Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5849682 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19185 Dátum: 2011.05.04 23:00:39 »

2. Van egy pár kavicsfelverődés a gépen, láttam a könyvben, hogy lehet a cégtől gyári színhez való stiftet rendelni, mennyire jó ez a cucc, esetleg használt más már ilyet?

hi!

én kb. 2 hete vettem gyári javitóstiftet 199-es szinkód, ezüstszürke szinben az emilfreytől , ugyemlékszem,h 1800ft körül volt a kis festékes tubus meg a lakkos tubus egyben. és elég jolett, már megcsináltam  a kavicsfelverődéseimet!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19186 Dátum: 2011.05.04 23:11:11 »
Szia!
Először is gratulálok a kocsihoz!....

Olvasva ezt a leírást, lehet hogy hülyeséget csináltam akkor, amikor castrol magnatec 10W40 olajra cseréltem a régit? :wacko: Ha igen milyen kárt okozhattam?  :cry:
zzozo

Azért gáz ez az olaj kérdés, mivel én többször beszéltem a kiskőrösi toyotásokkal, akik váltik azt állították, hogy 10w40, illetve ami elő van írva.
A röhej, hogy a könyvben 15w20-tól 5w30-ig terjed a skála az 1.4 vvti-nél...Javasolják az 5w30-at ami API SL minősítésű legalább, tudtommal a legtöbb olaj eléri ezt a minősítést 5w30-as szám mellett, persze lehet tévedek, elvégre csupán laikus vagyok, és csak most ismerkedem a géppel.
Hm... nem gondolnám, hogy 10w40-nel marha nagy gond lehet, bár az tény a szintetikus testvérei felhasználásával jobbat teszünk a motornak.
Mivel egy-két helyen baromira olcsó ez az olaj, így nem nagy kunszt beletölteni.
5w30 Total potom 2150Ft/liter, ez az ár azért megengedhető egy hithű Toyotásnak.

Anno régebben mikor még csupán érdeklődtem a vvti technika után hallottam olyan infót is, utóbb már én is belátom mekkora marhaság, hogy azért kell 10w40, mert az biztosít kellő kenést a láncnak. Hát igen ma már látom vicces a dolog, de hát sok butaságot hall az ember.


Javító stift baromira olcsó, 2700Ft, azt hittem drágább lesz, most vettem olajszűrőt, levegőszűrőt, azok is elég olcsók voltak, persze a megfelelő helyen megfelelő kedvezmény igénybevételével.
Auris HSD TS 2015.12

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19187 Dátum: 2011.05.04 23:24:09 »
Szia!
Először is gratulálok a kocsihoz!....

Olvasva ezt a leírást, lehet hogy hülyeséget csináltam akkor, amikor castrol magnatec 10W40 olajra cseréltem a régit? :wacko: Ha igen milyen kárt okozhattam?  :cry:
zzozo

Javító stift baromira olcsó, 2700Ft, azt hittem drágább lesz, most vettem olajszűrőt, levegőszűrőt, azok is elég olcsók voltak, persze a megfelelő helyen megfelelő kedvezmény igénybevételével.


