Hű ez nagyon érdekes lehet! Naná, hogy kérjük a leírást és a fotókat!
Utólagos ülésfűtés beszerelése Toyota Corolla E11 típusba
Beépített ülésfűtés:
Kiyo AWHL ülésfűtés, 2 üléshez, 2 fűtési fokozattal (35°C és 45°C)
Bővebb infó:
http://www.powertuning.hu/1000-ulesfutes-es-masszazs/618-kiyo-awhl-ulesfutes-2-uleses.htmlA csomag minden szükséges alkatrészt, vezetéket tartalmaz.
Ami a szereléshez kell:
- műanyag kötegelő
- szigetelőszalag vagy zsugorcső
- forrasztóón + páka
- oldalvágó
- telefonfogó (egyenes és/vagy hajlított)
- villáskulcsok (csillagkulcsok) + csavarhúzók
- fúró + fúrógép
- reszelő + reszelő zsír
- ja és nagyon sok türelem...
Sajnos nem fényképeztem le minden apró lépést, de azért csináltam pár képet.
Először is a középső könyöklőt kell kiszerelni azért, hogy az ülések kiszerelésénél ne akadályozzon. Tekerd le a sebváltó gombját, majd fejtsd le szép óvatosan a sebváltó "szoknyáját" alol. Kezd az első oldalával és szépen óvatosan haladj körbe. A fehér szoknyarögzítő műanyagot ki kell pattintani a helyéről, óvatosan el ne törd! Ha felnyitod a könyöklő tároló dobozát, akkor az alján van két csavar, azt kell kitekerni. Ennek az elemnek az oldalán van egy-egy csavar, azt ki kell még tekerni. De ekkor még ne kezd el rángatni, a másik műanyag burkoló elemhez kapcsolódik, ezért egy kicsit meg kell emelni a könyöktámaszt és úgy fog szétjönni. Ha van ebben az elemben valamilyen kapcsoló, akkor vigyázz, ki ne tépd a kábelét.
Ki kell kapni az üléseket, ez tulajdonképpen ülésenként 4db csavar kitekeréséből áll, viszont ezek jó erősen meg vannak húzva.
Érdemes előrehajtani a háttámlát amennyire csak tudod, majd óvatosan vedd ki őket, vigyázva a műszerfalra. Ezt jobb nem egyedül csinálni, mert könnyen össze lehet karcolni a műszerfalat a fém részeivel.
Jöhet az ülések kárpitjának a visszabontása. Na ez a rész lesz a szöszölős. Az ülőfelület kárpitját azt teljesen leszedtem, a háttámláét azt viszont csak addig fejtettem vissza, ameddig az feltétlenül szükséges volt. A fűtőelemeket egyszerűen rá kell ragasztani a szivacsra. Megvan, hogy melyik megy a háttámlába és melyik az ülőfelületre. Az egyedüli fejtörést a háttámla dőlésszögét állító tekerentyű okozta. Ezt ne feszegesd, van a tengelyén egy horony, és abban egy "M" alakú rögzítő izé, ami rápattan, megakadályozva a tekerentyű lehúzását. Na ezt kell róla először kipattintani és aztán már le is csusszan róla.
Ezen a képen látható egy olyan kapocs, ami a kárpitot rögzíti az üléshez (a vezetéktől balra lent):
Ezeket a kapcsokat kell az oldalvágóval elcsippenteni, vagy szétfeszíteni a telefon fogóval, ha azt akarod visszatenni. A kárpit visszarögzítéséhez kell a kötegelő, de én pl volt ahol a fém kapcsokat tettem vissza. Ehhez a részhez kell a türelem+ügyesség combó!
A már kész ülések, szépen kiporszívózva stb... :
Az ülés vezetékeit ki kell vezetni az oldalukhoz (értelemszerűen balosét jobbra, jobbosét balra) és a felesleges vezetéket kötegelővel össze kell kötözni, majd az ülés aljához kell kötegelni, hogy a hátsó ülésen utazók lábát ne zavarja, ne akadjanak bele. A vezetékekre annyit rá kell hagyni, hogy semmilyen üléspozíciónál se feszüljenek, tehát rá kell hagyni pár centi plusszt a kivezetésnél/kötegelésnél/rögzítésnél. Én nem vágtam le a kábelből sehol, ahol hosszú volt, ott kötegeltem.
A rendszert a szivargyújtó áramköréhez csatlakoztattam. Ehhez ki kell bontani a középkonzolt. Menete: húzd le a ventillátor fokozatkapcsoló, a hőszabályzó és a levegőirány gombját. Sokat szenvedtem vele mire lejöttek. A külső/belső levegő keringetés gombot is le kell húzni. Én kiszedtem a hamutartót meg a szivargyújtót is hogy ne akadályozzon. Lesz a tekerőgombok alatt két csavar, azt ki kell tekerni és ekkor elvileg ki lehet húzni óvatosan ezt a burkoló műanyag részt, az aljánál kezd, de végig maradjon közel függőleges, mert különben meg fog akadni. A klíma és az ablakfűtés kapcsolóit, valamit a szivargyújtó világítás csatlakozóit óvatosan ki kell pattintani a helyükről. De télleg nagyon vigyázni kell, mert ha véletlen eltöröd, akkor be fognak esni a gombok amikor megnyomnád őket. Az ülésfűtés kapcsolóit a kézifék mellett helyeztem el egymás mellett a kettőt. A fölösleges vezetéket a kézifék és a sebváltó közötti térrészben, a műanyag burkolat alatt helyeztem el. A tápláló vezetéket "urológiai" mozdulatokkal a sebváltó mellett felvezettem a szivargyújtóhoz, a vezetékét felblankoltam és hozzáforrasztottam mindkettőt, majd leszigetelőszalagoztam. Az ülésekhez menő vezetékeket a kézifék mellett lebújtattam a kárpit alá, majd az ülések alatti levegőbefúvóknál lévő kárpitkivágásokon kibújtattam. Fontos, hogy a kábeleket mindenhol nagyon jól rögzítsd, mert különben össze vissza zöröghetnek út közben.
Ezek után már csak a leírtaknak megfelelően, de fordított sorrendben mindent visszaszerelsz, összepattintod az ülések csatlakozóit és kész.
Még egy tanács: ha kedvet kaptál hozzá, akkor akkor fogj hozzá, ha pár napig tudod mellőzni az autót. Az üléssel való birkózáshoz elég nagy (és tiszta) helyre van szükség.