Angyalföld, épp ez a lényeg, amit Te írtál most.
Mi is értetlenül állunk az egyes szervizek viselkedésével szemben. A lényeg és az igazság az, amit leírtunk páran. A gyári ajánlás/előírás 5W30 viszkozitás. Ezek már jó minőségű HC olajak, de számos full szintetikust is bőven lehet ezek között találni.
Ha jól tévedek, közöttünk nincs olyan ember, aki VVTI-be 10W40-et használ... Én magam 5W40-et, mert van pici olajfogyasztásom, ezért - a gyár szerint megengedett 1 osztállyal - sűrűbb olajra váltottam. De. ha alapból nem lenne 1L/10.000km-es olajfogyim, biztos, hogy egy jó minőségű elismert gyártó 5W30-as olaját tenném bele.
Itt köztünk jellemzően olyan emberek vannak, akik több, mint szeretik az autójukat, így sokkal jobban figyelünk a megfelelő alkatrészek kiválasztására, mint egy - az említettek közötti - szerviz, aminek különösebb érdeke - ezek szerint - nem fűzi ahhoz, hogy igényesen, szakszerűen végezze az autók szervizelését.
Velük ellentétben ez a fórum egy nagy Toyota mániás család, akiket a jó szándék és az önzetlen segítség vezet, amikor tanácsot ad Neked, vagy más újoncnak. Ráadásul, mi magunk is csak arról beszélünk, amit beszereltetünk/beletöltünk a saját autóinkba is. Szerintem ennél nem kell hitelesebb segítség...
Visszatérve a szűrők és egyéb alkatrészek beszerzéséhez: Bemégy a példaként említett valamelyik autósboltba a forgalmiddal a kezedben, és sorolod, hogy milyen alkatrészekre van szükséged. A boltos elveszi a forgalmidat, és az abban lévő pontos adatok alapján mutat Neked kb 4-5 féle gyártmányú, de ugyanolyan (pl. levegőszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, gyertya, stb.) alkatrészt.
Nem törvényszerű, hogy gyári alkatrészt kell bele venni, mert ezek igen drágák, és nem biztos, hogy annyival jobbak is, mint egy jó minőségű, de utángyártott cucc. Ha van pár lehetőséged, tedd itt közé és lesz legalább 3-4 ember, aki segít neked kiválasztani a legmegfelelőbbet.