ja, nem drága. nézd meg a szinkododat és rendelj. 2nap alatt meghozzák és irnak smst,ha átlehet venni.  a szürőket énis bárdinál veszem céges 50% bonuszra, ugy persze,h nem drága. :)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19188 Dátum: 2011.05.05 07:55:37 »
...Hm... nem gondolnám, hogy 10w40-nel marha nagy gond lehet, bár az tény a szintetikus testvérei felhasználásával jobbat teszünk a motornak....
Nos pedig de. Ha folyamatosan 10W40-nel használják az első szériás vvt-iket, akkor eldugul a nemtom mi és elkezdi enni az olajat. Sokáig nem tudtuk, hogy mi a megoldás, de már igen. Olvasd el ezt és ezt meg ezt is, miért CSAK 5W30-at szabad tenni bele. (Ha az én közel 200 ezret futott, régebbi konstrukciójú motorom szereti az 5W30-at, akkor a sokkal modernebb vvt-ibe pláne csak ilyet szabadna tenni).
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19189 Dátum: 2011.05.05 08:11:43 »
...Hm... nem gondolnám, hogy 10w40-nel marha nagy gond lehet, bár az tény a szintetikus testvérei felhasználásával jobbat teszünk a motornak....
Nos pedig de. Ha folyamatosan 10W40-nel használják az első szériás vvt-iket, akkor eldugul a nemtom mi és elkezdi enni az olajat. Sokáig nem tudtuk, hogy mi a megoldás, de már igen. Olvasd el ezt és ezt meg ezt is, miért CSAK 5W30-at szabad tenni bele. (Ha az én közel 200 ezret futott, régebbi konstrukciójú motorom szereti az 5W30-at, akkor a sokkal modernebb vvt-ibe pláne csak ilyet szabadna tenni).
Röviden tömören kurtán furcsán: Annyi volt a bibi, hogy a gyári dugattyúkba a kelleténél kevesebb barázdát és kisebb átmérőjű furatokat tettek a szükségesnél, emiatt a sűrűnek számító 10W40-es olaj nem tudott rendesen visszafolyni, így benn maradt az égéstérben, ahol egy része elégett, a maradék trutyi pedig folyamatosan lerakódott. Ez a lerakódás egyre csak nőtt, egyre inkább tovább szűkítette a a furatokat, egyre több maradék olaj égett el, rakódott le, ami folyamatosan növelte belül a hőmérsékletet, amit nem bírt már az olajlehúzó gyűrű, ami meglágyult, stb... Nagyvonalakban, konyhanyelven erről van szó.
Ezért igen is, nem mindegy, hogy milyen olajat töltesz bele, hiszen egy HC-s 5W-s, netán egy full szintetikus 0W-s olaj hígabb, sokkal könnyebben áramlik a rendszerben, a könnyebb áramlás miatt könnyebben is folyik vissza így kevesebb esélyt ad, hogy lerakódás képződjön az égéstérben, vagy a dugattyúk falán, furataiban.
Szerintem ez elég érv, hogy NE 10W-40-es olajat használjunk a VVT-i-be!  :nono:  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19190 Dátum: 2011.05.05 21:47:04 »
...Hm... nem gondolnám, hogy 10w40-nel marha nagy gond lehet, bár az tény a szintetikus testvérei felhasználásával jobbat teszünk a motornak....
Nos pedig de. Ha folyamatosan 10W40-nel használják az első szériás vvt-iket, akkor eldugul a nemtom mi és elkezdi enni az olajat. Sokáig nem tudtuk, hogy mi a megoldás, de már igen. Olvasd el ezt és ezt meg ezt is, miért CSAK 5W30-at szabad tenni bele. (Ha az én közel 200 ezret futott, régebbi konstrukciójú motorom szereti az 5W30-at, akkor a sokkal modernebb vvt-ibe pláne csak ilyet szabadna tenni).
Röviden tömören kurtán furcsán: Annyi volt a bibi, hogy a gyári dugattyúkba a kelleténél kevesebb barázdát és kisebb átmérőjű furatokat tettek a szükségesnél, emiatt a sűrűnek számító 10W40-es olaj nem tudott rendesen visszafolyni, így benn maradt az égéstérben, ahol egy része elégett, a maradék trutyi pedig folyamatosan lerakódott. Ez a lerakódás egyre csak nőtt, egyre inkább tovább szűkítette a a furatokat, egyre több maradék olaj égett el, rakódott le, ami folyamatosan növelte belül a hőmérsékletet, amit nem bírt már az olajlehúzó gyűrű, ami meglágyult, stb... Nagyvonalakban, konyhanyelven erről van szó.
Ezért igen is, nem mindegy, hogy milyen olajat töltesz bele, hiszen egy HC-s 5W-s, netán egy full szintetikus 0W-s olaj hígabb, sokkal könnyebben áramlik a rendszerben, a könnyebb áramlás miatt könnyebben is folyik vissza így kevesebb esélyt ad, hogy lerakódás képződjön az égéstérben, vagy a dugattyúk falán, furataiban.
Szerintem ez elég érv, hogy NE 10W-40-es olajat használjunk a VVT-i-be!  :nono:  ;)


Nagyon köszönöm a hasznos infókat. Nem győzöm hangsúlyozni mennyire le vagyok nyűgözve a segítőkészség terén..... :clap:

Lenne további kérdésem, a motorteret felnyitva sajnálattal tapasztaltam, hogy az akusaruk és maga az aku is full dzsuva, kezd csepkőképződményre hasonlítani, továbbá az akusaru elég korrodált.
Szintén a könyvben olvastam, hogy először a negatív sarut, majd a pozitívat levéve lehet az akut eltávolítani...
Vissza hasonló módon először a pozitívat majd a negatívat visszatéve...
Boccs ha valamit helytelenül írok, lévén nem ez a szakmám, bár ha jól látom  kell tanulni, mivel nagyon sok a fals infó a dolgokról...

