A cartárs azt mondta, hogy heti 1000 km-t vezetne. Az évente 50.000 környéke. Ilyen futásteljesítmény mellett nem tudok olyan konstellációt, ami mellett megérné az 1,6 VVTi a dízellel szemben. Gondold végig: átlagosan legalább 1,5 liter szokott lenni a fogyasztáskülönbség 100 km alatt, ez mai üzemanyagárak mellett kb. 500 Ft. Azaz évente 250.000 Ft. Nem összesen, évente. Erre nekem nincs anyagi érvem. (És akkor még jóindulatú voltam, mert a spritmonitoron az 1,4D4D átlaga 5,4; a 2,0 D4D átlaga 6,2; az 1,6-os benzineseké 7,4. Tehát ezekkel az adatokkal számolva az 1,4-es évente 330.000, a 2,0-es pedig szűk 200.000 Ft-ot spórolnak az üzemanyagon.
A kérdés itt az, hogy 1,4 vagy 2,0 dízel legyen. Ha nem versenyzős típus az illető, nem fontos a kirobbanó erő, akkor jobb a kicsi, megbízhatóbb konstrukció, s mivel itthon csak ezzel forgalmazták, több is van belőle és ráadásul nincs benne kettőstömegű.