Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6029092 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24690 Dátum: 2013.12.02 11:41:50 »
Érdekes, hogy neked nem úgy tűnik. Ami nem rádborulós az a LexusIS300h műszerfala, na az igen, nekem azok jönnek be, mai autók műszerfalai közül számomra etalon.
:yes: +1. De az egy egészen más történet.

Visszatérve a Corollára: engem is bánt, hogy számunkra (EU) túlságosan is látványosan NEM ide tervezte a Toyota. Pedig olyan pici dolgokon múlna és most nem a vezetéssegítő dolgokra gondolok, azok engem teljesen hidegen hagynak, egy Golfban, Astrában, Focusban sem fizetném meg az árukat...

Sokkal jobban zavar az 1,4 d4d-ben a tempomat eleve hiánya. Ez iszonyú őrültség manapság, hogy nemhogy nem alapfelszereltség része, de nem is kapható, ráadásul, pont a dízelhez nem, aminek a leginkább kellene (flotta autók - hosszú távok). A másik dolog a csomagtartó mérete, ami valószínűleg elég, de még a szűkösnek mondható AstraJ is nagyobbat kínál. A benyúló zsanérok kérdése úgyis használat közben derül ki, mennyire jelent gondot: a teleszkópos megoldású autók csomagtartó nyílása rendszerint szűkebb a megoldás miatt, ellenben, ha valami befért a csomiba, akkor ott már nincs, mire figyelni. Nem vagyok biztos abban, hogy a benyúló zsanér bármit is befolyásolna, de kétségtelen, hogy komolyabb, jobb minőségű autónak tűnik az, amelyiknek teleszkópos a fedele.

Azért, a cikk írója egyértelműen német autópárti. Nem nagyon szidja a Corollát, de az Octaviát jobb autónak mondja... nos, én vezettem Octaviát többször is, és - ahogy azt a múlt héten is leírtam - egyáltalán nem hozza azt a komfort szintet menet közben, amit elvárna tőle az ember a presztízse (VW háttér) és a megjelenése alapján. Jelentős menetzaja van és a futóműve bukdácsol az úthibákon. Ellenben jelentősen nagyobb a Corollánál, és ez egy család életében elegendő érv lehet a Skoda mellett. Vezetve, utazva derülnek csak ki ezek az apróságok és a Toyota szinte összes modellje csakis az "együttéléssel" győzi meg a használóját, a közvetlen összehasonlításokban általában nem annyira.

Én azért remélem, hogy az idő továbbra is a Toyotát fogja igazolni, hiszen, az eddigi modelljei is megosztóak voltak megjelenésük évében (Yaris, Avensis, E11-12-15).
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.02 11:44:31 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24691 Dátum: 2013.12.02 12:55:09 »
Nem tudom megérteni, miért olyan "ciki", ha egy autóban nem lehet extraként sem sávtartót, követőradart, meg csupa felesleges sz@rt rendelni? Megnézném azt is mennyivel lenne drágább egy ilyen "intelligens" autónak az "újraépítése" egy frontális karambol után a sok érzékelő, elektronika, stb, stb miatt...
A Golfhoz lehet rendelni (gondolom borsos felárért persze) ezeket a fent említett kütyüket, de megnézném én hány Golfban van ilyen itthon. Amikor már az fejtörést okoz a családnak, hogy elég lesz-e a fapados alapmodell, vagy kigazdálkodják-e még a dízel felárát is, nem hinném, hogy a sávtartó egy percig is felmerülne náluk, hogy beikszeljék-e az extralistán.
A (virsli) mankókerék talán méltatlan, dehát manapság ez a trend. Illetve sokan úgy kozmetikázzák fel a csomagtartó lierszámát, hogy még mankókereket sem adnak, csak holmi defektjavítót...
Én láttam élőben az autót, nagyon bejött mind az eleje, mind a hátsója. Egy percig nem gondolkodnék, hogy Corolla v "prémium" Golf...  :innocent:
azért "ciki", mert ezzel potenciális vásárlókat veszítenek. én pl. nagyon fogok örülni, ha a következő autómban lesz hűthető ülés, sávtartó, követő tempomat közül bármi. persze lehet, hogy nem lesz, mert a használtautó-vásárló kussoljon... arról nem is beszélve, hogy orbitális kapufa egy ilyen kocsit tempomat nélkül adni. sose venném meg ezt a kocsit, ha ugyanannyiért golf is van. egyébként szerintem is teljesen vállalható a külseje, sokkal jobban néz ki, mint mondjuk az auris.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24692 Dátum: 2013.12.02 15:58:46 »
Létezik, hogy 1800RPM, 90km/h-nál 6.-ban van?
Akkor semmi értelme a 6.-nak, az E12-is ennyit forog 5.-ben.
Valóban nem rosz tesztfogyasztásnak az 5,1, de idős édesapám az E12-vel vegyeben most már hosszú idő óta 4,6-al pöfög, szóval lehet nem sokkal eszik kevesebbet az új, 6. ide vagy oda. Ellenben gyorsulásban a régi odaver neki, sőt még az én Yarisom is.

Egyébként nekem nagyon tetszik, sőt jobban az Aurisnál. Egyáltalán nem nevezném igénytelennek, de a tempomat teljes kihagyása a dizelből tényleg fura.
Még csak kivűlről, illetve álló helyzeben belenézve láttam, de jól összerakottnak tűnik, ebben nem lógnak az elemek, mint az Aurison és a Yarison.
Az ajtócsukódásiproblémát nem tudom mire vélni, az E12-nél még arról cikkeztek, hogy hogyansúlyozták a megfelelő érzet érdekében, és abban elég jól sikerült. Az E15-ről is fura olvasni, hogy"tompa, élettelenül dülöngélő elődmodell".Úgy látszik amikor az volt új, akkor még másért kapták a pénzüket.

A mobil képernyő tükrözésének lehetősége izgalmasan hangzik. Sajnos a navit és a Torque-t nem lehet egy képernyőre tenni.-)
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.02 16:00:33 írta Agyarka »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24693 Dátum: 2013.12.02 16:15:22 »
Létezik, hogy 1800RPM, 90km/h-nál 6.-ban van?
Akkor semmi értelme a 6.-nak, az E12-is ennyit forog 5.-ben.
Valóban nem rosz tesztfogyasztásnak az 5,1, de idős édesapám az E12-vel vegyeben most már hosszú idő óta 4,6-al pöfög, szóval lehet nem sokkal eszik kevesebbet az új, 6. ide vagy oda. Ellenben gyorsulásban a régi odaver neki, sőt még az én Yarisom is.
minden kisdízel 1800-2000 körül forog száznál a legfelső fokozatban :devil: valóban sokszor elcseszik a fokozatkiosztást, de végül is nem lehet a fizikát kiherélni, olyankor csak annyit ér a plusz fokozat, hogy ugyanazt nem 5, hanem 6-felé osztják el, tehát amit egy régi váltó ötödikben tudott, azt tudja most egy másik hatodikban. nem ritka az ilyen. szerintem egy nagy marhaság. még az én kocsimban is simán elférne egy hatodik, amivel sík úton el tudnék csettegni - 130-nál majdnem négyezret forog ötösben, szerintem 3000 körüli fordulaton tudná tartani azt a tempót még az én kicsi gyenge, RUGALMATLAN  :devil: szívómotorom is...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24694 Dátum: 2013.12.02 17:06:42 »
azért "ciki", mert ezzel potenciális vásárlókat veszítenek. én pl. nagyon fogok örülni, ha a következő autómban lesz hűthető ülés, sávtartó, követő tempomat közül bármi. persze lehet, hogy nem lesz, mert a használtautó-vásárló kussoljon... arról nem is beszélve, hogy orbitális kapufa egy ilyen kocsit tempomat nélkül adni. sose venném meg ezt a kocsit, ha ugyanannyiért golf is van. egyébként szerintem is teljesen vállalható a külseje, sokkal jobban néz ki, mint mondjuk az auris.
Hát ezt jól megaszontad [rohog] ;) :wacko:
Ha használtat akarsz akkor meg pláne Toyota, (de legalább is japán) hiszen mégjobban számit a késöbbi megbízhatóság.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10722
Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24695 Dátum: 2013.12.02 17:39:48 »
sose venném meg ezt a kocsit, ha ugyanannyiért golf is van.

Egy Golf hasonló motorral, hasonló felszereltséggel mindig is drágább lesz (használtan persze a nagyobb kínálat miatt már nem lesz akkora különbség közöttük).

Én elsősorban a magyar vásárlóra céloztam, akinek a nagy hányada nem fog extráktól dúskáló autót venni magának újonnan. Megint marad majd a külföldi kínálatból való csemegézés.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10722
Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24696 Dátum: 2013.12.02 17:50:42 »
de a tempomat teljes kihagyása a dizelből tényleg fura.

Én most böngészem a toyota honlapját, és ott szériában hozza a tempomatot a Limited és Lounge felszereltségeknél. Igaz a kis dízelhez a Start és a Limited felszereltség nem párosítható, és a Lounge-al már 6.7M Ft az ára, de elvileg nem lehetetlen dolog a kisdízelhez a tempomat.  :innocent:  ;)
Persze olcsóbb utólag beszerelni, és valóban nem éppen vásárlóbarát ez a csomagpolitika, de a Toyoták esetében ezzel sajnso együtt kell élni.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24697 Dátum: 2013.12.02 18:16:06 »
Hát ezt jól megaszontad [rohog] ;) :wacko:
Ha használtat akarsz akkor meg pláne Toyota, (de legalább is japán) hiszen mégjobban számit a késöbbi megbízhatóság.
hát igen, ez így van. eddig ugye csak japán kocsijaim voltak (a mazda2 mondjuk spanyol gyártmány), mind jók voltak, úgyhogy furkál bennem a kisördög, hogy ki kéne próbálni valami hazardírozósabbat is  :devil: de azért nem zárnám ki, hogy egy-két év múlva megjelenek egy prius kombival. vagy egy subaruval. vagy egy sima versoval, ha csóró leszek :D

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24698 Dátum: 2013.12.02 18:17:22 »
Egy Golf hasonló motorral, hasonló felszereltséggel mindig is drágább lesz (használtan persze a nagyobb kínálat miatt már nem lesz akkora különbség közöttük).
Én elsősorban a magyar vásárlóra céloztam, akinek a nagy hányada nem fog extráktól dúskáló autót venni magának újonnan. Megint marad majd a külföldi kínálatból való csemegézés.
az új kocsiknál is a külföldi kínálatból csemegézünk, mért baj ez a használtaknál?  :sorcerer:  :lol:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24699 Dátum: 2013.12.02 18:23:46 »
hát igen, ez így van. eddig ugye csak japán kocsijaim voltak (a mazda2 mondjuk spanyol gyártmány), mind jók voltak, úgyhogy furkál bennem a kisördög, hogy ki kéne próbálni valami hazardírozósabbat is  :devil: de azért nem zárnám ki, hogy egy-két év múlva megjelenek egy prius kombival. vagy egy subaruval. vagy egy sima versoval, ha csóró leszek :D
Á majd  kiküldenek a francba, aztán kapsz egy szolgálati verdát. :winkiss: Valami jó benzinest, úgy se te fizeted a számlát :hmmmm:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24700 Dátum: 2013.12.02 18:28:02 »
nem bánnám, de ahhoz fontosabb embernek kéne lenni, mint amire egyelőre kilátásom van  :whistling:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24701 Dátum: 2013.12.02 18:42:30 »
elvileg nem lehetetlen dolog a kisdízelhez a tempomat.
Valahogy, vmit biztosan bele lehet barkácsolni, de a a Toyota oldalán külön írják, hogy az 1,4d4d-ben nincs gyárilag a legmagasabb felszereltségnél sem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.02 18:46:35 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24702 Dátum: 2013.12.02 20:04:35 »
ugyanazt nem 5, hanem 6-felé osztják el, tehát amit egy régi váltó ötödikben tudott, azt tudja most egy másik hatodikban. nem ritka az ilyen. szerintem egy nagy marhaság.
Nekem is ez a bajom. Simán lehetne úgy méretezni, hogy 100+-nál lehessen az utazó 6.-at kapcsolni. Tulajdonképpen mind1 lenne, hogy odáig kell többet kapcsolgatni, vagy dombon illetve gyorsabb előzésnél kell visszapakolni. Nagyobb sebességnél jóval takarékosabb lenne.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10722
Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24703 Dátum: 2013.12.02 20:14:18 »
Valahogy, vmit biztosan bele lehet barkácsolni, de a a Toyota oldalán külön írják, hogy az 1,4d4d-ben nincs gyárilag a legmagasabb felszereltségnél sem.

Most látom, igazad van. Mekkora m@rhaság már ez...  :no: Miben lehet más annak az autónak a kábelezése/elektronikája, hogy ez nem megoldott?  :hmmmm: Gondolom végeztek piackutatást, nem hinném, hogy mondjuk az 1.6-os benzines, netán az erősebb dízel lenne a legtöbb darabszámban eladott motor...  :no:

Mondjuk ezt eljátszották az előző generációnál is, de ott ugyebár még az az apróság is megvolt, hogyha a kis benzines vagy dízel motort választottad, nem párosíthattad hozzá a legmagasabb felszereltséget.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24704 Dátum: 2013.12.02 20:26:12 »
Miben lehet más annak az autónak a kábelezése/elektronikája, hogy ez nem megoldott?
így egyetlen dízelnek sem kell külön kábelkorbácsot gyártani, és kezelni. Pontosabban a YHSD-ből kiindulva nem kell feleslegesen az összes dízel Coriban kompatibilis kábelezést csinálni, és a többségről lehagyni a kapcsolókat, ugyanis utóbbi olcsóbb megoldás, mint külön vezetékezni, illetve külön vezetékeket kezelni.
A motorvezérlőben valószínűleg csak pár sor program, ami viszont jelentéktelen.