Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6039631 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24510 Dátum: 2013.11.23 09:30:31 »
Én inkább a biztosítékok doboza felé néznék körül (az ugye a sofőr előtti részen van a motortérben, nekem) :hmmmm:
Miért pont biztosíték? Ha zárlata lenne, akkor nem csak ennyi lenne a hibajelenség, bár a hirtelen kiégett izzó gyanakodásra ad okot. Bár a tompított egy biztosítékon van mindkettő, szal akkor semmi világítása nem lenne, ha az ment volna ki. Én a kipufogóra tippelek, esetleg a középső dob szokott olyan szagot produkálni E11-nél ha régen volt használva.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24511 Dátum: 2013.11.23 09:44:07 »
Sziasztok,

Köszönöm a vàlaszokat. Mind a két észrevétel logikus.

Nàlam a biztositékok az utastérben vannak bal oldalon lent, és a szagot csak az autobol kiszàllva éreztem, de akkor szinte rögtön...

Meg fogom nézni a kipufogo környékét is, vagy elvinni valahova, ahol alà is tudnak nézni. Az is igaz, hogy àltalàban kisebb tàvokra van hasznàlva az auto, és lehet most kiégett belöle valami lerakodàs...?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24512 Dátum: 2013.11.23 10:55:54 »
Sziasztok,

Köszönöm a vàlaszokat. Mind a két észrevétel logikus.

Nàlam a biztositékok az utastérben vannak bal oldalon lent, és a szagot csak az autobol kiszàllva éreztem, de akkor szinte rögtön...

Meg fogom nézni a kipufogo környékét is, vagy elvinni valahova, ahol alà is tudnak nézni. Az is igaz, hogy àltalàban kisebb tàvokra van hasznàlva az auto, és lehet most kiégett belöle valami lerakodàs...?
Két helyen vannak biztosítékaid, az utastérban balra a kormánytól lent és az autóval szemben állva a sárvédő elem belső oldalára rögzített fekete színű dobozka, bár lehet le kell hozzá venni pár műanyag borítást h megtaláld.
A motortérben a főköri biztosítékok vannak (értsd 25A+ ), óvatosan nyúlkálj benne, mert az direktben az akksi és a generátorról jön. Az utastérben kisáramú mellékkörök elosztótáblája van, úgymint szivargyújtó, hifi, légzsák szenzorok, öv szenzor, műszerfal világítás, fedélzeti táp stb.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.23 10:58:01 írta 2ozz »

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24513 Dátum: 2013.11.23 12:36:02 »
Megvolt az első izzócserém a Corollán  :hug: Bal első helyzetjelző. Múltkor viszont érdekes dolgot produkált. Helyzetjelzővel álltam be a parkolóba melóhelyen(mert előtte már korábban megálltam), egy kollega meg mondja hogy nem világit a bal tompított. Mondpm ne szivass már, csak észrevettem volna. Akkor ráraktam a tompítottat-álló motornál, és a jobb nem világított. Vakarta a fejét ő is, hogy tuti a bal volt. Aztán beindítottam, akkor már világított a jobb. Aztán végül kiderült, hogy a bal helyzetjelző nem világít. De azt nem tudom, akkor álló motornál miért nem világított a jobb  :hmmmm:
A másik érdekes: korábbról úgy emléxem, hogy az egyik rendszámvilágítás nem világított. Lusta voltam kicserélni, nem foglalkoztam vele  ::) Nemrég meg megnéztem: világít mind2..

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24514 Dátum: 2013.11.23 12:43:17 »
Megvolt az első izzócserém a Corollán  :hug: Bal első helyzetjelző. Múltkor viszont érdekes dolgot produkált. Helyzetjelzővel álltam be a parkolóba melóhelyen(mert előtte már korábban megálltam), egy kollega meg mondja hogy nem világit a bal tompított. Mondpm ne szivass már, csak észrevettem volna. Akkor ráraktam a tompítottat-álló motornál, és a jobb nem világított. Vakarta a fejét ő is, hogy tuti a bal volt. Aztán beindítottam, akkor már világított a jobb. Aztán végül kiderült, hogy a bal helyzetjelző nem világít. De azt nem tudom, akkor álló motornál miért nem világított a jobb  :hmmmm:
A másik érdekes: korábbról úgy emléxem, hogy az egyik rendszámvilágítás nem világított. Lusta voltam kicserélni, nem foglalkoztam vele  ::) Nemrég meg megnéztem: világít mind2..
Lelőjjem a poént neki srácok? Csak mielőtt elkölt 100ezret autóvillamossági szerelőre...
A kulcsszó kóboráram, ami zárlatból adódik...testelő sarut fújd le elsősorban kontakt spray-vel. Kapard le róla az oxidálódott réteget.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24515 Dátum: 2013.11.23 12:50:48 »
Lelőjjem a poént neki srácok? Csak mielőtt elkölt 100ezret autóvillamossági szerelőre...
A kulcsszó kóboráram, ami zárlatból adódik...testelő sarut fújd le elsősorban kontakt spray-vel. Kapard le róla az oxidálódott réteget.