Az akut középütt ugye egy úgynevezett leszorító lemezke fixálja, de annak egyik fele a takarólemez alatt van, ha a másik anyát leveszem, akkor ez a lemezke elfordítható?
Boccs a konyhanyelvért, de csak ilyenre tellik tőlem.
A műanyag burkolati lemezt bolhák rögzítik, melyeket elsőre nem sikerült kiszednem, így mára felhagytam a művelettel, majd hét végén nekiesem a motor tisztításának.

Olajparázósok megnyugtatására 0w30 Total Quartzot rendeltem, holnap jön meg.
Olajszűrőt már megvetettem, Jakoparts, remélem azzal sem lövök mellé.....

Auris HSD TS 2015.12

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19191 Dátum: 2011.05.05 22:11:19 »
lacke1:

Sajna az akku mizériához nem konyítok, sosem kellett még piszkálni, abban majd más fog neked segíteni.

Viszont az olajszűrővel nem csináltál valami jó bizniszt, ugyanis a tapasztalatok azt mutatják, legalábbis itt fórumon belül, hogy a MANN W68/3 típusú az egyik legjobban bevált olajszűrő. Masszív háza, igényes belseje van, ami hibátlanul szűri meg az olajat. Azt szoktuk javasolni szinte mindenkinek, hogy mivel ez egy mindössze 1100-1600Ft közötti tétel, viszont legalább olyan fontos, mint maga az olaj, amit beletöltesz (a 0W-30 Total szuper, bár biztos nem volt olcsó, Itt egy tipp olajvásárláshoz, nagyon jó hely.), hogy ezt vegye, ha teheti. A levegőszűrő-pollenszűrő páros esetén pl. én is a Japanparts, vagy Alco termékeket használom, de olajszűrőből csakis a MANN-t.  :excl: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19192 Dátum: 2011.05.05 22:21:41 »
Köszönöm a tanácsokat, de ha szabadna megjegyeznem én egy olcsóbb helyet ismerek  :yes:
http://www.formula3000.hu/

Holnap jön meg a cucc, netes árkeresésben jó vagyok, bár majd akkor kiabálom el, ha már megvan az olaj   :yes:
Ja ha szabad ilyet mondani ki milyen gumit talál a legjobbnak így 2011 tájékán?

Sokáig vaciláltam, míg végül az ADAC 2011-es teszt és  ár/érték arány alapján a HANKOOK K715 OPTIMO-t választottam, meglehetősen jó áron akadtam erre is
http://akciosfelni.hu/

Na jó nem reklámozni akarom, csupán csak a segítő szándék vezérel, hiszen ilyen ínséges időkben bizony jó, ha tud ócsóé dógokat....
Olajszűrőt hát igen, korábban kérdeznem kellett volna, na mindegy, idénre jó lesz ez is, jövőre ígérem csak Man, köszönöm ezen infót is.... :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.05 22:47:46 írta kleingy »
Auris HSD TS 2015.12

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19193 Dátum: 2011.05.05 22:52:47 »
Én azt a szűrőt kicseréltetném. Majd lesz megint anyázás ugyanis, amikor 5-10 mp múlva alszik csak el az olajnyomás lámpa, mert nincs a szűrőben visszacsapó szelep... Aztán az meg nem annyira "gyerebe" a kocsidnak.  ;)

