Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6027162 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19005 Dátum: 2011.03.19 19:58:56 »
Idézet
Nem kell más hozzá. Otthon cserélni 5 perc az egészet. Csak kell 2 ember hozzá.

Az egyik egy nyomatékkulccsal meghúzza a gázpatronos feszítőt ( a tűzfalnál van, nem lehet eltéveszteni) a kocsi eleje felé, azt lelazul a szíj, le lehet szedni. Vissza tenni ugyan úgy kell: meghúzza az egyik a feszítőt, a másik meg ráteszi okosan (nem félreugrasztva) a szíjat a helyére. Azt el kell engedni a nyomatékkal a cuccost, az egyből megfeszíti a szíjat, azt kész is. Nulla kérdés, de el lehet persze baxni, mint mindent, ha valaki műszakilag analfabéta.

Köszi szépen, megnéztem. Ha jól gondolom akkor nem kell hozzá nyomatékkulcs, jó egy mezei villás- vagy csillagkulcs is, csak az erőkar miatt írhattad, a nyomatékkulcsot...   ???
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.19 20:01:33 írta kismozso »

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19006 Dátum: 2011.03.20 11:47:08 »
Kérdés: e11 nem dönthető hátsó ülést szerelt már ki valamelyikőtök? Nem találok indulási pontot! Mennyi csavar fogja, merről kell megkezdeni a háttámla kibontását. / üléshuzat felrakás , kalaptartó hangszóró-csere miatt érdekelne /
Nem tudom  mit szólna a debreceni Road - Toyota szerviz,- szalon, ha beállítanák ilyen hülye kérdéssel.
Köszi.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19007 Dátum: 2011.03.20 18:51:38 »
Idézet
Nem kell más hozzá. Otthon cserélni 5 perc az egészet. Csak kell 2 ember hozzá.

Az egyik egy nyomatékkulccsal meghúzza a gázpatronos feszítőt ( a tűzfalnál van, nem lehet eltéveszteni) a kocsi eleje felé, azt lelazul a szíj, le lehet szedni. Vissza tenni ugyan úgy kell: meghúzza az egyik a feszítőt, a másik meg ráteszi okosan (nem félreugrasztva) a szíjat a helyére. Azt el kell engedni a nyomatékkal a cuccost, az egyből megfeszíti a szíjat, azt kész is. Nulla kérdés, de el lehet persze baxni, mint mindent, ha valaki műszakilag analfabéta.

Köszi szépen, megnéztem. Ha jól gondolom akkor nem kell hozzá nyomatékkulcs, jó egy mezei villás- vagy csillagkulcs is, csak az erőkar miatt írhattad, a nyomatékkulcsot...   ???
Jó a csillagkulcs is.

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19008 Dátum: 2011.03.20 20:00:02 »
Idézet
Jó a csillagkulcs is.
Köszi az eddigi infót. Átdúrtam az előzményeket, de sajnos nem találtam meg sehol, (még a Haynes könyvben sem) hogy mi a hosszbordás szíj pontos kódja/típusa/hossza. (E11 1.6 VVTi klímás)


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19009 Dátum: 2011.03.20 20:05:07 »
Köszi az eddigi infót. Átdúrtam az előzményeket, de sajnos nem találtam meg sehol, (még a Haynes könyvben sem) hogy mi a hosszbordás szíj pontos kódja/típusa/hossza. (E11 1.6 VVTi klímás)
Nem azt írták le az előző oldalon...?
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19010 Dátum: 2011.03.20 20:22:53 »
http://www.toyodiy.com/

Itt az alkatrészek kódjait tudod megkeresni a kocsid alvázszáma alapján.

Miután az alvázszámot beírtad, kidobja a kocsidat. Utána megkeresed az alkatrészt, aminek felírod a Toyotás cikkszámát. Utána ez alapján rendeled a Bárdiban vagy a Unixban a Gates szíjat meg. Ennyi.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19011 Dátum: 2011.03.21 11:58:16 »
Én is jártam így. Félreálltam telefonálni 2-3 percre és megszokásból (mintha most ültem volna be) ráindítottam. Elég csúnya hangot adott ki, ki is vert a víz, de szerencsére nem lett baja a vasnak.

Más kérdés: szerviz intervallum. Állítólag 105 000 km-enként cserélni kell az E11-es corollákban a "hosszbordás szíjat". Ez a vezérműszíj? Mennyi ennek a költsége?
Nem, ez a hosszbordás szíj. Vezéműszíj nincs benne, mert láncos a vvti.
A hosszbordás szíjból CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a GATES márkájút vedd bele, egy valamire való szerelő mást nem is tesz az autóba. Ez nekem 6000Ft-ba került. Ha a szerviz topicban visszakeresel a Gates szóra, meg kell találd a hsz-emet ezzel kapcsolatban, leírtam a pontos méretét is a szíjnak: 1,4 vvti szervós, klímás E11 autóhoz 1860mm hosszú szíj kell. (asszem Gates 6PK1860 jelű)
Megnéztem, nem jól írtam, mert 1840mm hosszú (6PK1840)!!! Bocsi, ezúton javítom magamat!!!  :excl: :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Hani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19012 Dátum: 2011.03.21 17:05:23 »
Sziasztok!

