Úgy néz ki, megdöglött (vagy legalábbis megdögleni készül) a
gyújtáskapcsoló betét.
Már lebeszéltem a szervizzel (szokásomhoz híven a csabai A1 Toyota szerviz), hogy ma délben viszem, szétszedik, lokalizálják a hibát és, ha tényleg ez a gondja, akkor kapok 1 óra emésztési időt, mielőtt megrendeljük bele az alkatrészt, ugyanis ez nem létezik utángyártottban (tehát autósboltokban nem beszerezhető), csak eredeti gyáriban, ami 22.700 Ft +Áfa (br. 28.000 Ft).
![eek :eek:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/eek.gif)
(Mondjuk ez egy kicsit szíven ütött, mert a szintén gyári beszállító Aisin Asko komplett kuplung szettem került 3000 Ft-tal kevesebbe, ez, meg csak nem egy nagy valami, dehát, a japó elektronikák nem ócsók, ellenben nem is kell sokat cserélgetni.
Ja, a lényeg, a tünetek, amelyek a gyújtáskapcsoló betét meghibásodására utal: Az hiba meleg időben (napon hagyott, felhevült autó esetén) jelentkezett nálam, hogy amikor indítózni próbáltam, a gyújtás ráadását követően, a kulcsot tovább fordítva nem történt semmi. Azaz, ha a fordítás közben jó erősen megmozgattam a kulcsot, akkor indított, de a hagyományos mozdulattal nem. Ezért úgy gondoltam, hogy mielőtt tönkreteszem a kulcsot és/vagy a helyét a sok rángatással, inkább kicseréltetem újra.
A szerelő azt mondta, hogy ez egy kis műanyag doboz, amiben érintkezők vannak. Ezek a kulcs elfordítására zárnak össze, működtetve ezzel az önindítót. Bizonyos idő után és főleg a meleg hatására ez a műanyag doboz tud pont annyit deformálódni, hogy a benne lévő érintkezőknél kontakt hiba lép fel bojkottálva ezzel az indítást. Nálam is ez lehet a helyzet.
Az érdekes az, hogy mindez előzetes jel nélkül jött elő. Tegnap feleségem a munkahelyéről indult volna haza (szomszéd városból), mire káromkodva hív, hogy nem indul a kocsi. Mondom, olyan nincs... béna vagy! Nem vette a lapot, s végül a főnököm céges kocsijával gurultam át hozzá. Nekem az első érintésemre beindult (tudja az autó, hogy ki nyúl hozzá: aki mindig simogatja...). Aztán, mikor a feleségem próbálta megint, akkor nem indult. Ekkor én megmozgattam a kulcsot, és ismét indult. Ezután jött a telefon a szerelővel...
Talán bontóból is beszerezhető olcsóbban, de arra mi a garancia, hogy kb tízezer Ft-ért mindig megbízhatóan fog működni? Ráadásul ez egy relatíve sokat használt alkatrész és úgy gondolom, hogy kuplungból sem illik használtat beletenni a kocsiba, hát, számomra a gyújtáskapcsoló betétből sem.
Legkésőbb szombaton kész lesz...
![Hááát ::)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/rolleyes.gif)