Haliho
Én is itt vagyok, aki ugye extrém, mert betöltve 75W váltóolajam van, meg 0W-20 motorolajam, a 4ZZ motoros 2005ös corollámban, egyik sem előírás, tény, a váltó eddig is tökéletes volt, de még finomabban kapcsolható a 75W olajjal - amit leginkább hideg olajnál venni észre. Indításkor is vígan pörget az indítómotor hidegben ezzel a híg 0W-20 motorolajjal de én nyárra biztos, hogy nem hagynám benne ezeket a híg olajokat, és nem is ajánlanám senkinek, hogy eltérjen a gyári előírásoktól, hacsak nem ilyen kísérletező kedvű, mint én
Akinek a tartósság, megbízhatóság, kiszámíthatóság fontos, az szerintem kövesse a gyártói előírásokat. 5W-30 olaj a motorba, és 75W-90 olaj a váltóba. - meg persze még fontosabb a minősítésekre figyelni. Én is ezt fogom tenni, azzal a kivétellel, hogy az október-április környéki időszakra, tehát télre 75W olajat használok, mert nagyon tetszik, hogy a leghidegebb időben is már a kezdetektől fogva gyönyörűen puhán jár a váltó. De +20 celsius feletti hőmérsékletek esetén már azért aggódnék, mennyire képes ez a híg olaj ellátni feladatát, ezért a biztonság kedvéért ahogy eljön a jobb idő én a 75W-90-et választom. Szerintem ez így nagyon tuti
Azért kíváncsi lennék, melyik az a márkaszerviz, amelyik 75W-90 olaj helyett MAGÁTÓL 75W olajat tölt a váltókba.. Inkább sajnos az a tendencia, hogy 75W az előírás és beleteszik a 75W-90-et, ami szintén nem jó megoldás, hiszen nehezebben kapcsolhatóvá válik a váltó.