Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5850542 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18720 Dátum: 2011.01.25 17:15:09 »
Hű ez nagyon érdekes lehet! Naná, hogy kérjük a leírást és a fotókat! :clap:
         

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18721 Dátum: 2011.01.25 19:16:31 »
Kleingy! Neked az utolagos uleshuzat miatt egyszerubb a futobeteteket elhelyezni.  :yes: Onnantol mar csak aramot kell lopni hozza. Musspicit sztem lazan bekoti Neked  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18722 Dátum: 2011.01.25 19:52:21 »
Ez pedig nem más, mint az ülésfűtés.
Az ülésfűtéssel azért csak óvatosan;)
valakik fent hordják  :D

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18723 Dátum: 2011.01.25 22:35:04 »
Nekem meg E11-ben mindegy, egy fix beállítás jó pántnélküli felsőben és két pulcsival, kabátban is.  :D
És pánt nélküli felső nélkül? :whistling:
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18724 Dátum: 2011.01.25 22:36:29 »
Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna teszt .
Ahogy látom, Szegeden bementek vele a tilosba fényképezni :nono:
Gabe 254.

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18725 Dátum: 2011.01.25 23:46:09 »
Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna teszt .
Ahogy látom, Szegeden bementek vele a tilosba fényképezni :nono:
Idézet egy reklámból: " Ne a hőlgyet, hanem az ékszert nézze"
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18726 Dátum: 2011.01.26 08:11:12 »
Nekem meg E11-ben mindegy, egy fix beállítás jó pántnélküli felsőben és két pulcsival, kabátban is.  :D
És pánt nélküli felső nélkül? :whistling:
Ahhoz már asszem teljesen hátra kéne dönteni... :D
         

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18727 Dátum: 2011.01.26 09:37:27 »
Helyes válasz :yes:
Gabe 254.

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18728 Dátum: 2011.01.26 15:04:58 »
Majd elmesélem. Jó? :lol: :lol:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18729 Dátum: 2011.01.26 15:09:10 »
Majd elmesélem. Jó? :lol: :lol:
Ne meséld! Gyakoroljátok!!! :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18730 Dátum: 2011.01.26 15:49:22 »
gyertyába!  :yes: ;)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18731 Dátum: 2011.01.26 19:12:14 »
Hű ez nagyon érdekes lehet! Naná, hogy kérjük a leírást és a fotókat! :clap:

Utólagos ülésfűtés beszerelése Toyota Corolla E11 típusba

Beépített ülésfűtés: Kiyo AWHL ülésfűtés, 2 üléshez, 2 fűtési fokozattal (35°C és 45°C)
Bővebb infó: http://www.powertuning.hu/1000-ulesfutes-es-masszazs/618-kiyo-awhl-ulesfutes-2-uleses.html

A csomag minden szükséges alkatrészt, vezetéket tartalmaz.

Ami a szereléshez kell:
  • műanyag kötegelő
  • szigetelőszalag vagy zsugorcső
  • forrasztóón + páka
  • oldalvágó
  • telefonfogó (egyenes és/vagy hajlított)
  • villáskulcsok (csillagkulcsok) + csavarhúzók
  • fúró + fúrógép
  • reszelő + reszelő zsír :)
  • ja és nagyon sok türelem...

Sajnos nem fényképeztem le minden apró lépést, de azért csináltam pár képet.
Először is a középső könyöklőt kell kiszerelni azért, hogy az ülések kiszerelésénél ne akadályozzon. Tekerd le a sebváltó gombját, majd fejtsd le szép óvatosan a sebváltó "szoknyáját" alol. Kezd az első oldalával és szépen óvatosan haladj körbe. A fehér szoknyarögzítő műanyagot ki kell pattintani a helyéről, óvatosan el ne törd! Ha felnyitod a könyöklő tároló dobozát, akkor az alján van két csavar, azt kell kitekerni. Ennek az elemnek az oldalán van egy-egy csavar, azt ki kell még tekerni. De ekkor még ne kezd el rángatni, a másik műanyag burkoló elemhez kapcsolódik, ezért egy kicsit meg kell emelni a könyöktámaszt és úgy fog szétjönni. Ha van ebben az elemben valamilyen kapcsoló, akkor vigyázz, ki ne tépd a kábelét.

Ki kell kapni az üléseket, ez tulajdonképpen ülésenként 4db csavar kitekeréséből áll, viszont ezek jó erősen meg vannak húzva.
Érdemes előrehajtani a háttámlát amennyire csak tudod, majd óvatosan vedd ki őket, vigyázva a műszerfalra. Ezt jobb nem egyedül csinálni, mert könnyen össze lehet karcolni a műszerfalat a fém részeivel.

