Végsebesség, igen ez sok japán autónál így van. Sőt a régi Suzuki swiftben csak 4-ben lehetett elérni, mert az 5 olyan hosszú volt, hogy azt nem bírta végigforogni.
A VVTi nem olyan, mint amit mondasz, ez 5.-ben eri el a vegsebesseget. Meghozza azert, mert 6000 folott erosen elkezd csokkenni a motor ereje, az 1.4 pl. mar 170-nel nem akar 4.-ben tobbet menni, csak nagyon lassan, 5.-ben meg siman viszi a 180-at is.
Attol fugg ez egyebkent, hogy mennyire hosszu az 5. fokozat, illetve, hogy mikor adja le a motor a maximalis teljesitmenyet. A Hondankban hosszu az 5. fokozat, plusz magas fordulaton is adja le a teljesitmenyt, ezert ott valoban a 4. az, amiben a legtobbet megy a kocsi. Meghozza olyannyira hosszu az 5., hogy ha tiltasig vinne a kocsi, akkor 250 felett lenne 5.-ben a vegsebessege. Ezt hivjak hosszu, takarekos valtonak.
Az 5. generacios 1,5 Civic valtoja (S20) mar olyasmi, mint a VVTi Toyotake, hogy 5.-ben eri el a kocsi a vegsebesseget.
A hosszu valto elonye, hogy az autopalyan halkabb, takarekosabb a haladas, azonban sajnos minden emelkedon vissza kell kapcsolni, illetve mikor gyorsitani szeretnel. Nalunk is ez a baj a Civic-kel, hogy nagyon hosszu az 5. fokozat, a motor meg 5000-res fordulattol kezd el huzni. A VVTi tobbet eszik a palyan, meg jobban is bog a motorja, cserebe ha nem jonnek ki elem 100-zal, akkor a teljes M7-es tavot 5.-ben meg lehet tenni valtogatasok nelkul.
Az idealis az lenne, ha az en valtomhoz hozza adnanak meg egy 6. fokozatot, ami olyasmi lenne, mint a Honda 5. fokozata, kimelo, takarekos uzemmod. Sajnos a G6-tal is az a baj, hoy hiaba 6 sebesseges, nem erek el vele az autopalyan sokat, mert az 5 fokozatot 6-ra osztottak csak fel, olyasmi a 6. fokozata, mint nalam az 5. Gyorsulaskor jo, de mikor takarekos mennek, nagy sebesseggel, akkor meg annak a 6. is tul rovid lenne.