Bocsi, nagycitrom, de ez ... hogy is mondjam... butaság. Ez akkor lenne igaz, ha bal lábbal fékezne az ember. De nem, jobb lábbal kell fékezni akkor is, ha a gázt nyomod, és akkor is, amikor tempomat visz és a bal lábad a fék-gáz környékén pihen.
Rálépni a fékre kb ugyanannyi idő..
Felvetettem a problémát a mostanában rakoncátlankodó központi zárammal kapcsolatban pár napja, jelentem, tegnap sikerült megoldani:
A jelenség annyi volt, hogy kulccsal nem reagált a kp. zár, csak a vezető felőli ajtót zárta. Ha a gombot nyomtam le (vezető oldali ajtón), akkor hibátlanul zárta mindet és nyitotta is.
Nos, szétszedtem és
WD40-nel befújtam az ajtó szélén lévő, süllyedő-emelkedő "gomb" kárpit alatti egységét. Kiszáradt 12 év alatt...
Persze, nem sajnáltam tőle az anyagot, jól befújtam. Hamár a kárpit lent volt, akkor befújtam a zár belső mozgó részeit is.
Gyakorlatilag a 2. zárási műveletre már hibátlanul zárt és nyitott (és azóta is rendben teszi ezt) a szerkezet.
És egyébként megint vicces, de igaz: Ami egy Corollán nem működik, de működött, arra elég a WD40, nem kell a kárpiton kívül semmit sem lebontani, szétszedni, kicserélni...