Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6023585 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19020 Dátum: 2011.03.21 19:15:56 »
Én is jártam így. Félreálltam telefonálni 2-3 percre és megszokásból (mintha most ültem volna be) ráindítottam. Elég csúnya hangot adott ki, ki is vert a víz, de szerencsére nem lett baja a vasnak.

Más kérdés: szerviz intervallum. Állítólag 105 000 km-enként cserélni kell az E11-es corollákban a "hosszbordás szíjat". Ez a vezérműszíj? Mennyi ennek a költsége?
Nem, ez a hosszbordás szíj. Vezéműszíj nincs benne, mert láncos a vvti.
A hosszbordás szíjból CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a GATES márkájút vedd bele, egy valamire való szerelő mást nem is tesz az autóba. Ez nekem 6000Ft-ba került. Ha a szerviz topicban visszakeresel a Gates szóra, meg kell találd a hsz-emet ezzel kapcsolatban, leírtam a pontos méretét is a szíjnak: 1,4 vvti szervós, klímás E11 autóhoz 1860mm hosszú szíj kell. (asszem Gates 6PK1860 jelű)
Megnéztem, nem jól írtam, mert 1840mm hosszú (6PK1840)!!! Bocsi, ezúton javítom magamat!!!  :excl: :hug:
Nekem is tavaly cserélte a szerelőm, klíma+szervó , Gates 6PK 1835 lett beletéve / 5500ft volt az ára/
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19021 Dátum: 2011.03.21 20:13:31 »
Nekem is tavaly cserélte a szerelőm, klíma+szervó , Gates 6PK 1835 lett beletéve / 5500ft volt az ára/
Ilyen is van?! 5mm az eltérés...  :eek: :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19022 Dátum: 2011.03.21 20:32:32 »
Köszi az eddigi infót. Átdúrtam az előzményeket, de sajnos nem találtam meg sehol, (még a Haynes könyvben sem) hogy mi a hosszbordás szíj pontos kódja/típusa/hossza. (E11 1.6 VVTi klímás)
Nem azt írták le az előző oldalon...?

Az 1.4-es volt...

Robika899

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • drágaszágom...
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19023 Dátum: 2011.03.21 20:36:49 »
Én is jártam így. Félreálltam telefonálni 2-3 percre és megszokásból (mintha most ültem volna be) ráindítottam. Elég csúnya hangot adott ki, ki is vert a víz, de szerencsére nem lett baja a vasnak.

Más kérdés: szerviz intervallum. Állítólag 105 000 km-enként cserélni kell az E11-es corollákban a "hosszbordás szíjat". Ez a vezérműszíj? Mennyi ennek a költsége?
Nem, ez a hosszbordás szíj. Vezéműszíj nincs benne, mert láncos a vvti.
A hosszbordás szíjból CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a GATES márkájút vedd bele, egy valamire való szerelő mást nem is tesz az autóba. Ez nekem 6000Ft-ba került. Ha a szerviz topicban visszakeresel a Gates szóra, meg kell találd a hsz-emet ezzel kapcsolatban, leírtam a pontos méretét is a szíjnak: 1,4 vvti szervós, klímás E11 autóhoz 1860mm hosszú szíj kell. (asszem Gates 6PK1860 jelű)
Megnéztem, nem jól írtam, mert 1840mm hosszú (6PK1840)!!! Bocsi, ezúton javítom magamat!!!  :excl: :hug:
Nekem is tavaly cserélte a szerelőm, klíma+szervó , Gates 6PK 1835 lett beletéve / 5500ft volt az ára/

Én ugy tudom,hogy 2000-től láncos, azelőtt szíjas a 4e-fe motor.
Ja.és csere előtt állok én is. Célszerű cserélni a feszítőgörgőket is gondolom. Biztos ami tuti megvettem mindent+bordás szíjakat is, 30 rugóba fájt...
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.21 20:44:53 írta Robika899 »
JAPAN CARS 4 EVER!

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19024 Dátum: 2011.03.21 21:04:42 »
Az enyémben csak a hosszbordás szíj lett cserélve mert szétrepedezett. 6 év, vagy 105.000 km az intervallum idő. Görgőt nem kellett , 65.000 km van a gépemben, a szerelőm azt mondta jók a feszítők , nem nyúl hozzá.
Rajtam kívül, van más debreceni fórum lakó is köztetek?
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.21 21:07:57 írta Csazso »
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

Robika899

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • drágaszágom...
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19025 Dátum: 2011.03.21 21:06:45 »
Az enyémben csak a hosszbordás szíj lett cserélve mert szétrepedezett. 6 év, vagy 105.000 km az intervallum idő. Görgőt nem kellett , 65.000 km van a gépemben, a szerelő azt mondta jók a feszítők , nem nyúl hozzá.


az enyém most lesz 12 éves ,ugyhogy cserélve lesz biztos ami tuti
JAPAN CARS 4 EVER!

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19026 Dátum: 2011.03.21 21:16:17 »
http://www.toyodiy.com/

Itt az alkatrészek kódjait tudod megkeresni a kocsid alvázszáma alapján.

Miután az alvázszámot beírtad, kidobja a kocsidat. Utána megkeresed az alkatrészt, aminek felírod a Toyotás cikkszámát. Utána ez alapján rendeled a Bárdiban vagy a Unixban a Gates szíjat meg. Ennyi.

