Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6042839 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18765 Dátum: 2011.02.05 00:19:39 »
Alapvetően az beállítási probléma. Azonban utalhat egy korábbi karambolra is.

Típushiba ezeknél:
- sok eszi keményen az olajat, ez sajnos a korai szériás VVT-i motorokra jellemző volt a Corolláknál.
- zörög a szívócsonk némelyik kocsinál, mert elszabadul bennük valami

A olajfogyasztást nehéz kiszűrni, míg a második hiba erős, műanyagos zörgésben nyilvánul meg.

Az olajfogyasztás javítása nem túl olcsó, 150e Ft körüli művelet, ha korrekten csinálják. A szívócsonk újonnan 115e körül van, bontva olyan 40-50 körül mennek. De nem törvényszerű egyik hiba sem, csak érdemes tudnod róla!

kopygege

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18766 Dátum: 2011.02.05 07:36:21 »
Köszönöm!
Eléggé megbízható a forrás (magánszemély, kvázi ismerős, nem nepper vagy kereskedő) aki minden karosszériahiba történetét elég részletesen elmondta, megmutatta a garázsban akár, tehát egy komolyabb törésről azért nem felejtkezett volna el, bár ő már a második tulajdonos és lehet hogy korábban volt valami, de 6 éve márkaszervizbe viszi a kocsit, azalatt minden törésből adódó hiba talán orvosolva lett... remélem. ::)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10726
Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18767 Dátum: 2011.02.05 10:58:19 »
Ma lesz az Autómániában a kisdízel Luna teszt, ha valakit érdekel a "szakértő" véleménye, az nézze meg.  :devil: :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18768 Dátum: 2011.02.05 12:29:56 »
Ma lesz az Autómániában a kisdízel Luna teszt, ha valakit érdekel a "szakértő" véleménye, az nézze meg.  :devil: :whistling:
nézem, de csak a corolla miatt , utálom ezt a müsorvezetöt :gun_bandana:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18769 Dátum: 2011.02.05 12:52:41 »
Sziasztok!
Szemezek egy 2000-es Corollával, ma ki is próbálhattam, minden klappolt, csak egy olyan problémám van, hogy amikor egyenesen haladtam az autóval, a kormány furcsán ferdén állt (nem kicsit, nagyon...) Ez futóműbeállítási probléma? Vagy van valami más ok amiért előfordulhat?

Előre is köszönöm!


Mindenképpen nézesd meg egy autószerelővel, mert az a kormány nem véletlenül áll ferdén!!  :nono:
Ha kicsit áll félre, az oké lenne, hiszen a sok gödörtől elállítódhat a futómű. Na de ha durván, akkor az nem lehet ettől. Inkább volt valami futómű javítása ami után nem lett rendesen beállítva. Hogy az egy durva padkázás volt, vagy csak egyszerűen elfáradt benne valami, az már más kérdés. Ezért érdemes átnézetni, és ha amúgy minden OK, akkora kormányt be lehet állítani egy futóműállítás keretében középre!
Xanyi

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18770 Dátum: 2011.02.05 13:03:08 »
...minden törésből adódó hiba talán orvosolva lett...

Bizonyos hibákat lehetetlen orvosolni. Ha szerkezetileg sérült az autó, tehát ha nyúlványok elmentek, húzatópadon volt a gép, ilyesmi, inkább keresnék másikat. Egy-egy elemcsere, kalapált elem elmegy, szerkezeti sérülést nehezen bocsátanék meg bármilyen kocsinak.

A kormány - ahogy a többiek is írták - bármitől elállítódhat egy picit. Nekem egy toronycsapágy-cserém volt télen, minimálisan elment a kormányközepem, egy futómű-állítás helyre fogja hozni.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18771 Dátum: 2011.02.05 13:31:12 »
Nem feltétlen az első futómű a hibás lehet hátsó is. Ahogy előttem említették egy erős patka is okozhat ilyet.Én hátsó kerékkel jártam így és egyből keresztbe állt a kormány.De amúgy ez menet közben mind kijön.Ha fútómű akkor valamerre elmegy a kocsi ha elengeded a kormányt vagy ha vékezel.Ha patkázva volt akkor nem biztos hogy elhúz a kocsi hanem akkor inkább instabil lesz a kocsi kanyarban meg ha egyenesen mész és rángatod a kormányt egy kicsit.

kopygege

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18772 Dátum: 2011.02.05 20:25:25 »
Mindenkinek köszönöm a válaszokat!
Rosszul fogalmaztam: nem törés, hanem horpadások főleg (parkolóházban tartották: kiállások, beállások, néha egy kis fal...)

