Miért is veszélyes? Indokold már meg valamilyen érvekkel alátámasztva. Netán elemezted az összetételét? Vagy tesztelted 200.000 Km-en át, hogy mit művel a váltóban? Valamiért nívós szervizek ezt használják... és ugyan ilyen típusú váltóba, csak másik autóban is gyárilag ez kell. Netalán azért, mert a 10 éve íródott szerviz ajánlásnál, már van fejlettebb olaj?
Legalapabb dolog, hogy az előírtnál hígabb olaj használata fokozott kopást és csapágykárosodást okozhat. Ennyire egyszerű a magyarázat. Próbálkozhatunk hígabb olajokkal, de a kockázat azzal nő, és ezt senki nem magyarázza meg, hogy nem, mert nincs összehasonlítási alap, csak a puszta tények, amit már egy általános iskolásnak is tudnia kell, és józan paraszti ész.
Az meg megint buta dolog, hogy azzal magyarázzuk, hogy ugyanaz a váltó típusa, neve. És ami benne van?
A fejlettebb olaj oké, de itt most mi viszkozitásról beszélünk, és nem gondolom, hogy az olaj viszkozitása határozná meg egy olaj "fejlettségét" !!!! itt megint elbuktunk, nem tudod miről beszélsz..
Érdekes nálunk is nívós szervíz van, mégsem tesznek 75W olajat abba a váltóba, amibe 75W-90 van előírva, annak ellenére sem, hogy ugyanabba a "váltótípusba" később 75W-olajat írtak elő.
Van egy gyári ajánlás az autó szerelési könyvében, vagy ha ott nem is, de minden típusra van egy szerelési adatlap, SDS lap - service data sheet -.
na már most a tárgyban tárgyalt corollához sem az SDS lapokon, sem pedig a TMH által elérhető ajánlásban nem engedélyezik a 75W olaj használatát ebben az évjáratú autóban, ebben a váltóban!
Tehát mindenki, aki ezzel okoskodik saját kockázatára csinálja! Persze jó velem itt kötekedni, mert magatokat is próbáljátok nyugtatni, de hangsúlyozom sokadszorra, hogy NEM GYÁRI AJÁNLÁS. A TMH is megtehette volna, hogy állást foglal, de valamiért nem tette.. Vajon miért? Azért, mert ez egy kockázatos dolog.
És ismét sokadszorra mondom el, hogy mindenki saját döntése, hogy vállalja e azt a kockázatot, hogy esetlegesen tönkremegy a váltója komolyabb terhelésen, vagy szimplán hamarabb elhasználódik. Valamilyen szinten én is vállaltam ezt a kockázatot, de az ésszerűség nekem azt diktálta, hogy oké, jó dolog, de biztonságosabb, ha csak hideg időre van bent. +20 celsius felett semmi értelme, mert egyrészt melegebb időben már nem érezni különbséget kapcsolásérzetben, vagy csak nagyon minimálisat, másfelől ahogy nő a hőmérséklet, úgy nő a kockázat, és az elhasználódás fokozódása is.
Aki ezt nem fogadja el, az csak kötekedni akar velem, vagy magát nyugatgatni, hogy jól választott.
De a legbiztonságosabb mindig az, amit a gyártó megenged. Ez a kulcs. Minden vita felesleges.