönteni, tekintve, hogy 98 utáni gyártásról ír, de ezt 97-től gyártották, nem hiszem hogy 98-ban történt volna olyan váltás, ami miatt már a 99-esbe lehetne E10-es benzint tankolni.
http://www.alternativenergia.hu/kozzetettek-az-e10-uzemanyag-tankolasara-alkalmas-jarmuvek-listajat-nemetorszagban/29583

Előre is köszönöm!

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3213
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29302 Dátum: 2018.07.12 21:50:20 »
Itthon is 5%-os ethanol tartalom van már pár éve, ezzel nincs baja....

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7894
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29303 Dátum: 2018.07.13 07:01:52 »
Az enyém 94-es, emlékeim szerint tankoltam már bele E10-et, és nem volt baja, sőt úgy rémlik, hogy carinás kartársak szerint 30%-os arányig nyugodtan bírta az etanolt.
Szerintem az az oka, hogy ha van egy autóban kopogásérzékelő (94-es Carinában már van), akkor a motorszabályzás bizonyos határok között át tud állni a magasabb etanol arányra.
Ezért gondolom azt, hogy a tiédben sem fog gondot okozni, mivel úgy látom, van benne kopogásérzékelő:
Ezen az oldalon a 89615-ös alkatrész.
Így fest:

Vikthor1029

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29304 Dátum: 2018.07.14 12:24:16 »
Sziasztok!
Toyota Corolla E11-es gépem kezdi megadni magát. 99-es 1.6-os benzines motorral.
Eleinte a következő jelenség jött elő. Gyorsításnál nekiállt dadogni és rángatni az autó. Alig lehetett vele előzni. Aztán mostanában már indításnál is akadtak gondok. Elindítottam, felment szokásos 1500-ig a fordulat majd szépen vissza esett és le fulladt. Egyből indítás utan. Ezekutan csak ugy lehetett vele közlekedni hogy elinditottam es kicsi gazzal fenn tartottam a fordulatot amíg be nem melegedett es onnantól mar nem fulladt le de ugyanúgy rángatott menet közben. Masik jelenség, hogy mikor egy helyben állva nyomtam neki a gazt nem ment feljebb 3000-nél a fordulat es csattogo hangja volt, mintha szikrázna vagy nem tudom. Egyik este pedig a sötétben indítás utan arra lettem figyelmes, ahogy adom a gazt majd felengedem a pedált és esik vissza a fordulat ugy halvanyult minden lámpa es világítás a kocsiban.
Elso körben benzin szűrő lett cserélve meg gyertyák. Lett bele véve gyújtás trafó es ki lett próbálva masik hasonló kabelekkel is. Szét lett ütve a katalizátor hátha attól fulladt be a rendszer. Most generátor vagy feszültség szabályzó valamint üzemanyag szivattyú a tipp, de rá kérdezek itt hátha tud valaki valami jobbat mondani vagy történt mar hasonló bárkivel.
Elore is köszönöm.


Sent from my iPhone using Tapatalk

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3213
  • Autó: Corolla E11, 1.3, 4E-FE, Millenium ; E12, D-4D, Luna
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29305 Dátum: Ma - 20:29:06 »
Az enyém 94-es, emlékeim szerint tankoltam már bele E10-et, és nem volt baja, sőt úgy rémlik, hogy carinás kartársak szerint 30%-os arányig nyugodtan bírta az etanolt.
Szerintem az az oka, hogy ha van egy autóban kopogásérzékelő (94-es Carinában már van), akkor a motorszabályzás bizonyos határok között át tud állni a magasabb etanol arányra.
Ezért gondolom azt, hogy a tiédben sem fog gondot okozni, mivel úgy látom, van benne kopogásérzékelő:
Ezen az oldalon a 89615-ös alkatrész.
Így fest:

Nem a kopogással van a fő gond (hiszen az ethanolnak alapvetően jobb a kompressziótűrése, tehát magasabb oktánszámú), hanem a tömítések "ethanol-állóságával", bizonyos típusoknál simán képes megenni a benzincsöveket, injektor gumitömítéseit, stb...  :no:
« Utoljára szerkesztve: Ma - 20:31:47 írta PiciPeti »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2391
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29306 Dátum: Ma - 20:50:42 »
Sziasztok!
Toyota Corolla E11-es gépem kezdi megadni magát. 99-es 1.6-os benzines motorral.
Eleinte a következő jelenség jött elő. Gyorsításnál nekiállt dadogni és rángatni az autó. Alig lehetett vele előzni. Aztán mostanában már indításnál is akadtak gondok. Elindítottam, felment szokásos 1500-ig a fordulat majd szépen vissza esett és le fulladt. Egyből indítás utan. Ezekutan csak ugy lehetett vele közlekedni hogy elinditottam es kicsi gazzal fenn tartottam a fordulatot amíg be nem melegedett es onnantól mar nem fulladt le de ugyanúgy rángatott menet közben. Masik jelenség, hogy mikor egy helyben állva nyomtam neki a gazt nem ment feljebb 3000-nél a fordulat es csattogo hangja volt, mintha szikrázna vagy nem tudom. Egyik este pedig a sötétben indítás utan arra lettem figyelmes, ahogy adom a gazt majd felengedem a pedált és esik vissza a fordulat ugy halvanyult minden lámpa es világítás a kocsiban.
Elso körben benzin szűrő lett cserélve meg gyertyák. Lett bele véve gyújtás trafó es ki lett próbálva masik hasonló kabelekkel is. Szét lett ütve a katalizátor hátha attól fulladt be a rendszer. Most generátor vagy feszültség szabályzó valamint üzemanyag szivattyú a tipp, de rá kérdezek itt hátha tud valaki valami jobbat mondani vagy történt mar hasonló bárkivel.
Elore is köszönöm.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Szia!
Nem biztos, hogy összefüggnek a jelenségek. Hibakódot olvastál?  Lambdaszonda hiba okozhat gyorsítási problémát, kombinálva megnövekedett fogyasztással, de hidegindításnál nem játszik szerepet. Ellenben alapjárati szelep és fojtószelep elkoszolódása nagyon is. Ezeket érdemes pucolni. Generátor, fesszabályzó vizsgálandó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7894
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29307 Dátum: Ma - 20:51:03 »
Nem a kopogással van a fő gond (hiszen az ethanolnak alapvetően jobb a kompressziótűrése, tehát magasabb oktánszámú), hanem a tömítések "ethanol-állóságával", bizonyos típusoknál simán képes megenni a benzincsöveket, injektor gumitömítéseit, stb...  :no:
Igen, valóban lehet  ilyen probléma, de erről sem volt semmilyen tapasztalat Carina esetén, hogy ártott volna.
Ha itt tartunk, akkor az etanol által leoldott szennyeződések is gondot okozhatnak, még ha a tömítések bírnák is.
Az pedig, hogy a motorvezérlés mit jelent (a kopogásérzékelő kapcsán), egy saját példa jut eszembe:
Marutimba többször tankoltam egy olcsóbb kúton, ahol a legendák szerint "felvizezték" a benzint, persze az etanoltartalma volt magasabb. Rosszabbul is ment a kocsi, nem volt gőzöm állítani a gyújtáson meg a karburátoron. Carinába ugyanott tankolva semmit sem vettem észre, ugyanúgy ment. Sőt, ÖMV prémium benzinnel sem ment jobban :D
Tömítéseknek ilyen (alacsonynak mondható) arányú etanol a benzinben semmi gondot nem okozott egyik autómnál sem. Tiszta etanol üzemnél nincs tapasztalatom, arra sosem gondoltam :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7894
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29308 Dátum: Ma - 20:55:21 »
Szia!
Nem biztos, hogy összefüggnek a jelenségek. Hibakódot olvastál?  Lambdaszonda hiba okozhat gyorsítási problémát, kombinálva megnövekedett fogyasztással, de hidegindításnál nem játszik szerepet. Ellenben alapjárati szelep és fojtószelep elkoszolódása nagyon is. Ezeket érdemes pucolni. Generátor, fesszabályzó vizsgálandó.
Sőt, nekem még olyan is eszembe jutott most, mintha ugrott volna a vezérlés, esetleg szelepállítási  probléma van  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2391
  • Autó: Toyota Carina ϰƐ '96 1.6 Liftback
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29309 Dátum: Ma - 21:02:11 »
Igen, valóban lehet  ilyen probléma, de erről sem volt semmilyen tapasztalat Carina esetén, hogy ártott volna.
Ha itt tartunk, akkor az etanol által leoldott szennyeződések is gondot okozhatnak, még ha a tömítések bírnák is.
[...]
Bocsánat, hogy beleszólok, de én például anno rendszeresen etanoloztam, volt fele-fele is. (+ még egy - akkoriban felvetett - esetleges hiba generálása: a benzinpumpa meghibásodása, amit az üzemanyag ken.) Végül semmilyen gondot nem okozott, biztonság kedvéért benzinszűrőt cseréltem, de talán erre sem volt szükség, mert előtte kipucoltam a tankot.