Van az Általánosban Gumis topic, sztem ott olvasgass. Nekem Fulda EcoControl 175/65 R14 van a Corimon az Automaxtól, 2 hónapja vettem 10.990-ért darabját. Ezt a témát sztem folytassuk abban a topicban. ;)
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19194 Dátum: 2011.05.05 23:00:31 »
Én azt a szűrőt kicseréltetném. Majd lesz megint anyázás ugyanis, amikor 5-10 mp múlva alszik csak el az olajnyomás lámpa, mert nincs a szűrőben visszacsapó szelep... Aztán az meg nem annyira "gyerebe" a kocsidnak.  ;)
:yes: Igen-igen... figyu lacke1, ha gondolod, próbáld ki ezt, ne adja, de majdnem biztos vagyok benne, hogy jelentkezni fog a probléma jóval a következő olajcsere előtt.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19195 Dátum: 2011.05.05 23:03:11 »
Én azt a szűrőt kicseréltetném. Majd lesz megint anyázás ugyanis, amikor 5-10 mp múlva alszik csak el az olajnyomás lámpa, mert nincs a szűrőben visszacsapó szelep... Aztán az meg nem annyira "gyerebe" a kocsidnak.  ;)

Van az Általánosban Gumis topic, sztem ott olvasgass. Nekem Fulda EcoControl 175/65 R14 van a Corimon az Automaxtól, 2 hónapja vettem 10.990-ért darabját. Ezt a témát sztem folytassuk abban a topicban. ;)

Ezt a szűrős infót is nagyon köszönöm, holnap kicseréltetem az olajszűrőt, úgy érzem már most megszolgálta a fórum, hogy beregeltem....
 :clap:
Auris HSD TS 2015.12

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19196 Dátum: 2011.05.06 08:25:58 »
Én azt a szűrőt kicseréltetném. Majd lesz megint anyázás ugyanis, amikor 5-10 mp múlva alszik csak el az olajnyomás lámpa, mert nincs a szűrőben visszacsapó szelep... Aztán az meg nem annyira "gyerebe" a kocsidnak.  ;)

Van az Általánosban Gumis topic, sztem ott olvasgass. Nekem Fulda EcoControl 175/65 R14 van a Corimon az Automaxtól, 2 hónapja vettem 10.990-ért darabját. Ezt a témát sztem folytassuk abban a topicban. ;)

Ezt a szűrős infót is nagyon köszönöm, holnap kicseréltetem az olajszűrőt, úgy érzem már most megszolgálta a fórum, hogy beregeltem....
 :clap:
Ez az! Ez a helyes hozzáállás!  :clap: Olajból és olajszűrőből mindig minőségit bele, ez a két legfontosabb dolog!  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19197 Dátum: 2011.05.06 10:58:46 »
Az akut középütt ugye egy úgynevezett leszorító lemezke fixálja, de annak egyik fele a takarólemez alatt van, ha a másik anyát leveszem, akkor ez a lemezke elfordítható?

Olajszűrőt már megvetettem, Jakoparts, remélem azzal sem lövök mellé.....
"Lemezke":
Igen.  :yes:

Olajszűrő:
Azért valószínűleg a Jakoparts se lehet olyan rossz:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg381691#msg381691
Ettől függetlenül persze én is Mann-t tetettem bele...  ;)

Hecsi-Tibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19198 Dátum: 2011.05.06 20:11:43 »
Harcikérdés...

Valaki tud Szervízkönyvet '96-11 havi Corolla 1.3 4E-FE 5D Hatchback-hez ?
Today
Tomorrow
Toyota

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19199 Dátum: 2011.05.06 20:55:25 »
Jelentem kicseréltem a szűrőt, lévén túl nagy volt számomra a paráztatás,meg hát ugye ha már 0w30, akkor legyen jó a szűrő is.A futár az olajjal baromira gyors volt, tegnap délelőtt 11-kor rendeltem, 3-kor meg már a kezemben volt az olajka a számlával együtt.
Megjött a javító stift is, hétvégén lesz mivel foglalkoznom, plusz takaríthatom ki az aksit.
Holnap utánajárok, hogy mikor volt kicserélve a fékolaj, és a gyertyák, azt még feltétlen meg kell csinálnom.
Ha ezen dolgok mind realizálódtak, úgy jövő hét végére, na akkor mérek majd egy szolíd fogyasztást....
A ciripelést a legutóbbi beindításnál már nem hallottam, lehet, hogy víz mehetett az ékszíjra?
Tényleg hallott már valaki Corollánál alsó védőlemezről?
Furcsának találom, hogy nincs alul védelem, mondjuk a Peugeot Partnerünk dettó ugyanilyen.... [rohog]
Auris HSD TS 2015.12