A próbaút, bár nem volt hosszú, de át kellett menni fekvőrendőrökön és voltak kanyarok, de nem éreztem igazán elhúzást, ill nem kellett ellentartani. Az egyik "szakértő"-m akit vittem megállapította, hogy valszín volt egy keményebb padkázás, akkor ebből erdehet a csúnya kormányállás. Viszont kb. milyen összegre lehet számítani (tól-ig), egy ilyen orvosolása?

Anélkül nem venném meg, hogy nem viszem el egy állapotfelmérésre, egy másik "szakértő" az automax-ot ajánlotta, ellenvélemény, netán más hely ahova érdemes lehet elvinni?



feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18773 Dátum: 2011.02.05 22:06:47 »
Mikor még az off egyes cliom volt és cserélni kelett a motortartó bakkot akkor jártam így hogy mikor hztam elfele a szerelőtől keresztbe volt a kormány.Viszavittem neki mondom "bátyám ez hogy van így" kb 15 perc mulva hívott kész a kocsi vigyem semmmit nem kellet kicserélni csak mókázott valamit rajta.

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18774 Dátum: 2011.02.06 11:16:36 »
Mikor még az off egyes cliom volt és cserélni kelett a motortartó bakkot akkor jártam így hogy mikor hztam elfele a szerelőtől keresztbe volt a kormány.Viszavittem neki mondom "bátyám ez hogy van így" kb 15 perc mulva hívott kész a kocsi vigyem semmmit nem kellet kicserélni csak mókázott valamit rajta.
Így van ez! Egy dolog a futómű-beállítás és egy másik a kormányközép-állítás. Optimális esetben a kettő együtt jár, vagyis ha belövik futóművet, a kormány is szépen középen áll. Nekem pl. picit (1-2 cm-t a kerületen mérve) balra állt a kormány az új Aurison. Futóműállítás nélkül beállították a kormányközepet az első szerviz során.
A konkrét esetnél maradva, kissé bonyolítja a dolgot a nem ismert előélet, így lehet, h érdemes a futóműbeállítással kezdeni...
hazard

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18775 Dátum: 2011.02.06 11:31:47 »
Sokminden befolyásolja a futóművet: a régi mercimen, soha nem tudták tökéletesen beállitani a futóművet, azt mondták az étékek tolerancián belül van. Egyik oldalon évente 1mm-t kopott a gumi, a másikon nem volt mérhető.
Mostani  Corollán az egyik kereket elcseréltem: jobb elsőt a jobb hátsóval: egyből durván férehordott, mert máshogy volt kopva a két oldal.
Gumis egyből kiszurta és visszacserélés után tökéletes lett.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18776 Dátum: 2011.02.06 13:31:04 »
Mindenkinek köszönöm a válaszokat!
Rosszul fogalmaztam: nem törés, hanem horpadások főleg (parkolóházban tartották: kiállások, beállások, néha egy kis fal...)

A próbaút, bár nem volt hosszú, de át kellett menni fekvőrendőrökön és voltak kanyarok, de nem éreztem igazán elhúzást, ill nem kellett ellentartani. Az egyik "szakértő"-m akit vittem megállapította, hogy valszín volt egy keményebb padkázás, akkor ebből erdehet a csúnya kormányállás. Viszont kb. milyen összegre lehet számítani (tól-ig), egy ilyen orvosolása?
Ha elviszed egy normálisabb futóműszervizbe (ez általában gumis is egyben) kb 3-4000Ft-ért beállítja a futóművedet. Annyit kell előtte megfigyelj, hogy merre húz az autó (ezt jó lenne, ha nem a szokásos oldalesésű burkolaton tesztelnéd, hanem nagyjából vízszintes szakaszon), és, hogy melyik irányban ferde a kormány. Ezt kérdezni fogják, nem árt, ha tudod pontosan. Ha nem sérült a futóműved (értsd: nem alkatrészcserés), akkor egy 15-20 perc alatt kész van, és kapsz egy kinyomtatott eredménylapot, amin olvashatod a futóműbelállítás egyes adatait.  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.06 13:39:31 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18777 Dátum: 2011.02.06 20:27:01 »
Nekem - igaz márkaszervizben /nem Toyota/ - 7.200.-Ft-ért csinálták volna meg, előjegyzéssel.
hazard

kopygege

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18778 Dátum: 2011.02.07 20:08:10 »
Nekem - igaz márkaszervizben /nem Toyota/ - 7.200.-Ft-ért csinálták volna meg, előjegyzéssel.

Van egy ajánlott futóműves, hátha ő pcit olcsóbban csinálja, bár mondom vásárlás előtt még szeretném elvinni egy próbavizsgára, hogy lehessen egyezkedni picit, ne minden utólag szakadjon a nyakamba...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18779 Dátum: 2011.02.07 20:11:34 »
Nekem - igaz márkaszervizben /nem Toyota/ - 7.200.-Ft-ért csinálták volna meg, előjegyzéssel.
7200Ft iszonyú magas ár! :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i