Egy (ha jól tudom E12) 2003-as Corolla Sedan 1.4VVTi autóm van, amivel a következő hibát tapasztalom:

- Teletankoltam az autót a hétvégén, mentem kb 4-5 km-t ma délutánig. Feltűnt, hogy az átlag fogyasztás (tankolásnál nullázva lett) BC szerint nagyon magas, gondoltam oda kell figyelnem majd arra, hogy mennyire nyomom a gázt. (14-15 liter/100km mutatott).
- Ma délután mennem kellett 25 km-t lakott területen kívül, 90 körüli tempóval mentem, és az utam végén néztem csak rá az átlagfogyasztás mérőre: 18,2 liter/100km  :eek: :censored:
- Hazafele indulva lenulláztam mindent ismét, gondoltam biztos valami beragadt...megdöbbenve láttam, hogy 100m után ~25 liter/100km mutatott, és ez csak egyre romlott. Az úton teszteltem kicsit a helyzetet, ami a következő:
Ha gyorsítok, erőteljesebben nyomom neki, rátaposok, akkor a pillanatnyi fogyasztás odalépéstől függően nagyjából megfelelő szintet mutat (5-15 liter/100km - ez emlékeim szerint megegyezik a szokásossal). Ha csak gurulok pl teljesen sík úton, vagy lejtőn, leveszem a lábam a gázról, akkor a BC folyamatosan 35.0 liter/100km-t mutat.  :eek: :cry:

A tank állapotjelzője most ment le 1/1-re (tankolás után feltűnően feljebb volt), az átlagfogyasztás a hazafele vezető 25 km-en 18,4liter/100km, de abban bízom, hogy ennyit valóban nem eszik meg :) 2 hete voltam ugyanezen a szakaszon, 5,7 körül evett.

Van ötletetek, hogy mi lehet? Megőrült a BC? Please help :helpsmilie:

Előre is köszönöm!

Péter


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19013 Dátum: 2011.03.21 17:09:33 »
Nem lehet, hogy km/literre lett állítva a BC véletlen? :hmmmm:
Nem nézed meg teletankolásos módszerrel, hogy mennyi is a tényleges fogyid? Esetleg ECU reset?
         

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19014 Dátum: 2011.03.21 17:12:24 »
Nem lehet, hogy km/literre lett állítva a BC véletlen? :hmmmm:
Én is épp ezt akartam írni, mert nemrég valakinél ugyanez volt itt, és asszem az volt a megoldás.

Hani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19015 Dátum: 2011.03.21 17:14:42 »
Nem lehet, hogy km/literre lett állítva a BC véletlen? :hmmmm:
Nem nézed meg teletankolásos módszerrel, hogy mennyi is a tényleges fogyid? Esetleg ECU reset?

50-60 km után érdemes lehet teletankolni ismét? Nem lesz úgy túl nagy a hibalehetőség abból, hogy nem biztos hogy ugyanannyinál dobja vissza a kút?

ECU reset lenni micsoda? :) Sajnos nem sokat lövök az autókhoz, még csak tanulom :)

Megyek, megnézem, piszkáltam ma hifit, és ha jól tudom azt is ott lehet állítani hogy miben mérjen...hamarosan jelkezek :)

Hani

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19016 Dátum: 2011.03.21 17:15:33 »
Sztem először csekkold az első felvetést!  ;)
         

Hani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19017 Dátum: 2011.03.21 17:26:06 »
Sztem először csekkold az első felvetést!  ;)

Csekkoltam :) Bebizonyosodott, hogy a felhasználó a h**ye :)  :censored: Ahogy piszkáltam a hifi beállításokat, sikeresen átcsináltam ezt a beállítást, valóban km/liter érték volt. Most, hogy végiggondolom, a nejem mondta is, hogy fura amit kiír, de vezetés közben valahogy nem esett le  :clap: A végeredmény hazafele 5.7 l/100km.

Köszönöm, hogy rávezettetek a megoldásra :)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19018 Dátum: 2011.03.21 17:28:32 »
 :clap: ;)
         

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19019 Dátum: 2011.03.21 18:36:34 »
Kérdés: e11 nem dönthető hátsó ülést szerelt már ki valamelyikőtök? Nem találok indulási pontot! Mennyi csavar fogja, merről kell megkezdeni a háttámla kibontását. / üléshuzat felrakás , kalaptartó hangszóró-csere miatt érdekelne /
Nem tudom  mit szólna a debreceni Road - Toyota szerviz,- szalon, ha beállítanák ilyen hülye kérdéssel.
Köszi.
Az is segítség lenne , ha valamelyikőtök lehajtott hátsó üléssel csinálna pár fotót , így láthatnám a rögzítési pontokat ./ gondolom megegyezik a harmony , és a nagyobb felszereltségűek ülés fixálási helyei /
Háát-, köszi.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!