Ja, nem érdekelt különösebben, amíg működik :D Csak megjegyeztem.

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24516 Dátum: 2013.11.23 12:58:41 »
Ja, nem érdekelt különösebben, amíg működik :D Csak megjegyeztem.
Az jó ha nem érdekel, mert ha a világítás hálózatod ezt csinálja, akkor jobb ha nem tudod mikor lövi le magát az ABS vezérlőd  ;)
Az elektromos hiba egy autóban nem játék, bármikor tüzet foghat bármi és az autókat manapság olyan anyagokból készítik, hogyha egyszer valami benne tüzet fog, akkor aztán ember legyen a talpán aki megfékezi. Egyébiránt egy autó totális kiégése percek kérdése, szal gondold ezt át még egyszer...  ;)
De a kontakt hiba sem lehetetlen az izzók érintkezőjénél, én tuti ott kezdeném, olyan mint izzót cserélni, csak csiszolópapír, egy fogó és némi kontakt spray kell hozzá. Lehet h a rázkódós magyar utakon kitágult az izzó foglalata és csak összébb kell nyomni kicsit, vagy csak el van oxidálva. Hidd el nekem, ha teljes kábelkorbácsot kell cserélni, az nem 5 forint.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.23 13:05:43 írta 2ozz »

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24517 Dátum: 2013.11.23 13:29:02 »
Azért ne ijesztgesd fórumozókat  ::)
A felsoroltak kontakt hibák, ettől nem lesz  tűz az a autóban.
Legtöbbször utólagosan beszerelt dolgok és/vagy emberi hülyeség miatt gyullad ki egy autó.
Test zárlat esetén tudd kigyulladni egy kocsi, elektromos hiba esetén. Akkor két pólus összeér és akkora áramerősség keletkezik, ami műanyag szigetelést felforrósítja, megolvasztja és akár tűzet okoz. Legtöbbször ez hiba jelenség emberi beavatkozásnak köszönhető, kivert biztosító helyébe jóval nagyobb biztosító berakása vagy megpatkolása...vagy eleve úgy szerel be az autóba valamit, hogy nem épít be védelmet...pl. erősítő főkábelnél...

ja és tompított nincs egy biztosítón, külön van a bal és jobb oldal. Szintén így van a fényszórónál, de a helyzetjelzőnél is!

« Utoljára szerkesztve: 2013.11.23 13:30:33 írta Yautja »
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24518 Dátum: 2013.11.23 13:53:51 »
Lelőjjem a poént neki srácok? Csak mielőtt elkölt 100ezret autóvillamossági szerelőre...
A kulcsszó kóboráram, ami zárlatból adódik...testelő sarut fújd le elsősorban kontakt spray-vel. Kapard le róla az oxidálódott réteget.

Na azért ez nem francia/olasz kocsi..  :whistling: És amíg működik, nem nyúlok bele, ez egy alapszabály :) Egyébként minden gyári rajta.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24519 Dátum: 2013.11.23 17:10:18 »
Sziasztok,

Megprobàltam ma kicserélni a tegnap kiégett bal oldali (vezetö felöli) tompitott fényt adot izzot az E12-es hatchback Corollàmon, de egyelöre nem jàrtam sikerrel jo fél ora kinlodàs utàn sem...

Gondoltam mielött valamit eltörök, elgörbitek, vagy elrontok, megkérdezem töletek is mi a helyes eljàràs. A tankönyvet olvastam, mellettem is volt...

Szoval, az a fedölap amit két oldalrol tartanak a fémpàntok az simàn lejött. A helyzetjelzö égöhöz is (meglepöen) könnyen hozzà tudok férni és azt simàn tudnàm cserélni, mert szinte lötyög a helyén.

Na most, a tompitott égöhöz nem tudok hozzàférni. A konnektort sehogy nem tudom levenni. Oda belàtni reménytelen, csak a tapogatozàsra bizhatja magàt az ember...
A tankönyvben is irja, hogy ha nem jön le mozgatni kell, de azt nem tudom mennyire lehet eröltetni és föleg milyen irànyban?
Két oldalrol kellene valahogy megfogni, összeszoritani és csak ùgy jön ki? Vagy also-felsö fogàst kellene rajta talàlni és ùgy hùzni?
Erdekes, hogy a konnektor alà tudok nyùlni és ùgy mozgatni, de ekkor az égö is mozog fel-le irànyban és attol tartok nehogy beletörjön valami...

A kérdésem tehàt az, hogy miként kell a konnektort ügyesen levenni, mennyire lehet eröltetni és milyen mozgàsokat lehet ott végrehajtani?

Elöre is köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.23 17:27:40 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24520 Dátum: 2013.11.23 17:15:45 »
Sziasztok,

Megprobàltam ma kicserélni a tegnap kiégett bal oldali (vezetö felöli) tompitott fényt adot izzot, de egyelöre nem jàrtam sikerrel jo fél ora kinlodàs utàn sem...

Gondoltam mielött valamit eltörök, elgörbitek, vagy elrontok, megkérdezem töletek is mi a helyes eljàràs. A tankönyvet olvastam, mellettem is volt...