Köszi szépen, ez tényleg egy jó oldal. Kikerestem az autót, de sajnos nem egyértelmű számomra, hogy 1560mm vagy 1840mm-es kellene nekem.
Előzményekben szerepel: 6PK1840 1840mm-es és Gates 6PK1835 1835-ös is...  :surrender:


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19027 Dátum: 2011.03.21 21:16:51 »
Én ugy tudom,hogy 2000-től láncos, azelőtt szíjas a 4e-fe motor.
Ja.és csere előtt állok én is. Célszerű cserélni a feszítőgörgőket is gondolom. Biztos ami tuti megvettem mindent+bordás szíjakat is, 30 rugóba fájt...
Ezek szerint a Tied béka lámpás E11. Picit pontosítanék, ha nem haragszol: Az általad említett 4e-fe motor 1332cm3-s, szíjas, míg a 2000 után gyártott motor már 139xcm3-s és vvt-i (változó szelepvezérléses), ami már nem 4e-fe, hanem 4ZZ. Két különböző motor.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19028 Dátum: 2011.03.21 21:19:45 »
http://www.toyodiy.com/

Itt az alkatrészek kódjait tudod megkeresni a kocsid alvázszáma alapján.

Miután az alvázszámot beírtad, kidobja a kocsidat. Utána megkeresed az alkatrészt, aminek felírod a Toyotás cikkszámát. Utána ez alapján rendeled a Bárdiban vagy a Unixban a Gates szíjat meg. Ennyi.

Köszi szépen, ez tényleg egy jó oldal. Kikerestem az autót, de sajnos nem egyértelmű számomra, hogy 1560mm vagy 1840mm-es kellene nekem.
Előzményekben szerepel: 6PK1840 1840mm-es és Gates 6PK1835 1835-ös is...  :surrender:


Elvileg úgy van, hogy, ha klímás az autó, akkor a hosszabb bordásszíj kell. Ha nincs klímád, akkor a B.S. által javasolt rövidebb a nyerő.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Robika899

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
  • drágaszágom...
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19029 Dátum: 2011.03.21 21:26:18 »
Én ugy tudom,hogy 2000-től láncos, azelőtt szíjas a 4e-fe motor.
Ja.és csere előtt állok én is. Célszerű cserélni a feszítőgörgőket is gondolom. Biztos ami tuti megvettem mindent+bordás szíjakat is, 30 rugóba fájt...
Ezek szerint a Tied béka lámpás E11. Picit pontosítanék, ha nem haragszol: Az általad említett 4e-fe motor 1332cm3-s, szíjas, míg a 2000 után gyártott motor már 139xcm3-s és vvt-i (változó szelepvezérléses), ami már nem 4e-fe, hanem 4ZZ. Két különböző motor.  :flowers:

Köszi.mindig tanul az ember  :eek:
JAPAN CARS 4 EVER!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19030 Dátum: 2011.03.21 21:35:22 »
Köszi szépen, ez tényleg egy jó oldal. Kikerestem az autót, de sajnos nem egyértelmű számomra, hogy 1560mm vagy 1840mm-es kellene nekem.
Előzményekben szerepel: 6PK1840 1840mm-es és Gates 6PK1835 1835-ös is...  :surrender:
Van klímád? A választ Te is tudod.

(1560 a klíma nélküli, 1840 a klímás)

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19031 Dátum: 2011.03.21 21:44:40 »
Köszi szépen, ez tényleg egy jó oldal. Kikerestem az autót, de sajnos nem egyértelmű számomra, hogy 1560mm vagy 1840mm-es kellene nekem.
Előzményekben szerepel: 6PK1840 1840mm-es és Gates 6PK1835 1835-ös is...  :surrender:
Van klímád? A választ Te is tudod.

(1560 a klíma nélküli, 1840 a klímás)
Te Barna,  mivel nekem az  1835-öt rakta fel a szerelő , szerinted ez még tűréshatáron belül van? Nem feszes nagyon, / azt mondta jó a holtjáték/, engedi a feszítő?
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19032 Dátum: 2011.03.21 21:52:47 »
Ha fel tudta tenni, akkor nincsen gond. Ha kicsi, akkor nem tudta volna feltenni. A feszítő amúgy plusz-minusz 1 centis eltérést tolerál. Nekem a Bárdi anno 1540-et adott az 1560 helyett, az pont nem ment fel. De ha 1550 lett volna akkor no para.

Ha nem úgy kellett felfeszíteni, meg van kis mozgása, akkor simán jó a fél centivel rövidebb is.

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19033 Dátum: 2011.03.21 21:58:40 »
Ha fel tudta tenni, akkor nincsen gond. Ha kicsi, akkor nem tudta volna feltenni. A feszítő amúgy plusz-minusz 1 centis eltérést tolerál. Nekem a Bárdi anno 1540-et adott az 1560 helyett, az pont nem ment fel. De ha 1550 lett volna akkor no para.

Ha nem úgy kellett felfeszíteni, meg van kis mozgása, akkor simán jó a fél centivel rövidebb is.
Köszi,eddig a srác csak hondákat javított Corollát még nem, megszenvedett vele mire felrakta, lazított a generátoron is, de lehet csak nem volt rutinos / gondolom, mivel tudott volna 1-el nagyobbat is hozni ha mégsem jó, rá sem teszi, inkább  másikat hoz.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19034 Dátum: 2011.03.21 22:10:00 »
Hát kár volt a generátort meglazítani, mert 1 karhúzás az egész.


Amúgy a Hondán tényleg úgy kell cserélni, hogy le kell lazítani a generátort.

A Hondánkban az a szar, hogy az egyik szíj a 3-ból a motortartó bak túloldalán van. Le kell a bakot szedni, majd a motort megemelni alulról, majd úgy lehet a szíjat cserélni.

Érdekes amúgy, hogy a Honda mennyire másképpen csinálja ezt. Ott sok kicsi szíj van, nálunk meg 1 nagy.