         

Jöhet az ülések kárpitjának a visszabontása. Na ez a rész lesz a szöszölős. Az ülőfelület kárpitját azt teljesen leszedtem, a háttámláét azt viszont csak addig fejtettem vissza, ameddig az feltétlenül szükséges volt. A fűtőelemeket egyszerűen rá kell ragasztani a szivacsra. Megvan, hogy melyik megy a háttámlába és melyik az ülőfelületre. Az egyedüli fejtörést a háttámla dőlésszögét állító tekerentyű okozta. Ezt ne feszegesd, van a tengelyén egy horony, és abban egy "M" alakú rögzítő izé, ami rápattan, megakadályozva a tekerentyű lehúzását. Na ezt kell róla először kipattintani és aztán már le is csusszan róla.
            
 
Ezen a képen látható egy olyan kapocs, ami a kárpitot rögzíti az üléshez (a vezetéktől balra lent):

Ezeket a kapcsokat kell az oldalvágóval elcsippenteni, vagy szétfeszíteni a telefon fogóval, ha azt akarod visszatenni. A kárpit visszarögzítéséhez kell a kötegelő, de én pl volt ahol a fém kapcsokat tettem vissza. Ehhez a részhez kell a türelem+ügyesség combó! :)

A már kész ülések, szépen kiporszívózva stb... :


Az ülés vezetékeit ki kell vezetni az oldalukhoz (értelemszerűen balosét jobbra, jobbosét balra) és a felesleges vezetéket kötegelővel össze kell kötözni, majd az ülés aljához kell kötegelni, hogy a hátsó ülésen utazók lábát ne zavarja, ne akadjanak bele. A vezetékekre annyit rá kell hagyni, hogy semmilyen üléspozíciónál se feszüljenek, tehát rá kell hagyni pár centi plusszt a kivezetésnél/kötegelésnél/rögzítésnél. Én nem vágtam le a kábelből sehol, ahol hosszú volt, ott kötegeltem.

A rendszert a szivargyújtó áramköréhez csatlakoztattam. Ehhez ki kell bontani a középkonzolt. Menete: húzd le a ventillátor fokozatkapcsoló, a hőszabályzó és a levegőirány gombját. Sokat szenvedtem vele mire lejöttek. A külső/belső levegő keringetés gombot is le kell húzni. Én kiszedtem a hamutartót meg a szivargyújtót is hogy ne akadályozzon. Lesz a tekerőgombok alatt két csavar, azt ki kell tekerni és ekkor elvileg ki lehet húzni óvatosan ezt a burkoló műanyag részt, az aljánál kezd, de végig maradjon közel függőleges, mert különben meg fog akadni. A klíma és az ablakfűtés kapcsolóit, valamit a szivargyújtó világítás csatlakozóit óvatosan ki kell pattintani a helyükről. De télleg nagyon vigyázni kell, mert ha véletlen eltöröd, akkor be fognak esni a gombok amikor megnyomnád őket. Az ülésfűtés kapcsolóit a kézifék mellett helyeztem el egymás mellett a kettőt. A fölösleges vezetéket a kézifék és a sebváltó közötti térrészben, a műanyag burkolat alatt helyeztem el. A tápláló vezetéket "urológiai" mozdulatokkal a sebváltó mellett felvezettem a szivargyújtóhoz, a vezetékét felblankoltam és hozzáforrasztottam mindkettőt, majd leszigetelőszalagoztam. Az ülésekhez menő vezetékeket a kézifék mellett lebújtattam a kárpit alá, majd az ülések alatti levegőbefúvóknál lévő kárpitkivágásokon kibújtattam. Fontos, hogy a kábeleket mindenhol nagyon jól rögzítsd, mert különben össze vissza zöröghetnek út közben.
Ezek után már csak a leírtaknak megfelelően, de fordított sorrendben mindent visszaszerelsz, összepattintod az ülések csatlakozóit és kész.
Még egy tanács: ha kedvet kaptál hozzá, akkor akkor fogj hozzá, ha pár napig tudod mellőzni az autót. Az üléssel való birkózáshoz elég nagy (és tiszta) helyre van szükség.






kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18732 Dátum: 2011.01.26 20:11:44 »
Nagy lájk, megy a Csináld magad rovatba! :clap:
         

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18733 Dátum: 2011.01.26 21:16:14 »
Utólagos ülésfűtés beszerelése Toyota Corolla E11 típusba

Szép munka! profi vagy! :winkiss:
hazard

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18734 Dátum: 2011.01.29 15:31:44 »
A központi zár bezárt egy idő után automatikusan vagy nem? Ha igen mennyi idő után?
Úgyértem, ha nem vagyok az autóban és nincs benne a kulcs. Párszor mintha bezárt volna, de lehet, hogy csak megnyomódott a zsebemben a gombja.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...