Szoval, az a fedölap amit két oldalrol tartanak a fémpàntok az simàn lejött. a helyzetjelzö égöhöz is (meglepöen) könnyen hozzà tudok férni és azt simàn tudnàm cserélni, mert szinte lötyög a helyén.

Na most, a tompitott égöhöz nem tudok hozzàférni. A konnektort sehogy nem tudom levenni. Oda belàtni reménytelen, csak a tapogatozàsra bizhatja magàt az ember...
A tankönyvben is irja, hogy ha nem jön le mozgatni kell, de azt nem tudom mennyire lehet eröltetni és föleg milyen irànyban?
Két oldalrol kellene valahogy megfogni, összeszoritani és csak ùgy jön ki? Vagy also-felsö fogàst kellene rajta talàlni és ùgy hùzni?
Erdekes, hogy a konnektor alà tudok nyùlni és ùgy mozgatni, de ekkor az égö is mozog fel-le irànyban és attol tartok nehogy beletörjön valami...

A kérdésem tehàt az, hogy miként kell a konnektort ugyesen levenni, mennyire lehet eröltetni és milyen mozgàsokat lehet ott végrehajtani?

Elöre is köszönöm!
Na megpróbálok segíteni, de ha itt van Yautja, majd ő kijavít.  :D
El kell forgatnod az egészet és vezetékkel együtt jön ki a tompított izzó. Utána pöcök a csatlakozón lenyom, csatlakozó lehúz és léss csodát, ott az izzó. Aszem HB4-es izzó lesz az és van a végén egy 90°os műanyag könyök. Balra forgat és kihúz, ennyi trükk.

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24521 Dátum: 2013.11.23 17:18:03 »
Azért ne ijesztgesd fórumozókat  ::)
A felsoroltak kontakt hibák, ettől nem lesz  tűz az a autóban.
Legtöbbször utólagosan beszerelt dolgok és/vagy emberi hülyeség miatt gyullad ki egy autó.
Test zárlat esetén tudd kigyulladni egy kocsi, elektromos hiba esetén. Akkor két pólus összeér és akkora áramerősség keletkezik, ami műanyag szigetelést felforrósítja, megolvasztja és akár tűzet okoz. Legtöbbször ez hiba jelenség emberi beavatkozásnak köszönhető, kivert biztosító helyébe jóval nagyobb biztosító berakása vagy megpatkolása...vagy eleve úgy szerel be az autóba valamit, hogy nem épít be védelmet...pl. erősítő főkábelnél...

ja és tompított nincs egy biztosítón, külön van a bal és jobb oldal. Szintén így van a fényszórónál, de a helyzetjelzőnél is!
Neked is reagálok, a kontakt hiba=ív keletkezés, szerintem.  ;)
Ha vmilye hol világít hol nem az vagy a kapcsoló hibája (lehet az relé, vagy tranyó, vagy fet vagy akármi), vagy annak a hibája h nincsen meg néha a potenciál különbség a két drótban, tehát néha az egyik lába lebeg a kapcsolásnak, de javíts ki ha tévedek.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24522 Dátum: 2013.11.23 17:22:11 »
El kell forgatnod az egészet és vezetékkel együtt jön ki a tompított izzó. Utána pöcök a csatlakozón lenyom, csatlakozó lehúz és léss csodát, ott az izzó. Aszem HB4-es izzó lesz az és van a végén egy 90°os műanyag könyök. Balra forgat és kihúz, ennyi trükk.
Köszönöm @2ozz, de nekem E12-es hatchback Corollàm van. A tankönyv nem ir semmit a forgatàsrol ennél a modellnél... és a belevalo égö H7-es...
Vagy az E12-n is igy kell eljàrni?
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.23 17:27:18 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

2ozz

  • Vendég
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24523 Dátum: 2013.11.23 17:39:05 »
Köszönöm @2ozz, de nekem E12-es hatchback Corollàm van. A tankönyv nem ir semmit a forgatàsrol ennél a modellnél... és a belevalo égö H7-es...
Vagy az E12-n is igy kell eljàrni?
Ez szinte minden autónál így működik, próbáld meg forgatni benne, hátha úgy lazulni fog.
Vezéreljen a következő alapelv: Ha kiszedted egyszer sérülésmentesen, akkor már be is tudod tenni sérülésmentesen az újat.  :D
Egyébként szerintem az a legegyszerűbb, ha kibillented a lámpatestet és belevilágítasz elemlámpával, akkor látni fogod hogy van bele rakva.
Sose legyél biztos benne h H7, nekem is a gyári izzókészletből talán 2 db izzó jó bele... Én is azt hittem h H7-es, de az a távolsági(alias fényszóró v országúti). A tompított nekem HB4, a középső kettő a H7.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.23 17:41:24 írta 2ozz »

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #24524 Dátum: 2013.11.23 17:45:28 »
En még nem cseréltem eddig egy izzot sem a Corollàmon, igy csak a tankönyvre tàmaszkodom.

Abban azt irja, hogy miutàn levettem a konnektort, akkor le kell nyitni egy rugoféleséget, ami utàn màr egyszerüen kijön az izzo.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos