Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6027039 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18990 Dátum: 2011.03.19 11:23:38 »
Akkor az mar a hulyekre van tervezve.  :devil:

Este tali? Vagy voltal tegnap?

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18991 Dátum: 2011.03.19 13:52:53 »
Én is jártam így. Félreálltam telefonálni 2-3 percre és megszokásból (mintha most ültem volna be) ráindítottam. Elég csúnya hangot adott ki, ki is vert a víz, de szerencsére nem lett baja a vasnak.

Más kérdés: szerviz intervallum. Állítólag 105 000 km-enként cserélni kell az E11-es corollákban a "hosszbordás szíjat". Ez a vezérműszíj? Mennyi ennek a költsége?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18992 Dátum: 2011.03.19 14:00:11 »
Én is jártam így. Félreálltam telefonálni 2-3 percre és megszokásból (mintha most ültem volna be) ráindítottam. Elég csúnya hangot adott ki, ki is vert a víz, de szerencsére nem lett baja a vasnak.

Más kérdés: szerviz intervallum. Állítólag 105 000 km-enként cserélni kell az E11-es corollákban a "hosszbordás szíjat". Ez a vezérműszíj? Mennyi ennek a költsége?
Nem, ez a hosszbordás szíj. Vezéműszíj nincs benne, mert láncos a vvti.
A hosszbordás szíjból CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a GATES márkájút vedd bele, egy valamire való szerelő mást nem is tesz az autóba. Ez nekem 6000Ft-ba került. Ha a szerviz topicban visszakeresel a Gates szóra, meg kell találd a hsz-emet ezzel kapcsolatban, leírtam a pontos méretét is a szíjnak: 1,4 vvti szervós, klímás E11 autóhoz 1860mm hosszú szíj kell. (asszem Gates 6PK1860 jelű)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18993 Dátum: 2011.03.19 14:22:41 »
A nem klimas E11-be meg 6PK1560-as kell.

Amugy a Bosch, meg a Denso sem rossz. Nekem Bosch van mar 60e km ota benne. Semmi mikrorepedes vagy kopas nem latszik rajta.
Fater E12-esebe Gates van, nem mondanam, hogy jobb minosegu lenne. Igazabol nem erezni semmi kulonbseget sem kozottuk.

A szij olyan 6-8e Ft kozott van az enyemhez, nem egy horror. En 60-80e kozott le szoktam cserelni ezeket, mert nem egy horror az ara. Azt ha nem annyira csucs a szij, rossz szeria vagy ilyesmi, akkor talan nagyobb igy a biztonsag. Bar ha 60e alatt nem halt be, meg nem toredezik szet, akkor valszeg 100e-ret is elfut gond nelkul.

Amire figyelni kell meg, az a szij kora. Hiaba futott egy kocsi keveset, azert 5-6 evente illik a szijakat lecserelni, mert eloregszik a gumi annyi ido alatt.

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18994 Dátum: 2011.03.19 15:10:49 »
A nem klimas E11-be meg 6PK1560-as kell.

Amugy a Bosch, meg a Denso sem rossz. Nekem Bosch van mar 60e km ota benne. Semmi mikrorepedes vagy kopas nem latszik rajta.
Fater E12-esebe Gates van, nem mondanam, hogy jobb minosegu lenne. Igazabol nem erezni semmi kulonbseget sem kozottuk.

A szij olyan 6-8e Ft kozott van az enyemhez, nem egy horror. En 60-80e kozott le szoktam cserelni ezeket, mert nem egy horror az ara. Azt ha nem annyira csucs a szij, rossz szeria vagy ilyesmi, akkor talan nagyobb igy a biztonsag. Bar ha 60e alatt nem halt be, meg nem toredezik szet, akkor valszeg 100e-ret is elfut gond nelkul.

Amire figyelni kell meg, az a szij kora. Hiaba futott egy kocsi keveset, azert 5-6 evente illik a szijakat lecserelni, mert eloregszik a gumi annyi ido alatt.

Bakker, nagyon gyorsan válaszoltatok! :) Köszönöm szépen!  :clap:
Akkor ezek szerint ez nem egy nagyon nagy kiadás lesz. Nekem E11 1,6vvti klímás autóm van. Itt csak a szíj kell a cseréhez, vagy feszítőgörgő vagy más valami kiegészítő elem is szükséges? Házilag ez kivitelezhető a csere, vagy inkább vigyem autódoktorbá'-hoz  ::)
A szíj szerintem még az eredeti, ami kb 11 éves és kb 99.500 km-t futott eddig az autó vele.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18995 Dátum: 2011.03.19 15:11:16 »
11 éves szíj? :eek: Jézus...
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18996 Dátum: 2011.03.19 15:19:44 »
Az enyém így nézett ki 120.000-nél... Ez nem sokon múlott, bxxameg, hogy nem szakadt el...  :whistling: :naspang:
Na ilyet nem szabad csinálni, ha nem muszáj. Eddig nem is mertem felrakni...mármint a képet

...ja, és körben az egész így nézett ki.  :ph34r:

[a csatolmányt egy admin törölte]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18997 Dátum: 2011.03.19 15:24:39 »
Nekem a 4EFE-nél még neccesebb ugye, mert a vezérlés ha elszáll, akkor nincs halleluja (nálatok ilyen gond nincs), úgyhogy én bizony totális elővigyázatosságból 60 ezrenként bizony ledobom a vezérlést, hiába Gates.  :wacko:
         

avman

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18998 Dátum: 2011.03.19 17:10:57 »
nézegettem topikot, de igazából nem találtam a helyét, hátha megfér itt, vagy megmondjátok hova osonkodjak.
nyárigumi + felni témában nézelődök használtat, de igazából fi... fogalmam sincs a felniméretekről, h mi passzol, mi nem...
http://gumi.autoalkatresz.hu nézegettem toyota címszóval (a találati lista linkje hosszú, nem tudom mennyire bírja a fórum).
e11-es vvti, 3 ajtós, 2001-es.
igazából acélfelni + közepes gumiban gondolkodom, semmi extra. csak épp fogalmam sincs, technikailag mi menne rá a gépre, mi nem.
ez árban, és szerintem minőségben is bőven megfelelne, csak épp 2002-estől írja a hirdető:
http://gumi.autoalkatresz.hu/auto-gumifelni/fulda_carat_progresso_nyari_195_60r15_88_h_tl_gyari_acelfelni_15x6_toyota_toyota_corolla_20022007_negy_csavaros_corolla_verso_4_csavaros_2002200-264186
mondjuk az jó lenne, ha nem repülnék le vele az útról sehol, de jelenleg télinek egy sava eskimo+ van fent, azzal sem csúszkáltam sehol, szóval gyanítom, nem megyek vadállat módjára (bár éppenséggel szeretem ha a körforgalomban senki sincs előttem, aki feltart) szóval árban fel tudok azért menni 20k/db-ra is.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.19 17:15:12 írta avman »
E11 2001 1,4 vvti corolla

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18999 Dátum: 2011.03.19 17:29:09 »
Szai avman!

Mivel többek között nekem is ilyen autóm van, bátran javasolhatom az általam használt méreteket:

felni: 4x100mm-es lyukosztással ET39; 5,5x14" átmérő
gumi: az ideális méret szerintem a 185/60 R14 82T (van ennek váltómérete: 175/65 R14, 165/70 R14, bár utóbbi kissé kevés szerintem.)

Én most vettem Fulda EcoControl új nyári gumikat, 12.000Ft körül mozog /db. A felni árakat nem tudom, de itt a fórumon az Általános/gumi-felni topicban biztos tudnak segíteni, úgy tudom, van egy fórumtárs, aki ilyen méretű acélfelnit árul Yarisról.

Sok szerencsét hozzá.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19000 Dátum: 2011.03.19 18:32:34 »
Szia avman!

Én nyárinak 175/65R14-es Continental EcoContact abroncsot használok:
http://www.autogumibolt.hu/gumiabroncs/CONTINENTAL/ECOCONTACT%203/index.html
Árban nem vészes, viszont 1-2-3 dl fogyasztáscsökkenés érezhetően megvan ezekkel az alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal. Árban nem sok különbség van a "normál" abroncsokhoz képest, viszont az üzemanyag sem lesz mostanában olcsóbb. (persze a vezetési stílus is nagyon sokat számít ebből a szempontból) De nézz meg ADAC teszteket:
http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/adac_nyarigumi-teszt_2010-2674
Régebben Michelin Energy Savert használtam, a méret ugyan az mint fenn.

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19001 Dátum: 2011.03.19 18:35:55 »
Az enyém így nézett ki 120.000-nél... Ez nem sokon múlott, bxxameg, hogy nem szakadt el...  :whistling: :naspang:
Na ilyet nem szabad csinálni, ha nem muszáj. Eddig nem is mertem felrakni...mármint a képet

...ja, és körben az egész így nézett ki.  :ph34r:

A szíjon kívül kell még valami a cserekor? (pl feszítő görgő) Házilag lehet cserélni, vagy bonyolult?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19002 Dátum: 2011.03.19 18:38:44 »
Amit kihagyott a mester a felni középfurata. Ennek 54 mm-esnek kell lennie.

Összegezve a felni: 4x100-as osztókörú, 54 mm-es középfurat, ET39, 5,5X14 inch.

Gumiból: az elsődleges irányelvem szerint: 185/60R14-es kell.



De lehet venni könnyűfémet is rá természetesen: ennek a javasolt szélessége legyen 5,5"-6,0", a többin ne változtass.
Erre rámegy a 175-185-ös gumi is.

(Természetesen lehet sportoskodni is kicsit: 195/50R15-ös gumival. Ehhez azonban 15"-os felni kell már.)



Javaslatom a kereséshez a neten:
Először keress 4x100-as felniket a 14"-osak között. Majd utána nézd meg egyenként, hogy melyek azok, amiknek 54 mm-es a furata. Ezzel a felnik 95%-át kizárod már. Utána nézzed csak meg a többi paramétert majd. Különben nem lesz a világ ideje sem elég arra, hogy enyenként átrágd magadat az összes eladó felnin.

Ha a felnik középfurata nem 54 mm-es, hanem 60-nál nagyobb, az nem akkora horror, mert lehet viszonylag olcsón kapni/csináltatni központosítő gyűrűt, ami a 60-asnál nagyobb méretből kisebbet, 54 mm-es csinál. Az 54-60 mm közötti furat necces, mert nagyon vékonyka gyűrűt kellene csinálni középre.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19003 Dátum: 2011.03.19 18:42:49 »
Az enyém így nézett ki 120.000-nél... Ez nem sokon múlott, bxxameg, hogy nem szakadt el...  :whistling: :naspang:
Na ilyet nem szabad csinálni, ha nem muszáj. Eddig nem is mertem felrakni...mármint a képet

...ja, és körben az egész így nézett ki.  :ph34r:

A szíjon kívül kell még valami a cserekor? (pl feszítő görgő) Házilag lehet cserélni, vagy bonyolult?
Nem kell más hozzá. Otthon cserélni 5 perc az egészet. Csak kell 2 ember hozzá.

Az egyik egy nyomatékkulccsal meghúzza a gázpatronos feszítőt ( a tűzfalnál van, nem lehet eltéveszteni) a kocsi eleje felé, azt lelazul a szíj, le lehet szedni. Vissza tenni ugyan úgy kell: meghúzza az egyik a feszítőt, a másik meg ráteszi okosan (nem félreugrasztva) a szíjat a helyére. Azt el kell engedni a nyomatékkal a cuccost, az egyből megfeszíti a szíjat, azt kész is. Nulla kérdés, de el lehet persze baxni, mint mindent, ha valaki műszakilag analfabéta.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19004 Dátum: 2011.03.19 18:45:52 »
kb. ilyen