Tudatlan embereknél érdeklődtél, én ezért is csinálok mindent magamnak a kocsimon a szervízt mindent.
Ebben a témában ez az utolsó hozzászólás a részemről, de ezt még közzéteszem és befejeztem.
Akiket tudatlan embereknek nevezel, azok vizsgaállomásokon dolgozó és hetente több tucat autót levizsgáztató emberek és ezért elvárható lenne, hogy korrekt tájékoztatást adjanak egy olyan ügyben, amit nap, mint nap csinálnak, amivel naponta találkoz(hat)nak. Én 2 vizsgaállomástól is ugyanazt a választ kaptam(az egyiktől személyesen a másiktól telefonon), hogy max. 2 év műszakit kaphat az autó. Azt mondták, hogy nem adnak már 3 évet, mert változtak a jogszabályok. Azt nem tudom, hogyha eljutottunk volna odáig (a műszaki vizsgáztatás közben), akkor kiderült volna-e, hogy ők tévedtek és tényleg 3 évet kap az autó és nem kettőt. Ezek után kérdem én: honnan a rákból tudjam, hogy ők most jól vagy rosszul tudják ezt?
Nem kételkedtem benned, hogy ahová te hordod az autókat, ott 3 év pecsétet nyomnak a forgalmiba. A képek ezt természetesen alá is támasztják, de én enélkül is elhittem. Elkezdtem böngészni a neten a jogszabályok között és végül is megtaláltam a jelenleg érvényben lévőt(2009/40 EK irányelv, 1sz. melléklet ),és az erre a témára vonatkozó részt és ott a következő van leírva :
A MŰSZAKI VIZSGÁLAT ALÁ ESŐ JÁRMŰ-KATEGÓRIÁK ÉS A VIZSGÁLATOK GYAKORISÁGA
Jármű-kategóriák:A gépjárművezetői ülésen kívül nem több mint nyolc üléssel rendelkező, legalább négykerekű, személyszállításra szolgáló gépjárművek
A vizsgálatok gyakorisága:Négy évvel az első használatbavétel után, azután minden második évben
Ha valaki mindezt a saját szemével szeretné látni:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:141:0012:0028:HU:PDFTehát ez alapján valóban 2 év járna, de a gyakorlatban ez mégsem így van vagy legalábbis nem minden vizsgaállomáson van ez így.
Ennyi.